Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2008, 21:31   #101
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Kijk eens aan; omdat jij halsstarrig vasthoudt aan een verkeerde interpretatie?

Na 6 maanden heeft hij absoluut gezien misschien hetzelfde bedrag, maar dat is nog maar de helft waard...

Maar neen, het probleem is dat klein en groot steeds verder uit elkander groeit.
En dat probleem zou niet mogen bestaan.

Dat is een fout in de loonberekening op zich.
Gewoon een maatschappelijke verantwoord punt dat ik hiermee maak.

Als Bil Gates morgen 2% extra krijgt kan hij met het verschil gans Congo kopen.
Zijn uitgaven zullen geen 2% stijgen hé?
Integendeel. Zijn kosten worden winsten op die manier.
Oud 10 mei 2008, 17:25   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hebus Bekijk bericht

Doctoreren is me ook gevraagd toen ik ging afstuderen, maar daar had ik geen zin meer in. Het blijft uiteindelijk een afgeschermde bezigheid, en ik wou letterlijk met de twee voeten in the dirt gaan staan .
Ik ben na 2 jaartjes bedrijfsleven teruggekeerd naar de universiteit puur omdat ik niet met de twee voeten in the dirt kon staan

Uiteindelijk was ik altijd maar aan het regelen, organiseren, personeel bijeenzoeken, plannen....enz enz. Ik wilde terug zelf experimenten doen, zelf de handen vuil maken en test samples produceren. Dat doet ge als Ir. niet in een bedrijf, trust me.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:43   #103
hebus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben na 2 jaartjes bedrijfsleven teruggekeerd naar de universiteit puur omdat ik niet met de twee voeten in the dirt kon staan
Hangt er sterk van af wat je concreet waar doet denk ik; hier heb ik in elk geval geen probleem gehad om met de twee voeten in the dirt te staan, en zelfs nu op een hoger niveau lukt dat nog steeds

Citaat:
Uiteindelijk was ik altijd maar aan het regelen, organiseren, personeel bijeenzoeken, plannen....enz enz. Ik wilde terug zelf experimenten doen, zelf de handen vuil maken en test samples produceren. Dat doet ge als Ir. niet in een bedrijf, trust me.
Mja, test samples produceren lag me niet zo; ik ga liever lopende productieprocessen en logistieke processen aanpakken

Enfin, de minder leuke kanten aan het verhaal: de belastingen die je kwijt bent zijn ridicuul hoog . Zonet de storting van mijn bonus gehad van vorig jaar, en van de bijna 12000€ blijft er met moeite 4000€ over. Ik hou mijn hart al vast wat dat dit jaar met de nieuwe percentages gaat geven.
Tips om dat wat te vrijwaren van dergelijke belastingen zijn dus meer dan welkom
hebus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 23:53   #104
LastMohican
Banneling

Standaard

Manager bij grote multinational. 8000 euro bruto. Zit echter nog een heel pak voordelen bij, aandelenopties, firmawagen, hospitalisatieverzekering, pensioenplan, etc...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 13:10   #105
hebus
Vreemdeling

Standaard

^Da's de target voor we 35 zijn
Oud 31 mei 2008, 15:59   #106
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wist het... Ik wist het...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 16:09   #107
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Juist.
En zo nog wat dingen.

En hoe meer index hoe moeilijker die lage lonen het krijgen.

En dan heb je natuurlijk ook geen werkvolk meer.
Zolang de belastingschalen niet geïndexeerd zijn verliest iedere loon- of pensioentrekkende aan de inflatie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 mei 2008 om 16:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 16:09   #108
filosoof
Banneling

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 mei 2008 om 16:10.
Oud 31 mei 2008, 16:22   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt er sterk van af wat je concreet waar doet denk ik; hier heb ik in elk geval geen probleem gehad om met de twee voeten in the dirt te staan, en zelfs nu op een hoger niveau lukt dat nog steeds

Mja, test samples produceren lag me niet zo; ik ga liever lopende productieprocessen en logistieke processen aanpakken
Mja wetenschap vs. organisatie. Ik ben meer wetenschapper. Ik weet graag hoe een chemisch proces bvb gaat, hoe we een materiaal kunnen verbeteren....

Citaat:

Enfin, de minder leuke kanten aan het verhaal: de belastingen die je kwijt bent zijn ridicuul hoog . Zonet de storting van mijn bonus gehad van vorig jaar, en van de bijna 12000€ blijft er met moeite 4000€ over. Ik hou mijn hart al vast wat dat dit jaar met de nieuwe percentages gaat geven.
Tips om dat wat te vrijwaren van dergelijke belastingen zijn dus meer dan welkom
Ik betaal er geen. En ik ben wel sociaal verzekerd. Das wel het voordeel. En nog een aantal perks: complete vrijheid. Ze hebben mij een titel gegeven van mijn project. Al de rest vul ik zelf in. Prachtig. 4 jaar de tijd om uw ding te kunnen doen, en er ook nog eens betaald voor krijgen !

Daarna ga ik waarschijnlijk wel voor het geld gaan, als ik mijn PhD ga hebben ben ik bijna 30. In de VS stellen de ze dr. titel erg op prijs als ge er wilt werken....diplomas zijn daar goud waard. Het verschil tussen grad en post grad is daar snel een x2 in startsalaris.
Oud 31 mei 2008, 18:39   #110
hebus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mja wetenschap vs. organisatie. Ik ben meer wetenschapper. Ik weet graag hoe een chemisch proces bvb gaat, hoe we een materiaal kunnen verbeteren....
Ieder zijn meug eh
Pas op, ik weet ook graag hoe het werkt (en dat moet ook wel, anders kan je ook weinig veranderen), maar het fundamentele onderzoek zelf ligt me minder. Daar zie ik zelf te weinig grootschalige impact

Citaat:
Ik betaal er geen. En ik ben wel sociaal verzekerd. Das wel het voordeel. En nog een aantal perks: complete vrijheid. Ze hebben mij een titel gegeven van mijn project. Al de rest vul ik zelf in. Prachtig. 4 jaar de tijd om uw ding te kunnen doen, en er ook nog eens betaald voor krijgen !
Ach, vrijheid heb ik ook wel; het voordeel aan dergelijke functies is dat ze je je ding laten doen, zolang het resultaat maar zoals gewenst is.

Citaat:
Daarna ga ik waarschijnlijk wel voor het geld gaan, als ik mijn PhD ga hebben ben ik bijna 30. In de VS stellen de ze dr. titel erg op prijs als ge er wilt werken....diplomas zijn daar goud waard. Het verschil tussen grad en post grad is daar snel een x2 in startsalaris.
Ik wil er nog wel een mba gaan doen (Wharton liefst, uiteraard), en dan daar blijven plakken .
Oud 31 mei 2008, 21:56   #111
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

FWO dus
Oud 31 mei 2008, 22:35   #112
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ieder zijn meug eh
Pas op, ik weet ook graag hoe het werkt (en dat moet ook wel, anders kan je ook weinig veranderen), maar het fundamentele onderzoek zelf ligt me minder. Daar zie ik zelf te weinig grootschalige impact
Wat is impact he....er zijn mensen die prijzen winnen met hun onderzoek dat wetenschappelijk fantastisch is, maar praktisch gezien eigenlijk niks waard is.

Ja in een bedrijf zie je meer impact : je doet onderzoek/ontwerpwerk/managing/systems engineering/marketing....enz...voor een product dat echt op de markt komt en geld gaat opleveren.

Citaat:
Ach, vrijheid heb ik ook wel; het voordeel aan dergelijke functies is dat ze je je ding laten doen, zolang het resultaat maar zoals gewenst is.
Eenmaal een bepaald diploma, meestal heb je dan wel vrijheid.

Citaat:
Ik wil er nog wel een mba gaan doen (Wharton liefst, uiteraard), en dan daar blijven plakken .
Regel maar dat uw werkgever het betaalt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be