![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neen, het probleem is dat klein en groot steeds verder uit elkander groeit. En dat probleem zou niet mogen bestaan. Dat is een fout in de loonberekening op zich. Gewoon een maatschappelijke verantwoord punt dat ik hiermee maak. Als Bil Gates morgen 2% extra krijgt kan hij met het verschil gans Congo kopen. Zijn uitgaven zullen geen 2% stijgen hé? Integendeel. Zijn kosten worden winsten op die manier.
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uiteindelijk was ik altijd maar aan het regelen, organiseren, personeel bijeenzoeken, plannen....enz enz. Ik wilde terug zelf experimenten doen, zelf de handen vuil maken en test samples produceren. Dat doet ge als Ir. niet in een bedrijf, trust me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Enfin, de minder leuke kanten aan het verhaal: de belastingen die je kwijt bent zijn ridicuul hoog ![]() Tips om dat wat te vrijwaren van dergelijke belastingen zijn dus meer dan welkom ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Manager bij grote multinational. 8000 euro bruto. Zit echter nog een heel pak voordelen bij, aandelenopties, firmawagen, hospitalisatieverzekering, pensioenplan, etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Vreemdeling
|
![]() ^Da's de target voor we 35 zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Zolang de belastingschalen niet geïndexeerd zijn verliest iedere loon- of pensioentrekkende aan de inflatie.
Laatst gewijzigd door filosoof : 31 mei 2008 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door filosoof : 31 mei 2008 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarna ga ik waarschijnlijk wel voor het geld gaan, als ik mijn PhD ga hebben ben ik bijna 30. In de VS stellen de ze dr. titel erg op prijs als ge er wilt werken....diplomas zijn daar goud waard. Het verschil tussen grad en post grad is daar snel een x2 in startsalaris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Pas op, ik weet ook graag hoe het werkt (en dat moet ook wel, anders kan je ook weinig veranderen), maar het fundamentele onderzoek zelf ligt me minder. Daar zie ik zelf te weinig grootschalige impact ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja in een bedrijf zie je meer impact : je doet onderzoek/ontwerpwerk/managing/systems engineering/marketing....enz...voor een product dat echt op de markt komt en geld gaat opleveren. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |