Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2008, 18:18   #101
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Voor 99% procent van de Afrikanen is het leven ook geen pretje, en die kunnen we ook niet allemaal gaan opvangen.
Inderdaad: ik geloof eerder dat die 99% van de Afrikanen beter af zouden zijn met verbeterde levensomstandigheden in hun eigen landen, want we kunnen ze inderdaad niet allemaal naar hier halen.
Oud 3 mei 2008, 18:23   #102
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, heb jij zelfmoordstatistieken van gevangenissen? Of zoek jij een excuus om criminelen vrij te laten rondlopen.

En wat die man betreft: het is zeer erg, maar hij heeft het toch zelf uit eigen, vrije keuze gemaakt.

Als hij hier illegaal was, overtrad hij de wet en is die opsluiting gerechtvaardigt. Niemand had hem verplicht om naar hier te komen. Daarnaast weet ik dat in veel asielcentra de leefomstandigheden echt niet slecht zijn.
Die mensen worden daar beter verzorgd dan veel mensen die hier vrij rondlopen.
Dat getuigt toch van een pak vooroordelen , hoor. Kijk , de man die zijn vrouw en zijn kinderen kwijt is bij dat verkeersongeval in Leuven , heeft ook zelfmoord gepleegd. Niemand heeft hem daartoe verplicht , hé. Dat is dezelfde simplistische redenering en dus fout. Het zijn de OMSTANDIGHEDEN die die man geduwd hebben naar zelfmoord , net zoals de omstandigheden die Kameroener tot zelfmoord hebben geduwd . Maar in tegenstelling tot gedetineerden , zijn de omstandigheden van deze 2 personen niet ZELF veroorzaakt en daar zit hem het cruciaal verschil.

Denken dat mensen die in asielcentra het goed hebben getuigt dan weer van weinig empathie. Die mensen zitten op duizenden kilometers van hun vertrouwde omgeving , zonder geld , zonder dat ze de taal kennen en vooral zonder dat ze weten wat hun toekomst inhoudt. En gij doet alsof ze in club med zijn ?!
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 18:28   #103
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Dat getuigt toch van een pak vooroordelen , hoor. Kijk , de man die zijn vrouw en zijn kinderen kwijt is bij dat verkeersongeval in Leuven , heeft ook zelfmoord gepleegd. Niemand heeft hem daartoe verplicht , hé. Dat is dezelfde simplistische redenering en dus fout. Het zijn de OMSTANDIGHEDEN die die man geduwd hebben naar zelfmoord , net zoals de omstandigheden die Kameroener tot zelfmoord hebben geduwd . Maar in tegenstelling tot gedetineerden , zijn de omstandigheden van deze 2 personen niet ZELF veroorzaakt en daar zit hem het cruciaal verschil.

Denken dat mensen die in asielcentra het goed hebben getuigt dan weer van weinig empathie. Die mensen zitten op duizenden kilometers van hun vertrouwde omgeving , zonder geld , zonder dat ze de taal kennen en vooral zonder dat ze weten wat hun toekomst inhoudt. En gij doet alsof ze in club med zijn ?!

Juist: het zijn omstandigheden, maar de vraag is: hoe komen ze er?

Die man in Leuven is niet verantwoordelijk voor de dood van zijn vrouw en dochter, maar twee Roemeense junks, die zonder verantwoordelijkheidsgevoel achter het stuur gekropen zijn, terwijl ze zo stoned als wat waren.

Die Kameroener heeft wel zelf gekozen om naar België te komen. Een crimineel heeft wel zelf gekozen voor het risico in de gevangenis te belanden.

En ik geloof inderdaad dat die Kameroener al problemen had, toen hij hier aankwam. Anders zou hij niet uit zijn land gaan vluchten zijn. Anderzijds is het aan Kameroen om de problemen van zijn bevolking op te lossen en niet aan België.

Als die man het moeilijk had met het feit dat hij hier niet kon blijven en opgesloten zat, is dat ook een risico dat hij zelf genomen had. Niemand dwong hem naar hier te komen en niemand dwong hem om zelfmoord te plegen.
Oud 3 mei 2008, 18:40   #104
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist: het zijn omstandigheden, maar de vraag is: hoe komen ze er?

Die man in Leuven is niet verantwoordelijk voor de dood van zijn vrouw en dochter, maar twee Roemeense junks, die zonder verantwoordelijkheidsgevoel achter het stuur gekropen zijn, terwijl ze zo stoned als wat waren.

Die Kameroener heeft wel zelf gekozen om naar België te komen. Een crimineel heeft wel zelf gekozen voor het risico in de gevangenis te belanden.

En ik geloof inderdaad dat die Kameroener al problemen had, toen hij hier aankwam. Anders zou hij niet uit zijn land gaan vluchten zijn. Anderzijds is het aan Kameroen om de problemen van zijn bevolking op te lossen en niet aan België.

Als die man het moeilijk had met het feit dat hij hier niet kon blijven en opgesloten zat, is dat ook een risico dat hij zelf genomen had. Niemand dwong hem naar hier te komen en niemand dwong hem om zelfmoord te plegen.
Ah , maar daar zeg je het. Die persoon uit leuven is niet verantwoordelijk voor zijn huidige leefomstandigheden. Maar om de 1 of andere reden vind je die kameroener wel verantwoordelijk , aja want hij is naar hier gekomen. Daar zit het hem. Naar hier komen zie jij als een keuze , maar voor die man was dat allicht helemaal geen keuze , maar the last resort. Neen , ik kan ook niet in de persoon zijn geest kijken , maar dat denk ik als ik naar andere asielzoekers luister. Dat is helemaal geen keuze voor de meesten . Het is migreren of creveren. Dus voor mij , hebben de omstandigheden van het leven zowel die man uit leuven als die man uit kameroen naar zelfmoord geleid. Ik denk dat daar het probleem een beetje ligt in het westen en ik bedoel dat helemaal niet als verwijt naar wie dan ook. Als ge in de miserie zit in een kloteland als kameroen , dan zie ik migratie niet als een keuze , maar als een logisch gevolg. En als ze u dan zeggen dat je terug MOET , wel dan blijft er logischerwijs nog 1 oplossing over. Mij verbaast het eerlijk gezegd dat er niet meer zelfmoorden in asielcentra plaats vinden.
Oud 3 mei 2008, 19:01   #105
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ah , maar daar zeg je het. Die persoon uit leuven is niet verantwoordelijk voor zijn huidige leefomstandigheden. Maar om de 1 of andere reden vind je die kameroener wel verantwoordelijk , aja want hij is naar hier gekomen. Daar zit het hem. Naar hier komen zie jij als een keuze , maar voor die man was dat allicht helemaal geen keuze , maar the last resort. Neen , ik kan ook niet in de persoon zijn geest kijken , maar dat denk ik als ik naar andere asielzoekers luister. Dat is helemaal geen keuze voor de meesten . Het is migreren of creveren. Dus voor mij , hebben de omstandigheden van het leven zowel die man uit leuven als die man uit kameroen naar zelfmoord geleid. Ik denk dat daar het probleem een beetje ligt in het westen en ik bedoel dat helemaal niet als verwijt naar wie dan ook. Als ge in de miserie zit in een kloteland als kameroen , dan zie ik migratie niet als een keuze , maar als een logisch gevolg. En als ze u dan zeggen dat je terug MOET , wel dan blijft er logischerwijs nog 1 oplossing over. Mij verbaast het eerlijk gezegd dat er niet meer zelfmoorden in asielcentra plaats vinden.
Die man had ook de keuze on in Kameroen te blijven en daar naar oplossingen te zoeken voor zijn problemen, die hij daar hoogst waarschijnlijk niet alleen heeft.
Oud 3 mei 2008, 19:11   #106
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man had ook de keuze on in Kameroen te blijven en daar naar oplossingen te zoeken voor zijn problemen, die hij daar hoogst waarschijnlijk niet alleen heeft.
Mja , dan kun je ook zeggen dat die man in leuven ook de keuze had van een nieuwe vrouw te zoeken , opnieuw kinderen te maken en een gelukkig gezinnetje te vormen , in plaats van zichzelf van het leven te beroven. Maar daar verschieten de mensen minder van , omdat ze zich kunnen inleven in de rol van die man, in de gevoelens van die man. Met die Kameroener is dat een pak moeilijker , want mensen weten niet hoe die man zijn leven ginder was en hoe het hier was.
Oud 3 mei 2008, 19:36   #107
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die economische vluchtelingen geven ook geen blijk van empathie. Zij leven in de waan dat het hier een paradijs zou zijn. Indien zij gevoel zouden hebben voor empathie, dan zouden ze niet naar hier komen omdat ze dan zouden beseffen dat ze hier eenvoudigweg niet gewenst zijn.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 19:44   #108
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Die economische vluchtelingen geven ook geen blijk van empathie. Zij leven in de waan dat het hier een paradijs zou zijn. Indien zij gevoel zouden hebben voor empathie, dan zouden ze niet naar hier komen omdat ze dan zouden beseffen dat ze hier eenvoudigweg niet gewenst zijn.
Dat klopt niet , want dan ga je er van uit dat de westerse samenlevingen per definitie xenofoob zijn , en dat IS niet zo . Iemand die zichzelf economisch wil verbeteren is menselijke logica , rijke westerlingen die ziten af te geven op afrikanen die in gammele bootjes een gans traject hebben afgelegd om een beter te leven te hebben , DAT is net verre van menselijk. Ze leven idd in de waan dat het hier een paradijs is , en dat is een fout. Maar het is geen fout dat ze verwachten dat de mensen die hier wonen hen accepteren. Als de mensen die hier wonen niet zouden wensen dat er migranten zijn, dan schort er net iets aan DIE mensen en niet aan die migranten.

Laatst gewijzigd door moser : 3 mei 2008 om 19:48.
Oud 3 mei 2008, 19:53   #109
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet , want dan ga je er van uit dat de westerse samenlevingen per definitie xenofoob zijn , en dat IS niet zo . Iemand die zichzelf economisch wil verbeteren is menselijke logica , rijke westerlingen die ziten af te geven op afrikanen die in gammele bootjes een gans traject hebben afgelegd om een beter te leven te hebben , DAT is net verre van menselijk. Ze leven idd in de waan dat het hier een paradijs is , en dat is een fout. Maar het is geen fout dat ze verwachten dat de mensen die hier wonen hen accepteren. Als de mensen die hier wonen niet zouden wensen dat er migranten zijn, dan schort er net iets aan DIE mensen en niet aan die migranten.
Dus met andere woorden, wij moeten het maar goed vinden dat wij hier overspoeld worden door massa's
niet-Westerse vreemdelingen ??????????????

Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 mei 2008 om 19:53.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 20:06   #110
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus met andere woorden, wij moeten het maar goed vinden dat wij hier overspoeld worden door massa's
Sinds de begin der tijd migreren mensen. Dat is wat mensen doen. Zo zit de wereld in elkaar. Wie het slecht heeft , probeert er voor te zorgen dat ie het beter heeft . Dat is logica. Als je je zou verplaatsen in hun positie , dan zou je precies dezelfde gevoelens hebben en precies dezelfde reactie vertonen. Wat niet logisch is , is dat mensen het abnormaal vinden dat er migratie is Mensen zoals jij lopen te neuten , niet beseffende dat ze al tokkelend op hun computer , met hun internetaansluiting enzoverder deel uitmaken van die twintig procent mensen op deze planeet die bij de geboorte hoerenchance heeft gehad dat ze in goeie omstandigheden in een rijke samenleving geboren zijn. Neen , zij kunnen geen begrip opbrengen voor wat jij voelt , want wat jij voelt is niet logisch . Ik ben namelijk hier ook geboren en zit hier ook te tokkelen op mijn dure pc en ik voel dat niet . Waarom niet? Omdat ik empathie kan tonen voor hun situatie. Maar ik geef toe dat is niet iedereen gegeven.
Oud 3 mei 2008, 20:20   #111
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat betekent niet automatisch dat je hem moet regulariseren , maar sommigen maken het toch te bont om te doen alsof dat dat zomaar een man met een depressie was of zoiets. Als ge een beetje de toestand van asielzoekers en illegalen kent , dan verbaast zo'n voorval niet. Dit is niet zomaar een zelfmoord.
Als ieder z'n zin moest krijgen dan waren er geen zelfmoorden.

En het kan niet de bedoeling zijn dat ieder zomaar z'n zin krijgt. Dat leren we van jongsaf. Of niet soms ?

Ik heb medelijden met de familie van de zelfmoordenaar, maar de zelfmoordenaar heeft het zelf gewild.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 20:23   #112
Boadicea

Standaard

Citaat:
Mja , dan kun je ook zeggen dat die man in leuven ook de keuze had van een nieuwe vrouw te zoeken , opnieuw kinderen te maken en een gelukkig gezinnetje te vormen , in plaats van zichzelf van het leven te beroven. Maar daar verschieten de mensen minder van , omdat ze zich kunnen inleven in de rol van die man, in de gevoelens van die man. Met die Kameroener is dat een pak moeilijker , want mensen weten niet hoe die man zijn leven ginder was en hoe het hier was.
Nee, want ik vind wat jij zegt over die man in Leuven ook waar. Daarnaast laat hij nog een dochter na, die is nu naast haar moeder en haar zusje, ook nog haar vader kwijt.

En als ik je laatste zin lees, vraag ik me af waar het het slechtste was: in Kameroen waar hij gaan lopen was, of in België, waar hij zelfmoord pleegde.

Misschien was het ook gewoon een man waar je nooit goed voor kan doen. Ik heb genoeg mensen met een touw rond hun hals zien eindigen, omdat ze met niets tevreden waren.
Oud 3 mei 2008, 20:25   #113
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enstig blijven Moser. Gevoelens zijn niet nationaliteit gebonden.

Als ik je goed begrijp. Moet ik meer begrip tonen voor de gevoelens van een "buitenlander" ? Ik hoop dat je "neen" zegt.
Oud 3 mei 2008, 20:28   #114
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien was het ook gewoon een man waar je nooit goed voor kan doen. Ik heb genoeg mensen met een touw rond hun hals zien eindigen, omdat ze met niets tevreden waren.
Juist. Je hoeft geen asielzoeker te zijn om het niet meer te zien zitten.
Oud 3 mei 2008, 20:32   #115
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist. Je hoeft geen asielzoeker te zijn om het niet meer te zien zitten.
Is een gefrustreerde rentenier die zijn aandelen ziet zakken, ook goed?
Oud 3 mei 2008, 20:43   #116
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ieder z'n zin moest krijgen dan waren er geen zelfmoorden.
Allicht waren er dan nóg meer.
Oud 3 mei 2008, 21:04   #117
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds de begin der tijd migreren mensen. Dat is wat mensen doen. Zo zit de wereld in elkaar. Wie het slecht heeft , probeert er voor te zorgen dat ie het beter heeft . Dat is logica. Als je je zou verplaatsen in hun positie , dan zou je precies dezelfde gevoelens hebben en precies dezelfde reactie vertonen. Wat niet logisch is , is dat mensen het abnormaal vinden dat er migratie is Mensen zoals jij lopen te neuten , niet beseffende dat ze al tokkelend op hun computer , met hun internetaansluiting enzoverder deel uitmaken van die twintig procent mensen op deze planeet die bij de geboorte hoerenchance heeft gehad dat ze in goeie omstandigheden in een rijke samenleving geboren zijn. Neen , zij kunnen geen begrip opbrengen voor wat jij voelt , want wat jij voelt is niet logisch . Ik ben namelijk hier ook geboren en zit hier ook te tokkelen op mijn dure pc en ik voel dat niet . Waarom niet? Omdat ik empathie kan tonen voor hun situatie. Maar ik geef toe dat is niet iedereen gegeven.

Oud 3 mei 2008, 21:14   #118
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Voor het slachtoffer van de onverdraagzaamheid van dit systeem hebben we bij de 1 meiviering van de PVDA een minuut stilte gehouden.
Schandalig dat Turtelboom er geen conclusie uit trekt en met uiterst zwakke excuses aankomt om de uitwijzingen niet te bevriezen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 21:15   #119
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Er is niks grappigs aan. Moser heeft volkomen gelijk.

Oud 3 mei 2008, 21:18   #120
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
En volgens jou moeten we het maar goed vinden dat die mensen in hun "vaderland" worden gedumpt zonder dat ze enige plek hebben om op terug te vallen?
Als ik in de plaats was geweest van het slachtoffer, zou ik hetzelfde gedaan hebben. Beter nu dood dan een langzame pijnlijke dood van honger, dorst of een of ondere ziekte.
Goed vinden of niet, het is puur een kwestie van medeleven.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be