![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad: ik geloof eerder dat die 99% van de Afrikanen beter af zouden zijn met verbeterde levensomstandigheden in hun eigen landen, want we kunnen ze inderdaad niet allemaal naar hier halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denken dat mensen die in asielcentra het goed hebben getuigt dan weer van weinig empathie. Die mensen zitten op duizenden kilometers van hun vertrouwde omgeving , zonder geld , zonder dat ze de taal kennen en vooral zonder dat ze weten wat hun toekomst inhoudt. En gij doet alsof ze in club med zijn ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
Juist: het zijn omstandigheden, maar de vraag is: hoe komen ze er? Die man in Leuven is niet verantwoordelijk voor de dood van zijn vrouw en dochter, maar twee Roemeense junks, die zonder verantwoordelijkheidsgevoel achter het stuur gekropen zijn, terwijl ze zo stoned als wat waren. Die Kameroener heeft wel zelf gekozen om naar België te komen. Een crimineel heeft wel zelf gekozen voor het risico in de gevangenis te belanden. En ik geloof inderdaad dat die Kameroener al problemen had, toen hij hier aankwam. Anders zou hij niet uit zijn land gaan vluchten zijn. Anderzijds is het aan Kameroen om de problemen van zijn bevolking op te lossen en niet aan België. Als die man het moeilijk had met het feit dat hij hier niet kon blijven en opgesloten zat, is dat ook een risico dat hij zelf genomen had. Niemand dwong hem naar hier te komen en niemand dwong hem om zelfmoord te plegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Mja , dan kun je ook zeggen dat die man in leuven ook de keuze had van een nieuwe vrouw te zoeken , opnieuw kinderen te maken en een gelukkig gezinnetje te vormen , in plaats van zichzelf van het leven te beroven. Maar daar verschieten de mensen minder van , omdat ze zich kunnen inleven in de rol van die man, in de gevoelens van die man. Met die Kameroener is dat een pak moeilijker , want mensen weten niet hoe die man zijn leven ginder was en hoe het hier was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door moser : 3 mei 2008 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet-Westerse vreemdelingen ?????????????? Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 mei 2008 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het kan niet de bedoeling zijn dat ieder zomaar z'n zin krijgt. Dat leren we van jongsaf. Of niet soms ? Ik heb medelijden met de familie van de zelfmoordenaar, maar de zelfmoordenaar heeft het zelf gewild. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
En als ik je laatste zin lees, vraag ik me af waar het het slechtste was: in Kameroen waar hij gaan lopen was, of in België, waar hij zelfmoord pleegde. Misschien was het ook gewoon een man waar je nooit goed voor kan doen. Ik heb genoeg mensen met een touw rond hun hals zien eindigen, omdat ze met niets tevreden waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je goed begrijp. Moet ik meer begrip tonen voor de gevoelens van een "buitenlander" ? Ik hoop dat je "neen" zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Is een gefrustreerde rentenier die zijn aandelen ziet zakken, ook goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Allicht waren er dan nóg meer.
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() Voor het slachtoffer van de onverdraagzaamheid van dit systeem hebben we bij de 1 meiviering van de PVDA een minuut stilte gehouden.
Schandalig dat Turtelboom er geen conclusie uit trekt en met uiterst zwakke excuses aankomt om de uitwijzingen niet te bevriezen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Er is niks grappigs aan. Moser heeft volkomen gelijk.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik in de plaats was geweest van het slachtoffer, zou ik hetzelfde gedaan hebben. Beter nu dood dan een langzame pijnlijke dood van honger, dorst of een of ondere ziekte. Goed vinden of niet, het is puur een kwestie van medeleven.
|
![]() |
![]() |