![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar het systeem waar je het over hebt dat zich globaal ook serieus aan't uitstrekken (versterken) is, dat is een systeem dat zich keer op keer zichzelf opblaast en is dus van tijdelijke aard volgens mij. De geschiedenis heeft dit al meermaals bewezen zoals u weet. Maar nu met de globalisering wordt het systeem alleen verder uitgebreid en zal dus volgens mij vroeg of laat catastrofale gevolgen hebben. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 mei 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het systeem waarover ik het heb heeft altijd al catastrofale gevolgen gehad. Over de hele wereld. En dat zo blijven omdat de mens een kuddedier is dat zijn leiders volgt, zelfs al gaan al eens wat ogen open VOOR ze hen de afgrond in volgen.
Klokkenluiders zijn nochtans ook van alle tijden, maar die worden bijna altijd verguisd en gedemoniseerd inplaats van geloofd. Daarom blijven het ook eerder uitzonderingen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 mei 2008 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De mens is een speelbal van het conformisme: als we ons in een groep bevinden gaan we automatisch op in het groepsgedrag. We hebben angst om alleen te staan, ons anders te gedragen en buiten de massa te vallen. Van een autonoom wezen vervormen we tot een louter instrument, zonder vrije wil, dat meegevoerd wordt op de stroming van het groepsdenken, tegen onze normen en waarden in. Een voorbeeld van deze ‘kuddediermentaliteit’ kan gevonden worden in groepsagressie. Mensen vertonen in groepsverband veel sneller een motivatie tot agressie. Samen gaan mensen sneller tot de aanval over dan alleen. Na een ietwat ongeplaatste reactie van een vooraanstaand Frans politicus met betrekking tot kansarme migrantenjongeren bijvoorbeeld, worden de geviseerde jongeren gedreven door dezelfde motivatie: het gevoel alleen te staan, niet gerespecteerd te worden, geen kansen te krijgen. Dat gevoel van desillusie zetten ze al snel om in een massagevoel van agressie. Samen verwerken ze hun ontgoocheling door auto’s te beschadigen en bedrijven die hen geen kans geven, in brand te steken. Die hooligans bestaan niet enkel uit probleemjongeren, maar ook diegenen die steeds binnen de lijntjes bleven, transformeren plots tot meedogenloze wezens. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 mei 2008 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen danste, en danst naar de pijpen van Stalin, Hitler, Mao en Onkelinks.
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom, Klokkenluiders zijn nochtans ook van alle tijden, maar die worden bijna altijd verguisd en gedemoniseerd inplaats van geloofd. Daarom blijven het ook eerder uitzonderingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Goe en flink gedaan, Knuppeltje! Laatst gewijzigd door filosoof : 8 mei 2008 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godwin gaat over het nazisme, Filo. Niet over dictators in het algemeen.
Op dat vlak ben jij trouwens een van de absolute kampioenen.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet echter niet dat 'het gros' geen tijd heeft om uit te zoeken of het wel verstandig was/is om de dissidenten van een regime te helpen demoniseren. Tegen de Goebelspraktijken van regimes en hun medestanders van de media was bovendien nog nooit een dissident opgewassen.
![]() |
![]() |
#110 |
Gouverneur
|
![]() Beste Knuppel,
Het is zo dat art.85 van onze Grondwet bepaalt dat de nakomeling van Leopold I die huwt zonder toestemming van de Koning of van hen die bij gebreke van de Koning de macht uitoefenen (lees het Parlemnt) zijn recht opde Kroon verliest. Voor het huwelijk van Albert en Elisabeth heeft het parlement nooit zijn toestemming verleend. En dus ook Leopold II niet. U kunt alles nalezen in de biografie "Elisabeth van België,een ongewone Koningin" van Evrard Raskin, uitgegeven door Houtekiet in 2005 (ISBN90 5240 822 X) meer bepaald op blz.132 onder de titel 'ongeldige eedaflegging?'
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008. Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 8 mei 2008 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zet het voor alle duidelijkheid nog een onder elkaar.
Niet dat er ook maar één franstalige, belgicist of monarchist zich ooit veel aan het overtreden van de het vodje papier gelegen liet dat 'Belgische grondwet' genoemd wordt.... Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ah ja zo is dat!! "het gros" mag die tijd ook niet hebben om dat uit te zoeken, ze moesten zo maar eens een andere wending nemen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist hier al van. Nu weten ook nog anderen het.
Waar ik nooit eerder stil bij stond zijn de belastingvrije erfenissen van de Saksen Coburgers. Waarmee, alweer, bewezen wordt dat alle Belgen NIET gelijk zijn voor de Belgische wet.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat ook bijna altijd gepaard met mensenlevens, broodroof en/of demonisatie van dissidenten. Niettemin staan er, altijd opnieuw, tegenstanders van koloniale en andere regimes op die bereid zijn die prijs te betalen.
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 mei 2008 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaat belgie dood ? Ik denk dat de doodstrijd begint op 15 juli, op 21 juli een remonte heeft en daarna gewoon verder gaat tot aan de regionale verkiezingen in 2009.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Kamiel jongen waar was jij dan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() [quote=Spinoza;3409376]Wanneer gaat België dood?
toffe vraag, wanneer gaat België dood? Laat mij één woordje uitlichten in die vraag, "dood". Wat is de difinitie van "dood". Iemand die zichzelf niet meer in leven kan houden, aan allerlei machines ligt en leeft aan plant. Leeft die nog? Wat is dood? Als u de stekker uittrekt van al die machines en de persoon kan niet overleven? Leeft die persoon dan nog wel? En België? Leeft dat nog? Ligt dit niet aan kunstmatige machines " miljoenen transfer vanuit Vlaanderen". Trek die stekker uit, hoelang zal België dan nog leven? Ik denk dat Belgiê reeds lang dood is, maar nog als eenplant leeft van de "miljoenen transfer" |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Anno 1960. Mijn peter verwoorde het zo.
20% zijn doeners, 80% kijkt er naar. 20% bouwde op, 80% kijkt er naar. 20% bouwde verder, 80% kijkt er naar. 20% breekt alles af, 80% kijkt er naar. Wat die 20% doet, goed of slecht, ze hebben het gedaan. De slaap wel 80% vind dat zij gelijk hebben, want ze zijn in de meerderheid. Alleen is opbouwen iets lastiger dan afbreken. De geboorte van België is misschien en zware bevalling geweest. De Walen werden jaren lang in comateuze toestand gewiegd met veel steun. Maar het word nu hoog tijd dat ze op eigen benen leren leven.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |