![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een serieus geschiedkundig werk dat NIET ideologisch getint is, over de zaak te lezen. (Dus géén Lucas Catherine die verdraaid zijn inspiratie in nazi boeken is gaan zoeken!) En een punt te zetten achter het verkondigen van onzin gewoon omdat die in iemands ideologische kraam past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
kracht bij te zetten. Dat is bewezen én gepubliceerd . Hij kreeg zelfs recht op antwoord om dat te kunnen ontkennen. En daarvan werd hij voordat het artikel daaromtrent werd gepubliceerd van op de hoogte gesteld via een aangetekend schrijven. Feit is en blijft dat het aanvallen van Israel (en ik heb het nou niet over kritiek, ik heb het over geschreeuw voor het opheffen van die staat)) een zwart-bruine-ingeweken moslim activiteit is geworden. Met ZWART duid ik dus op al de mensen en/of hun afstammelingen die fiks verkeerd zaten tijdens de tweede wereldoorlog. Ze lusten alles wat Joods is wel rauw. Met bruin: een mengeling van zwart en Stalinistisch ROOD. Voor mijn part mag je er nog wat groen door roeren. Feit is dat zowel Rood als Groen in ingeweken moslims een nieuw kiespubliek menen gevonden te hebben. De nodige principes worden daarvoor snel overboord gesmeten. Betreffende het propalestijnse en pro terroristische gedoe van ingeweken moslims: ik vind inderdaad dat dit in gelijk welk redelijk land een reden voor uitwijzing zou moeten zijn. Nog andere vragen? Laatst gewijzigd door Francientje : 10 mei 2008 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Ik vind die verheerlijking van die Roomse dictator gewoon ver af staan van echt Christendom, nu goed persoonlijk heb ik niets tegen Katholieke mensen maar ben gewoon zeer afkering tegen het Vaticaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een hereniging Nederland-Vlaanderen zal er nooit inzitten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Allé, voor Kallikles en aanverwanten. In de hoop dat ze enig Engels verstaan.
http://www.canada.com/ottawacitizen/...7-8b5d0e33b4a6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom nog een aparte christelijke godsdienst als joden en christenen hand in hand horen te gaan?
Of moeten we in Sinistra's zelfidentificatie als christen een bizarre vorm van bescheidenheid detecteren?
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een beetje als het lam dat probeert vriendschap te sluiten met de wolf.lol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk eens even naar dit intervieuw met Hans Van Baalen(VVD) naar aanleiding van de onlusten met Hezbollah in 2006. Ik denk dat een Anti-Israëlisch Nederland nog niet voor morgen zal zijn.... ![]() http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl...ortage_id=4492 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() De grens met Jordanie over gaan in Eilat en Wadi Rum en Petra in Jordanie bezoeken terwijl ge in de buurt zijt. Als ge wat meer tijd hebt ook van daaruit noord naar Palmyra, Damascus en Allepo in Syrie. Ge kunt wel wat problemen hebben aan de grens met Syrie als ge een Israelisch stempelke in uw paspoort hebt staan, maar een arafatshalleke lost veel op.
![]() |
#114 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee, er is nog steeds een verschil tussen de israelieten en de christenen. Op dit moment zijn zij verkeerd bezig en gaan ze net zoals alle niet-christenen naar de hel tenzij ze Jezus als de Messias aanvaarden, maar ze zijn nog steeds God zijn volk en ja dat is ook onze bijbelse God. Hij is nog niet klaar met hen. Na het einde van de "kerktijd" heben ze nog 7 jaar te goed nl de laatste 7 jaar van Daniel. De bijbel heeft het in openbaring dan ook over de 144 000 (12000 van elke stam van Israel) Ik geloof trouwens niet dat het toeval is dat Israel sinds kort na zijn nieuwe bestaan nu een alliantie is aangegaan met de supermacht van onze tijd en dat dat dan ook nog eens het land was op dat moment waar er veel christenen woonden. Het is trouwens opvallend dat het vooral protestantse landen zijn die pro israel zijn ..... dat zegt volgens mij heel veel over de andere zogenaamde "landen met christelijke traditie". en wellicht nog meer over de katholieke kerk die in WOII maar al te graag Hitler steunde ... en die opnieuw liever de islam steunt dan de joden ..... als ik katholiek was zou ik me daar vragen bij stellen zeker als de bijbel x aantal keer de Israelieten zijn volk noemde. Misschien moeten ze bij de katholieke kerk maar eens de bijbel gaan lezen ipv de koran. Ik wil daarnaast toch ook nog iets anders verduidelijken. Als christen ben ik het niet altijd eens met wat de israelische overheid doet, maar als christenen moeten we wel de israelische bevolking steunen (tegen de arabieren/hun vijanden). Laatst gewijzigd door dirk001 : 10 mei 2008 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vadaar dat er wel degelijk veel christelijke solidariteit is met de Palestijnen, vooral uit katholieke hoek. Zo is er in Vlaanderen CODIP dat zich eerder in de katholieke zuil in Vlaanderen situeert, en ook in Palestina vooral christelijke contacten heeft. Over het algemeen is het zo dat de Vlamingen als slachtoffers van het francofone imperialisme meer sympathie voelen voor de Palestijnen dan de Nederlanders, die met hun koloniale verleden eerder het Angelsaksische maritieme imperialisme en de Israëlische kolonisatie van Palestina genegen zijn. Uiteraard spelen hier ook religieus-culturele factoren, zoals het Calvinisme. Max Weber's schitterende analyse "De protestantse ethiek en de geest van het kapitalisme" zou men eigenlijk moeten aanvullen met een analyse i.v.m. de protestantse ethiek en de geest van het imperialisme... Maar goed, ik wijk af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |