Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2008, 07:43   #101
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij bent ook weer zo'n fanatica van de laatste dagen, neem ik aan? Dat soort boeken mag je houden!
Nee, ik ben zeker geen fanatica van gelijk welke soort! Ik vraag je gewoon
een serieus geschiedkundig werk dat NIET ideologisch getint is, over de zaak
te lezen. (Dus géén Lucas Catherine die verdraaid zijn inspiratie in nazi boeken
is gaan zoeken!) En een punt te zetten achter het verkondigen van onzin gewoon omdat die in iemands ideologische kraam past.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 09:48   #102
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Nee, ik ben zeker geen fanatica van gelijk welke soort! Ik vraag je gewoon
een serieus geschiedkundig werk dat NIET ideologisch getint is, over de zaak
te lezen. (Dus géén Lucas Catherine die verdraaid zijn inspiratie in nazi boeken
is gaan zoeken!) En een punt te zetten achter het verkondigen van onzin gewoon omdat die in iemands ideologische kraam past.
Mensen die posten in hoofdletters en onmiddellijk dure worden gebruiken als "nazi" zonder argumenten te gebruiken, zijn doorgaans fanatici. Wat "serieuze geschiedkundige werken" betreft: nieuwe Israëlische historici, zoals Tom Segev, die een aantal Zionistische mythes hebben ontkracht, zijn volgens jou waarschijnlijk ook neo-nazi's?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 12:02   #103
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
waarschijnlijk zijn de argumenten van Derk op.
'Weet even niets te verzinnen'
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 13:05   #104
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Hier ben ik het volledig mee eens, ik snap niet waarom europa eerder pro islam is ipv pro Israel.
Europe = Good cop
USA = Bad cop

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 13:23   #105
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Mensen die posten in hoofdletters en onmiddellijk dure worden gebruiken als "nazi" zonder argumenten te gebruiken, zijn doorgaans fanatici. Wat "serieuze geschiedkundige werken" betreft: nieuwe Israëlische historici, zoals Tom Segev, die een aantal Zionistische mythes hebben ontkracht, zijn volgens jou waarschijnlijk ook neo-nazi's?
Nee. Een hoop mensen hebben gewoon hun eigen agenda. Maar Lucas Catherine heeft dus wel degelijk nazi bronnen gebruikt om zijn standpunt
kracht bij te zetten. Dat is bewezen én gepubliceerd . Hij kreeg zelfs recht
op antwoord om dat te kunnen ontkennen. En daarvan werd hij voordat
het artikel daaromtrent werd gepubliceerd van op de hoogte gesteld via
een aangetekend schrijven.
Feit is en blijft dat het aanvallen van Israel (en ik heb het nou niet over kritiek, ik heb het over geschreeuw voor het opheffen van die staat)) een zwart-bruine-ingeweken moslim activiteit is geworden.
Met ZWART duid ik dus op al de mensen en/of hun afstammelingen die fiks
verkeerd zaten tijdens de tweede wereldoorlog. Ze lusten alles wat Joods is
wel rauw. Met bruin: een mengeling van zwart en Stalinistisch ROOD. Voor mijn part mag je er nog wat groen door roeren. Feit is dat zowel Rood als
Groen in ingeweken moslims een nieuw kiespubliek menen gevonden te hebben. De nodige principes worden daarvoor snel overboord gesmeten.
Betreffende het propalestijnse en pro terroristische gedoe van ingeweken moslims: ik vind inderdaad dat dit in gelijk welk redelijk land een reden voor uitwijzing zou moeten zijn. Nog andere vragen?

Laatst gewijzigd door Francientje : 10 mei 2008 om 13:26.
Oud 10 mei 2008, 13:59   #106
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
En als de protestantse kerk het zegt, dan is het zo he.

Vraagje : als het christendom voortvloeit uit het jodendom, waarom keer jij je dan zo vurig af van het katholicisme, wat nochtans veel dichter staat bij het protestantisme dan het jodendom?
Ik vind die verheerlijking van die Roomse dictator gewoon ver af staan van echt Christendom, nu goed persoonlijk heb ik niets tegen Katholieke mensen maar ben gewoon zeer afkering tegen het Vaticaan.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 14:00   #107
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Laat ze maar doen. Zodra de Nederlanden weer één zijn, heroveren we noord-Nederland gewoon voor het katholicisme en rukken we al dat lutheraans en calvinistisch onkruid met de wortel uit
Droom gerust verder, beste vriend.

Een hereniging Nederland-Vlaanderen zal er nooit inzitten.
Oud 10 mei 2008, 14:03   #108
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
vorige week tijdens het zappen nog een interview gezien op ned 2 waar een gast zat (herinner me de naam niet meer) die ook een boek ging schrijven over de wandaden van Israel.

Werd erop gewezen dat zijn ouders tijdens de oorlog wel "fout" waren, dus indien dat hij dat boek zou schrijven dit tegen hem gebruikt zou worden.

antwoord : nu ja, dan doen ze dat maar, het zullen alleen maar feiten zijn die ik aanhaal en als ze dan niets anders kunnen als verweer van mij als persoon aan te vallen op het verleden van mijn ouders, staaft dat alleen hun onmacht.

Tegenstanders van Israël zijn zwaar geïsoleerd in Nederland. Bovendien met een Christelijke partij als de CU ben ik er gerust in dat de buitenland politiek van mijn land t.a.v de midden-oosten problematiek Pro-Israëlisch is en blijft.
Oud 10 mei 2008, 14:05   #109
Francientje
Minister

Standaard

Allé, voor Kallikles en aanverwanten. In de hoop dat ze enig Engels verstaan.

http://www.canada.com/ottawacitizen/...7-8b5d0e33b4a6
Oud 10 mei 2008, 14:09   #110
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Waarom nog een aparte christelijke godsdienst als joden en christenen hand in hand horen te gaan?
Of moeten we in Sinistra's zelfidentificatie als christen een bizarre vorm van bescheidenheid detecteren?
Oud 10 mei 2008, 14:28   #111
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom nog een aparte christelijke godsdienst als joden en christenen hand in hand horen te gaan?
Of moeten we in Sinistra's zelfidentificatie als christen een bizarre vorm van bescheidenheid detecteren?
bedoel je dat christenen beter hand in hand gaan lopen met islam en co?
Een beetje als het lam dat probeert vriendschap te sluiten met de wolf.lol.
Oud 10 mei 2008, 14:35   #112
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht

diie is nog altijd zwaar gefrusteerd . Zelfs zo zwaar dat hij niet meer de moeite doet om te lezen wat er staat.

dat de US regering en die van Nederland dat nog niet laten doordringen is hoegenaamd niets nieuws ...Maar we zullen zien hoe lang dat het duurt voor ook dat niveau er moet aan geloven. Als je ziet hoe snel het op andere niveaus is gegaan, ziet het er erg goed uit

Kijk eens even naar dit intervieuw met Hans Van Baalen(VVD) naar aanleiding van de onlusten met Hezbollah in 2006. Ik denk dat een Anti-Israëlisch Nederland nog niet voor morgen zal zijn....

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl...ortage_id=4492
Oud 10 mei 2008, 16:56   #113
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Nu het hier toch over Israël gaat, ik ga er binnenkort heen. Welke steden/ plaatsen zijn zoal de moeite? dank.

morgen
De grens met Jordanie over gaan in Eilat en Wadi Rum en Petra in Jordanie bezoeken terwijl ge in de buurt zijt. Als ge wat meer tijd hebt ook van daaruit noord naar Palmyra, Damascus en Allepo in Syrie. Ge kunt wel wat problemen hebben aan de grens met Syrie als ge een Israelisch stempelke in uw paspoort hebt staan, maar een arafatshalleke lost veel op.
Oud 10 mei 2008, 19:28   #114
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
De grens met Jordanie over gaan in Eilat en Wadi Rum en Petra in Jordanie bezoeken terwijl ge in de buurt zijt. Als ge wat meer tijd hebt ook van daaruit noord naar Palmyra, Damascus en Allepo in Syrie. Ge kunt wel wat problemen hebben aan de grens met Syrie als ge een Israelisch stempelke in uw paspoort hebt staan, maar een arafatshalleke lost veel op.
Ik was ook aan het nadenken over Jordanie, gaat dat zomaar of heb je een visum ofzo nodig?
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 19:46   #115
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Nee, er is nog steeds een verschil tussen de israelieten en de christenen. Op dit moment zijn zij verkeerd bezig en gaan ze net zoals alle niet-christenen naar de hel tenzij ze Jezus als de Messias aanvaarden, maar ze zijn nog steeds God zijn volk en ja dat is ook onze bijbelse God. Hij is nog niet klaar met hen. Na het einde van de "kerktijd" heben ze nog 7 jaar te goed nl de laatste 7 jaar van Daniel.

De bijbel heeft het in openbaring dan ook over de 144 000 (12000 van elke stam van Israel)

Ik geloof trouwens niet dat het toeval is dat Israel sinds kort na zijn nieuwe bestaan nu een alliantie is aangegaan met de supermacht van onze tijd en dat dat dan ook nog eens het land was op dat moment waar er veel christenen woonden.
Het is trouwens opvallend dat het vooral protestantse landen zijn die pro israel zijn ..... dat zegt volgens mij heel veel over de andere zogenaamde "landen met christelijke traditie". en wellicht nog meer over de katholieke kerk die in WOII maar al te graag Hitler steunde ... en die opnieuw liever de islam steunt dan de joden ..... als ik katholiek was zou ik me daar vragen bij stellen zeker als de bijbel x aantal keer de Israelieten zijn volk noemde. Misschien moeten ze bij de katholieke kerk maar eens de bijbel gaan lezen ipv de koran.

Ik wil daarnaast toch ook nog iets anders verduidelijken. Als christen ben ik het niet altijd eens met wat de israelische overheid doet, maar als christenen moeten we wel de israelische bevolking steunen (tegen de arabieren/hun vijanden).

Laatst gewijzigd door dirk001 : 10 mei 2008 om 19:50.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 19:48   #116
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Nee, er is nog steeds een verschil tussen de israelieten en de christenen. Op dit moment zijn zij verkeerd bezig en gaan ze net zoals alle niet-christenen naar de hel tenzij ze Jezus als de Messias aanvaarden, maar ze zijn nog steeds God zijn volk en ja dat is ook onze bijbelse God. Hij is nog niet klaar met hen. Na het einde van de "kerktijd" heben ze nog 7 jaar te goed nl de laatste 7 jaar van Daniel.

De bijbel heeft het in openbaring dan ook over de 144 000 (12000 van elke stam van Israel)

Ik geloof trouwens niet dat het toeval is dat Israel sinds kort na zijn nieuwe bestaan nu een alliantie is aangegaan met de supermacht van onze tijd en dat dat dan ook nog eens het land was op dat moment waar er veel christenen woonden.
Het is trouwens opvallend dat het vooral protestantse landen zijn die pro israel zijn ..... dat zegt volgens mij heel veel over de andere zogenaamde "landen met christelijke traditie". en wellicht nog meer over de katholieke kerk die in WOII maar al te graag Hitler steunde ... en die opnieuw liever de islam steunt dan de joden ..... als ik katholiek was zou ik me daar vragen bij stellen zeker als de bijbel x aantal keer de Israelieten zijn volk noemde. Misschien moeten ze bij de katholieke kerk maar eens de bijbel gaan lezen ipv de koran.
mag ik dan vragen wat ge wel zijt (als ge geen katholiek zijt)? allé als ge dat wilt verklappen natuurlijk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 19:50   #117
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
mag ik dan vragen wat ge wel zijt (als ge geen katholiek zijt)? allé als ge dat wilt verklappen natuurlijk.
heel erg simpel, ik ben een christen !
Oud 10 mei 2008, 20:03   #118
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
bedoel je dat christenen beter hand in hand gaan lopen met islam en co?
Een beetje als het lam dat probeert vriendschap te sluiten met de wolf.lol.
Zeg, Francientje... Een vriendentip: ik raad je aan om over een thema eerst wat informatie in te winnen en na te denken alvorens te posten. Weet dus dat onder de Palestijnen ook heel wat christenen zijn, die ook uit hun huizen verdreven zijn.

Vadaar dat er wel degelijk veel christelijke solidariteit is met de Palestijnen, vooral uit katholieke hoek. Zo is er in Vlaanderen CODIP dat zich eerder in de katholieke zuil in Vlaanderen situeert, en ook in Palestina vooral christelijke contacten heeft.

Over het algemeen is het zo dat de Vlamingen als slachtoffers van het francofone imperialisme meer sympathie voelen voor de Palestijnen dan de Nederlanders, die met hun koloniale verleden eerder het Angelsaksische maritieme imperialisme en de Israëlische kolonisatie van Palestina genegen zijn.

Uiteraard spelen hier ook religieus-culturele factoren, zoals het Calvinisme. Max Weber's schitterende analyse "De protestantse ethiek en de geest van het kapitalisme" zou men eigenlijk moeten aanvullen met een analyse i.v.m. de protestantse ethiek en de geest van het imperialisme... Maar goed, ik wijk af.
Oud 10 mei 2008, 20:05   #119
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heel erg simpel, ik ben een christen !
Jaja, weer zo'n fanaticus die gelooft dat de paus de antichrist is!
Oud 10 mei 2008, 20:19   #120
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jaja, weer zo'n fanaticus die gelooft dat de paus de antichrist is!

Dat heb ik niet gezegd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be