Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2002, 21:20   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Je beweert dus dat ze in Wallonië op een of andere manier de tering naar de nering hebben gezet?
Neen, zo zou ik het niet willen stellen. Men heeft gewoon lange tijd geaarzeld de barema's aan te passen (als ik me niet vergis is dat echter vanaf dit schooljaar wel gebeurd... niet toevallig nadat het Lambermontgeld binnen was gerijfd).

Citaat:
Dat ga ik niet tegenspreken, Jan, maar zijn de vlaamse barema's voor het onderwijs opgetrokken sinds de federalisering? Is de werkdruk verminderd? Is de TBS-leeftijd verlaagd?
Inderdaad, de barema's zijn opgetrokken sedert de federalisering. Ook werd, ook weer in tegenstelling tot Wallonië, de onderwijsadministratie volledig hervormd. Nu is de Vlaamse administratie voor het onderwijs werkelijk een pareltje. Men mag over veel klagen maar over de doeltreffendheid, snelheid en vriendelijkheid van de centrale administratie valt echt niets aan te merken.

Maar natuurlijk beantwoorden die lonen niet aan wat iemand voor hetzelfde werk zo verdienen in de privaat sector. Maar dat is weer een totaal andere discussie.

Waarom de TBS-leeftijd verlagen? Dit zou van een bijzonder slechte inschatting van de situatie getuigen: er zijn nu eenmaal minder kandidaten voor het onderwijs, dus moet men actieve leraren niet de deur wijzen.

Citaat:
Dat de vlamingen dan krek dezelfde politiek volgen, i.p.v. te jammeren. Die ingebakken en misplaatste zuinigheid tegenover de staat, doet jullie de das om!
Dit zou getuigen van een slecht huishouden. Een goed huisvader gooit het geld niet door de deur, maar beheert het budget en zorgt ervoor dat hij geen onverantwoorde uitgaven doet.

Eens te meer wordt duidelijk dat de zuinige, verantwoordelijk bewuste Vlaming gestraft wordt door de federale regering, terwijl de Franstalige die het geld door de venster gooit voor dergelijk wangedrag beloond. Lambermont is typerend.

Citaat:
Je blaast heet en koud: volgens de cijfers is het hier van de bovenste plank, maar je legt toch maar de vinger op enkele schrijnende wonden. Ik zal er maar geen zout meer bijstrooien?
Neen, we hebben goede resultaten behaald, en dat dankzij de onverdroten inzet van veel leraren en het blijven hoog leggen van de lat, en dit ondanks de voortdurende hervormingen. Dat er nu weer eentje aankomt begint de mensen zo stilaan de keel uit te hangen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2002, 21:31   #102
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Cijfers van onafhankelijke en internationale organen tellen niet meer, "eigen ervaringen zijn alleen van tel."
Je hebt gelijk.
We zullen ons na de verkiezingen baseren op de cijfers behaald door separatistische partijen.
Harde cijfers.
Cijfers die een minderheid zullen demonstreren.

Citaat:
Ik stel voor dat u dan het debat maar verlaat

Citaat:
en je gaat verlustigen in de "wetenschap" dat België nog eeuwig zal blijven voortbestaan onder het gelukkige bewind van onze goede vorst
Ik ben er gerust in.
Om de reden hierboven aangehaald.
Cijfers, waar jij toch zo dol op lijkt te zijn.

Citaat:
maar discussiëeren is dus duidelijk te moeilijk geworden.
Voor wie dan?
Voor iemand met een tiende van de Belgische bevolking achter zich?
Of voor de realist met 90% achter zich?
Oud 9 december 2002, 21:56   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds de federalisering kreeg ik nog nooit zoveel bruine omslagen met mica-venstertje in mijn bus, en allemaal versierd met een klote-leeuw.
Alleen de federale overheid gebruikt bruine omslagen.

De Vlaamse overheid gebruikt witte omslagen.

Een een beetje respect voor een eeuwenoud heraldisch symbool dat tevens een symbool is van uw eigen volk kan zeker geen kwaad. Ik heb nog geen enkele Welshman zijn Welshe draak horen bespotten. Geen Nederlander, hoe liberaal of links hij ook moge zijn, zal het niet wagen de Nederlandse Leeuw te onteren. Dus een minimum aan respect zou best op zijn plaats zijn.
Oud 9 december 2002, 22:10   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Een een beetje respect voor een eeuwenoud heraldisch symbool dat tevens een symbool is van uw eigen volk kan zeker geen kwaad. Ik heb nog geen enkele Welshman zijn Welshe draak horen bespotten. Geen Nederlander, hoe liberaal of links hij ook moge zijn, zal het niet wagen de Nederlandse Leeuw te onteren. Dus een minimum aan respect zou best op zijn plaats zijn.
't Is goed Jan.
Ik zal een voorbeeld nemen aan wat de vlaamsnationalisten met de Belgische driekleur doen, wanneer de Duvel hen naar het hoofd stijgt op hun vlaamsche manifestaties............
Oud 9 december 2002, 22:15   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, sommige Belgen willen geen Vlaming zijn.
Oud 9 december 2002, 22:22   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is goed Jan.
Ik zal een voorbeeld nemen aan wat de vlaamsnationalisten met de Belgische driekleur doen, wanneer de Duvel hen naar het hoofd stijgt op hun vlaamsche manifestaties............
De Belgische vod is dan ook geen symbool van een volk, maar van een staat. Een staat die een lange lijst van wandaden heeft opgestapeld als het erop aan komt de Vlamingen in hun rechten te verknechten.

"Vlaamsche" manifestaties ken ik niet. Ongetwijfeld bedoelt u "Vlaamse", tenzij u natuurlijk iemand uit de Westhoek bent die nog steeds de -sch uitspreekt.
Oud 9 december 2002, 23:28   #107
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Zie je Superstaaf, ik heb me dus de moeite kunnen besparen.
Anderen het werk laten doen loont soms toch nog.
Dankuwel medeforumgangers.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 07:47   #108
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Belgische vod is dan ook geen symbool van een volk, maar van een staat. Een staat die een lange lijst van wandaden heeft opgestapeld als het erop aan komt de Vlamingen in hun rechten te verknechten.
In uw optiek kan dat best zo zijn.
In de mijne ligt dat ietsjes anders.

Wil jij respect voor uw symbool van een middeleeuwse slachtpartij rond Kortrijk, dan kan je maar beter beginnen met het mijne te respecteren.
Uit bovenstaande tekst blijkt dat jij dit geenszins van plan bent om allerhande drogredens die enkel voor jou terecht lijken.

Ik stel daarom voor dat we mekaar niet gaan censureren, en ongehinderd onze wederzijdse respectloze uitingen de vrije loop laten aangaande de symboliek die steeds slechts één onzer aan het hart kan liggen. Geen slecht idee in het licht van respect voor de vrije meningsuiting, waar we hopelijk mekaar wél in kunnen vinden, nietwaar?

Spreek rustig van mijn 'tricolore vod' Haar kleuren worden er niet minder brillant door.

Laat mij spotten met uw tandeloze leeuw, die beter zou vervangen worden door een zwart schaap dat zich knullig laat scheren wanneer het eropaankomt: aan de onderhandelingstafels. Daar is het cafégebrul steeds een paar decibels minder, zodat jullie secessisten naderhand kunnen janken hoe stout de walen wel zijn. Neem aan die kerels-van-sta-vast een voorbeeld: zij staan pal voor hun bevolkingsgroep, zij plooien niet, zij verkopen zich niet voor fluweel onder de reet ten koste van hun 'volk'. En dan ben je nog verbaasd dat ik voor hen meer respect vertoon dan voor de leeuwevlaggen zwaaiende hondsvodden? Ik heb het afgeleerd me te associëren met 'loosers'...............

Citaat:
"Vlaamsche" manifestaties ken ik niet. Ongetwijfeld bedoelt u "Vlaamse", tenzij u natuurlijk iemand uit de Westhoek bent die nog steeds de -sch uitspreekt.
Je hoeft mij omwille van dit moedwillige archaïsche taalgebruik niet terecht te wijzen in een poging om mij bij anderen te discrediteren (dat die ik zelf wel )
Jij weet maar al te goed dat ik hiermee het oubollige en achterhaalde karakter wil in de verf zetten van bedoelde bijeenkomsten, alwaar nostalgische dromen halsstarrig gekoesterd worden, zonder een greintje respect voor de belgische realiteit waar een massale bevolkingsgroep achterstaat.
Oud 10 december 2002, 08:53   #109
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Wel Superstaaf, ik moet je gelijk geven (hoor me nu toch eens bezig) wat dat tandenloze beest betreft en dat schaap. De meeste onrechtvaardigheden hebben we inderdaad aan onszelf te danken en niet aan de Walen die EERST Waal zijn en dan Belg, voor zover het geen rattachisten zijn natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd niets tegen Walen, mijn beste vrienden wonen er. Ik zou in hun plaats waarschijnlijk ook pakken wat ik kon. Neem nu de werkloosheid : Ik ben eigenlijk niet boos op de profiteurs die al generaties parasieteren, maar wel op de overheid die dit gewoon toelaat. Mijn (over)ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel komt hiertegen in opstand, maar de dictator-kindervriend vindt dit allemaal de normaalste zaak van de wereld.

Brusselaars en dan vooral de Beulemansen �* la Spaak en co., tja...da's een ander paar mouwen én een andere (belegen) discussie.
Oud 10 december 2002, 10:36   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Superstaaf, ik moet je gelijk geven (hoor me nu toch eens bezig) wat dat tandenloze beest betreft en dat schaap. De meeste onrechtvaardigheden hebben we inderdaad aan onszelf te danken en niet aan de Walen die EERST Waal zijn en dan Belg, voor zover het geen rattachisten zijn natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd niets tegen Walen, mijn beste vrienden wonen er. Ik zou in hun plaats waarschijnlijk ook pakken wat ik kon. Neem nu de werkloosheid : Ik ben eigenlijk niet boos op de profiteurs die al generaties parasieteren, maar wel op de overheid die dit gewoon toelaat. Mijn (over)ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel komt hiertegen in opstand, maar de dictator-kindervriend vindt dit allemaal de normaalste zaak van de wereld.

Brusselaars en dan vooral de Beulemansen �* la Spaak en co., tja...da's een ander paar mouwen én een andere (belegen) discussie.

Hieruit maak ik dus op dat het parasiteren van de ene bevolkingsgroep door de andere niet wordt ontkend maar dat de regering dit toelaat.

Ik maak er ook uit op dat de Walen EERST Waal zijn maar, om dezelfde reden als hierboven, toch liever Belg willen blijven.

En van mij wordt dus verwacht dat ik voor dergelijke politici en voor dergelijk volk respect moet opbrengen.

Van mij wordt dus verwacht dat ik voor de "winners" kies omdat de "loosers" té meegaand en solidair zijn.

Als staaltje van de hoogstaandheid van de niet-politieker kan dat tellen...
Oud 10 december 2002, 12:57   #111
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Cijfers van onafhankelijke en internationale organen tellen niet meer, "eigen ervaringen zijn alleen van tel."
Je hebt gelijk.
We zullen ons na de verkiezingen baseren op de cijfers behaald door separatistische partijen.
Harde cijfers.
Cijfers die een minderheid zullen demonstreren.

Citaat:
Ik stel voor dat u dan het debat maar verlaat
:lol: :lol: :lol:

Citaat:
en je gaat verlustigen in de "wetenschap" dat België nog eeuwig zal blijven voortbestaan onder het gelukkige bewind van onze goede vorst
Ik ben er gerust in.
Om de reden hierboven aangehaald.
Cijfers, waar jij toch zo dol op lijkt te zijn.

Citaat:
maar discussiëeren is dus duidelijk te moeilijk geworden.
Voor wie dan?
Voor iemand met een tiende van de Belgische bevolking achter zich?
Of voor de realist met 90% achter zich?
In de categorie "naast de kwestie praten" kan dit wel tellen!
Als dat je laatste argument is, "wij gaan toch de verkiezingen winnen dus" in een discussie kan dat tellen. Want het geeft duidelijk aan dat je geen serieuze argumenten meer vond voor België.
Bovendien, het Vlaams Blok haalt 18% of meer, en de N-VA rond de 5%. Dat is 23% of meer van de Vlamingen die gewonnen zijn voor het separatisme, terwijl nog eens de twee grootste partijen zich voor een confederalisme uitspreken dat toch uiteindelijk zal uitvloeiien in een scheiding. Confederalisme houdt immers in dat sociale zekerheid en gezondheidszorg ook gesplitst worden, en volgens alle Waalse bonzen houdt België in dat geval ook op te bestaan.
Er zijn en blijven dus maar 2 partijen van enig belang die wel voor België zijn gewonnen, en dat zijn de SP.A en Agalev, samen niet meer dan er separatisten zijn in België.
Dus 90% voor België gewonnen? Dream on zou ik zeggen en zoek de betekenis van "cijfer" nog eens op, want je verwart dat duidelijk wel eens met het toch wel inhoudelijk verschillende "wens".
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 14:08   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil jij respect voor uw symbool van een middeleeuwse slachtpartij rond Kortrijk, dan kan je maar beter beginnen met het mijne te respecteren.
De Vlaamse Leeuw is helemaal geen symbool van een of andere middeleeuwse slachtpartij. De Leeuw is het symbool van Vlaanderen, van het Vlaamse volk.

Citaat:
Uit bovenstaande tekst blijkt dat jij dit geenszins van plan bent om allerhande drogredens die enkel voor jou terecht lijken.
Eigenlijk kun je van de echte, overtuigde Vlaming niet verwachten dat hij een Belgische vod respecteert. Het is namelijk het symbool van culturele, sociale, economische en taalkundige verdrukking van het eigen volk door een staat die zijn volk in meerdere aspecten vijandig gezind was (zeker in het verleden).

Niet enkel voor mij zou ik zo zeggen; vele overtuigde Vlamingen denken er net zo over. Alleen een steeds kleiner groepje belgicisten meent het eigen volk de rug te moeten toekeren om de eer te geven aan een kunstmatige staat die niet veel meer voorstelt dan een gedwongen, liefdeloos huwelijk tussen twee volkeren. Men kan moeilijk van de Macedonische minderheid in Griekenland vragen dat ze de Griekse vlag respecten, het symbool van een staat die tot op heden zelfs het bestaan van hun taal, cultuur en volkzijn hardnekkig blijft ontkennen.

Citaat:
Spreek rustig van mijn 'tricolore vod' Haar kleuren worden er niet minder brillant door.
Niet alleen een vod, ook het symbool van een door de Fransen georchestreerde opstand waarbij een deel van het Brussels gemeen werd betaald om wat amok te maken. Ook in Luik werden er tegen betaling mensen "warm gemaakt" om de "revolutie" te Brussel te gaan steunen.

Citaat:
Jij weet maar al te goed dat ik hiermee het oubollige en achterhaalde karakter wil in de verf zetten van bedoelde bijeenkomsten, alwaar nostalgische dromen halsstarrig gekoesterd worden, zonder een greintje respect voor de belgische realiteit waar een massale bevolkingsgroep achterstaat.
Nu doet u wel een beetje ouderwets, maar dat ontgaat u natuurlijk. Al aan de vooravond van WO I schreven de belgicisten dat de Vlaamsnationalistische droom defintief zou verdwijnen en dat er na de oorlog alleen nog maar een "glorierijke" Belgische natie zou bestaan. Vlaamsnationalisme is juist het tegenovergesteld van nostalgie: wij verlangen niet naar een of andere staat uit het verleden (welke zou dat dan moeten zijn? het graafschap Vlaanderen? of de Verenigde Nederlandse Staten?), maar blikken verder naar de toekomst. Een onafhankelijk Vlaanderen of een confederaal samengaan of hereniging met Nederland is toekomstgericht. Spijt van wie het benijdt, maar met iedere dag die voortschrijdt komt de droom van een Vlaamse staat dichterbij. Ongetwijfeld gaat het om veel gebrul met het oog op de verkiezingen, maar wat de VLD op haar laatste partijcongres besliste is zo'n teken aan de wand. Enkele jaren geleden was dit gewoon nog volkomen ondenkbaar. En niemand had een tijd geleden kunnen denken dat de CD&V zulke bijna "schokkende" standpunten zou innemen over een nog verdergaande federalisering. Vlaanderen wordt met de dag duidelijker, België verdwijnt meer en meer in de duisternis van de geschiedenis. België, dat is nu pas nostalgisch!
Oud 10 december 2002, 14:26   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Vlaamse Leeuw is helemaal geen symbool van een of andere middeleeuwse slachtpartij. De Leeuw is het symbool van Vlaanderen, van het Vlaamse volk.

Citaat:
Eigenlijk kun je van de echte, overtuigde Vlaming niet verwachten dat hij een Belgische vod respecteert. Het is namelijk het symbool van culturele, sociale, economische en taalkundige verdrukking van het eigen volk door een staat die zijn volk in meerdere aspecten vijandig gezind was (zeker in het verleden).

Niet enkel voor mij zou ik zo zeggen; vele overtuigde Vlamingen denken er net zo over. Alleen een steeds kleiner groepje belgicisten meent het eigen volk de rug te moeten toekeren om de eer te geven aan een kunstmatige staat die niet veel meer voorstelt dan een gedwongen, liefdeloos huwelijk tussen twee volkeren. Men kan moeilijk van de Macedonische minderheid in Griekenland vragen dat ze de Griekse vlag respecten, het symbool van een staat die tot op heden zelfs het bestaan van hun taal, cultuur en volkzijn hardnekkig blijft ontkennen.

Citaat:
Niet alleen een vod, ook het symbool van een door de Fransen georchestreerde opstand waarbij een deel van het Brussels gemeen werd betaald om wat amok te maken. Ook in Luik werden er tegen betaling mensen "warm gemaakt" om de "revolutie" te Brussel te gaan steunen.

Citaat:
Nu doet u wel een beetje ouderwets, maar dat ontgaat u natuurlijk. Al aan de vooravond van WO I schreven de belgicisten dat de Vlaamsnationalistische droom defintief zou verdwijnen en dat er na de oorlog alleen nog maar een "glorierijke" Belgische natie zou bestaan. Vlaamsnationalisme is juist het tegenovergesteld van nostalgie: wij verlangen niet naar een of andere staat uit het verleden (welke zou dat dan moeten zijn? het graafschap Vlaanderen? of de Verenigde Nederlandse Staten?), maar blikken verder naar de toekomst. Een onafhankelijk Vlaanderen of een confederaal samengaan of hereniging met Nederland is toekomstgericht. Spijt van wie het benijdt, maar met iedere dag die voortschrijdt komt de droom van een Vlaamse staat dichterbij. Ongetwijfeld gaat het om veel gebrul met het oog op de verkiezingen, maar wat de VLD op haar laatste partijcongres besliste is zo'n teken aan de wand. Enkele jaren geleden was dit gewoon nog volkomen ondenkbaar. En niemand had een tijd geleden kunnen denken dat de CD&V zulke bijna "schokkende" standpunten zou innemen over een nog verdergaande federalisering. Vlaanderen wordt met de dag duidelijker, België verdwijnt meer en meer in de duisternis van de geschiedenis. België, dat is nu pas nostalgisch!
Hartverwarmend dat je dit zo sereen, vriendelijk en gemotiveerd kunt blijven herhalen, Jan.

Dat verdient een bloemetje.

Oud 10 december 2002, 14:31   #114
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Had je nu echt geen andere kleur? 8) 8) 8)
Oud 10 december 2002, 14:36   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Had je nu echt geen andere kleur? 8) 8) 8)
Toch wel.
Maar dan waren het viooltjes in geel en (bijna) zwart.
Bruin dus, en dat wil ik Jan niet aandoen.
Dat verdient hij niet. 8)
Oud 10 december 2002, 22:38   #116
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Nu doet u wel een beetje ouderwets, maar dat ontgaat u natuurlijk. Al aan de vooravond van WO I schreven de belgicisten dat de Vlaamsnationalistische droom defintief zou verdwijnen en dat er na de oorlog alleen nog maar een "glorierijke" Belgische natie zou bestaan
Hoezo? In 1914, bestond er zelfs geen Vlaams-nationalisme.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2002, 08:10   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.........maar wat de VLD op haar laatste partijcongres besliste is zo'n teken aan de wand. Enkele jaren geleden was dit gewoon nog volkomen ondenkbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anke Van Der Meersch en dus voor blokkers 'onverdachte bron'
Verhofstadt is een kruising geworden tussen Pinoccio en Nijntje, het konijntje.

Verhofstadt liegt

Citaat:
En niemand had een tijd geleden kunnen denken dat de CD&V zulke bijna "schokkende" standpunten zou innemen over een nog verdergaande federalisering.
Hebben ze reeds om wapens gevraagd zoals indertijd Wilfried Martens van de witte moeren?
Echt aandoenlijk, hoe je voor vlaamse steun en toeverlaat plots in de armen van de tsjeven valt......
Citaat:
Vlaanderen wordt met de dag duidelijker, België verdwijnt meer en meer in de duisternis van de geschiedenis. België, dat is nu pas nostalgisch!
Ik hoop dat voor jou en Zorroaster de wil van de meerderheid nog telt.
Zorrasters wilde berekeningen tonen nog geen 1/4 voor een apart vlaanderen, en dan wil ik hem zijn desillusie nog niet ontnemen dat hij zijn wensen voor werkelijkheid neemt (Vooruitgang vb én kiesdrempel halen van N-VA )
Vind voor mijn part nog honderd separatistische argumenten uit (meestal toch de geldzak, maar dat werd in een andere discussie al uitgediept ) de wil van de meerderheid moet en zal men respecteren.
Oud 11 december 2002, 09:58   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En als de VLD of de CD&V wint, of misschien zelfs samen coalitie zullen vormen, moet dan de wil van de kiezer ook gevolgd worden, Staaf?

De wil van de kiezer die de belofte dat deze partijen voor het confederalisme zullen ijveren voor w�*�*r aanneemt en daarvoor op deze partijen stemt?

En nu even niet rond de pot draaien, hé?

Moet en zal men dan ook de "wil van de meerderheid" respecteren? Van de kiezer dus die vandaag met deze belofte wordt verleid om toch maar hun stem aan hen te geven
Oud 11 december 2002, 13:47   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Hoezo? In 1914, bestond er zelfs geen Vlaams-nationalisme.
Hahahahahaha. Bent u dan zo onwetend???

In plaats van dergelijke onzin hier neer te poten, wil zo goed u eerst te informeren. Daarom raad ik u het eerste deel uit de driedelige reeks "De Vlaamse Beweging" (dat op zijn beurt deel uitmaakt van de 16-delige reeks "Twintig Eeuwen Vlaanderen").

Dit eerste deel "De Vlaamse Beweging" beslaat vanaf bladzijde 42 t.e.m. 396 de periode 1830-1914.
Oud 11 december 2002, 13:56   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben ze reeds om wapens gevraagd zoals indertijd Wilfried Martens van de witte moeren?
Echt aandoenlijk, hoe je voor vlaamse steun en toeverlaat plots in de armen van de tsjeven valt......
Eens te meer praat u naast de kwestie. Wat Martens toen allemaal als studentenleider zegde, daar stond de toenmalige nog unitaire CVP helemaal niet achter.

De CD&V is helemaal niet mijn toeverlaat en steun, wel integendeel. U moet dringend leren lezen. Ik stelde slechts dat de standpunten van bijna alle Vlaamse partijen steeds duidelijker een Vlaamse dynamiek vertonen. Enkele jaren terug had niemand ooit kunnen denken dat dergelijke standpunten ooit gedeeld zouden worden door de christelijke volkspartij. Ongetwijfeld waren er enkele Vlaamsgezinde politici in de partij (ik denk maar aan Verroken, Suykerbuyck, enzovoort), maar de algemene lijn was zeer gematigd Vlaams en tegelijkertijd institutioneel Belgisch. Hetzelfde geldt voor de PVV waar het Belgicistisch model altijd hoog in het vaandel werd gedragen. Dat dit nu bij de twee grootste partijen van Vlaanderen blijkbaar is veranderd, mag wel een teken aan de wand heten. Als Vlaamsnationalist en Vlaams Blokker kan ik me daarover maar verheugen. Of we op die partijen nu mogen steunen en ons vertrouwen in stellen is echter iets totaal anders.

En zoals gezegd, Godsvrede was een ordewoord van onze IJzerjongens. Dit betekent dan ook dat ik als Vlaming bereid ben de hand te reiken aan al wie dezelfde hoofddoelstelling voor Vlaanderen verwezenlijkt: onafhankelijkheid dus. In het IJzertestament staat duidelijk dat we die eendrachtigheid moeten nastreven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be