![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar natuurlijk beantwoorden die lonen niet aan wat iemand voor hetzelfde werk zo verdienen in de privaat sector. Maar dat is weer een totaal andere discussie. Waarom de TBS-leeftijd verlagen? Dit zou van een bijzonder slechte inschatting van de situatie getuigen: er zijn nu eenmaal minder kandidaten voor het onderwijs, dus moet men actieve leraren niet de deur wijzen. Citaat:
Eens te meer wordt duidelijk dat de zuinige, verantwoordelijk bewuste Vlaming gestraft wordt door de federale regering, terwijl de Franstalige die het geld door de venster gooit voor dergelijk wangedrag beloond. Lambermont is typerend. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen ons na de verkiezingen baseren op de cijfers behaald door separatistische partijen. Harde cijfers. Cijfers die een minderheid zullen demonstreren. Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Om de reden hierboven aangehaald. Cijfers, waar jij toch zo dol op lijkt te zijn. Citaat:
Voor iemand met een tiende van de Belgische bevolking achter zich? Of voor de realist met 90% achter zich?
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse overheid gebruikt witte omslagen. Een een beetje respect voor een eeuwenoud heraldisch symbool dat tevens een symbool is van uw eigen volk kan zeker geen kwaad. Ik heb nog geen enkele Welshman zijn Welshe draak horen bespotten. Geen Nederlander, hoe liberaal of links hij ook moge zijn, zal het niet wagen de Nederlandse Leeuw te onteren. Dus een minimum aan respect zou best op zijn plaats zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal een voorbeeld nemen aan wat de vlaamsnationalisten met de Belgische driekleur doen, wanneer de Duvel hen naar het hoofd stijgt op hun vlaamsche manifestaties............ ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, sommige Belgen willen geen Vlaming zijn.
![]()
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Vlaamsche" manifestaties ken ik niet. Ongetwijfeld bedoelt u "Vlaamse", tenzij u natuurlijk iemand uit de Westhoek bent die nog steeds de -sch uitspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Partijlid
|
![]() Zie je Superstaaf, ik heb me dus de moeite kunnen besparen.
![]() ![]() ![]() Anderen het werk laten doen loont soms toch nog. ![]() ![]() ![]() Dankuwel medeforumgangers. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de mijne ligt dat ietsjes anders. Wil jij respect voor uw symbool van een middeleeuwse slachtpartij rond Kortrijk, dan kan je maar beter beginnen met het mijne te respecteren. Uit bovenstaande tekst blijkt dat jij dit geenszins van plan bent om allerhande drogredens die enkel voor jou terecht lijken. Ik stel daarom voor dat we mekaar niet gaan censureren, en ongehinderd onze wederzijdse respectloze uitingen de vrije loop laten aangaande de symboliek die steeds slechts één onzer aan het hart kan liggen. Geen slecht idee in het licht van respect voor de vrije meningsuiting, waar we hopelijk mekaar wél in kunnen vinden, nietwaar? Spreek rustig van mijn 'tricolore vod' Haar kleuren worden er niet minder brillant door. Laat mij spotten met uw tandeloze leeuw, die beter zou vervangen worden door een zwart schaap dat zich knullig laat scheren wanneer het eropaankomt: aan de onderhandelingstafels. Daar is het cafégebrul steeds een paar decibels minder, zodat jullie secessisten naderhand kunnen janken hoe stout de walen wel zijn. Neem aan die kerels-van-sta-vast een voorbeeld: zij staan pal voor hun bevolkingsgroep, zij plooien niet, zij verkopen zich niet voor fluweel onder de reet ten koste van hun 'volk'. En dan ben je nog verbaasd dat ik voor hen meer respect vertoon dan voor de leeuwevlaggen zwaaiende hondsvodden? Ik heb het afgeleerd me te associëren met 'loosers'............... Citaat:
![]() Jij weet maar al te goed dat ik hiermee het oubollige en achterhaalde karakter wil in de verf zetten van bedoelde bijeenkomsten, alwaar nostalgische dromen halsstarrig gekoesterd worden, zonder een greintje respect voor de belgische realiteit waar een massale bevolkingsgroep achterstaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Partijlid
|
![]() Wel Superstaaf, ik moet je gelijk geven (hoor me nu toch eens bezig) wat dat tandenloze beest betreft en dat schaap. De meeste onrechtvaardigheden hebben we inderdaad aan onszelf te danken en niet aan de Walen die EERST Waal zijn en dan Belg, voor zover het geen rattachisten zijn natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd niets tegen Walen, mijn beste vrienden wonen er. Ik zou in hun plaats waarschijnlijk ook pakken wat ik kon. Neem nu de werkloosheid : Ik ben eigenlijk niet boos op de profiteurs die al generaties parasieteren, maar wel op de overheid die dit gewoon toelaat. Mijn (over)ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel komt hiertegen in opstand, maar de dictator-kindervriend vindt dit allemaal de normaalste zaak van de wereld.
Brusselaars en dan vooral de Beulemansen �* la Spaak en co., tja...da's een ander paar mouwen én een andere (belegen) discussie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hieruit maak ik dus op dat het parasiteren van de ene bevolkingsgroep door de andere niet wordt ontkend maar dat de regering dit toelaat. Ik maak er ook uit op dat de Walen EERST Waal zijn maar, om dezelfde reden als hierboven, toch liever Belg willen blijven. En van mij wordt dus verwacht dat ik voor dergelijke politici en voor dergelijk volk respect moet opbrengen. Van mij wordt dus verwacht dat ik voor de "winners" kies omdat de "loosers" té meegaand en solidair zijn. Als staaltje van de hoogstaandheid van de niet-politieker kan dat tellen...
![]() |
![]() |
#111 | |||||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als dat je laatste argument is, "wij gaan toch de verkiezingen winnen dus" in een discussie kan dat tellen. Want het geeft duidelijk aan dat je geen serieuze argumenten meer vond voor België. Bovendien, het Vlaams Blok haalt 18% of meer, en de N-VA rond de 5%. Dat is 23% of meer van de Vlamingen die gewonnen zijn voor het separatisme, terwijl nog eens de twee grootste partijen zich voor een confederalisme uitspreken dat toch uiteindelijk zal uitvloeiien in een scheiding. Confederalisme houdt immers in dat sociale zekerheid en gezondheidszorg ook gesplitst worden, en volgens alle Waalse bonzen houdt België in dat geval ook op te bestaan. Er zijn en blijven dus maar 2 partijen van enig belang die wel voor België zijn gewonnen, en dat zijn de SP.A en Agalev, samen niet meer dan er separatisten zijn in België. Dus 90% voor België gewonnen? Dream on zou ik zeggen en zoek de betekenis van "cijfer" nog eens op, want je verwart dat duidelijk wel eens met het toch wel inhoudelijk verschillende "wens". |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet enkel voor mij zou ik zo zeggen; vele overtuigde Vlamingen denken er net zo over. Alleen een steeds kleiner groepje belgicisten meent het eigen volk de rug te moeten toekeren om de eer te geven aan een kunstmatige staat die niet veel meer voorstelt dan een gedwongen, liefdeloos huwelijk tussen twee volkeren. Men kan moeilijk van de Macedonische minderheid in Griekenland vragen dat ze de Griekse vlag respecten, het symbool van een staat die tot op heden zelfs het bestaan van hun taal, cultuur en volkzijn hardnekkig blijft ontkennen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verdient een bloemetje.
![]() |
![]() |
#114 |
Partijlid
|
![]() Had je nu echt geen andere kleur? 8) 8) 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dan waren het viooltjes in geel en (bijna) zwart. ![]() Bruin dus, en dat wil ik Jan niet aandoen. ![]() Dat verdient hij niet. 8)
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Echt aandoenlijk, hoe je voor vlaamse steun en toeverlaat plots in de armen van de tsjeven valt...... ![]() Citaat:
Zorrasters wilde berekeningen tonen nog geen 1/4 voor een apart vlaanderen, en dan wil ik hem zijn desillusie nog niet ontnemen dat hij zijn wensen voor werkelijkheid neemt (Vooruitgang vb én kiesdrempel halen van N-VA ![]() Vind voor mijn part nog honderd separatistische argumenten uit (meestal toch de geldzak, maar dat werd in een andere discussie al uitgediept ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als de VLD of de CD&V wint, of misschien zelfs samen coalitie zullen vormen, moet dan de wil van de kiezer ook gevolgd worden, Staaf?
De wil van de kiezer die de belofte dat deze partijen voor het confederalisme zullen ijveren voor w�*�*r aanneemt en daarvoor op deze partijen stemt? En nu even niet rond de pot draaien, hé? Moet en zal men dan ook de "wil van de meerderheid" respecteren? Van de kiezer dus die vandaag met deze belofte wordt verleid om toch maar hun stem aan hen te geven ![]() ![]() ![]()
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van dergelijke onzin hier neer te poten, wil zo goed u eerst te informeren. Daarom raad ik u het eerste deel uit de driedelige reeks "De Vlaamse Beweging" (dat op zijn beurt deel uitmaakt van de 16-delige reeks "Twintig Eeuwen Vlaanderen"). Dit eerste deel "De Vlaamse Beweging" beslaat vanaf bladzijde 42 t.e.m. 396 de periode 1830-1914. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CD&V is helemaal niet mijn toeverlaat en steun, wel integendeel. U moet dringend leren lezen. Ik stelde slechts dat de standpunten van bijna alle Vlaamse partijen steeds duidelijker een Vlaamse dynamiek vertonen. Enkele jaren terug had niemand ooit kunnen denken dat dergelijke standpunten ooit gedeeld zouden worden door de christelijke volkspartij. Ongetwijfeld waren er enkele Vlaamsgezinde politici in de partij (ik denk maar aan Verroken, Suykerbuyck, enzovoort), maar de algemene lijn was zeer gematigd Vlaams en tegelijkertijd institutioneel Belgisch. Hetzelfde geldt voor de PVV waar het Belgicistisch model altijd hoog in het vaandel werd gedragen. Dat dit nu bij de twee grootste partijen van Vlaanderen blijkbaar is veranderd, mag wel een teken aan de wand heten. Als Vlaamsnationalist en Vlaams Blokker kan ik me daarover maar verheugen. Of we op die partijen nu mogen steunen en ons vertrouwen in stellen is echter iets totaal anders. En zoals gezegd, Godsvrede was een ordewoord van onze IJzerjongens. Dit betekent dan ook dat ik als Vlaming bereid ben de hand te reiken aan al wie dezelfde hoofddoelstelling voor Vlaanderen verwezenlijkt: onafhankelijkheid dus. In het IJzertestament staat duidelijk dat we die eendrachtigheid moeten nastreven. |
|
![]() |
![]() |