Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 17:38   #101
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hakiminho, waar heelt u het vandaan dat ik tel lui zou zijn om mezelf te verdiepen in islam?
Zijn vrouwen volgens u luie wezens?
U verdraait de werkelijkheid; ik heb als zelfstandige vrouw geen bruidsschat nodig; immers mocht het wuwelijk ontbonden worden geeft de wet hier me recht op alimentatie mocht ik onvoldoende in staat zijn zelf voldoende voor dezelfde levenstandaard te kunen zorgen als binnen het huwelijk gold.
De ontbinding van een huwelijk betekent namelijk niet dat ik opnieuw zoals binnen islam ten laste van mijn familie zou vallen.

Uw visie dat een man moet en een vrouw mag werken is allesbehalve emancipatorisch; een man heeft immer geen en een vrouw wel toestemming nodig om te mogen werken.
De bepaling dat ze wat ze verdient zelf mag houden en niet hoeft af te staan aan het onderhoud van gezin moedigt mannen niet aan vrouwlief toestemming te geven om te werken en werkt dus averrrechts op de emancipatie.

Het feit dat religieuze minderheden in Islamitische staten niet gedwongen worden tot bekering is allerminst een antwoord op mijn opmerking dat islam vanaf geboorte je leven bepaald en je niet vrij bent dit pad te verlaten en betekent evenmin dat die minderheden als gelijkwaardig behandeld worden in moslimstaten.

En hoezo maakt u onderscheid tussen maatschappelijke kwesties en islam;bepalen fikh en sharia niet hoe volgens islam de maatschappij moet beleeft worden?
Islam is een ideologie die een basis vormt voor ieder maatschappelijk aspect; dat is u vast niet onbekend!
Staat niet in de koran dat het woord en gebod van Allah boven door mens gemaakte wetten moet staan?
Wij zijn vrije mensen, u mag vrijwillig kiezen voor uw geloof maar probeert u anderen niet te overtuigen van de schoonheid en juistheid want dat is pure dawa!

Laatst gewijzigd door alice : 26 juli 2008 om 17:40.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:20   #102
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hakiminho, waar heelt u het vandaan dat ik tel lui zou zijn om mezelf te verdiepen in islam?
Zijn vrouwen volgens u luie wezens?
U verdraait de werkelijkheid; ik heb als zelfstandige vrouw geen bruidsschat nodig; immers mocht het wuwelijk ontbonden worden geeft de wet hier me recht op alimentatie mocht ik onvoldoende in staat zijn zelf voldoende voor dezelfde levenstandaard te kunen zorgen als binnen het huwelijk gold.
De ontbinding van een huwelijk betekent namelijk niet dat ik opnieuw zoals binnen islam ten laste van mijn familie zou vallen.

Uw visie dat een man moet en een vrouw mag werken is allesbehalve emancipatorisch; een man heeft immer geen en een vrouw wel toestemming nodig om te mogen werken.
De bepaling dat ze wat ze verdient zelf mag houden en niet hoeft af te staan aan het onderhoud van gezin moedigt mannen niet aan vrouwlief toestemming te geven om te werken en werkt dus averrrechts op de emancipatie.

Het feit dat religieuze minderheden in Islamitische staten niet gedwongen worden tot bekering is allerminst een antwoord op mijn opmerking dat islam vanaf geboorte je leven bepaald en je niet vrij bent dit pad te verlaten en betekent evenmin dat die minderheden als gelijkwaardig behandeld worden in moslimstaten.

En hoezo maakt u onderscheid tussen maatschappelijke kwesties en islam;bepalen fikh en sharia niet hoe volgens islam de maatschappij moet beleeft worden?
Islam is een ideologie die een basis vormt voor ieder maatschappelijk aspect; dat is u vast niet onbekend!
Staat niet in de koran dat het woord en gebod van Allah boven door mens gemaakte wetten moet staan?
Wij zijn vrije mensen, u mag vrijwillig kiezen voor uw geloof maar probeert u anderen niet te overtuigen van de schoonheid en juistheid want dat is pure dawa!
Of u bent lui, of u raadpleegt de verkeerde bronnen. Een tekst geschreven door iemand die uit is om de waarheid van de Islam te verdraaien is geen juiste bron Alice. U negeert bewust alle wonderen, welvaart, kunst en vrede die vanuit de Islam ontstaan zijn. Als u echt objectief opzoek gaat naar deze feiten, gaat u mij in mijn gelijk stellen.

In de tijd van onze profeet (vzmh) werkte de vrouw niet en was zij volledig afhankelijk van haar man. Niet alleen in de Islam was dit het geval, ook Christelijke en Joodse vrouwen waren dit lot toegeschreven. Dus een bruidschat was in die tijd meer dan normaal. Uiteraard is de bruidschat in deze tijd meer een symbolische waarde geworden, daar de vrouw onafhankelijk kan leven.

Waarom zou een gescheiden moslima ten laste moeten vallen van haar famillie? En wat heeft Islam hierbij te maken? Nogmaals verwart u maatschappelijke kwesties met religie.
Indien u durft te stellen dat de Islam de vrouw verbiedt te gaan werken, bent u ver weg van thuis. Indien een man, zijn vrouw verbiedt te gaan werken, is dit een maatschappelijke kwestie die zich in een privésfeer bevindt. Ik, als moslim, kan u zeggen dat mijn vrouw vrij is te gaan werken wanneer zij dit wil. Dus uw stelling hierover kan de prullenbak ik.

U durft te claimen dan een moslima niets van haar zelfverdiende loon hoeft af te staan? Waar hebt u het over? Over welke religie hebt u het eigenlijk, want van deze heb ik nog nooit gehoord! Ik begin me seriues vragen te stellen waar jij uw bronnen vandaan haalt Alice….
Hoezo we zijn niet vrij om van ons geloof af te stappen? Velen hebben dit al gedaan, en ademen nog zoals jij en ik. Dat Islam mij met de paplepel werd doorgegeven is een zege die mijn ouders bij hebben gegeven. En insa’allah (als god het wil) zullen mijn kinderen op diezelfde manier grootgebracht worden.
Hoe bedoeld u? Religeuze minderheden in moslimlanden worden niet op dezelfde manier behandeld? Zouden zij daar dan eeuwen en eeuwen blijven wonen als hen onrecht wordt aangedaan? In de toekomst zullen onze moslima’s hun hoofdoek moeten afdoen als ze gaan winkelen of naar de bakker gaan. Waarom is dat Alice? Of doe geen moeite, ik ken uw antwoord al ‘’omdat wij ons moeten aanpassen aan de westerse samenleving’’. Nou, ik kan u garanderen dat de Christenen en Joden in moslimlanden volledige vrijheid kennen om hun geloof zo goed mogelijk te praktiseren. Misschien moet u zelf eens een kijkje nemen alvorens met uw cowboy-verhalen af te komen.

Citaat:
Dit is juist.
Citaat:
Mag ik mijn geloof niet verdedigen wanneer deze onterecht met vervalste bronnen zwart wordt gemaakt? Heb ik het recht niet om op te komen voor mijn geloof dan?

Laatst gewijzigd door Hakiminho : 26 juli 2008 om 19:24.
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:52   #103
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

"Zowel joden als christenen werden echter door hem gerespecteerd als Mensen van het Boek. Moslimgelovigen werden aangemoedigd naar hen te luisteren en hen zelfs te beschermen. Maar deze 'dhimmi's' moesten wel beseffen dat ze tweederangs burgers waren en als ze zich onafhankelijker wilden opstellen moesten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of kwaadschiks." uit wiki de (w)vreedzame islam
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:59   #104
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aisha is een prachtige vrouw zoals beschreven in de Koran. Aisha is verantwoordelijk voor 2/3 van ons geloof. Na de dood van de profeet heeft zij voorop gestaan bij vele veldslagen. Hoe kan een 9-jarige meid een leger leiden?
na mohameds dood was ze minstens 16 zenne
Oud 26 juli 2008, 20:05   #105
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
"Zowel joden als christenen werden echter door hem gerespecteerd als Mensen van het Boek. Moslimgelovigen werden aangemoedigd naar hen te luisteren en hen zelfs te beschermen. Maar deze 'dhimmi's' moesten wel beseffen dat ze tweederangs burgers waren en als ze zich onafhankelijker wilden opstellen moesten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of kwaadschiks." uit wiki de (w)vreedzame islam
Citaat:
"Zowel joden als christenen werden echter door hem gerespecteerd als Mensen van het Boek. Moslimgelovigen werden aangemoedigd naar hen te luisteren en hen zelfs te beschermen. Maar deze 'dhimmi's' moesten wel beseffen dat ze tweederangs burgers waren en als ze zich onafhankelijker wilden opstellen moesten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of kwaadschiks.

Tussen 630 en 631 bezocht een groep christenen uit Najran onder leiding van bisschop Abu Harita de moslims en Mohammed in Medina. De delegatie verbleef daar enkele dagen om in de moskee over religieuze kwesties te discussiëren. Mohammed bood de christenen een slaapplek vlakbij de moskee aan en het stond de christenen vrij de moskee te gebruiken voor hun ritus. Het was de eerste keer dat christenen in een moskee baden [10]. Zoals Soera Het Geslacht van Imraan 61 voorschrijft vergeleken beide groepen hun geloof. Volgens sommig bronnen[11] kwamen de christenen tot de conclusie dat de moslims hetzelfde geloof hadden als Eutyches die omwille van zijn monofysitische opvattingen werd veroordeeld tijdens het Concilie van Chalcedon. Hoewel men geen overeenstemming kon vinden over religieuze kwesties zoals de Drie-eenheid, leidde het bezoek wel tot een politieke overeenkomst: er werd een verdrag gesloten dat de inwoners van Najran veiligheid en vrijheid van godsdienst bood in ruil voor het betalen van jizya[12][13].
Waarom laat u het onderste stukje weg? Dit is het zoveelse bewijs dat uw bronnen onbetrouwbaar zijn. Wiki, is een informatieve site, die dagelijks door IEDEREEN kan worden aangevuld.

U bent een vervalser, en iedereen op deze forum weet het.
Oud 26 juli 2008, 20:06   #106
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
na mohameds dood was ze minstens 16 zenne
Een 16-jarige die een leger van duizenden leidt? Stof om over na te denken zou ik zo zeggen.
Oud 26 juli 2008, 20:47   #107
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakiminho Bekijk bericht
Een 16-jarige die een leger van duizenden leidt? Stof om over na te denken zou ik zo zeggen.
geef dan data en/of links van deze veldslagen he
Oud 26 juli 2008, 20:54   #108
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mohammed bood de christenen een slaapplek vlakbij de moskee aan en het stond de christenen vrij de moskee te gebruiken voor hun ritus
Citaat:
Hoewel men geen overeenstemming kon vinden over religieuze kwesties zoals de Drie-eenheid, leidde het bezoek wel tot een politieke overeenkomst: er werd een verdrag gesloten dat de inwoners van Najran veiligheid en vrijheid van godsdienst bood in ruil voor het betalen van jizya
Citaat:
U bent een vervalser , en iedereen op deze forum weet het
het is iedereen op dit forum ... ik keb deze tekst ook niet op wiki gezet
Oud 26 juli 2008, 21:07   #109
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
het is iedereen op dit forum ... ik keb deze tekst ook niet op wiki gezet
Ik heb het ook niet op wiki gezet, denkt u dat het een moslim zou geweest zijn? Hoe dan ook kan deze site met een korreltje zout worden genomen.

Baseer u liever op de koran, dan wat anderen voor u neerpennen.

Nog een gouden tip, bestudeer de Islam, niet de moslim.
Oud 26 juli 2008, 21:07   #110
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hakiminho; wilt u beweren dat de koran niet bepaald dat vrouwen slechts mogen werken als zij hiermee hun gezin niet te kort doen en dat het de echtgenoot is die dit bepaald?
En waar komt u onzin vandaan dat vrouwen voor islam bestond niet mochten werken?
U vergeet dat Mohammed als eerste trouwde met een veel oudere vrouw die handel dreef, niet hij maar zij ( Kadisja) bezat kapitaal en wel door zaken doen; arbeid dus!
Pas na haar overlijden bezat hij de middelen om oorlog te voeren, Mohammed was immers een krijgsheer.
Zonder het kapitaal, door handel ( werk) verkregen van zijn eerste vrouw was uw profeet niet eens in staat geweest om de islam te verspreiden.
Uw opmerking dat islam vrouwen die mogelijkheid gaf is dus pertinent onwaar.

Bovendien bestonden ook al in die tijd matriachale culturen, Mohammed was dus helemaal niet de bevrijder van vrouwen maar verplichtte wel iedere overwonnen stam te kiezen voor islam!
Wonderen? Welwaart? Waar? Nergens ter wereld is de armoede zo groot als in Islamitische landen, uw zakaat verandert daar bitter weinig aan; vandaar dat zoveel moslims kiezen voor de sociale zekerheid in het Westen!
Kunst? bent u soenniet? Dan is voor u het afbeelden van mens en dier verboden, enkel sjiieten , volgelingen van Ali staan dit toe, denkt u nu echt dat niemand iets weet over islam hier in het Westen?
Kunst, theater en zelfs muziek mogen volgens de trikte interpretatie van de koran niet; dus wat leutert u nu over kunst voortgebracht door islam?

Nog iets; bent u het ermee eens dat het woord van Allah boven door mensen gemaakte wetten staat? Dan erkent u geen democratie, geen rechten van anders gelovigen, en nog minder van minderheden zoals homo's kortom u bent het volslagen oneens met de pijlers van deze samenleving?

De koran bepaald dat de man moet voorzien in het onderhoud van het gezin.
Die bepaling telt niet voor vrouwen; bijgevolg hoeft een vrouw van wat ze verdient ook niet bij te dragen tot het levensonderhoud van het gezin!
Kent u eigenlijk uw koran wel?
Deze verklaring heb ik meer dan eens gehoord o.a van Salafistische organisaties die net als u er prat opgaan hun koran te kennen!

Wilt u misschien ontkennen dat in het verleden religieuze minderheden extra belasting moesten betalen in Islamitische gebieden?
Dan moet u misschien eens wat bronnen raadplegen; de koran zegt ook dat je anders gelovigen niet tot vriend mag nemen en jezelf afzijdig moet houden van niet gelovigen die des duivels zijn; ik heb vorige zondag nog mogen meemaken hoe jonge moslims dit reciteerden, lazen ze misschien in de verkeerde koran volgens u?
Bovendien valt me op dat u niet uit bent op een discussie maar op uw grote gelijk; wie kritisch is tegenover uw koran heeft het niet goed begrepen?
U doet hier doodgewoon aan dawa; daar ben ik niet vatbaar voor, ik verkies vrij te leven zonder het woord van Alle boven wetten die me die vrijheid geven!

Uw opmerkigen over moslima's die niet in hun priveleven een hoofddoek zouden mogen dragen is trouwens een belediging voor de vrijheid die u hier als moslim heeft; wel beperkt die vrijheid zich strikt tot uw priveleven en als u daar moeite mee heeft kunt u gaan wonen in een Islamitische staat, hier is kerk en staat gescheiden en heeft religie niet de ruimte die islam maar al te vaak probeert op te eisen.

Laatst gewijzigd door alice : 26 juli 2008 om 21:13.
Oud 26 juli 2008, 21:24   #111
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het ook niet op wiki gezet, denkt u dat het een moslim zou geweest zijn? Hoe dan ook kan deze site met een korreltje zout worden genomen.

Baseer u liever op de koran, dan wat anderen voor u neerpennen.

Nog een gouden tip, bestudeer de Islam, niet de moslim.
Citaat:
Referenties:
^ Karen Armstrong: Islam, geschiedenis van een wereldgodsdienst, 3e druk, 2005, pp. 65-66
^ Karl-Heinz Ohling & Gerd-R. Puin, Die dunklen Anfänge, neue Forschungen zur Entstehung und frühen Geschichte des Islam, Berlin, 2005. Twaalf wetenschappers uit verschillende landen uiten in dit boek hun twijfels over het traditionele verhaal over de beginperiode van de islam. Recensie in Trouw, 3 maart 2006. Overigens komen hun conclusies niet allemaal met elkaar overeen.
^ Hans Jansen, De historische Mohammed. De Mekkaanse verhalen, Amsterdam, 2005. Recensies in NRC, RD en Trouw
^ Wim Raven in zijn inleiding bij: Ibn Ishaaq: Het leven van Mohammed, de vroegste Arabische verhalen, Amsterdam, 1980. Raven werkt dit niet verder uit.
^ Vertaald van: S.A. Nigosian, Islam: Its History, Teaching, and Practices, p. 6. Gedeeltelijk in te zien via books.google.com
^ The Quest of the Historical Muhammad, The Muslim World, vol. 16: 327-48,1926 [1]
^ Voor meer over de vergelijking van de historische benadering van Mohammed met historisch onderzoek naar Jezus en de problemen die bij beiden oprijzen, zie b.v. F. E. Peters, The Quest of the Historical Muhammad, International Journal of Middle East Studies, Vol. 23, No. 3. (Aug., 1991), pp. 291-315, met een uitgebreid notenapparaat.
^ Theophanes (752-817): Chronographia
^ Herman H.Somers: Een andere Mohammed, Hadewijch, Antwerpen
kan je de data der veldslagen geven
Oud 27 juli 2008, 00:04   #112
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Diego,

De algemene indruk is dat als een moslim zich tot een ander geloof bekeert, de straf voor zijn afvalligheid de dood is. Maar alweer is de werkelijkheid veel complexer en veel fragiler, omdat de straf NIET in de koran omschreven wordt!

Moslimwetten zeggen dat niemand de islam mag afzweren. Dit komt uiy de TRADITIE en helemaal NIET uit de koran! De koran legt de bestraffing voor afvalligheid in het HIERNAMAALS en niet in dit leven! (zie 2: 114). Er staat in de koran geen regelgeving over afvalligheid waarin beweert wordt dat het met dood bestraft moet worden.

Een van de laatste verzen die aan de profeet werden geopenbaard luidt : 'er is geen dwang in religie'.

Ik kan u makkelijk talrijke verzen opsommen die LETTERLIJK uit de koran komen, en die ons moslims VERPLICHTEN om de andere religies te respecteren en te erkennen.

De beroemdste vers uit de edele koran is de volgende:

''Jullie hebben jullie religie, in heb mijn religie'' (109:6)
Beste Hakiminho,

Alvast mijn dank voor je omstandige antwoord ivm afvalligheid in de islam.
Voor zover ik de koran al gelezen heb ( http://www.xs4all.nl/%7Epvdmomin/koran.html#47 ) heb ik daar ook nog geen expliciete teksten over gevonden.
Echter, u schrijft de niet-voorgeschreven doodstraf voor islamafvalligen toe aan plaatselijke traditievormen, terwijl er bij mijn weten geen enkel moslimland ter wereld is, dat deze maatregel niet toepast.
In hoeverre kan je dan nog van een lokale traditie spreken ?

En hoe staat het dan met de niet mis te verstane koranische oproep, om bv homo's vanuit het hoogste gebouw te kieperen, terwijl ze in Iran, een islamitische rechtstaat staat pur sang, in de praktijk steeds een paar meter touw overhebben voor degenen die de Griekse beginselen zijn toegedaan ?

Trouwens, om het eens over die beroemdste vers uit de koran te hebben: wat met degenen die dan geen religie belijden ?
Tellen die ook voor die goddelijke uitspraak ?

Citaat:
Indien u nog vragen hebt Diego zal ik daar met veel plezier op antwoorden. Maar kom aub niet af met neppe youtube filmpjes van verdwaalden die haat zaaien jegens de Islam. Immers zal u NOOIT uit mijn mond een andere religie horen beledigen/aanvallen. Ik verwacht hetzelfde van andere op de forum.
Uiteraard zal ik van u geen enkel onverholen woord horen over de islam, net zoals ik ook geen negatieve reclame of kritiek zou te horen krijgen over het verkoopsprodukt van een gewiekst autoverkoper, in wiens showroom ik een kijkje kom nemen
(Excuseer de mss iewat botte vergelijking tussen een geloof en een winkel, maar het is er een in de zin van ev interesse in uw religie.)

Het kan dan ook geen kwaad, om eens het verhaal te horen van mensen met een rijbewijs, die al hun leven lang met dat bewuste merk rondrijden.
Dat heeft imo weinig met 'haatzaaierij' te maken, maar eerder een hartsgrondige bezorgdheid van die mensen jegens hun medemensen, om blijkbaar niet dezelfde shit en miserie als zij te hoeven meemaken, met een vanaf de geboorte opgedrongen manier van leven (rijden).
En het blijken er steeds meer en meer te zijn.

Een ander of helemaal geen merk meer, ligt blijkbaar niet zo direct voor de hand in uw showroom annex produktiehal, gezien het gedwongen 'onzichtbare' leven dat hieraan ten gevolge ligt, bij degenen die hun eigen diverse rijsmaak prefereren boven het uwe.

Aldus, als ik een iets kan bijleren van de visie van een 'verdwaalde', zij het een uitgetreden katholiek, jood, moslim of FSM-volgeling, over de persoonlijke redenen of motieven van zijn/haar 'verdwaling', dan heeft dat mi ook een informatieve waarde ivm hun respectieve religie, zodat dit mijn vrije keuze kan beinvloeden, om ev al dan niet tot uw tolerante en vredelievende geloof toe te treden, eentje waarvan er geen terugkeer meer mogelijk is.

Maw, gezien de nogal verouderde gebruikaanwijzing en de imo sociaal-inefficiente en onevenwichtige vormgeving van uw favoriete voertuig, houd ik het voorlopig dus nog even bij m'n zelf gekozen en vertrouwde merk, evenwel zonder levenslange rijverplichting en steeds verkrijgbaar in stripped version of full option en dit naar eigen believen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 juli 2008 om 00:05.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:00   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, neem een ERKENDE vertaalde versie van de Koran voordat je de grote jan komt uithangen. Ik kan u miljoene sites geven waarin niets anders staat dat Islam de mooiste en godsdienst is.
De site die ik U gaf IS erkend, http://www.usc.edu/dept/MSA/

-----------------------------------
de "miljoenen" sites die vertellen dat islam de mooiste godsdienst is, hoef je geen moeite te doen.
Er zijn er ook miljoenen die vertellen dt het nazisme de mooiste ideologie is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:33   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die links die hier gepost worden, zijn tegenstrijdig met elkaar. Teksten van het net kunnen door jan en alleman worden aangevuld. Kom aub af met seriueze bronnen en niet van die neppe artikels vol verzonnen bullshit en verzonnen geschiedenis.

Nogmaals, neem een ERKENDE vertaalde versie van de Koran voordat je de grote jan komt uithangen. Ik kan u miljoene sites geven waarin niets anders staat dat Islam de mooiste en godsdienst is.

Dus hou die ant-islamitische sites maar voor u, naïveling.
tiens.

"Er is geen dwang in de godsdienst"
(Koran 2: 256 - favoriete uitspraak van moslims voor propaganda-doeleinden naar de niet-moslims)

Is er werkelijk geen dwang in de Islam?

Kan iemand mij uitleggen waarom ex-moslims dan de doodstraf verdienen volgens de Shariah? En waarom de profeet zegt kinderen van 10 jaar of ouder te slaan als ze niet willen bidden?

Waarom horen we van moslims uitsluitend en alleen altijd dat "Er is geen dwang in de religie"-vers en nooit over de doodstraf voor apostacy of over het slaan van kinderen die niet willen bidden?

Op islamitische sites die wat minder op de niet-moslims gericht zijn wordt er tenminste wel eerlijk over gesproken:

Citaat:
Freedom of Discussion in Islam
http://www.al-islam.org/inquiries/index.html

Islam is very liberal in this matter. ......
en dezelfde site even later:

Citaat:
Apostacy (Irtidad) in Islam 3. What After Submission?
http://www.al-islam.org/short/apostacy.htm

Citaat:
What we have said above was about accepting Islam, coming into the fold of Islam. We have made it very clear that no one can be forcefully brought into the fold of Islam; Islam cannot be imposed on any person or society. )

Once a person enters into the fold of Islam, the rules change. ...... The punishment prescribed by the shari'a for apostacy is death.
en:

Fatwas On Children Fasting
http://alnisa.freeyellow.com/childrenfasting.html
("An-Nisa: for, by and about Muslim women"
Citaat:
Citaat:
..... A child is ordered to pray when he reaches the age of seven, and beat them to do so at the age of ten, and it becomes obligatory upon him when he reaches puberty.

And puberty is determined by:
1) Excretion of sperm due to (sexual) arousing;
2) Appearance of pubic hair around the private parts;
3) Having wet dreams, if sperm is excreted;
4) Reaching the age of fifteen years.

And similar is the case for a female, in addition to her coming on her menses. The source for the aforementioned is what Imaam Ahmad and Abu Daawood have related on the authority of the Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam): ((Order your children to pray at seven and beat them to pray at ten, and separate them from each other in bed)).

The Permanent Committee for Academic Research and Fataawa, comprising: Head: Shaykh 'Abdul-'Azeez Ibn 'Abdullaah Ibn Baaz; Deputy Head: Shaykh 'Abdur-Razzaaq 'Afeefee; Member: Shaykh 'Abdullaah Ibn Ghudayyaan; Member: Shaykh 'Abdullaah Ibn Qu'ood Fataawa Ramadhaan - Volume 1, Page 233, Fatwa No.177; Fataawa al-Lajnah ad-Daa.imah lil-Buhooth al-'Ilmiyyah wal-Iftaa. - Fatwa No. 1787
Children - According to Quran and Sunnah
http://members.aol.com/MuttaqunOL/children.html
Citaat:
Action Items for the Muttaqun
.....

. Discipline a child who is seven or older and intentionally neglects salat. Stronger measures may be used at age 10, as it is your responsibility to ensure obedience in your child.

. Install the fear of Allah, s.w.t., in your children. But first you must fear Allah, s.w.t., in your heart and actions.

Remember... Allah, subhana watala, sees everything we do!
(muttaqun = vroom, devoot)

RAISING CHILDREN
http://homepages.ihug.com.au/~umm_pub/hejab.html
(Muslimah's Services - UMM PUBLICATIONS)
Citaat:
Citaat:
Growing to Love the Hejab

Girls will not automatically put on hejab if they were never encouraged and taught to do so! Umm Amatullah has some hints on helping your daughter.
Citaat:
The Prophet of Allah (s) said, "Command your children to pray when they become seven years old, and beat them for it (prayer) when they become ten years old; and arrange their beds (to sleep) separately." (Sunan of Abu-Dawood, Hadith 495, Narrated by Abdullah ibn Amr ibn al-'As).
Citaat:
This hadeeth is to guide us in teaching our children to pray, that is, when they are seven years old you get them to pray so that when they reach the age of puberty (approximately at 10 years old) the prayer becomes an integral part of their life.

Waarom zijn moslims niet gewoon wat eerlijker over Islam naar de niet-moslims toe?

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 juli 2008, 09:33   #115
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach Circe dit is boter aan de galg hoor; we krijgen hier de flower power islam verkondigt en blijkbaar wordt er verwacht dat wij kritiekloos het ermee eens zijn.
Bovendien leert ondervinding op dit forum dat je van moslims van deze strekking gewoon niet op antwoorden moet hopen; wie niet meeblaat is te lui of te dom ; begrijpt het niet of is onwetend...
Dialoog of discussie met overtuigde moslims is bijzonder lastig; opvallend vind ik wel dat dit betoog over islam en emancipatie ik onlangs ook hoorde in een zaaltje op een zondag waar moslims braaf naar dit soort onzin zaten te luisteren, ook daar werd verkondigd dat iedere beschaving vrouwen onderdrukte behalve islam...een dame met hoofddoek had onze geschiedenis bestudeerd en was tot de conclusie gekomen dat nergens ter wereld of in geen enkele samenleving sinds het ontstaan van de mens vrouwen iets te betekenen hadden gehad; Mohammed was volgens haar degene die vrouwen had bevrijdt klonk het van achter massa'qs doeken en dit werd overgoten met wat data's om het een 'wetenschappelijk' tintje te geven.
Vijf minuten eerder hadden we meer dan een uur zitten luisteren naar kinderen ( jongens uiteraard) die reciteerden uit de koran, steeds ging het over ongelovigen als duivels brandend in de hel; maar stellen dat islam ertoe bijdraagt dat jongeren opgroeien met een vijandsbeeld tegenover de samenleving mag je niet zeggen van de vele betweters die nooit hun kop in zo'n zaaltje steken!

mocht er ergens een zaaltje zijn waar Vlaamse kinderen uit een boek reciteren dat wie geen Christen is, is de duivel is en naar de hel gaat schreuwen mensen moord en brand, islam is maar al te vaak een vrijbrief voor haat zaaien en prediken van ongelijkheid maar wie hierop wijst en vragen stelt is fout en niet degene die jonge kinderen vergiftigt met dit soort praktijken...
Is het vreemd dat integratie niet lukt als je vanaf jongsaf aan uit je hoofd moet leren dat iedereen die geen moslim is verderfelijk en dwalend is?
Uiteraard was ook in dat zaaltje niemand van het beleid te bekennen!
Oud 27 juli 2008, 10:32   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad misschien onbegonnen werk om mensen zoals Hakiminho met hun eigen neus op hun eigen teksten te drukken. Anders moeten we dit wel blijven volhouden want zoals hij reeds zei, er zijn duizenden sites waar men de suikerzoete versie aan de man probeert te brengen (en ja, mannetjes zijn uiteraard sneller geneigd om tot dat 'geloof' over te stappen, en hun vrouwelijke aanhangsel die mee willen stappen zijn gewoonlijk tot over hun oren verliefd en wonen een beetje op een andere planeet.)

Maar zolang men dus die islamitische propagandasites heeft, is het nodig om mensen te informeren waarover het gaat. Weze het neit de moslims zelf, dan toch de rest van de mensen in deze maatschappij, want allen zijn we decennialang gebrainwashed door de politiek correcte leiders en hun akolieten die reeds volledig geinfiltreerd zijn in onze organizaties.

Ook ik heb de mantra "islam is vrede" jarenlang geslikt, tot zelfs het fabeltje van de o zo vredevolle Andalusische mythe. Raar genoeg is men die mythevorming pas volop beginnen
uitvoeren nadat de verdragen van Eurabia getekend waren. Het zegt al genoeg.

Oud 27 juli 2008, 11:12   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakiminho
Aisha is een prachtige vrouw zoals beschreven in de Koran. Aisha is verantwoordelijk voor 2/3 van ons geloof. Na de dood van de profeet heeft zij voorop gestaan bij vele veldslagen.
Veldslagen=gelijk aan vrede?

Allah's edicten aan Mohammed gebracht door de Aartsengel gabriel, onderandere over hoe mensen te doden in geval van misdaadje X of Y zijn nochtans redelijk duidelijk.

Of hoe een moslimvrouw uiteindelijk maar als 2de rangs burger bestaat. Erfenisrechten minderwaardig tov van haar broers/man/etc. Rechtbanken die al op voorhand vrouwelijke getuigenissen als minderwaardig moeten behandelen etc etc...
Ja , hoofdstuk An-Nisa gaat net over die minderwaardigheid der vrouwen. Maar Allah is barmhartig, vredevol
Oud 27 juli 2008, 11:25   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Veldslagen=gelijk aan vrede?

Allah's edicten aan Mohammed gebracht door de Aartsengel gabriel, onderandere over hoe mensen te doden in geval van misdaadje X of Y zijn nochtans redelijk duidelijk.

Of hoe een moslimvrouw uiteindelijk maar als 2de rangs burger bestaat. Erfenisrechten minderwaardig tov van haar broers/man/etc. Rechtbanken die al op voorhand vrouwelijke getuigenissen als minderwaardig moeten behandelen etc etc...
Ja , hoofdstuk An-Nisa gaat net over die minderwaardigheid der vrouwen. Maar Allah is barmhartig, vredevol
de papa van Aisha was Mohammed zijn beste maat. Vermits Mo geen opvolgers had aangesteld (zijn laatste zoontje bij de christelijke slavin Meryem was op tweejarige leeftijd overleden) was het voor Abu Bakr dus een kleintje om via zijn - op dat ogenblik 18jarige - dochter de macht over de islamitische roofovervallers te krijgen.

Het is weinig waarschijnlijk dat Aisha op haar jonge leeftijd de macht in handen had gekregen. Het is even onwaarschijnlijk dat voor de komst van Mohammed de Arabische vrouwen géén macht hadden: de eerste vrouw van Mo was een welstellende zakenvrouw die hopen mannelijk personeel onder zich had, iets wat maar al te dikwijls "vergeten" wordt als het over de slechte pre-islamitische positie van de arabische vrouwen ging.

Ook vergeet men dat er nog eens een opstand is geweest gewoon omdat de vrouwen van een of andere stam die zich dan toch overworp en islam aannam, een heleboel meer rechten bleken te hebben, die dus zo snel mogelijk moesten worden afgeschaft.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be