![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]() laat maar anders
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
|
Dat interesseert me niet trouwens ik weet niet of men in Doel een containerdok gaat leggen ik denk het niet. Maar men zal wel een nuttige toekomst geven aan de plaats waar vroeger doel stond.
|
|
|
|
|
#104 |
|
Staatssecretaris
|
Woongebied, vruchtbare landbouwgrond en natuur zijn volgens mij zeer nuttige zaken, daar moest niks aan veranderd worden.
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
concreet, welke mensen worden er beter van de sloop van Doel?
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zouden we niet beter een nuttiger toekomst geven aan de plaats waar uw huis nu staat?
|
|
|
|
#107 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nut dat Doel als dorp had, nog deels heeft en nog kan hebben: zeer groot. Er kunnen namelijk mensen in leven. Vrij handig, zo'n dorp.
Laatst gewijzigd door Burkide : 21 augustus 2008 om 15:48. |
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor MSC alleen zijn er enkel voor de kleine noodherstellingen van brandstof en olieleidingen 15 mensen nodig. Groot onderhoud van een scheepsmotor geeft slechts +250 mensen werk voor 15 dagen. Herstellen van andere mechanische machines op dek, werk voor 20 mensen voor 15 dagen. Herstellen van las en schilderwerken, werk voor 20 mensen voor 15 dagen. Dit zijn werken die worden uitgevoerd terwijl het schip tegen de kade ligt. Dan heb je nog SKB en ASR die samen meer dan 500 mensen te werkstellen. En dan hebben we het nog niet over de bevoorrading van deze schepen en over het veiligheidsmateriaal dat onderhouden moet worden. In Antwerpen zijn minstens 20 bedrijven, zonder de droogdokken, die enkel scheepsonderhoud doen, maar deze beconcureren elkaar niet, erger zelfs zij geven jobs aan elkaar door. Samen stellen meer dan 1500 mensen te werk en dan heb je nog hun toeleveringsbedrijven. En dan heb je nog de bedrijven die op de binnenschepenwerken. Wat jij ziet op een kaai, is slechts het losen en laden met de kranen, maar zelfs daar zijn er reeds een pak meer mensen mee bezig dan jij kan zien en zou denken. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Kieldrecht. Een kennis van me had daar een serieus stuk grond, gewoon eigen aan de woning die ooit als eerste in de straat was gebouwd rond de vorige eeuwwisseling. Ineens ging dat worden onteigend omdat ze er een verkaveling van wilden maken. (ze = een of ander semi officieel gedoe uit Sint Niklaas). De kennis van mij kreeg voor de onteigende grond een prijs per m2 voor LANDBOUWGROND. Het semi-officieel gedoe verkocht het aan de gegadigden (niks sociaal project of zo hoor, enfin, een paar sociale woningen maar de rest is gewoon privé aan te kopen en privé te bebouwen met open bebouwing): ze verkochten het dus aan BOUWGRONDprijs. Ongeveer 15X zo duur! dan vraag ik me af WIE die winsten mag opstrijken? of mogen we het dan gewoon diefstal noemen? De kennis van me had zelfs voorgesteld om het zelf te verkavelen en de nodige nutsvoorzieningen aan te leggen..... mag dus niet. Ze hebben wèl het gedeelte naast haar huis OOK aangeslagen! bleek dat ze ergens in de loop der jaren daar een tweede perceel van hadden gemaakt op het kadaster. Ze heeft nu een publiek voet- en fietspad lopen naast haar badkamerraam op het gelijkvloers!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat wilt ge nu zeggen? Omdat een bepaalde onteigening aanleiding gegeven heeft tot gefoefel, moeten alle onteigeningen onmogelijk gemaakt worden? En alle onteigeningen in het verleden ongedaan gemaakt worden? De E40 terug versmallen, de E17 volledig opbreken? Den TGV maar over tramsporen laten bollen? ps: gij hebt waarschijnlijk heel eerlijke en objektieve kennissen. Ik heb soms kennissen die nogal durven overdrijven, zo in de zin van "ik heb bijna niks geërfd, alles ging naar de suksessie; en van die landbouwgrondprijs ook niks gekregen ... enz.", maar maar de werkelijkheid over de finansiën van de Vlaming ... olala !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik heb veel kennissen maar slechts één ex-man hoor. en nee ik heb er geen behoefte aan die mensen hier open en bloot op het forum te gooien. En nee, de "kennis" in kwestie heeft het echt niet nodig om te overdrijven, noch langs de ene noch langs de andere kant. Het ging hem gewoon over de oneerlijkheid. Die verkaveling is goedgekeurd onder het mom van "sociale woningen" terwijl er maar een paar sociale woningen gebouwd werden. De rest is gewoon privé. En dat kan ik weten want als test en op vraag van de onteigende vriendin heb IK naar de verkavelingsfirma gebeld en net gedaan of ik geinteresseerde koper was. Het maakte niks uit wat mijn inkomen was, noch hoeveel eigendommen ik reeds in bezit had. De vraagprijs van de grond was het tienvoudige dan wat mijn vriendin ervoor ontvangen had. En straffe verhalen? heb ik hier dan al straffe verhalen verteld? gewoonlijk houd ik die ervaringen voor mezelf....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 augustus 2008 om 16:05. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is geweten dat de overheid bij onteigening steeds binnenwegen neemt om toch maar heel weinig te betalen. Naast de stress die je hebt van een verhuis en eventueel het verdriet om je dorp te moeten verlaten, betekent het ook steeds een financiele aderlating. Je moet steeds "kleinen". Als de overheid je X eurokes geeft voor je huis op 9 hectaren, dan kan je zeker zijn dat je daarvan een kleiner huisje op een veel kleiner perceel moet kopen + nog de kosten van renovatie. Nu ja... Doel hebben ze als dorp toch al verknoeid, maar in eerste instantie had het nooit mogen gebeuren. Zeker niet omdat het intussen duidelijk is dat het de economie NIET vooruit zal helpen. Maar welke politicus wil zijn ongelijk toegeven? |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of zou jij meteen je buur met naam en toenaam op dit forum vermelden als hij zegt dat hij belgicist is en waarom. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat de overheid te weinig betaalt bij onteigeningen: ik vraag me af of er objektieve onderzoeken zijn. Ja, als ge naar nen advokaat stapt, dan zal die jou zeker graag vertellen dat "er veel meer uitgehaald kan worden" ... maar uit wiens zakken, dat is een andere vraag. Ik ben helemaal niet zeker dat Doel een verkeerde beslissing was. En op dit forum wordt er al wel eens geluld over dokken van hier en ginder, kaaimuren en ekonomie, net zoals in andere draden ook geluld, gezeverd, gedroomd en gelogen wordt, tussen de waarheden tussendoor. Maar dat die huidige beroepsbetogers er een simbooldossier van gemaakt hebben, dat staat wel vast.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Léés dit dan maar eens : http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=72
Karma is a Bitch; a Big Beautiful Bitch; the Hugest, Most Tremendous Bitch you'll ever see in your Life. Laatst gewijzigd door djimi : 22 augustus 2008 om 21:42. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor die onnozelaars is de staat en de sosiale zekerheid allemaal rot en gekorumpeerd, maar ze voelen zich niet te min om er van te stelen. En voor de rest heb ik niet de minste goesting om op je link te klikken.
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Angst is een slechte raadgever, beste schoofzak, zeker in de politiek.
|
|