Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 15:44   #101
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Het proces tegen het Vlaams Blok mag ook niet in de schoenen geschoven worden van de monarchie zeker?
En de loge die de monarchie bijeenhoud heeft ook zeker niets te maken met het proces?

Men moet gaan beseffen dat zolang deze monarchie bestaat er bepaalde waarheden niet aan het licht zullen komen.

-deze questie over voormalig Congo
-de werkelijke daders van het bombarderen van de eerste Yzertoren
-de waarheid van Breendonck 2
-het werkelijke verhaal achter het anti-Blok proces
-de Roze Baletten
-enz...

En jawel, een onafhankelijk Vlaanderen zou een goede zaak zijn voor de reputatie van de gewone Vlaming in de wereld!

Met rechtse groeten.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 15:45   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Rudy ik voel mij niet aangevallen, niet als Vlaams Nationalist, maar ook niet, indien u wenst, als Belg hoor!. De feiten zijn wat ze zijn...er is door Koning LeopoldII een genocide gepleegd op 10 miljoen Congolezen, ga je dat goedpraten soms met een nietszeggend woordje als 'tijdsgeest', komaan he zeg, je bent toch slimmer dan dat he ???? Op die wijze kan je alle genocides goedpraten, denk daar maar eens over na!!!
Er is inderdaad een genocide gepleegd in Congo.
Ik wil ze niet goedpraten, omdat dat niet goed te praten valt.

Anderzijds heb ik er wel een probleem mee dat deze genocide NU wordt aangegrepen als een argument voor de afschaffing van de monarchie en het opblazen van België.
Het is nu eenmaal een feit dat genocides pas aangeklaagd worden 'als de tijd er rijp voor is'. Ten tijde dat de genocide van Leopold plaatsvond was dat niet het geval. Volgens de 'Belgische geschiedenis', ons op school ingelepeld, was wat Leopold in Congo presteerde zelfs een weldaad voor ons land. En het zijn nu eenmaal de machtigen die de geschiedenis LATEN schrijven.

Feit is echter ook (en jij geeft het toe) dat er een genocide IS gepleegd door de voorvader van de huidige Belgische monarchie. Belgische monarchie wiens enige taak het 'toevallig' is om als cement voor België te dienen.
Maar ik begrijp dat er hier mensen zijn die, terwille van dat cement, de hele familie van een genocidepleger op de hoogste machtsposities van dit koningdom willen houden.
Fraai is dat echter niet te noemen.
Oud 30 maart 2004, 15:46   #103
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Het proces tegen het Vlaams Blok mag ook niet in de schoenen geschoven worden van de monarchie zeker?
En de loge die de monarchie bijeenhoud heeft ook zeker niets te maken met het proces?

Men moet gaan beseffen dat zolang deze monarchie bestaat er bepaalde waarheden niet aan het licht zullen komen.

-de Roze Baletten
-enz...

En jawel, een onafhankelijk Vlaanderen zou een goede zaak zijn voor de reputatie van de gewone Vlaming in de wereld!

Met rechtse groeten.
Oh fijn,

Complottheorieën, ik ben er verzot op!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 15:51   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

-de Roze Baletten
-enz...

Met rechtse groeten.
Oh fijn,

Je hebt pas nog de genocide in Congo erkend.
Het opblazen van de ijzertoren.
De roze baletten.
Niets van dit alles heeft met complottheoriën te maken maar met harde feiten.
Oud 30 maart 2004, 15:52   #105
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het is nu eenmaal een feit dat genocides pas aangeklaagd worden 'als de tijd er rijp voor is'. Ten tijde dat de genocide van Leopold plaatsvond was dat niet het geval. Volgens de 'Belgische geschiedenis', ons op school ingelepeld, was wat Leopold in Congo presteerde zelfs een weldaad voor ons land. En het zijn nu eenmaal de machtigen die de geschiedenis LATEN schrijven.

Feit is echter ook (en jij geeft het toe) dat er een genocide IS gepleegd door de voorvader van de huidige Belgische monarchie. Belgische monarchie wiens enige taak het 'toevallig' is om als cement voor België te dienen.
Maar ik begrijp dat er hier mensen zijn die, terwille van dat cement, de hele familie van een genocidepleger op de hoogste machtsposities van dit koningdom wil houden.
Fraai is dat echter niet te noemen.
Fraai noem ik het ook niet.
Maar anderzijds werd de basis van veel van onze huidige welvaart toen wel gelegd. We profiteren er nog dagelijks van. Ofwel geef je een collectieve schuld toe, ofwel zwijg je.
Het is gewoon oneerlijk om het te proberen enkel in de schoenen te schuiven van de koninklijke familie.

Nogmaals kan je nazaten van een crimineel niet aansprakelijk stellen voor de misdaden van hun voorouder!
Als dat wel kan, dan hoop ik van ganser harte dat er niemand hier een misdadiger als voorouder had!

Oud 30 maart 2004, 15:54   #106
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oh fijn,

De roze baletten.
En dat alles werd natuurlijk bewezen dat het vanuit de koninklijke familie werd gedirigeerd?

Oud 30 maart 2004, 15:55   #107
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Bwa gewoon vanuit de echte Belgische hoek is ook goed voor mij.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 15:58   #108
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Beste Rudy,

Ik begrijp ook niet dat dit mogelijk is maar hier in België kan blijkbaar alles.

Mijn moeder werd vroeger ook aangepakt op school en in de jaren erna omdat haar vader een VNV-er was!
Mijn moeder is van 1950, toen was de oorlog nog bezig zeker?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 15:59   #109
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Bwa gewoon vanuit de echte Belgische hoek is ook goed voor mij.
Alles zal wel goed zijn zeker? Zolang België maar zo snel mogelijk barst, vermoed ik.
Tja, dan heeft het natuurlijk ook geen zin meer om verder de discussie te voeren, niet?
Want een lastercampagne hoeft niet per se op waarheid gebaseerd te zijn...

Oud 30 maart 2004, 15:59   #110
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste Rudy,

Ik begrijp ook niet dat dit mogelijk is maar hier in België kan blijkbaar alles.

Mijn moeder werd vroeger ook aangepakt op school en in de jaren erna omdat haar vader een VNV-er was!
Mijn moeder is van 1950, toen was de oorlog nog bezig zeker?
Dit keur ik ook niet goed.

Oud 30 maart 2004, 16:05   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

De roze baletten.
En dat alles werd natuurlijk bewezen dat het vanuit de koninklijke familie werd gedirigeerd?
De genocide in Congo is een feit.
De roze baletten ook.
Wat het opblazen van de ijzertoren betreft, verwed ik er heel mijn hebben en houden op dat de daders zouden gevat én bestraft zijn geworden indien we een Vlaamse 'royale famille' hadden gehad inplaats van de francofone die ze tot op vandaag nog altijd is.
Of ga je me wijsmaken dat de Saksen Coburgs ook maar een greintje Vlaams gevoel hebben voor de Belgen uit het Noorden des lands?
Wie van hen ging vandaag trouwens een 'collega's van koninklijken bloeden' helpen begraven in buurland Nederland?
Oud 30 maart 2004, 16:07   #112
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

De genocide in Congo is een feit.
De roze baletten ook.
Wat het opblazen van de ijzertoren betreft, verwed ik er heel mijn hebben en houden op dat de daders zouden gevat én bestraft zijn geworden indien we een Vlaamse 'royale famille' hadden gehad inplaats van de francofone die ze tot op vandaag nog altijd is.
Of ga je me wijsmaken dat de Saksen Coburgs ook maar een greintje Vlaams gevoel hebben voor de Belgen uit het Noorden des lands?
Wie van hen ging vandaag trouwens een 'collega's van koninklijken bloeden' helpen begraven in buurland Nederland?
Dat zijn vermoedens en insinuaties, geen bewijzen.

Oud 30 maart 2004, 16:45   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een mens kiest er uiteindelijk vaak zelf voor om ziende blind en horende doof te zijn.
Oud 30 maart 2004, 16:46   #114
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Deze thread lees ik voor het eerst. Ik ben dan ook naar het eerste artikel gegaan.

Met verbijstering lees ik dat de 'Vlaamse intellectuelen' en rode Reynebau op kop nog altijd vasthouden aan de Britse versie van het Congo-verhaal.
Toch is al in de jaren '50 van vorige eeuw uitvoerig bewezen dat de Britten de hele zaak hebben opgezet en de wereld hebben voorgelogen en beduveld.

De fameuze foto's van afgehakte handen, zijn door 2 Britse avonturiers genomen in het kamp van de slavendrijver Tippo Tip.
Die slavendrijver werd door Britse agenten van wapens en munitie voorzien.
Hun voornaamse agent, ene Charles-Henry Stokes, werd door de Belgen gevangen genomen en geëxecuteerd.

De Britten, die nooit hebben kunnen verkroppen dat Leopold hen in Berlijn een pad in de korf had gezet en met de mooie buit, Centraal Afrika, was gaan lopen, hebben nooit op gehouden stokken in de wielen te steken.
Ze hebben de Arabische slavendrijvers vrije doorgang verleend vanuit Zanzibar, ze hebben ook de lastercampagne tegen Leopold van A tot Z georchestreerd.
Men moet al een linkse sukkelaar �* la Reynebau zijn om daar nog in te trappen.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 17:03   #115
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Deze thread lees ik voor het eerst. Ik ben dan ook naar het eerste artikel gegaan.

Met verbijstering lees ik dat de 'Vlaamse intellectuelen' en rode Reynebau op kop nog altijd vasthouden aan de Britse versie van het Congo-verhaal.
Toch is al in de jaren '50 van vorige eeuw uitvoerig bewezen dat de Britten de hele zaak hebben opgezet en de wereld hebben voorgelogen en beduveld.

De fameuze foto's van afgehakte handen, zijn door 2 Britse avonturiers genomen in het kamp van de slavendrijver Tippo Top.
Hun voornaamse agent, ene Charles-Henry Stokes, werd door de Belgen gevangen genomen en geëxecuteerd.

De Britten, die nooit hebben kunnen verkroppen dat Leopold hen in Berlijn een pad in de korf had gezet en met de mooie buit, Centraal Afrika, was gaan lopen, hebben nooit op gehouden stokken in de wielen te steken.
Ze hebben de Arabische slavendrijvers vrije doorgang verleend vanuit Zanzibar, ze hebben ook de lastercampagne tegen Leopold van A tot Z georchestreerd.
Dit lijkt me toch al een iets objectievere en op feiten gestoelde kijk op de geschiedenis. Je kan dit ganse gebeuren gewoon niet zien in de tijdsgeest van nu, zoals Eugène terecht opmerkt. In het België van toen werden de Vlamingen beschouwd en behandeld als locale negers, de tijd van priester Daems weet je wel. Het past gewoon in de zienswijze van links, de slechte blanke en de onderdrukte allochtoon, die vredig in een hutje woonde tot de blanke onderdrukkers de rust kwamen verstoren.
Oud 30 maart 2004, 18:01   #116
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De fameuze foto's van afgehakte handen, zijn door 2 Britse avonturiers genomen in het kamp van de slavendrijver Tippo Top.

Je hebt duidelijk artikel 2 niet gelezen. Doen.
Oud 30 maart 2004, 19:13   #117
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Artikel 2 gelezen.
Brengt niets nieuws bij.

Tussen 1850 en 1896 werden, volgens een zeer minimale schatting, 700.000 congolezen door de Arabieren ontvoerd en als slaven verkocht.
Andere schattingen spreken van het dubbele.

De Britten zijn 100% verantwoordelijk voor deze genocide.
Leopold II heeft die gestopt! En dus, tegen de Britten in, zeker nog eens 1 miljoen congolezen van een afschuwelijk lot gered.

Laat die eilanders nu eerst eens hun eigen vuile rol bekennen, voor ze idioten als Reynebau voor hun kar spannen om België nog maar eens een schop te geven.
Oud 30 maart 2004, 19:20   #118
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artikel 2 gelezen.
Brengt niets nieuws bij.

Tussen 1850 en 1896 werden, volgens een zeer minimale schatting, 700.000 congolezen door de Arabieren ontvoerd en als slaven verkocht.
Andere schattingen spreken van het dubbele.

De Britten zijn 100% verantwoordelijk voor deze genocide.
Leopold II heeft die gestopt! En dus, tegen de Britten in, zeker nog eens 1 miljoen congolezen van een afschuwelijk lot gered.

Laat die eilanders nu eerst eens hun eigen vuile rol bekennen, voor ze idioten als Reynebau voor hun kar spannen om België nog maar eens een schop te geven.
Waarom vet gedrukt? Je zou haast geloven dat het een geciteerde tekst is uit een wetenschappelijk historisch werk.

Heeft Hitler, op zijn beurt, niet nog een paar miljoen cogolezen van een gewisse dood gered door Engeland aan te vallen?
Oud 30 maart 2004, 19:22   #119
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon

Heeft Hitler, op zijn beurt, niet nog een paar miljoen cogolezen van een gewisse dood gered door Engeland aan te vallen?
Dit is echt te stom om op te antwoorden.
Oud 30 maart 2004, 19:25   #120
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon

Dit is echt te stom om op te antwoorden.
Dacht ik ook toen ik je posting las, toch heb ik me de moete getroost. Ik vrees wel dat het moeilijk is de banaliteit je negationistische hersenspinsels te overtreffen. I tried.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be