![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Banken gaan fait. In '38, '39 gingen ook de banken fait. Voorbode of niet?
Is WO lll soms op komst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() U zal er met open armen ontvangen worden, zoals wel meer gebeurt met uw soort industriele pooiers in dat soort landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er voor om elk bedrijf dat met verhuis naar een ander land dreigt meteen te nationaliseren zonder compensatie. Gedaan met die chantage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Ik vind uw taalgebruik wel goed.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() De leeuw (en zijn volgelingen)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben er voor om elk slachtoffer van de staking morgen een gratis matrak te geven die mag gebruikt worden op de eerste staker die die persoon tegenkomt. Dit is geen oproep tot geweld maar een oproep tot zelfverdediging. Wie staakt in volle crisis, schaadt ons allen en dit moet ten allen koste vermeden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() aha een stille nacht + dag tot 22u !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementslid
|
![]() Actie = inactie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Houzee!
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vakbonden zijn nu slecht bezig. We gaan dat pollen, zie... (DS) Citaat:
Geen gezonde mens wil nu het land plat leggen VOOR de onderhandelingen. Staking als laatste middel? By al means... maar dit is niet het laatste middel. Ik vraag me af wat Pietje denkt over staken als eerste middel. En misschien, heel misschien, kunnen de vakbonden eens bij het hunzelf... ik bedoel het establishment aankloppen om te vragen waarom alle belgique bedrijven, van bank tot energiesector braafjes in franse handen worden gegeven wat de koopkracht ECHT wel "ten goede" komt.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 6 oktober 2008 om 04:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelden zo'n grap als vandaag meegemaakt. Ik ga volgende week een nationale stakingsdag tegen het slechte weer beginnen. Doet er iemand mee?
Een nationale stakingsdag voor de koopkracht. Dat is zoiets als een snelweg afsluiten om de doorstroming te verbeteren. En dan zou je verwachten dat de vakbonden, die toch worden verondersteld de werkende man te verdedigen, eisen dat bv de lasten op arbeid omlaag gaan zodat de werknemer meer van z'n loon overhoudt. Niets van dat alles; hun belangrijkste eisen zijn een aanpassing van de pensioenen en een verhoging van de werkloosheids-uitkeringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Staatssecretaris
|
![]() Leterme heeft de verkiezingen namelijk gewonnen door de kleine man een eerlijker deel van de koek te beloven: In tijden van als maar stijgende bedrijfswinsten, zouden de belastingvrije sommen tot 8400,- euro worden opgetrokken, en de laagste uitkeringen zouden een inhaalbeweging maken. Van het bedrag dat hij daar noemde, en dat sowieso al niet meer was dan wat tijdens de eerder afgeproken tweejaarlijkse aanpassingen op tafel zou komen, blijft echter nog nauwelijks iets over. Gokverslaafde, en hoge winsten uitkerende bedrijven willen daar tegen alle afspraken in nog meer extra geschenkjes aanvast knopen. Het gaat ons echter slechts over aanpassing van een paar honderd miljoen. En die aanpassing zal er hoe dan ook komen, naast de vele miljarden die de patroons reeds cadeaux kregen: Op jouw snelweg van ons geld naar de rijken staat namelijk een file. Zij verkwisten ons geld, in plaats van het te investeren.
Laatst gewijzigd door DannyS : 6 oktober 2008 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Peugeot heeft een fabriek naar een lage loon land verplaats, wat bleek de kwaliteit liet de wensen over en de verkoop stuikt ineen. Hoeveel producten uit lage loon landen zijn eigenlijk van kwaliteit? Mensen van lage loon landen die naar hier komen staan versteld hoe hard wij daar moeten voor werken. De kwaliteit van onze arbeid is dan ook heel hoog. Er wordt niet gestaakt VOOR de onderhandelingen!!! De werkgevers en de regering hebben al duidelijk laten weten dat we de pot op kunnen, vandaar dan ook de staking. Trouwens als het zo verder gaat kan ik mijn gezin in het geheel niet meer onderhouden, dus maakt het mij geen flikker uit of ik mijn job behoudt of niet. Ik werk full time, maar moet krabben om mijn hoofd boven water te houden. Zonder familie zat ik al in de schulden met wie ik dan ook samenwoon om te kunnen overleven!!! Ik heb geen auto en het is reeds drie jaar geleden dat ik nog eens een reisje kon maken. Dus vertel mij niet dat ik het met minder luxe moet doen, de enige luxe die ik heb is één hout kachel voor een heel huis. Ik heb twee kleine kinderen dus voor de winter hoop ik dat ze niet weer ziek worden. IK verdrink en laat dat weten, onverantwoord of niet. Voor diegenen die beginnen zeiken over mijn internetverbinding, wel die heb ik voor mijn werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Hopelijk slagen de vakbonden erin om optimale schade te berokkenen aan het land en de ondernemingen, want dat is goed voor de koopkracht en de tewerkstelling...
In het Walenland zullen de acties weer wel het best opgevolgd worden... en dat dit goed is dat wordt daar dagdagelijks bewezen... Dus wilt U welstand en werk, berokken dan zo veel mogelijk schade... ![]() |
![]() |
![]() |