![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor ik mij in Brussel kwam vestigen kon mij die hele Vlaamse strijd geen barst schelen, net zomin als uw heilig land der vaad'ren, trouwens. Integendeel, al dat gedoe werkte mij flink op de zenuwen. Na al die jaren in 'kosmopolitisch' Brussel, afgewisseld met periodes in het buitenland, werd het me duidelijk dat ik mijn fierheid niet aan een land of een volk moet ontlenen, maar enkel en alleen aan mezelf. Anderzijds hoef ik me om mijn eigen 'roots' allerminst te schamen, dat doen mijn Duitse, Marokkaanse, Turkse, Nederlandse, Congolese, ... ook niet. Ik herinner mij een jeugd op een bang en behoorlijk bekrompen platteland waar een zeer goede kennis van het Frans een uiterst belangrijke plaats in het intellectueel curriculum werd geacht (vanwege mijnheer de baron, o.a., de 'gulle weldoener' van de 'vrije gesubsidieerde gemeenteschool'). Ik herinner mij bittere verhalen over 'witten' en 'zwarten', over 'den oorlog', over 'den Amerikaan' en 'de bevrijding', maar ook over 'repressie' en 'amnestie'. Ik herinner mij enkele bezoeken aan de Ijzerbedevaart (als kleuter mee met pa & ma, en omdat ik zo bang was van die grote massa werden die bezoeken al snel afgelast; in de puberjaren één keer met iets wat op enthousiasme leek, maar waarbij het in feite ging om een stuntelige poging op te vallen in het blikveld van een meisje dat mij niet leek te zien staan. De poging op te vallen lukte, maar kende geen verder resultaat). Ik herinner mij punk en reggae en new wave en opstand en studentenjaren. Ik herinner mij de duistere jaren van de CVP-staat, de vele regeringen Martens, het apenland van Eyskens, de bende van Nijvel, de hele rotzooi die met het fenomeen 'Dutroux' leek boven te komen drijven, ... Ik herinner mij de witte woede die ook mij in de greep kreeg, en de naïeve euforie en zelfs schuchter de kop opstekende 'nationale trots' bij het begin van het paars-groene tijdperk. En daarna kwam de ontnuchtering. Nu heb ik een streefdoel, da's beter dan een roesmiddel zoals dat voorbijgestreefde Belgisch nationalisme. Als ik dan toch voor een 'kunstmatige' identiteit moet kiezen, mik ik toch liever wat hoger. Ik zou graag burger worden van een confederatie van Noordzeelanden (zie voor de hoofdreden: http://flavor8.com/index.php/2007/09...tic-countries/) en het lijkt mij alvast de moeite waard met 'de Lage Landen' te beginnen. Maar ik ga voor niemand verbergen dat ik dat ook doe uit liefde voor heel wat 'Vlamingen' (mijn familie en vrienden, bijvoorbeeld), die toch beter verdienen dan vast te zitten in een reeds flink gebarsten 'karkas' als het 'royaume de Belgique'. Anti-separatistische groeten vanuit Brussel, vanaf heden mìjn stad, ook een beetje uw hoofdstad (kom uw deel opeisen!), djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2008 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Djiimi, die sticker op uwe portefeuile heeft toch geen rode tong en gelakte klauwen he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is misschien jammer, maar crisis voedt het nationalisme. ![]() Pas als mensen in de problemen zitten, pas als ze financieel niet meer zeker zijn, gaan ze verder nadenken, gaan ze naar oplossingen zoeken, kunnen ze het zich niet meer permiteren om de vierkant draaiende politiek te negeren. De huidige financiële crisis zal enkel zorgen voor een verdere groei van het nationalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ogenschijnlijk eenvoudig, maar voor nogal wat Belgicisten wel een fundamenteel probleem in hun hele wereldbeeld. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, waarom?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Als een stoomloc recht naar de afgrond !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.vvb.org/acties/0810brusseldag/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Werd tijd! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Een stap - voor - stap scenario, het bruistablet model, de gepredestineerde verdamping vh Belgisch huishouden?
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat djimi het hier vooral over het vreemdelingenstandpunt heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat meer mensen in deze benarde tijden 'Belgische-staatsbedreigende' argumenten op de achtergrond gaan laten.
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het verdwijnen van een van de grootste Belgische ondernemingen (één van de laatste) niemand goed uitkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Dat zal imo de Vlaming er minder toe aanzetten om zich te wagen in een 'Vlaams' avontuur. Of het Belgisch establishment , de Belgische bourgeoisie - zo u wil - met de poepers zit , weet ik niet . Ik vermoed dat zij er zich wel zullen door heen worstelen. Het is niet omdat Lippens zich wat ziekjes voelt , de marxistische heilstaat morgen voor het grijpen ligt.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]() alhoewel , de toekomst ziet er toch niet erg hoopvol uit. ![]()
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Toch wel, alles wat schade berokend aan Belgie is goed, ook als Vlaanderen daar ook schade van ondervindt.
|
![]() |
![]() |