![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Op school klopte ik er eens goed op, maar ik denk niet dat dat zo slim is op het werk.
Ik pas gewoon de ervaring uit mijn tijd in nederland toe: gewoon direct op de man af zeggen dat ze hun bek moeten houden. Werkt prachtig. Is meestal zo choquerend dat ze helemaal niets meer zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt van die mensen die er idd om vrágen gepest te worden. ![]() Op mn eerste werk was er op een bepaalde dienst een melding van een pesterij-gedrag. Ik heb beide kanten aandachtig beluisterd, en ik heb andere mensen van op deze dienst uitgehoord ook. Mijn conclusie was dat de gepeste, een nogal simpele persoon, die om aandacht te krijgen, vaak domme reactie's of dingen uithaalde, waarop men hem uitlachtte. En dit escalleerde dan. Ik heb alle betrokkenen persoonlijk aangepakt en dat pestgedrag was dan verdwenen. Vorig jaar heb ik toevallig één van hen tegen het lijf gelopen en die zei, op mn vraag, dat de verstandhouding opperbest waren. Soms moeten mensen ook een bewust gemaakt worden dat ze aan het ontsporen zijn. En dat is dan voor beide kanten: in dit geval: de gepeste die het uitlokte, en de pester die erop inging.
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Je weet er dus ook de ballen van, Mag. Met je praatjes die je op de gang hebt gehoord.
![]() Weet je wat? Als ik jouw collega was hé, dan zou ik jou meteen pesten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Er wordt hier zo afgegeven op de bazen, maar ik wil er ook bijzeggen dat vele personeelsleden nogal het bloed vanonder hun baas' nagels kunnen halen hoor.
Dat constant ziek zijn. ![]() De werknemer is tegenwoordig veel te veel beschermd en ze profiteren er van. En dat is een zware pest-vorm.
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Trouwens, wat is pesten eigenlijk? Is dat fenomeen niet een klein beetje heel veel overroepen? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Dat is net zoals kinderen die lastig zijn. Ga maar eens kijken wat die ouders ervan bakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is het omdat je in je jeugd te weinig aandacht hebt gehad dat je dit nu wil compenseren door anderen te pesten of komt het gewoon omdat je anders je frustraties niet kwijt raakt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening ook dat je privé en werk ook beter gescheiden moet houden want anders kunnen ze daar ook nog eens misbruik van maken. Ik zeg altijd....hoe minder ze weten hoe beter! Voor de rest gewoon je werk doen en als men provocerend/pestend gedrag ondervindt gewoon kort op de bal inspelen en niet op je kop laten zitten. Als men echt niemand achter zich heeft staan kan men beter van baan veranderen vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Ik heb toch de indruk dat het pesten meestal onder de werknemers zelf plaatsvindt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Een baas die veeleisend is of toevallig een slechte band te hebben met een bepaalde persoon, maar pesten? Hij zou zo toch zijn eigen onderneming naar de dieperik sturen? Ik kan me wel voorstellen dat er onderling wat steken worden gewisseld tussen bv twee mensen die aanspraak maken op een bepaalde positie waarvan de ene promoveert en dus boven de ander staat, en de andere niet. Ik denk niet dat het competitiegedrag voor en de jaloezie nadien goed is voor de relatie. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2008 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Mensen die om de één of andere reden slecht in hun vel zitten, stralen dat ook uit aan hun houding en gedrag en zijn zo een makkelijke prooi voor pesters. Ze weten dat deze mensen zich niet of nauwelijks (tegoei) zullen verweren... Als je boven op het feit dat je je slecht voelt/depressief bent, nog eens gepest wordt begin je nog slecher te voelen, verlies je een mogelijke positieve vorm van sociaal contact (nl babbelen met collega's, ...) enzovoort, waardoor je in een vicieuze cirkel kan belanden. Die kan doorbroken worden mits je werkt aan de probleempunten, zijnde bv een depressie, te weinig zelfvertrouwen, sociale vaardigheden (waaronder assertiviteit), ... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de gepeste de schuldige is. Wat betreft de pester zijn er verschillende profielen en verschillende mogelijke oorzaken. Een vroeger gepest iemand kan later pester worden, hij/zij kan pesten uit vrees zelf gepest te worden en hij/zij kan ook pesten uit bv jaloezie jegens de gepeste. Het gaat meestal om iemand met een hoog zelfbeeld, maar een heel labiel... Een zelfbeeld dat dus continu gevoed moet worden (en dat kan bv door anderen in een negatiever daglicht te stellen') om hoog te blijven... Het grote pijnpunt bij pesten wat noooit overschat kan worden is het grote passieve blok van toeschouwers. De menigte die het pesten ziet gebeuren maar die het om wat voor reden dan ook niet beoordeelt (bv uit angst om zelf mikpunt van spot te worden). Deze mensen zorgen er (vaak onbewust en onbedoeld) voor dat het pestgedrag instandgehouden wordt. Door niet te reageren of door geamuseerd te reageren bekrachtigen ze namelijk het gedrag van de pester, die zich zo gesterkt voelt en aangemoedigd wordt om nog een keer hetzelfde te laten zien, opdat hij weer positieve aandacht van de groep krijgt (bv gelach, smalende blikken, ...). Indien deze groep het gedrag van de pester openlijk afkeurt, heeft de pester weinig reden om nog te pesten en zal hij dra stoppen, om te voorkomen dat hij zelf het oogpunt wordt van pesterijen. Het probleem is dat hier samenwerking voor nodig is, van die groep. Maar dit is maar wat gebral uit de losse pols. Ik kan iet garanderen dat alles wat hier staat 100% wetenschappelijk correct/aanvaard is. Als iemand wil zal ik mijn licht eens opsteken in de literatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Er wordt nl ook gepest omdat ze denken dat je een makkelijk slachtoffer bent. Als je dat toch niet blijkt te zijn, zullen zij het zijn die 'm knijpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
zorg er aub voor dat uw privé-gegevens en materiaal van op internet (denk aan facebook ea toestanden) niet gevonden kan worden door collega's, werkgevers, ...!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ach, nog een paar maanden, en hij is weg (leve het pensioen!). Dan krijgen we gelukkig een nieuwe baas. Eentje met een hart, deze keer. Laatst gewijzigd door hommel : 28 oktober 2008 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Vreemdeling
|
![]() Een aantal van mijn collega's, inclusief mijn toekomstige baas, zijn gewoon toegevoegd op mijn Facebook, hoor. Ik bel die mensen ook gewoon eens op als er met mij of met hen iets scheelt, en met mijn toekomstige baas ga ik soms eens uit. Daar is geen probleem mee, je moet gewoon weten met wié je dat doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat facebook betreft kan je zelf aangeven wie je toelaat en wie niet en kun je instellen dat buiten vrienden niemand jou gegevens kan bekijken. |
|
![]() |
![]() |