![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 54,17% |
dat hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
14 | 19,44% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,56% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Wie zegt dat ik tegen mijn goesting werk ? Maar na mijn werk is er nog een ander leven, en zonder werk verveel ik mij geen seconde. Integendeel, ik kom steeds tijd te kort.
Laatst gewijzigd door barbaar : 6 januari 2009 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eh ? Geld verdienen door dingen te doen die ge sowieso zou doen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementslid
|
![]() Voor mij geldt al heel mijn leven: werken = spelen. En spelen, dat wil ik tot mijn laatste snik wel doen, ja.
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Parlementslid
|
![]() Iedereen heeft wel iets wat hij of zij graag doet. Ik omring me dus met gedreven mensen die, net als ik, van hun amusement hun werk hebben gemaakt. En omgekeerd. Dat is de beste garantie voor werk dat goed zal gedaan zijn.
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteindelijk is er nog altijd een verschil tussen werken en geld verdienen. Uiteindelijk is het niet met te werken dat ge geld verdient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zat zo eens in voorarrest in de Begijnenstraat en de chef zwiert de deur open, "Kom", zei hij, "je moet de wandeling gaan opkeren." Doe dat maar zelf, adviseerde ik hem. "Wat ist?" Zei hij, "moet ik je dwingen?" Waarop ik hem dapper uitlachtte, dwangarbeid is verboden vriend, als je wil leg ik wel even klacht tegen je neer, nadat ik je wat petsen heb gegeven. Hij is dan maar èèn van de buitenlanders gaan halen voor zijn kuiswerk, die kennen de wet niet, daar kunnen ze dat nog mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, als men discusieert over "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, indien uw hobby, uw werk is", dan zal het antwoord bij iedereen wel ja zijn. Maar als de vraag is "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, omdat de maatschappij u nodig heeft, en bereid om dit werk te doen, dat het meeste bijdraagt aan de maatschappij", dan zal het antwoord bij velen, neen, zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() aiai.ik ben op pensioen.tot nu toe is mijn geestelijke toestand nochtans niet verslechterd.hangt er ook vanaf zeker wat je met al die vrije dagen aanmoet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zoiets bestaat nu toch ook al in de vorm van gemeenschapsdienst? Ik vind het niet zo een slecht idee da als ge iemand zijne muur vol klad me graffiti da ge dan als straf krijgt da ge die graffiti er weer af moet halen. Natuurlijk dat verschilt wel van een politieagent die op eigen initiatief de gevangenen wat wil pesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar ik reageerde op dit: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Hoe je het ook draait of keert, er is een tijd om uw schup af te kuisen, en de plaats aan de jeugd te laten . Vooral vandaag, als zoveel jonge gasten werkloos zijn. Laatst gewijzigd door barbaar : 7 januari 2009 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |