Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)?
ja 15 20,83%
neen 39 54,17%
dat hangt ervan af 14 19,44%
anders 4 5,56%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 23:59   #101
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja ik ben een vakidioot En mijn vak is mijn hobby.

Eigenlijk zijt gij de betreuren mens : werken tegen uw goesting !
Wie zegt dat ik tegen mijn goesting werk ? Maar na mijn werk is er nog een ander leven, en zonder werk verveel ik mij geen seconde. Integendeel, ik kom steeds tijd te kort.

Laatst gewijzigd door barbaar : 6 januari 2009 om 23:59.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 00:25   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Wie zegt dat ik tegen mijn goesting werk ? Maar na mijn werk is er nog een ander leven, en zonder werk verveel ik mij geen seconde. Integendeel, ik kom steeds tijd te kort.
Is het niet slimmer om van dat andere leven dan uw beroep te maken ?

Eh ? Geld verdienen door dingen te doen die ge sowieso zou doen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 00:30   #103
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de kans da ge betaald wordt voor het spelen van "Viking: Battle for Asgard" is wel heel erg klein
Oud 7 januari 2009, 08:44   #104
Jukes
Parlementslid

Standaard

Voor mij geldt al heel mijn leven: werken = spelen. En spelen, dat wil ik tot mijn laatste snik wel doen, ja.
Oud 7 januari 2009, 10:01   #105
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Voor mij geldt al heel mijn leven: werken = spelen. En spelen, dat wil ik tot mijn laatste snik wel doen, ja.
Probleem zal dan wel zijn, om degenen voor wie, om welke reden ook (misschien wel omdat ze echt moeten werken) werken = werken, mee te krijgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 10:26   #106
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Probleem zal dan wel zijn, om degenen voor wie, om welke reden ook (misschien wel omdat ze echt moeten werken) werken = werken, mee te krijgen.
Iedereen heeft wel iets wat hij of zij graag doet. Ik omring me dus met gedreven mensen die, net als ik, van hun amusement hun werk hebben gemaakt. En omgekeerd. Dat is de beste garantie voor werk dat goed zal gedaan zijn.
Oud 7 januari 2009, 11:53   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft wel iets wat hij of zij graag doet. Ik omring me dus met gedreven mensen die, net als ik, van hun amusement hun werk hebben gemaakt. En omgekeerd. Dat is de beste garantie voor werk dat goed zal gedaan zijn.
...en toch zullen er altijd mensen moeten zijn, die het werk zullen moeten doen... geloof nooit dat er bvb bij de mannen van de vuilkar zeventigers rondlopen die van hun amusement hun werk maken.
En uiteindelijk is er nog altijd een verschil tussen werken en geld verdienen. Uiteindelijk is het niet met te werken dat ge geld verdient.
Oud 7 januari 2009, 11:59   #108
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
...en toch zullen er altijd mensen moeten zijn, die het werk zullen moeten doen... geloof nooit dat er bvb bij de mannen van de vuilkar zeventigers rondlopen die van hun amusement hun werk maken.
En uiteindelijk is er nog altijd een verschil tussen werken en geld verdienen. Uiteindelijk is het niet met te werken dat ge geld verdient.
Dat klopt, het gros van het beetje geld dat ik heb, is niet verdiend met werken. Maar geld is dan ook bijzaak, plezier hebben en u amuseren is hoofdzaak. Ook in het werk. Als die man van de vuilniskar zijn werk niet graag doet, dan moet hij dus dringend iets anders gaan doen. Er zullen er allicht wel te vinden zijn die wél graag achter de kar lopen. En als er toch jobs zijn die niémand graag doet, dan zitten onze gevangenissen nog vol genoeg met crapuul dat onder dwang zulke jobs kan aanpakken.
Oud 7 januari 2009, 12:10   #109
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, het gros van het beetje geld dat ik heb, is niet verdiend met werken. Maar geld is dan ook bijzaak, plezier hebben en u amuseren is hoofdzaak. Ook in het werk. Als die man van de vuilniskar zijn werk niet graag doet, dan moet hij dus dringend iets anders gaan doen. Er zullen er allicht wel te vinden zijn die wél graag achter de kar lopen. En als er toch jobs zijn die niémand graag doet, dan zitten onze gevangenissen nog vol genoeg met crapuul dat onder dwang zulke jobs kan aanpakken.
Helaas, de wet zegt dat dwangarbeid verboden is. En dat is geen slechte zaak.

Ik zat zo eens in voorarrest in de Begijnenstraat en de chef zwiert de deur open, "Kom", zei hij, "je moet de wandeling gaan opkeren."

Doe dat maar zelf, adviseerde ik hem.

"Wat ist?" Zei hij, "moet ik je dwingen?"

Waarop ik hem dapper uitlachtte, dwangarbeid is verboden vriend, als je wil leg ik wel even klacht tegen je neer, nadat ik je wat petsen heb gegeven.

Hij is dan maar èèn van de buitenlanders gaan halen voor zijn kuiswerk, die kennen de wet niet, daar kunnen ze dat nog mee.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 12:13   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk dat er wel meer vuilniskarren rondrijden, dan dat ge denkt.
Maar ja, als men discusieert over "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, indien uw hobby, uw werk is", dan zal het antwoord bij iedereen wel ja zijn.
Maar als de vraag is "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, omdat de maatschappij u nodig heeft, en bereid om dit werk te doen, dat het meeste bijdraagt aan de maatschappij", dan zal het antwoord bij velen, neen, zijn.
Oud 7 januari 2009, 12:15   #111
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tis nochtans bewezen dat op pensioen gaan meestal niet goed is voor de gezondheid.

(kheb geen goesting om dat artiekel te zoeken)
aiai.ik ben op pensioen.tot nu toe is mijn geestelijke toestand nochtans niet verslechterd.hangt er ook vanaf zeker wat je met al die vrije dagen aanmoet.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 13:14   #112
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Helaas, de wet zegt dat dwangarbeid verboden is. En dat is geen slechte zaak.

Ik zat zo eens in voorarrest in de Begijnenstraat en de chef zwiert de deur open, "Kom", zei hij, "je moet de wandeling gaan opkeren."

Doe dat maar zelf, adviseerde ik hem.

"Wat ist?" Zei hij, "moet ik je dwingen?"

Waarop ik hem dapper uitlachtte, dwangarbeid is verboden vriend, als je wil leg ik wel even klacht tegen je neer, nadat ik je wat petsen heb gegeven.

Hij is dan maar èèn van de buitenlanders gaan halen voor zijn kuiswerk, die kennen de wet niet, daar kunnen ze dat nog mee.
Gevangenen aan het werk zetten in jobs die mensen niet graag doen is niet noodzakelijk dwangarbeid. Ge kunt gevangenen ook werk aanbieden en ze zullen waarschijnlijk meer geneigd zijn dat werk aan te nemen vermits voor hen het alternatief terug naar de cel gaan is.

Zoiets bestaat nu toch ook al in de vorm van gemeenschapsdienst? Ik vind het niet zo een slecht idee da als ge iemand zijne muur vol klad me graffiti da ge dan als straf krijgt da ge die graffiti er weer af moet halen.

Natuurlijk dat verschilt wel van een politieagent die op eigen initiatief de gevangenen wat wil pesten.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 13:46   #113
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Gevangenen aan het werk zetten in jobs die mensen niet graag doen is niet noodzakelijk dwangarbeid. Ge kunt gevangenen ook werk aanbieden en ze zullen waarschijnlijk meer geneigd zijn dat werk aan te nemen vermits voor hen het alternatief terug naar de cel gaan is.

Zoiets bestaat nu toch ook al in de vorm van gemeenschapsdienst? Ik vind het niet zo een slecht idee da als ge iemand zijne muur vol klad me graffiti da ge dan als straf krijgt da ge die graffiti er weer af moet halen.

Natuurlijk dat verschilt wel van een politieagent die op eigen initiatief de gevangenen wat wil pesten.
Uiteraard, wat u zegt dat klopt.

maar ik reageerde op dit:

Citaat:
En als er toch jobs zijn die niémand graag doet, dan zitten onze gevangenissen nog vol genoeg met crapuul dat onder dwang zulke jobs kan aanpakken.
En zoveel volk dat er voor in aanmerking komt zit er nu ook weer niet in de gevangenis. Er zit tot tegen de 50% voorarresten in de gevangenis, trek dan nog even de duizenden geinterneerden af en veel veroordeeld volk zit er niet meer.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 15:58   #114
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
de kans da ge betaald wordt voor het spelen van "Viking: Battle for Asgard" is wel heel erg klein
Ik speel nooit met videospeeltjes . ook niet met dit van de Viking. Maar die tekeningen vnd ik wel tof.
Oud 7 januari 2009, 16:01   #115
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik sport heel graag. Maar ik ben niet goed - en jong- genoeg om daarmee mijn brood te verdienen. Lezen doe ik ook heel graag, nog iets waar ik niet mijn boterham mee verdienen kan. Er zijn er nog zo een paar, dingen die ik graag doe maar waar ik niks mee verdienen kan. Integendeel, het kost me zelfs geld, maar ik heb het er graag voor over.
Oud 7 januari 2009, 16:01   #116
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik speel nooit met videospeeltjes . ook niet met dit van de Viking. Maar die tekeningen vnd ik wel tof.
Ik speel ook niet met furbies (laat staan met furbies die roken). Maar de look ervan vind ik wel tof
Oud 7 januari 2009, 16:03   #117
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik sport heel graag. Maar ik ben niet goed - en jong- genoeg om daarmee mijn brood te verdienen. Lezen doe ik ook heel graag, nog iets waar ik niet mijn boterham mee verdienen kan. Er zijn er nog zo een paar, dingen die ik graag doe maar waar ik niks mee verdienen kan. Integendeel, het kost me zelfs geld, maar ik heb het er graag voor over.
waarom gaat ge nie in het theater en maakt ge ne musical over vikings? daar valt veel geld mee te verdienen!
Oud 7 januari 2009, 16:07   #118
barbaar
Banneling

Standaard Grijsaards weg van de arbeidsmarkt !

Citaat:
En je moet ook geschikt zijn voor je werk . kijk bvb naar een brandweerman, die moeten in topconditie zijn, mannen van 70 hebben daar niks verloren. Zelfs flik, stel je voor, ze hebben nu al niks te zeggen, als ze er nu ook nog als oude grijzaards bijlopen, met een wandelstokje En beroepsmilitair mannen van 70 naar Afganistan sturen, wie weet , gaan die Taliban's kapot van het lachen. "Dat is niet eerlijk " zeggen die dan "jullie spelen vals, wij lachen ons dood. Verboden door de Conventie van Genève "
Hoe je het ook draait of keert, er is een tijd om uw schup af te kuisen, en de plaats aan de jeugd te laten . Vooral vandaag, als zoveel jonge gasten werkloos zijn.

Laatst gewijzigd door barbaar : 7 januari 2009 om 16:09.
Oud 7 januari 2009, 16:15   #119
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
waarom gaat ge nie in het theater en maakt ge ne musical over vikings? daar valt veel geld mee te verdienen!
Ik zou liever een theaterstuk beginnen over zwakbegaafden ,en andere ongelukkige mannekkes. En als je wil, krijg je de hoofddrol . Ik heb direct aan jou gedacht, want om voor debiel te spelen moet je juist héél intelligent zijn . En jij bent dat beslist, dat blijkt uit je postings.
Oud 7 januari 2009, 16:19   #120
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zou liever een theaterstuk beginnen over zwakbegaafden ,en andere ongelukkige mannekkes. En als je wil, krijg je de hoofddrol . Ik heb direct aan jou gedacht, want om voor debiel te spelen moet je juist héél intelligent zijn . En jij bent dat beslist, dat blijkt uit je postings.
helaas bestaat dit al, met name "BenX"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be