![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gewoon belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
De waarheid doet pijn hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() Die bestaan, me dunkt, dan ook maar in minuscule aantallen. Het was trouwens mijn bedoeling niet om Che zo af te schilderen. Ik ergerde mij gewoon aan al die schijn-vredesengelen die hier afgeven op iemand die zelf de morele last draagt van zijn daden, terwijl ze vaak onverantwoord geweld (onbewust?) toejuichen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gewoon belachelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() U zou dus ook kunnen kiezen voor het onderdrukken van de oppositie, concentratiekampen en het executeren van tegenstanders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus in dat geval: natuurlijk wel. Aangezien je je oppositie gewapenderhand verdrijft (en zij als staat gewapenderhand de bevolking onderdrukt) kan je niet anders dan ze onderdrukken en politiek buiten spel zetten. Wat betreft de concentratiekampen: een concentratiekamp is een tijdelijke maatregel waarbij je het kaf van het koren scheidt. Sommige van de gevangenen komen in aanmerking voor een proces, anderen voor heropvoeding of kan je zo vrijlaten. Maar in eerste instantie ga je ze natuurlijk opsluiten al was het maar om te vermijden dat ze zich opnieuw organiseren en opnieuw de wapens opnemen. Wat betreft de executies: ik ben een tegenstander van de doodstraf maar ik kan me voorstellen dat dat in een revolutionaire situatie anders ligt. daar geldt geen medelijden en geen flauwekul. Wie zich schuldig heeft gemaakt aan de onderdrukking van het volk, wie zware misdaden tegen de bevolking op zijn geweten heeft en wie onverbeterlijk is, kan je maar beter terechtstellen. Maar natuurlijk (zoals in Cuba onder Che Guevara ook gebeurd is) na een eerlijke procesgang.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U maakt de afkeer tegen uw idealen alleen maar groter ...strijden tegen de kapitalistische barbarij is ok dat is revolutie en dan vallen er doden maar wat er toen in Cuba is gepleegd onder leiding van de smerige stalinist Raul Castro valt niet goed te spreken .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En in de verdediging van mijn (klasse)belangen zullen er zonder twijfel slachtoffers vallen. Die slachtoffers vallen er vandaag ook maar dan aan de zijde van het proletariaat. Als ze aan de kant van de bourgeoisie vallen, ben ik opgelucht. Dat is namelijk een hele stap vooruit. Niet voor de mensheid maar wel voor mijn klasse. Dat is in mijn belang. De bourgeoisie kan wat mij betreft verrotten, die geven toch niet om een mensenleven meer of minder zolang het maar niet dat van hen is. Wat er onder Guevara en de broers Castro in Cuba is gebeurd, daar is maar één woord voor: heroïsch. Het zijn geen mislukte revolutionairen maar échte revolutionairen. Dat ze door de kleinburgerij van Vlaanderen en de bourgeoisie van de rest van de wereld de huid volgescholden krijgen, is de logica zelve. Pas als de kapitalisten en hun lakeiën niet meer op de revolutie schelden, weten we dat de revolutie verkocht en uitgehold is. Fidel Castro is één van de grootste figuren van de vorige eeuw en zijn broer en Guevara staan te schitteren in zijn schaduw.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als ik mijn land wil verdedigen (elk land heeft het recht zich te verdedigen) is die kans er zeker. Over concentratiekampen weet ik niet veel, buiten dat er naar mijn weten in Cuba geen staan. Gevangenissen zullen er natuurlijk wel zijn. Ook het executeren van tegenstanders zal ik, nu, niet direct in mijn hoofd halen. Tegen de doodstraf is tegen de doodstraf hé. Let wel dat Che Guevara naar mijn weten geen onschuldigen heeft laten executeren. Jon Lee Anderson, schrijver van Che Guevara: A Revolutionary Life, heeft er in zijn biografie (een zeer goed gedocumenteerde turf) over geschreven. "Those persons executed by Guevara or on his orders were condemned for the usual crimes punishable by death at times of war or in its aftermath: desertion, treason or crimes such as rape, torture or murder. I should add that my research spanned five years, and included anti-Castro Cubans among the Cuban-American exile community in Miami and elsewhere."
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil u niet schofferen of bruskeren maar: Welkom in de 21ste eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat duurt soms een tijdje omdat de mens vooral is opgebouwd uit geduld en lankmoedigheid, maar de kruik gaat zolang te water tot ze barst. Ik zie een coherent verhaal daarin dat grofweg start met de Franse revolutie, de Déclaration Universelle des Droits de l'Homme en waarin de mens streeft naar individuele en collectieve emancipatie. Dat gaat - met vallen en opstaan - de goeie richting uit, al mag het voor mij wat sneller. Maar dat verhaal - hoewel begonnen in de 18de eeuw - is in de 21ste eeuw nog even relevant. Ik denk dat het elke dag wordt geïllustreerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dat in tegenspraak met wat ik schrijf?
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 april 2010 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Vreemdeling
|
![]() Che Guevara heeft gemoord, daar kan je niet om heen, om andere moorden te stoppen, want bedenk maar eens hoeveel doden het kapitalisme op zijn geweten heeft. Ik vind het naïef dat sommige mensen hem afschilderen als een ordinaire moordenaar terwijl de mensen die dat zeggen zelf deel uitmaken van een systeem dat de hele wereld kapotmaakt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Ché Guevara was een terrorist en moordenaar, die door één foto een jeugdheld is geworden en daarom zo lang populair bleef. (Extreem-)links is van de verheerlijking van het communisme grotendeels afgestapt, maar aan het heilige karakter van Ché blijven velen vasthouden.
Soms verblindt de religieuze overtuiging het gezond verstand. Laatst gewijzigd door respublica : 16 mei 2010 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "What do you read, my lord?" "Words, words, words, ..." (Hamlet, 2.2.191)
Citaat:
Citaat:
Respect, dus ...
![]() |
![]() |