Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2008, 18:22   #101
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Ik ben altijd bereid mijn mening aan te passen indien iemand mij kan zeggen waarom de vlaamse vlag een zwarte kwijlende marcherende leeuw als symbool claimen. Ok, dat je symbolen wil claimen. De solidaristen zijn daar ook goed in Maar waarom zo een onderontwikkeld symbool als een kwijlende zombie leeuw?
Shhhtt, gij hebt geen kaas gegeten van heraldiek of vexillologie. Of had ge dan liever zo'n een negervlag gehad met groen, geel en rood steeds herkauwd? Of rood wit blauw: ook heel origineel hé schat = Al de ons omringende landen buiten Duitsland dus... De kleurencombinatie zwart geel rood is origineel in die zin dat enkel België, Duitsland en Oost-Timor die combineren. En die Vlaamse Leeuw is goed: die kleuren passen, de leeuw is het symbool bij uitstek van Noord-West Europa,...
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 18:25   #102
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Waarom niet, de leeuwen die we in België kennen zitten altijd achter tralies, een mooie vergelijking met wat de Vlamingen hebben moeten meemaken gedurende de belgische geschiedenis. Ze mochten wel brullen, maar werden altijd bepert in hun komen en gaan of als kermisatractie aangezien (les petit paysans du nord). Stilletjes aan verdwijnen de tralies, en begint de leeuw rondom zich te bijten, wetende dat ze hem jaren hebben opgesloten achter tralies en minacht. Wat een prachtig symbool toch
Volgens mij weet u niet echt hoe een leeuw eruit ziet.

Niet zo:

Enkel een mentaal gehandicapte kan van een leeuw zoiets maken.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 18:37   #103
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Hier zie, een schoon vlag voor België: het palmboomke voor de bananenrepubliek, het maantje voor Belgikistan en haar grootste steden: Bruzelabad, Antgiers, Gentanbul en Charlegrozni...

(Dit is trouwens de vlag van de Cocos-Keeling Eilanden)

Laatst gewijzigd door Diederik v.d Elzas : 28 november 2008 om 18:37.
Oud 28 november 2008, 18:38   #104
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
It is I, Leclaire!
LOL
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 18:44   #105
FDM
Banneling

Standaard

een zilvergrijze sharan
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 18:45   #106
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sta me toe je een handje te helpen:

Citaat:
sti·le·ren -leerde, h gestileerd 1 een bep. stijl geven aan 2 uitbeelden in een vereenvoudigde grondvorm: een gestileerde bloem
Met dank aan Van Dale.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 18:46   #107
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet zo:

U moet eens leren een foto'tje juist linken, misschien een teken dat het mentaal toch niet zo goed gesteld is met u ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 18:47   #108
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Deze vlag vind ik maar niks... Een haan is een irritant beest, valselijk narcistisch, met de hersenen ter grootte van een walnoot; perfect match baby...
Oud 28 november 2008, 18:49   #109
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht

Hier zie, een schoon vlag voor België: het palmboomke voor de bananenrepubliek, het maantje voor Belgikistan en haar grootste steden: Bruzelabad, Antgiers, Gentanbul en Charlegrozni...

(Dit is trouwens de vlag van de Cocos-Keeling Eilanden)
[kristische theorie mode aan] weet u niet dat een palmboom er niet zo uitziet, en dat de maan rond is, om dan maar niet te spreken over die sterren die op niets trekken[/kristische theorie mode uit]
Oud 28 november 2008, 18:54   #110
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
[kristische theorie mode aan] weet u niet dat een palmboom er niet zo uitziet, en dat de maan rond is, om dan maar niet te spreken over die sterren die op niets trekken[/kristische theorie mode uit]
Vous dites?

achzo, ni goe gelezen!

Laatst gewijzigd door Diederik v.d Elzas : 28 november 2008 om 19:01.
Oud 28 november 2008, 19:08   #111
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet eens leren een foto'tje juist linken, misschien een teken dat het mentaal toch niet zo goed gesteld is met u ?
fotootje en niet foto'tje, wel baby'tje of pony'tje maar essaytje schrijf je zo!
Oud 28 november 2008, 19:20   #112
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet vlamingen mentaal gehandicapten zijn. Ik beweer dat de vlaamse vlag een vlag is die is gecreërd door mentaal gehandicapten (maar mischien leeft u in de illusie dat alle vlamingen de vlaamse vlag tesamen op een avondje hebben gemaakt. Lekker gezellig achter het kampvuur. Laten we eens een vlaamse vlag maken. En wat zetten we daarop? Bwa, ik weet niet wat hebben we hier zoal in de buurt hier in vlaanderen, een leeuw mischien?) Maar misschien kan u mij zeggen wat u dan zo normaal vindt aan een zwarte leeuw die slaapwandelt. U vindt dat geen vreemd symbool. U hebt het gisteren nog door uw straat zien wandelen. Meer nog u bent gisteren in de vlaamse supermarkt nog bediend geworden door een rondhuppelende afrikaanse leeuw die zijn tong uitsteekt. Niet alleen is de vlaamse leeuw pekzwart (hoe gek kan je niet zijn om zoiets te creëeren, hij loopt ook rond op twee poten terwijl hij met zijn tond uit zijn bek ligt te kwijlen zoals de eerste de beste onderontwikkelde. Er zijn natuurlijk ook mensen die mentaal gehandicapte leeuwen in hun avatar plaatsen. Dat is hun volrecht natuurlijk, maar zo iemand kan je toch moeilijk ernstig nemen.
Wat je hier vertelt is baarlijke nonsens die bewijst dat je van geschiedenis en heraldiek niet het minste benul hebt.

De zogenaamde afrikaanse origine is een mythe, reeds lang weerlegd door historici. De leeuw komt reeds voor in 1162 op de munten en wapenuitrusting
van Filips van den Elzas, 15 jaar vroeger dan het jaar wanneer hij op kruistocht vertrok en het leeuwenschild zogezegd veroverde op een Saraceense ridder.

In de middeleeuwen was het afbeelden van dieren als landsymbool trouwens schering en inslag. Wolven, beren, arenden enz. zijn er typische voorbeelden van. Er werd niet gestreefd naar een accurate afbeelding, het symbool was voldoende. De Duitse arend gelijkt in geen enkel opzicht op een echte arend.
De houding van de Vlaamse Leeuw doet niks af van van zijn symbolische waarde, je denigrerend toontje zal daar niks aan veranderen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 19:27   #113
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het is hoogst irritant dat de Be- inlichtingendienst zo vaak het forum verstoort en er stroop tussen smeert.
Een achterlijke en zeer doorzichtige bedoening.
Bedoel je de "after login" vertraging? Dan heb je gelijk. Die is opvallend lang (de laatste tijd). Misschien gebruikt de Belgische inlichtingendienst een speciale (tweetalige) spyware/trojan, waardoor de boel wat trager verloopt dan elders? ;>)

Laatst gewijzigd door Bertie : 28 november 2008 om 19:32.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 20:05   #114
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
fotootje en niet foto'tje, wel baby'tje of pony'tje maar essaytje schrijf je zo!
Ik ben dan ook één van die mentaal gehandicapten

Laatst gewijzigd door DenDane : 28 november 2008 om 20:06.
Oud 28 november 2008, 20:18   #115
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas

Regeltjes die om de vijf jaar veranderen door de grillen van een paar gefrustreerde, anaal-retentieve taalknarren linken aan intellect lijkt me weinig verstandig.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 20:55   #116
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet vlamingen mentaal gehandicapten zijn. Ik beweer dat de vlaamse vlag een vlag is die is gecreërd door mentaal gehandicapten (maar mischien leeft u in de illusie dat alle vlamingen de vlaamse vlag tesamen op een avondje hebben gemaakt. Lekker gezellig achter het kampvuur. Laten we eens een vlaamse vlag maken. En wat zetten we daarop? Bwa, ik weet niet wat hebben we hier zoal in de buurt hier in vlaanderen, een leeuw mischien?) Maar misschien kan u mij zeggen wat u dan zo normaal vindt aan een zwarte leeuw die slaapwandelt. U vindt dat geen vreemd symbool. U hebt het gisteren nog door uw straat zien wandelen. Meer nog u bent gisteren in de vlaamse supermarkt nog bediend geworden door een rondhuppelende afrikaanse leeuw die zijn tong uitsteekt. Niet alleen is de vlaamse leeuw pekzwart (hoe gek kan je niet zijn om zoiets te creëeren, hij loopt ook rond op twee poten terwijl hij met zijn tond uit zijn bek ligt te kwijlen zoals de eerste de beste onderontwikkelde. Er zijn natuurlijk ook mensen die mentaal gehandicapte leeuwen in hun avatar plaatsen. Dat is hun volrecht natuurlijk, maar zo iemand kan je toch moeilijk ernstig nemen.
Alles OK verder? Beetje gefrustreerd misschien?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 21:30   #117
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Alles OK verder? Beetje gefrustreerd misschien?
Och ieder heeft recht op zijn mening, ook de gefrustreerden

Laatst gewijzigd door DenDane : 28 november 2008 om 21:30.
Oud 28 november 2008, 21:35   #118
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
wat hebben ze anders te doen? kunt nie gans de dag koffie drinken en kletsen ey
Volgens mij zijn ze op zoek naar potentiele terroristen hier!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 22:46   #119
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie alleen maar een grote gelijkenis tussen de kleutervlag met drie kleurtjes en zwart geleeuwde vlag van de mentaal gehandicapten.
In je uitlatingen over vlaggen ga je toch wel kort door de bocht, vind ik. Zoals we weten, is een vlag een symbool. Gemeenten, provincies, volkeren, staten, sommige continenten hebben een vlag. Net zoals voetbalploegen, politieke partijen, vakbonden en zowat alle organisaties dat hebben.

De specifieke keuze voor welke vlag is altijd het gevolg van een reeks factoren die samengaan: geschiedenis, heroïek, kleuren en zelfs waarden en opvattingen.

Nu gaat voor vlaggen de sociologische basisles evenzeer op: alles is contingent, maar daarom nog niet arbitrair.

Ik ga hier niet verdedigen waarom Vlaanderen een leeuw heeft gekozen. Het had evengoed een haan of een paar strepen kunnen zijn, maar het is nu eenmaal een leeuw.

Daarover kan je oeverloos discussiëren. Een discussie die niets oplevert.

Op een bepaald moment hebben bepaalde mensen gekozen voor een bepaald symbool om een groep mensen af te bakenen. In casu een leeuw voor Vlaanderen.

Wat is daar fout mee? Wat is er fout mee dat de Basken gekozen hebben voor een vlag met rode achtergrond dat het Baskische ras symboliseert, wit christenkruis en groen Sint-Andrieskruis dat de Eik van Gernika symboliseert, hét Baskische symbool van basisdemocratie. Op een bepaald moment kozen de Basken ervoor die waarden te veruiterlijken in een vlag.
Welnu, deze vlag is de vlag van het Baskische volk in het algemeen, van links tot rechts. Pas daarna komt de lading die de vlag moet dekken.

Hetzelfde kan gezegd worden over alle vlaggen die bestaan.

Wat is daar fout mee?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 22:50   #120
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Volgens mij zijn ze op zoek naar potentiele terroristen hier!
En hebt gijllie allemaal Uw bommengordels veilig weggestopt aangezien die spontaan kunnen afgaan als je hier in een "neige" discutie verwikkeld... geraakt....

Zo ,nu gaan die spionlullen in alarmfase I.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be