Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind u van Leterme
Ik denk positief over Leterme 7 11,29%
Ik denk licht positief over Leterme 3 4,84%
neutraal 8 12,90%
Ik denk licht negatief over Leterme 12 19,35%
Ik denk negatief over Leterme 32 51,61%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2008, 08:39   #101
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

zijn probleem was dat hij 800.000 stemmen haalde en dat niemand, buiten maar zeker niet binnen zijn partij, hem het gunde. hij mocht niet slagen en hij heeft wsl ook niet de ruggegraat om daarover te stappen.
Oud 23 december 2008, 08:43   #102
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Tijd om die resoluties te verbranden (na al die jaren) en een nieuw BE op te bouwen waarin zoveel mogelijk alles gelijk is voor alle Belgen.
De CD&V heeft die resoluties al lang begraven, maar ik heb sedertdien nog niet veel concrete resultaten gezien, hoor.

Citaat:
In zijn tijd waren er nog ministers die geen woord NL begrepen en zorgde letterlijk voor onbegrip tussen VL en WAL. Dat is nu voorbij en is een basis voor een nieuwe samenwerking.
Er was in die tijd helemaal geen sprake van onbegrip. De Vlaamse lakeien zorgden er gewoon voor dat ze de taal van hun meesters konden en zo begreep iedereen elkaar.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 08:53   #103
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Er was in die tijd helemaal geen sprake van onbegrip. De Vlaamse lakeien zorgden er gewoon voor dat ze de taal van hun meesters konden en zo begreep iedereen elkaar.
De Franstaligen begrepen de modernere ideeën over hoe eens staat moet functioneren niet. Nu wel.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 08:55   #104
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen begrepen de modernere ideeën over hoe eens staat moet functioneren niet. Nu wel.
Zeker dat, daarom dat ze blijven pokeren?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 08:57   #105
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja ze begrijpen het zeker. ze beseffen dat ze Brussel moeten blijven uitbreiden om die domme Vlamingen onder te knoet te kunnen houden.
Oud 23 december 2008, 10:28   #106
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijd om die resoluties te verbranden (na al die jaren) en een nieuw BE op te bouwen waarin zoveel mogelijk alles gelijk is voor alle Belgen.
Hopelijk kan Martens zijn mislukt federalisme nu ombuigen naar een betere samenwerking.
In zijn tijd waren er nog ministers die geen woord NL begrepen en zorgde letterlijk voor onbegrip tussen VL en WAL. Dat is nu voorbij en is een basis voor een nieuwe samenwerking.
Dat zal pas werken als de Franstaligen:
1. stoppen met Vlaams grondgebied op te eisen en zich te moeien met het taalbeleid op Vlaams grondgebied;
2. de democratische Vlaamse meerderheid accepteren en dus alle bijzondere meerderheden, grendels en alarmbellen willen afschaffen.

Pas dan kan België beginnen functioneren als een normaal land. Ik zie eerlijk gezegd nog geen enkel teken van een dergelijke acceptatie van de moderniteit in Franstalig-belgië (hoewel het misschien in la Wallonie profonde wel diep onder de oppervlakte kan leven).

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 december 2008 om 10:28.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 10:30   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat zal pas werken als de Franstaligen:
1. stoppen met Vlaams grondgebied op te eisen en zich te moeien met het taalbeleid op Vlaams grondgebied;
2. de democratische Vlaamse meerderheid accepteren en dus alle bijzondere meerderheden, grendels en alarmbellen willen afschaffen.

Pas dan kan België beginnen functioneren als een normaal land. Ik zie eerlijk gezegd nog geen enkel teken van een dergelijke acceptatie van de moderniteit in Franstalig-belgië (hoewel het misschien in la Wallonie profonde wel diep onder de oppervlakte kan leven).
deze 2 zaken zouden totaal geen enkel probleem mogen zijn in een gewone democratie, maar zijn hier totaal onmogelijk.
Oud 23 december 2008, 10:34   #108
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Neen jongens, met een nieuw BE bedoelt StraatRue een BE waar alles hetzelfde blijft.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 10:36   #109
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen jongens, met een nieuw BE bedoelt StraatRue een BE waar alles hetzelfde blijft.
neen toch niet, hij wilt een België die compleet door de Franstaligen wordt gedomineerd, nog meer dan nu.
Oud 23 december 2008, 10:37   #110
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen toch niet, hij wilt een België die compleet door de Franstaligen wordt gedomineerd, nog meer dan nu.
Als ik terug denk over de laatste 18 maanden dan kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat dit al het geval is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 10:40   #111
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als ik terug denk over de laatste 18 maanden dan kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat dit al het geval is.
plak daar gerust de Verhofstadtjaren voor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 21:33   #112
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Leterme was een zeer goed Vlaams minister president. Ik vond hem beter dan Kris Peeters nu. Na de verkiezingen van juni volgend jaar kan Leterme terugkeren als minister president van Vlaanderen. Hopelijk heeft CD&V dan al het verstand gekregen om eindelijk eens dat onnozel cordon te doorbreken en samen met NVA, Vlaams Belang en als het moet Dedecker een regering te vormen.

Peeters hoort meer thuis op het federale niveau vind ik. Zo'n liberale gluiperd...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 december 2008 om 21:34.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 21:37   #113
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Leterme was een zeer goed Vlaams minister president. Ik vond hem beter dan Kris Peeters nu. Na de verkiezingen van juni volgend jaar kan Leterme terugkeren als minister president van Vlaanderen. Hopelijk heeft CD&V dan al het verstand gekregen om eindelijk eens dat onnozel cordon te doorbreken en samen met NVA, Vlaams Belang en als het moet Dedecker een regering te vormen.

Peeters hoort meer thuis op het federale niveau vind ik. Zo'n liberale gluiperd...
Sinds de verbetering van het wereldrecord politieke sprint zal de goesting om het cordon te doorbreken waarschijnlijk wel enorm gegroeid zijn...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 21:38   #114
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt wel. Peeters is wellicht voor geen gat te vangen. Een middenstander hé.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 21:49   #115
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Wat vind u van deze Vlaamse politicus en waarom?
geen vijf minuten politieke moed gevonden in 18 maanden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 22:19   #116
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
geen vijf minuten politieke moed gevonden in 18 maanden !
Inderdaad.. en dat terwijl de Franstaligen aandrongen om dit zo snel mogelijk en zo grondig mogelijk te doen. Ook de liberalen drongen geweldig aan.

De Vlaamse media stonden ook pal achter hem... Net zoals de BV's...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 22:25   #117
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Inderdaad.. en dat terwijl de Franstaligen aandrongen om dit zo snel mogelijk en zo grondig mogelijk te doen. Ook de liberalen drongen geweldig aan.

en BDW had hem bij zijn kleintje...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 22:27   #118
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Keep on dreaming...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 00:30   #119
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
de intenties van de francofonen
en die zijn ?
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 00:37   #120
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht

Als hij dan zo enorm tegengewerkt werd door de francofone/-fiele elite, hadden hij en zijn partij zich moeten terugtrekken uit de federale regering. Dan had hij moeten dreigen om in het Vlaams parlement eenzijdig stappen naar Vlaamse onafhankelijkheid te zetten, gesteund door het VB en de N-VA (= meerderheid), al was het maar als stok achter de deur. Had hij het werkelijk goed voorgehad met de toekomst van Vlaanderen, had hij dát gedaan in plaats van het 18-maanden lang durende Belgicistisch geknoei. Niet, 'Vlaamsgezinde' Chipie?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be