![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind u van Leterme | |||
Ik denk positief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,29% |
Ik denk licht positief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,84% |
neutraal |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,90% |
Ik denk licht negatief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
12 | 19,35% |
Ik denk negatief over Leterme |
![]() ![]() ![]() |
32 | 51,61% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn probleem was dat hij 800.000 stemmen haalde en dat niemand, buiten maar zeker niet binnen zijn partij, hem het gunde. hij mocht niet slagen en hij heeft wsl ook niet de ruggegraat om daarover te stappen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Franstaligen begrepen de modernere ideeën over hoe eens staat moet functioneren niet. Nu wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja ze begrijpen het zeker. ze beseffen dat ze Brussel moeten blijven uitbreiden om die domme Vlamingen onder te knoet te kunnen houden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. stoppen met Vlaams grondgebied op te eisen en zich te moeien met het taalbeleid op Vlaams grondgebied; 2. de democratische Vlaamse meerderheid accepteren en dus alle bijzondere meerderheden, grendels en alarmbellen willen afschaffen. Pas dan kan België beginnen functioneren als een normaal land. Ik zie eerlijk gezegd nog geen enkel teken van een dergelijke acceptatie van de moderniteit in Franstalig-belgië (hoewel het misschien in la Wallonie profonde wel diep onder de oppervlakte kan leven).
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 december 2008 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Neen jongens, met een nieuw BE bedoelt StraatRue een BE waar alles hetzelfde blijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen toch niet, hij wilt een België die compleet door de Franstaligen wordt gedomineerd, nog meer dan nu.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Als ik terug denk over de laatste 18 maanden dan kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat dit al het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Leterme was een zeer goed Vlaams minister president. Ik vond hem beter dan Kris Peeters nu. Na de verkiezingen van juni volgend jaar kan Leterme terugkeren als minister president van Vlaanderen. Hopelijk heeft CD&V dan al het verstand gekregen om eindelijk eens dat onnozel cordon te doorbreken en samen met NVA, Vlaams Belang en als het moet Dedecker een regering te vormen.
Peeters hoort meer thuis op het federale niveau vind ik. Zo'n liberale gluiperd... Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 december 2008 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Dat klopt wel. Peeters is wellicht voor geen gat te vangen. Een middenstander hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen vijf minuten politieke moed gevonden in 18 maanden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlaamse media stonden ook pal achter hem... Net zoals de BV's... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() en BDW had hem bij zijn kleintje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als hij dan zo enorm tegengewerkt werd door de francofone/-fiele elite, hadden hij en zijn partij zich moeten terugtrekken uit de federale regering. Dan had hij moeten dreigen om in het Vlaams parlement eenzijdig stappen naar Vlaamse onafhankelijkheid te zetten, gesteund door het VB en de N-VA (= meerderheid), al was het maar als stok achter de deur. Had hij het werkelijk goed voorgehad met de toekomst van Vlaanderen, had hij dát gedaan in plaats van het 18-maanden lang durende Belgicistisch geknoei. Niet, 'Vlaamsgezinde' Chipie?
|
![]() |
![]() |