![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle bekende natuurkundige parameters, die de instandhouding en evolutie bepalen van alles wat bestaat, waren reeds besloten in het samengebalde ontstaansmoment van dit universum, met meer dan dertig onderling strikt op elkaar afgestelde parameters en waarden, die nog geen miljardste deel van hun niveau mochten afwijken. Hoe meer de wetenschap te weten komt, hoe nauwer de schoentjes zullen beginnen te nijpen van traditionele gelovigen (god buiten mij) en de rabiate atheisten-materialisten (geen god), hoe meer het mystieke levenswonder in ons zich zal beginnen openbaren en ons zelfbewuster zal maken van onze eigen kosmische evolutie, die zo'n 15 miljard jaar geleden begon. Big bang ==> energie ==> materie ==> organisch leven ==> intelligentie ==>bewustwording. Het ge-evolueerde 'voorontwerp' word van zichzelf bewust, als z'n kosmische voertuig, het menselijk lichaam dus, na een lange evolutiereis op dezelfde trillingsfrequentie staat afgesteld als het oorspronkelijke 'Woord', dat het heelal 'schreef' en dat nog steeds doet. (OM) In die zin zouden religie en de vorderende wetenschap in een verdere fase kunnen evolueren tot het empirisch-spirituele inzicht, dat elk atoom en elk mens een levende getuige is van een uni-verseel evolutieproces en onlosmakelijk met alles verbonden is, zonder intellectueel getrokken grenzen en zonder goddelijke uitverkorenen, net omdat alles uit een nest ontstaan kwam. Aldus ben ik van menig, dat de wetenschap eerder het gebied van god zal vergroten, tot er uiteindelijk geen zandkorrel meer zal overblijven, om als een 'toevallig en onbewust determinismeproces' te omschrijven. Het heelal is ontworpen om leven en intelligentie voort te brengen, een ander motief was er volgens mij niet. Mijn gedacht, Travis66 ? God is rond en vol van Zichzelf. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 januari 2009 om 02:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook een leuke is het mij in de schoenen schuiven van vragen die ik zelfs niet ééns heb gesteld teneinde op de wérkelijk gestelde vraag niet te moeten antwoorden. Wanneer ik vervolgens melding maak van deze constatatie is het plots van mijn kant neerbuigend gedrag? ![]() Nauwkeuriger lezen, zou ik zeggen...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 januari 2009 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of betrokkene(n) het allemaal goed bedoelen? Vanuit hun optiek bekeken, vast wel. Een persoonlijke meerwaarde? Vanuit hun optiek bekeken, vast wel. Dat "goed bedoelen" of die "persóónlijke meerwaarde" houden evenwel op te bestaan wanneer betrokkene(n) er voor pleiten om hun religieuze regels op te leggen aan de maatschappij, ongelovigen incluis.
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat hij het goed meent, ik denk dat hij zelf zou zeggen: geen haar in mijn baard dat eraan twijfelt. Maar tja, ik heb geen baard. Voor de rest vind ik 'goed menen' geen reden om niet over te gaan tot vinnige repliek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||||
Minister
|
![]() En wie ben jij om te denken dat je mij jouw mening op moet leggen? De paus?
Citaat:
Citaat:
Ik heb mijn visie op het standpunt van EFL en ik denk dat hij het weet. Maar ik heb ook de indruk dat jij van de hele discussie de eerste letter niet gesnapt hebt. Iets zakken zou in dat geval beter zijn. Citaat:
Citaat:
Of mag ik alleen discussiëren zoals jij het graag ziet? Waar hebben we dat nog gezien? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ole nu word ik al met de paus vergeleken ! Ge mist de boodschap compleet, dat is uw probleem. Kruip toch terug onder de steen vanwaar ge vandaan zijt gekomen aub. |
|
![]() |
![]() |