Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 02:20   #101
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dus neen, wetenschap verkleint het gebeid van God, en ooit zal dat absoluut zijn.
Elke stap voorwaarts die door de wetenschap word gemaakt, brengt nochtans een strikte planning aan het licht, die het bestaan van een 'voorontwerp' aan het licht brengt.
Alle bekende natuurkundige parameters, die de instandhouding en evolutie bepalen van alles wat bestaat, waren reeds besloten in het samengebalde ontstaansmoment van dit universum, met meer dan dertig onderling strikt op elkaar afgestelde parameters en waarden, die nog geen miljardste deel van hun niveau mochten afwijken.

Hoe meer de wetenschap te weten komt, hoe nauwer de schoentjes zullen beginnen te nijpen van traditionele gelovigen (god buiten mij) en de rabiate atheisten-materialisten (geen god), hoe meer het mystieke levenswonder in ons zich zal beginnen openbaren en ons zelfbewuster zal maken van onze eigen kosmische evolutie, die zo'n 15 miljard jaar geleden begon.

Big bang ==> energie ==> materie ==> organisch leven ==> intelligentie ==>bewustwording.
Het ge-evolueerde 'voorontwerp' word van zichzelf bewust, als z'n kosmische voertuig, het menselijk lichaam dus, na een lange evolutiereis op dezelfde trillingsfrequentie staat afgesteld als het oorspronkelijke 'Woord', dat het heelal 'schreef' en dat nog steeds doet. (OM)

In die zin zouden religie en de vorderende wetenschap in een verdere fase kunnen evolueren tot het empirisch-spirituele inzicht, dat elk atoom en elk mens een levende getuige is van een uni-verseel evolutieproces en onlosmakelijk met alles verbonden is, zonder intellectueel getrokken grenzen en zonder goddelijke uitverkorenen, net omdat alles uit een nest ontstaan kwam.

Aldus ben ik van menig, dat de wetenschap eerder het gebied van god zal vergroten, tot er uiteindelijk geen zandkorrel meer zal overblijven, om als een 'toevallig en onbewust determinismeproces' te omschrijven.
Het heelal is ontworpen om leven en intelligentie voort te brengen, een ander motief was er volgens mij niet.

Mijn gedacht, Travis66 ? God is rond en vol van Zichzelf.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 januari 2009 om 02:24.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 06:54   #102
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb enkel veel neerbuigend gedrag van jouw kant gelezen in deze thread. Pot, ketel,zwart ?
Ik heb een paar vragen gesteld en (terug - het is niet bepaald de eerste keer) moeten constateren dat deze ofwel werden genegeerd ofwel werden beantwoord met een niets ter zake doende antwoord, gekruid met een insinuatie dat het aan mijn-gebrek-aan-geduld ligt.

Ook een leuke is het mij in de schoenen schuiven van vragen die ik zelfs niet ééns heb gesteld teneinde op de wérkelijk gestelde vraag niet te moeten antwoorden.

Wanneer ik vervolgens melding maak van deze constatatie is het plots van mijn kant neerbuigend gedrag?

Nauwkeuriger lezen, zou ik zeggen...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 januari 2009 om 06:55.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 07:24   #103
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij eens snel moet kalmeren. EFL is ten minste een gelovige die nadenkt over zijn geloof en er naar kijkt vanuit een persoonlijk standpunt. Als jij het niet kunt slikken dat niet alle gelovigen pilaarbijters of bijbelfanaten zijn, is dat jouw probleem, maar ik wil wel wat meer respect zien voor mensen die het goed bedoelen en geloof uitdragen als een persoonlijke meerwaarde.
Ach, het zogenaamde respect voor het geloof wordt nog eens van stal gehaald. Allez vooruit. In discussies over politiek gaat het er steevast hard aan toe, geen kat die daarom maalt. Doch wanneer geloof ter sprake komt dient dit met fluwelen handschoenen te worden aangepakt want-we-móeten-respect-betonen... Een bizar iets, dat respect.

Of betrokkene(n) het allemaal goed bedoelen? Vanuit hun optiek bekeken, vast wel. Een persoonlijke meerwaarde? Vanuit hun optiek bekeken, vast wel.

Dat "goed bedoelen" of die "persóónlijke meerwaarde" houden evenwel op te bestaan wanneer betrokkene(n) er voor pleiten om hun religieuze regels op te leggen aan de maatschappij, ongelovigen incluis.
Oud 9 januari 2009, 09:29   #104
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ge weet het of ge weet het niet maar hij bedoelt het goed volgens mij. Het is gewoon iemand die 'gelooft'. En als hij over zichzelf praat, so what. Mag eens.
Totnogtoe het understatement van het jaar.

Maar dat hij het goed meent, ik denk dat hij zelf zou zeggen: geen haar in mijn baard dat eraan twijfelt.
Maar tja, ik heb geen baard.

Voor de rest vind ik 'goed menen' geen reden om niet over te gaan tot vinnige repliek.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 09:59   #105
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij eens snel moet kalmeren.
En wie ben jij om te denken dat je mij jouw mening op moet leggen? De paus?

Citaat:
EFL is ten minste een gelovige die nadenkt over zijn geloof en er naar kijkt vanuit een persoonlijk standpunt.
Je bent open deuren aan 't opentrappen. Ook een hobby natuurlijk.

Citaat:
Als jij het niet kunt slikken dat niet alle gelovigen pilaarbijters of bijbelfanaten zijn, is dat jouw probleem,
Ben je nu je eigen probleem aan 't projecteren of wat?
Ik heb mijn visie op het standpunt van EFL en ik denk dat hij het weet. Maar ik heb ook de indruk dat jij van de hele discussie de eerste letter niet gesnapt hebt. Iets zakken zou in dat geval beter zijn.

Citaat:
maar ik wil wel wat meer respect zien voor mensen die het goed bedoelen en geloof uitdragen als een persoonlijke meerwaarde.
Ha, de paus is er weer.

Citaat:
Op een afstand gaan zitten en discussieren over zoiets persoonlijks als geloof, wel, het zou onnatuurlijk en geforceerd overkomen. Ik leer meer over geloof en de manier hoe mensen er mee omgaan door te lezen hoe EFL het beleeft dan "vanop een afstand te discussieren over geloof". Die discussies verzanden altijd in bijbelrhetoriek die nergens over gaat.
Wat wil je nu eigenlijk? Discussiëren of niet? Boven verwijt je me dat ik mijn mening geef en nu dat ik aan de zijlijn zit.
Of mag ik alleen discussiëren zoals jij het graag ziet?
Waar hebben we dat nog gezien?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 11:08   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
En wie ben jij om te denken dat je mij jouw mening op moet leggen? De paus?

Je bent open deuren aan 't opentrappen. Ook een hobby natuurlijk.

Ben je nu je eigen probleem aan 't projecteren of wat?
Ik heb mijn visie op het standpunt van EFL en ik denk dat hij het weet. Maar ik heb ook de indruk dat jij van de hele discussie de eerste letter niet gesnapt hebt. Iets zakken zou in dat geval beter zijn.

Ha, de paus is er weer.

Wat wil je nu eigenlijk? Discussiëren of niet? Boven verwijt je me dat ik mijn mening geef en nu dat ik aan de zijlijn zit.
Of mag ik alleen discussiëren zoals jij het graag ziet?
Waar hebben we dat nog gezien?

Ole nu word ik al met de paus vergeleken !

Ge mist de boodschap compleet, dat is uw probleem. Kruip toch terug onder de steen vanwaar ge vandaan zijt gekomen aub.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be