![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dan heeft Amerika idd het recht honderduizenden 'terroristen' te doden.
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: (1) In verhouding is A hier gewapend met een waterpistool en B met een machinegeweer. Ik heb er geen probleem mee dat wanneer A met water schiet ook B met water terugschiet. Maar de verhoudingen liggen hier wel een beetje anders. Waarmee ik de Gaza raketten niet als onschuldig wil bestempelen. (2) Als A schiet en B komt daarmee in een situtatie waarin B moet schieten of sterven, dan heb ik er geen probleem mee dat B terugschiet. Na de feiten moet er wel geoordeeld worden of B in zijn/haar recht was. In dit geval is B niet distrateus bedreigd. En B onderwerpt zich niet aan het geoordeeld worden. (3) Als A schiet en moet terugschieten om te overleven. Dan moet dat terugschieten ogenblikkelijk gebeuren en ontegensprekelijk als oorzaak het schieten van A hebben. Enkel dan kan men spreken van zelfverdediging. In dit geval heeft B de reden waarom het terugschiet meermaals bijgesteld. B zegt ook nog eens te reageren op feiten die dateren van midden vorig jaar. Dat is 't zelfde als B die beschoten is, een schampschot opliep, en maanden na de feiten de schutter opzoekt om hem/haar af te maken. Dat is geen zelfverdediging. Dat noemt concreet WRAAK. (4) Als A schiet op B, en B wacht met terugschieten tot B dat kan vanuit een veilige confortabele positie, dan kan er geen sprake zijn van zelfverdediging. Als nog eens ondertussen initiatieven worden genomen door derden om het conflict op te lossen, maar B wacht niet op die uitkomst, maar neemt B het recht in eigen hand, dan noemt ook dat WRAAK. (5) Aan het schieten van A mag geen provocatie van B zijn vooraf gegaan. Want in dat geval is 't de vraag of A zich in een geval van zelfverdediging bevind.
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat om het nogal elementaire principe van het recht op zelfvedediging van elke legitieme internationale staat tegen externe dreigingen of aggressie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Ja, is het korte antwoord daarop. Er bestat geen enkele regel die bepaald dat wanneer je als land aangevallen wordt je maar ongeveer evenveel tegenstanders mag doden als er mensen bij jou gedood worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Ja, dat is wel zo, maar Israël heeft zich de laatste weken niet verdedigd tegen een dreiging. Israël heeft de dreiging groter gemaakt. Waarom is het Libanon niet (nogmaals) binnengevallen? er waren nochtans ook raketten vanuit die hoek.
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, als uw logica gevolgd zou worden dan zou Israel lukraak duizenden ongeleide raketten lukraak op Gaza hebben moeten afvuren, met veel meer slachtoffers tot gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
- op gelijk welke manier of niet? - wie zijn waarlijke terroristen?
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Israel heeft niet gereageerd tegen een dreiging maar wel degelijk tegen een effectieve aggressie (beschieting). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Overigens, wat is niet "disastreus"? Volgens u moet Israel zich die beschietingen maar laten welgevallen? En Israel heeft ook niet "disastreus" opgetreden, anders waren er vele tienduizenden Palestijnse doden gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Als er toch weer raketten gaan afgeschoten worden (wat heel goed mogelijk is): is de oorlog dan mislukt?
![]() |
#114 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
... en wederom fucked up. En daarom: oorlogen die steeds weer mislukken en geld en levens kosten? nogmaals: vind u niet dat Israël de sterkste, welvarendste, meest ontwikkelde staat is in de regio? vind u niet dat van de sterkste, welvarendste en meest ontwikkelde het meest inzicht mag verwacht worden?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 22 januari 2009 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Schepen
|
![]() Dat is echt zo'n dooddoener he.
'Israël is het meest welvarende land in die regio, zij moeten het voorbeeld geven'. Wat moeten ze dan doen ? Onderhandelen lukt niet met Hamas en met de partijen waar dat wel mee lukt heeft het geen nut, want die hebben niks te zeggen over de Palestijnen. Als ze zich verdedigen komt er massaal buitenlandse kritiek. Dan blijft er maar 1 ding over: Toegeven aan de wil van de tegenstanders, wat dan weer voor elke Israëli onaanvaardbaar is.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 22 januari 2009 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() U beschrijft het laatste jaar of hooguit 2 jaar.
![]() |
![]() |
#118 |
Schepen
|
![]() Weet ik, en de keren dat ze wel onderhandelden met bvb de PLO waren het voornamelijk de Palestijnen die telkens de onderhandelingen afbraken.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 22 januari 2009 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Voor een goed begrip: Ik betreur de uitzichtloze situatie waarin de Palestijnen zijn terechtgekomen. Maar precies daarom kiezen nu best zo snel mogelijk voor een compromis, zodat er nog iets uit de brand valt te slepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ben je dan niet even slecht ? Of mag dat gewoon ?