Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2009, 20:46   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tussen voorwaarden stellen en voorwaarden afdwingen is er een groot verschil.
Bedoel je: omdat we de voorwaarden niet zullen kunnen afdwingen, was het beter geweest om die bank failiiet te laten gaan ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 08:18   #102
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
de rol van banken bij geldcreatie staat in het boek "economie voor dummies"...
Ik ga dat hier niet uitleggen trouwens is de nationale bank volgens u geen bank misschien? Het woord "bank" in de naam zou u toch op weg kunnen helpen denk ik zo...
Largo: hoe kan de KBC 1 miljard Euro creeeren ?
Bij mijn weten, wordt geld gedrukt door nationale banken...

Het enige dat een bank kan doen, is door bvb een stijgende efficientie, en een stijgende snelle betaling tussen banken, ervoor zorgen dat hetzelfde geld die de nationale bank uitgeeft, sneller kan hergebruikt worden. DIt sneller gebruik schept ook een vorm van geldvolume creatie. De nationale bank moet dat compenseren notabene met geld uit de markt te halen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 08:20   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
alle rechtsen zouden content moeten zijn. als de walen daar geld insteken, zou dat een volstrekt zinloze verspilling van hun belastinggeld zijn. waarom zouden ze precies geld moeten uitgeven dat hun economie niets vooruithelpt? altijd maar klagen dat de walen geld langs deuren en vensters zouden buitengooien, maar als ze het es niet doen, zit meneer ook op z'n paard
excuseer het is wel de federale pot die via de sociale zekerheid en solidariteit hun landje moet rechthouden. Dus jij investeer liever in sociaal clientelisme dan in economie
Oud 1 februari 2009, 08:59   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie nog zou twijfelen "waarom de frankofonen geen geld in kbc wilden stoppen, want wat voor een bank is kbc dan wel", siteer ik hiier uit de Gazet van Antwaarpen een stukje waar Het Weverke op zijn beurt een franstalige politieker siteert:

link: http://www.gva.be/nieuws/politiek/default.asp?art={55F3CDC0-2B21-4C8A-87DF-6731269E1B29}

Zie de tekst die ik rood schilderde en onderlijnde.

Citaat:
01/02 N-VA: "Dit land werkt gewoon niet meer"

Zaterdagavond hield N-VA haar nieuwjaarsreceptie in Antwerpen. Voorzitter Bart De Wever haalde daar scherp uit naar de federale regering. De enige uitweg uit de huidige economische en financiële crisis is een sterker Vlaanderen, aldus De Wever.

België is volgens De Wever gestopt met draaien. "Dit land werkt gewoon niet meer. Als het van de federale, van de Belgische regering had afgehangen, dan was KBC vandaag gewoon failliet, want Reynders en Di Rupo, die vonden het belangrijker om haarke-pluk te spelen dan, ik citeer, een Vlaamse en katholieke bank te helpen."
Proficiat

"Het is maar goed dat Vlaanderen al een eigen regering heeft, een regering die daadkrachtig heeft opgetreden. Proficiat daarvoor minister-president Kris Peeters, want als het goed is, dan zeggen wij het ook."

Vlaanderen moet nu ook zelf initiatieven nemen volgens N-VA, want een staatshervorming zit er nog niet aan te komen. De Wever wijst zo met de vinger naar voormalig kartelpartner CD&V en Open Vld die hun belofte voor een staatshervorming en B-H-V niet zijn nagekomen om zelf aan de macht te blijven. "Zo werd 2008 het jaar van de grote ontgoocheling, het jaar van de gebroken kiezersbeloftes."
Nieuwe carrière

N-VA wil dat de kinderbijslag in Vlaamse handen komt, maar tot die tijd moet de Vlaamse regering een eigen aanvullende kinderbijslag inroepen. Zo treedt de partij de mening van de Gezinsbond bij. De bevoegdheden die Vlaanderen al wel heeft, bijvoorbeeld de fiscale autonomie, kunnen volgens de N-VA beter en vollediger gebruikt worden.

Het feestje achteraf werd ingezet door voormalig Vlaams minister Geert Bourgeois. "Nu hij dit jaar zijn job verloren heeft, kan hij misschien een carrière als dj starten", grapte De Wever.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 februari 2009, 12:40   #105
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap het niet Schoofzak.
KBC is een Belgische bank die toevallig vlaamse roots heeft.
Het doet er niet toe of ze katoliek is of niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:54   #106
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor de solidariteits-ontvangers van de PS maakt het wel degelijk iets uit Henri.

Kan/wil je dat snappen?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 16:08   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is niets te snappen, Hendrik.

Het Weverke siteert frankofone politiekers, maar die zijn ook nu even onsnapbaar als altijd.

ps: je hebt mij al beledigd door mij, tegen mijn persoonlijke diepste gevoelens in de nationaliteit van B. toe te dichten, omdat zoiets zou staan op mijn identiteitskaart. Mag ik wel opmerken dat kbc geen identiteitskaart heeft?

Nu, zullen we samen de Vlaamse regering bedanken voor hun bijdrage, via de hulp aan kbc, aan de ekonomie waar jij en ik, en onze geliefden, mee van genieten?

Oud 2 februari 2009, 17:58   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vlaamse roots

Citaat:
Niet "toevallig"
Doe eens de moeite om na te gaan hoe en waar de Kredietbank en de Cera ontstaan zijn.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 18:08   #109
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De Vlaamse regering zou beter geen cent in KBC steken.

KBC is een gezonde VLAAMSE BANK !!!

Die moest gekelderd worden door het belgisch establishment !! en vooral de francophonie van mr en ps en cdh.

Alles begon met een slip op de tong van de dikke kop van de NBB Quaden die de KBC meer kwaad dan goed deed na de problemen bij Fortis en DEXIA !

Pas d'argent pour les flamins... van Hontelinks en madam NON !

Reynders deed de rest... schaamteloos en vooral "sans gêne"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 18:12   #110
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie nog zou twijfelen "waarom de frankofonen geen geld in kbc wilden stoppen, want wat voor een bank is kbc dan wel", siteer ik hiier uit de Gazet van Antwaarpen een stukje waar Het Weverke op zijn beurt een franstalige politieker siteert:

link: http://www.gva.be/nieuws/politiek/default.asp?art={55F3CDC0-2B21-4C8A-87DF-6731269E1B29}

Zie de tekst die ik rood schilderde en onderlijnde.

dat is het politiek spelletje waar VLAANDEREN mee aan ten onder moet, België werkt niet meer, Wallonië is al failliet...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 20:46   #111
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

Die moest gekelderd worden door het belgisch establishment !! en vooral de francophonie van mr en ps en cdh.

Alles begon met een slip op de tong van de dikke kop van de NBB Quaden die de KBC meer kwaad dan goed deed na de problemen bij Fortis en DEXIA !

U vergeet weer dat de federale overheid al meer geld heeft gepompt in KBC dan de Vlaamse regering en dat bijvoorbeeld NVA vond dat de overheid te weinig in ruil heeft gekregen voor die lening (en daar wellicht verder in zijn gegaan in theorie dan de PS en MR)
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 21:43   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard geld

Citaat:
U vergeet weer dat de federale overheid al meer geld heeft gepompt in KBC dan de Vlaamse regering en dat bijvoorbeeld NVA vond dat de overheid te weinig in ruil heeft gekregen voor die lening (en daar wellicht verder in zijn gegaan in theorie dan de PS en MR)

Hoeveel heeft de waalse overheid gepompt in "de" banken ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 23:15   #113
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah wer leren elke dag bij, waar haal je dit?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 00:12   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

je zou het ook zo kunnen zien vanuit een waalse bril: al wat de federale overheid spendeerd aan de vlaamse kant is minder over op de begroting en is dus minder opportunitieiten voor de walen.

Heb je dirupo'tje zien kakken op vandenbrouckse; over zijn gezinstaks.

Vandenbroucke is bezig met zijn verkiezingen voor te bereiden en alle gezinnen met kinderen die studeren aan het omkopen om te stemmen voor hen.

ELECTORALE MAATREGELEN voor een NICHEPUBLIEK zouden verboden moeten zijn.
Belastingen verlagen is voor iedereen, maar bvb 30% van de schoolgaande kinderen subsidies geven is een kiespubliek kopne.
Oud 3 februari 2009, 00:33   #115
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niet "toevallig"
Doe eens de moeite om na te gaan hoe en waar de Kredietbank en de Cera ontstaan zijn.

Ik weet wel dat er meer dan geruchten waren dat de Kredietbank na de oorlog vooral personeel ronselde die meer van de bruine strekking was.

Of die geruchten waar zijn weet ik natuurlijk niet.
Oud 3 februari 2009, 00:34   #116
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja right, daarom keldert het aandeel voortdurend.
Oud 3 februari 2009, 00:45   #117
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Want niemand wist hoeveel de KBC aan haar oost-Europese avonturen aan 't verliezen is/was? Dat werd verklapt door Quaden?Dat geloof je toch zélf niet, hoop ik?
KBC is gewoon schaamteloos en vooral "sans gêne" twee keer langs de kassa gepasseerd om de belastingbetaler de stommiteiten van de Vlaamse raad van bestuur te doen betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2009 om 00:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 00:46   #118
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want niemand wist hoeveel de KBC aan haar oost-Europese avonturen aan 't verliezen is/was? Dat werd verklapt door Quaden?Dat geloof je toch zélf niet, hoop ik?
KBC is gewoon schaamteloos en vooral "sans gêne" twee keer langs de kassa gepasseerd om de belastingbetaler de stommiteiten van de Vlaamse raad van bestuur te doen betalen.
S*T*R*I*K*E ! ! !
Oud 3 februari 2009, 00:54   #119
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niet "toevallig"

Citaat:
Ik weet wel dat er meer dan geruchten waren dat de Kredietbank na de oorlog vooral personeel ronselde die meer van de bruine strekking was.

Of die geruchten waar zijn weet ik natuurlijk niet.
Ook eens opzoeken welk verband er was midden jaren '30 tussen Boerenbond, Crédit Général de Belgique (de Waalse KBC-poot) en Rex. (ook kijken naar de naam Renkin) Voor de recentere periode Leysen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2009 om 00:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 02:08   #120
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je niet Clerfayt?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be