![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ze als vertegenwoordiger aan de slag willen zal dat inderdaad verboden worden. Wat ze in hun vrije tijd uitspoken is onze zaak niet. Bij mijn weten wilt ook niemand moslims verbieden met hun hoofddoek in bed te kruipen. ![]() Laatst gewijzigd door Bobke : 8 februari 2009 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de Jehovah getuigen zijn de vrouwen verplicht om vrouwen-kleren te dragen. Een meisje die bij mij in de klas zat, en Johavah getuige was, ging niet mee zwemmen. In de turnles moesten wij allemaal een turnpak dragen, zij droeg er een rok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even rechtzetten dat Westerse vrouwen geen make-up dragen vanuit religieuse overwegingen of verplichtingen. Uw insinuatie is werkelijk met de haren getrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als beloning zal ik daar eens ernstig op antwoorden. Citaat:
Maar ze zijn nu eenmaal even erg als moslims. De vraag is wat gaat ge er aan doen ? Vrouwen verplichten om mannenkleren te dragen ? Wellicht bedoelde Gilette dat met “Mits het geen zichtbaar probleem is, kan er weinig aan gedaan worden” Vrouwen in vrouwenkleren vallen echt niet op. . Citaat:
Maar eerlijk gezegd wist ik dat niet. Is het geen recent naapen van die andere mensen van het boek ? Getuigen houden zich normaal aan de maatschappelijke geplogenheden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou je eens duidelijk kunnen zeggen tegen welke onderdrukking je bent? Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 8 februari 2009 om 12:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vrees eerder dat sommigen selectief tegen onderdrukking zijn. . Citaat:
Natuurlijk horen we daar niets van. Dit wordt liever verzwegen. Maar als 1 moslima haar hoofddoek wil dragen zullen we het wel te horen krijgen. Selectieve verontwaardiging noem ik dat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Als de sociale en maatschappelijke druk op vrouwen, om te voldoen aan bepaalde normen, zo groot is dat ze zich verplicht voelen om make-up te dragen, vind ik dat een vorm van onderdrukking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opgelet! Hieronder volgt een genuanceerd standpunt. 1) een absolute voorwaarde om aan onderdrukking te ontsnappen, zeker aan huiselijk geweld, is economische onafhankelijkheid. 2) de beste weg naar economische onafhankelijkheid is het vinden van een job. 3) we kunnen nu de toegang tot jobs vergemakkelijken of bemoeilijken. 4) helaas, veel moslimmannen verbieden hun vrouw/dochters om buiten te komen zonder hoofddoek. 4.b) het is dus voor veel vrouwen onmogelijk om zonder hoofddoek buiten te komen. 5) zijn ze verplicht om hun hoofddoek af te doen, dan gaan veel moslimmannen eenvoudigweg hun vrouw of dochters verbieden te gaan werken of naar een bepaalde school te gaan. 6) dit bindt die vrouwen en meisjes nog meer vast aan hun milieu. 7) wie dus de hoofddoek verbiedt duwt willens nillens die vrouwen terug in de onderdrukking. Denk daar eens over na. Citaat:
In de Islamitische landen (Iran; pakistan etc) is dat zeker het geval. In het Westen ligt het anders. daar is het gedeeltelijk zoals je schrijft. Voor een deel is het ook een vorm van identiteitsbevestiging. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben een seculiere overheid. We hebben een overheid die zich niet (of minimaal) met de godsdienstbeleving bemoeit. We hebben een overheid die zich niet te moeien heeft met de vraag of in een kruisje draag, of een keppeltje en dus ook geen hoofddoek. minimale bemoeienis: het verbod op besnijdenis door de overheid steun ik ten volle. Citaat:
Citaat:
Omdat veel mensen een opinie hebben over hoofddoeken kan je dat maar beperken? Sinds wanneer hangen dergelijke vrijheden af van "de opinie van de mensen?" Ben je bereid die redenering toe te passen op dreadlocks, pierings etc? Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 8 februari 2009 om 12:38. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Citaat:
. Citaat:
Dat hoorde ik hem alvast nooit beweren. Maar goed, ik hoorde hier ook niemand “de Getuigen” verdedigen, integendeel. Waarom zou het dan selectieve verontwaardiging zijn ? Of bedoelt ge de selectieve verontwaardiging bij uzelf? Nu ge het zegt, ik hoorde u nog nooit als we er een ander geloof van langs geven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Het is dus die groep die aangepakt moet worden. Het is niet aan de seculiere maatschappij om te buigen voor die verdrukkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het probleem is inderdaad misschien niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 8 februari 2009 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Maar je bent niet bereid de logische stap te zetten waarmee je ze enige kans geeft om aan dat milieu te ontsnappen. ![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat jij voor de verkeerde methode kiest omdat jij je schaart achter de verdrukker en hem verder blijft bevestigen in zijn geloof van verdrukking. Daarmee wordt niets opgelost, in tegendeel, mits er geen tegenwind komt, gaat de verdrukker zijn geloof van verdrukking ook op zijn dochters toepassen waardoor ook die geen kans krijgen om aan hun milieu te ontsnappen.M.a.w. je verergert het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het is duidelijk dat je een verbod op het dragen van de hoofddoek probeert te verkopen als "tegen onderdrukking". Maar dan verwacht ik dat je consequent tegen elke onderdrukking bent. Ook die binnen andere godsdiensten. Ook de nog bestaande binnen onze maatschappij die niet aan een godsdienst verbonden zijn. Je weet toch wat het thema was op de laatste vrouwendag? Jij begrijpt ook niet dat je met je verbod evengoed onderdrukt als de ayatollah met zijn gebod dat doet." "Ben je dan ook tegen vrouwenkleren (voor Jehovah-getuigen), het dragen van een pruik (voor Joodse getrouwde vrouwen) en make-up (voor de "westerse" vrouwen)?" Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat: