Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2009, 23:06   #101
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb ook vragen gesteld:

Jouw antwoord ?
De slachtoffers zullen daar nogal... slechtgezind van worden.

Wat niet van kinderen kan worden gezegd. Ze hebben nog geen concepten als duivels, demonen en dergelijke in hun hoofd. Ze zullen de "enge" t-shirt wellicht zien als een ander leuk figuurtje.

De KISS-tekening is slechts eng in een context. In een logisch mogelijk context zou een teletubbie de duivel kunnen zijn.

Daarom dat ik vroeg naar onderzoek. Hebben zulke kleurencombinaties invloed op kinderen? Blijven zulke zaken hangen in hun onderbewuste?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 23:08   #102
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Bediendes he.
kdenk eerder arbeiders
Oud 8 februari 2009, 23:13   #103
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Snapt u nu waarom iedereen het recht heeft om zich te kleden zoals hij dat zelf wil zonder dat andere mensen daar zaken mee hebben. Of het recht hebben daar oordelen over te vellen.

Wij hoeven ons niet aan te passen aan wat anderen als "normaal" bestempelen.
Ik snap vooral dat je de ballen van begrepen heb van wat ik wou zeggen . Maar dat is niet erg . Onthoud gewoon dat ik graag zou zien dat kinderoppassers er " gewoon " gekleed bijlopen , op een manier die niemand, kinderen , ouders of de directie, op enige wijze ongerust kan maken. Best van al verschaft de directie dus reglementaire werkkleding, en na hun werkuren kunnen al die mensen dan inderdaad de kleren dragen die ze willen, zonder dat iemand anders daar zaken mee heeft.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 23:14   #104
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik snap vooral dat je de ballen van begrepen heb van wat ik wou zeggen . Maar dat is niet erg . Onthoud gewoon dat ik graag zou zien dat kinderoppassers er " gewoon " gekleed bijlopen , op een manier die niemand, kinderen , ouders of de directie, op enige wijze ongerust kan maken. Best van al verschaft de directie dus reglementaire werkkleding, en na hun werkuren kunnen al die mensen dan inderdaad de kleren dragen die ze willen, zonder dat iemand anders daar zaken mee heeft.
Mensen zoals jou zorgen ervoor dat dictators aan de macht blijven.

Conformisme alom.
Oud 8 februari 2009, 23:20   #105
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De slachtoffers zullen daar nogal... slechtgezind van worden.
Je antwoordt niet. Heeft de werkgever het recht om, in de gevallen die ik opgesomd heb, de werknemer te verplichten zijn kledij aan te passen, ja of neen ?

Citaat:
Wat niet van kinderen kan worden gezegd. Ze hebben nog geen concepten als duivels, demonen en dergelijke in hun hoofd. Ze zullen de "enge" t-shirt wellicht zien als een ander leuk figuurtje.
Persoonlijk denk ik niet dat peuters wakker zullen liggen van een dergelijk KISS T-shirt. Vergeet echter niet dat dergelijke kleine kinderen soms heel snel bang kunnen zijn.

En ze hoeven helemaal geen besef te hebben van het concept duivel e.d. Eng is eng, einde verhaal.

Als je me niet gelooft, wandel dan eens een kleuterklasje binnnen verkleed als een Alien uit de gelijknamige films, een personage dat geen enkele peuter kent. De traantjes en de angstkreetjes zullen heel snel komen.

Citaat:
Daarom dat ik vroeg naar onderzoek. Hebben zulke kleurencombinaties invloed op kinderen? Blijven zulke zaken hangen in hun onderbewuste?
Hoe kan men bij dergelijke jonge kinderen een ernstig onderzoek doen naar het onbewuste ? Dat is al een grote uitdaging voor een volwassen, rationeel mens.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 23:20   #106
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, vrijemeningsuiting.
Vrije meningsuiting moet altijd kunnen, hé ? OK, als je ooit eens voor het gerecht moet komen, draag dan een t-shirt waarop staat : "Fuck the police, fuck the judge ". Niemand kan en mag je dat verbieden, nietwaar ? Vrije meningsuiting ! Wat niet wegneemt dat het niet heel slim zou zijn : ik heb al écht crapuul gezien, dat in zulk geval dan toch maar een costume-cravate aantrekt, en op de rechtbank maar niet te veel van zijn oren maakt.
Oud 8 februari 2009, 23:25   #107
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Vrije meningsuiting moet altijd kunnen, hé ? OK, als je ooit eens voor het gerecht moet komen, draag dan een t-shirt waarop staat : "Fuck the police, fuck the judge ". Niemand kan en mag je dat verbieden, nietwaar ? Vrije meningsuiting ! Wat niet wegneemt dat het niet heel slim zou zijn : ik heb al écht crapuul gezien, dat in zulk geval dan toch maar een costume-cravate aantrekt, en op de rechtbank maar niet te veel van zijn oren maakt.
Ik heb goede advokaten, die vinden wel procedurefouten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 23:26   #108
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je antwoordt niet. Heeft de werkgever het recht om, in de gevallen die ik opgesomd heb, de werknemer te verplichten zijn kledij aan te passen, ja of neen ?

Persoonlijk denk ik niet dat peuters wakker zullen liggen van een dergelijk KISS T-shirt. Vergeet echter niet dat dergelijke kleine kinderen soms heel snel bang kunnen zijn.

En ze hoeven helemaal geen besef te hebben van het concept duivel e.d. Eng is eng, einde verhaal.

Als je me niet gelooft, wandel dan eens een kleuterklasje binnnen verkleed als een Alien uit de gelijknamige films, een personage dat geen enkele peuter kent. De traantjes en de angstkreetjes zullen heel snel komen.

Hoe kan men bij dergelijke jonge kinderen een ernstig onderzoek doen naar het onbewuste ? Dat is al een grote uitdaging voor een volwassen, rationeel mens.
Ik vraag mij af wat eng is. Welke zaken worden opgevat als eng, en welke niet?
Is dit iets instinctief?
Sommige kinderen gooien speelgoed weg omdat het volgens hun "slecht" is, terwijl dat voor een volwassene dit speelgoed volstrekt normaal uitziet.

Misschien zijn teletubbies wel vreselijk eng omdat ze door een of ander voorgeprogrammeerd evolutionair mechanisme als roofdieren worden gezien.

Men kan dit niet weten.
Kinderen in andere culturen worden regelmatig met grote, eng uitziende dieren geconfronteerd. Krijgen ze er ook trauma's door?

Om een antwoord te geven op je vraag: ik heb er geen. Het is niet aan mij om te oordelen of iets kan of niet kan. Ik ben niet bevoegd om morele vraagstukken op te lossen.
Oud 8 februari 2009, 23:29   #109
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om een antwoord te geven op je vraag: ik heb er geen. Het is niet aan mij om te oordelen of iets kan of niet kan. Ik ben niet bevoegd om morele vraagstukken op te lossen.
Maar je bent wel bijzonder snel om de mensen die wel een antwoord hebben, te veroordelen.

Persoonlijk zou ik trouwens het begrip "moreel vraagstuk" niet gebruiken in een zo banale discussie als een t-shirt op het werk.
Oud 8 februari 2009, 23:29   #110
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Als je wil weten of zoiets gerechtvaardigd is moet je gewoon de zaken eens omkeren.
Stel dat een werkgever zijn werknemers verplicht om op het werk in leren vest met spikes en combatboots op te dagen.
Ben benieuwd wat de reacties van de werknemers dan zullen zijn. Het zou me niet verwonderen dat er dan allerlei rechtzaken opgezet gaan worden.
Hangt af van welke job je doet. Als je in een bewakingsdienst werkt bvb, zijn zulke kleren gepast, of in een winkel die motors verkoopt, of allerlei kleren voor motor-fans . ik zou er wel van verschieten moest men dat vragen aan gasten die in een crêche werken Of het zou een crêche moeten zijn voor kinderen van motor-fans Als mijn baas mij vraagt om die kleren te dragen, zal mij dat alvast niet storen, zolang hij ze ook betaald.
Oud 8 februari 2009, 23:29   #111
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds een vraag gesteld: kan iemand bewijzen dat zulke zaken wel degelijk slecht zijn voor kinderen?

Ik heb het over serieuze antwoorden, geen kleinburgerlijk arbitrair gezanik wat vaak op dit forum te horen is. Graag door iemand van het kaliber van Nynorsk of andere academici.
Men moet eerst gaan studeren alvorens men weet of kinderen bang zijn van een enge tekening ???
Mss gewoon een kwestie van gezond verstand , vraag jezelf even af hoe een klasje kleuters er uitziet na het zien van wat films a la Hellraiser of zo ,...

(Voor iemand die hier een eerste dagje komt posten ken je wel veel forummers en zelfs hun studieverleden , knap hoor ... )
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 23:39   #112
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar je bent wel bijzonder snel om de mensen die wel een antwoord hebben, te veroordelen.

Persoonlijk zou ik trouwens het begrip "moreel vraagstuk" niet gebruiken in een zo banale discussie als een t-shirt op het werk.
Ja, ik ben bijzonder snel om die mensen te veroordelen.
Immers: ik wil graag horen op welke grond zij zichzelf bevoegd achten om een dergelijk antwoord te formuleren.

Ik kan begrijpen dat mijn toon nogal arrogant overkomt. Maar ik hoor al te vaak mensen zeggen "het is zo..." terwijl ze bedoelen "ik vind dat...".
En morele vraagstukken zijn zo arbitrair dat ik mijzelf er werkelijk niet in staat acht om een oplossing daarop te formuleren, en ik moet eerlijk zeggen (al mag ik hierbij wederom arrogant klinken) dat ik nooit iemand een degelijk moreel vraagstuk (die geen pragmatische moraal inhoudt) heb zien oplossen.

Waarom zou dit geen moreel vraagstuk zijn? Omdat het iets is waarvan de frekwentie te hoog ligt? Of moeten er eerst doden vallen?
Wanneer wordt iets een moreel vraagstuk?
Is 1+1=x geen vergelijking omdat ze te simpel is?
Oud 8 februari 2009, 23:39   #113
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen zoals jou zorgen ervoor dat dictators aan de macht blijven.

Conformisme alom.
Jij weet duidelijk niet wat een dictator is . Met een dictator mag je NOOIT doen wat je wil, NOOIT kleren dragen die hem niet bevallen. IK vind dat er voor elke gelegenheid gepaste kleding is. En in een crêche gaan werken met kleren die aan een zopas gearresteerde kindermoordenaar kunnen doen denken, getuigt van een ongelofelijk egoïsme en een grote domheid . Een onbeschofte pummel die absoluut niets met kleine kinderen uit te vreten heeft is die vent. Over jou wil ik niet oordelen . Leer echter eens een beetje nadenken, en probeer je voor één keertje in de huid van ongeruste ouders te steken.
Oud 8 februari 2009, 23:41   #114
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Men moet eerst gaan studeren alvorens men weet of kinderen bang zijn van een enge tekening ???
Mss gewoon een kwestie van gezond verstand , vraag jezelf even af hoe een klasje kleuters er uitziet na het zien van wat films a la Hellraiser of zo ,...

(Voor iemand die hier een eerste dagje komt posten ken je wel veel forummers en zelfs hun studieverleden , knap hoor ... )
Als je een K&K-draad hebt gevolgd, zou je weten dat ik zonet een bende volwassene mensen meer schrik heb aangejaagd dan de ganse Hellraiser-reeks een stel kleuters zou aanjagen.

Mijn vraag was eigenlijk: wat is eng? Ik vond de Teletubbies altijd iets Orwelliaans over zich hebben. Die totalitaire douchekoppen die vanuit de grond kropen om net zoals telescreens bevelen te geven aan de arme inwoners alleen al...
Oud 8 februari 2009, 23:43   #115
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben bijzonder snel om die mensen te veroordelen.
Immers: ik wil graag horen op welke grond zij zichzelf bevoegd achten om een dergelijk antwoord te formuleren.

Ik kan begrijpen dat mijn toon nogal arrogant overkomt. Maar ik hoor al te vaak mensen zeggen "het is zo..." terwijl ze bedoelen "ik vind dat...".
En morele vraagstukken zijn zo arbitrair dat ik mijzelf er werkelijk niet in staat acht om een oplossing daarop te formuleren, en ik moet eerlijk zeggen (al mag ik hierbij wederom arrogant klinken) dat ik nooit iemand een degelijk moreel vraagstuk (die geen pragmatische moraal inhoudt) heb zien oplossen.

Waarom zou dit geen moreel vraagstuk zijn? Omdat het iets is waarvan de frekwentie te hoog ligt? Of moeten er eerst doden vallen?
Wanneer wordt iets een moreel vraagstuk?
Is 1+1=x geen vergelijking omdat ze te simpel is?
Ok jij je zin, het is een Moreel Vraagstuk.

Maar wel één van de allerlaagste orde.
Oud 8 februari 2009, 23:46   #116
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb goede advokaten, die vinden wel procedurefouten.
Zouden jouw goede advocaten je aanraden om met een voor de politie en justitie beledigend t-shirt voor de rechtbank te verschijnen, zelfs als wat daar op staat perfect vertolkt wat je in je binnenste denkt ?
Waar ik naar toe wil , is dat voor elke gelegenheid gepaste kleding bestaat, dat je die niet MOET dragen, maar dan ook de gevolgen moet dragen als je dit niet doet . In het geval van die werknemer in de crêche met zijn KISS t-shirtje zijn de gevolgen dat hij zijn job kwijt is.
Oud 8 februari 2009, 23:46   #117
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok jij je zin, het is een Moreel Vraagstuk.

Maar wel één van de allerlaagste orde.
Hebben wij het nu over de grootte-orde van de algoritmes die zulke vraagstukken oplossen?

Ik vind dit vraagstuk zeker niet makkelijk.
Oud 8 februari 2009, 23:49   #118
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit iets instinctief?
Sommige kinderen gooien speelgoed weg omdat het volgens hun "slecht" is, terwijl dat voor een volwassene dit speelgoed volstrekt normaal uitziet.

Misschien zijn teletubbies wel vreselijk eng omdat ze door een of ander voorgeprogrammeerd evolutionair mechanisme als roofdieren worden gezien.

Men kan dit niet weten.
Kinderen in andere culturen worden regelmatig met grote, eng uitziende dieren geconfronteerd. Krijgen ze er ook trauma's door?
Flanellen condooms zijn eng

Oud 8 februari 2009, 23:49   #119
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Vriend,

Je vergaat je eigen inbreng.
Oud 8 februari 2009, 23:50   #120
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit iets instinctief?

Men kan dit niet weten.

Flanellen condooms zijn eng.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be