![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() De slachtoffers zullen daar nogal... slechtgezind van worden.
Wat niet van kinderen kan worden gezegd. Ze hebben nog geen concepten als duivels, demonen en dergelijke in hun hoofd. Ze zullen de "enge" t-shirt wellicht zien als een ander leuk figuurtje. De KISS-tekening is slechts eng in een context. In een logisch mogelijk context zou een teletubbie de duivel kunnen zijn. Daarom dat ik vroeg naar onderzoek. Hebben zulke kleurencombinaties invloed op kinderen? Blijven zulke zaken hangen in hun onderbewuste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Conformisme alom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ze hoeven helemaal geen besef te hebben van het concept duivel e.d. Eng is eng, einde verhaal. Als je me niet gelooft, wandel dan eens een kleuterklasje binnnen verkleed als een Alien uit de gelijknamige films, een personage dat geen enkele peuter kent. De traantjes en de angstkreetjes zullen heel snel komen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Vrije meningsuiting moet altijd kunnen, hé ? OK, als je ooit eens voor het gerecht moet komen, draag dan een t-shirt waarop staat : "Fuck the police, fuck the judge ". Niemand kan en mag je dat verbieden, nietwaar ? Vrije meningsuiting ! Wat niet wegneemt dat het niet heel slim zou zijn : ik heb al écht crapuul gezien, dat in zulk geval dan toch maar een costume-cravate aantrekt, en op de rechtbank maar niet te veel van zijn oren maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dit iets instinctief? Sommige kinderen gooien speelgoed weg omdat het volgens hun "slecht" is, terwijl dat voor een volwassene dit speelgoed volstrekt normaal uitziet. Misschien zijn teletubbies wel vreselijk eng omdat ze door een of ander voorgeprogrammeerd evolutionair mechanisme als roofdieren worden gezien. Men kan dit niet weten. Kinderen in andere culturen worden regelmatig met grote, eng uitziende dieren geconfronteerd. Krijgen ze er ook trauma's door? Om een antwoord te geven op je vraag: ik heb er geen. Het is niet aan mij om te oordelen of iets kan of niet kan. Ik ben niet bevoegd om morele vraagstukken op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou ik trouwens het begrip "moreel vraagstuk" niet gebruiken in een zo banale discussie als een t-shirt op het werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mss gewoon een kwestie van gezond verstand , vraag jezelf even af hoe een klasje kleuters er uitziet na het zien van wat films a la Hellraiser of zo ,... ![]() (Voor iemand die hier een eerste dagje komt posten ken je wel veel forummers en zelfs hun studieverleden , knap hoor ... ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Immers: ik wil graag horen op welke grond zij zichzelf bevoegd achten om een dergelijk antwoord te formuleren. Ik kan begrijpen dat mijn toon nogal arrogant overkomt. Maar ik hoor al te vaak mensen zeggen "het is zo..." terwijl ze bedoelen "ik vind dat...". En morele vraagstukken zijn zo arbitrair dat ik mijzelf er werkelijk niet in staat acht om een oplossing daarop te formuleren, en ik moet eerlijk zeggen (al mag ik hierbij wederom arrogant klinken) dat ik nooit iemand een degelijk moreel vraagstuk (die geen pragmatische moraal inhoudt) heb zien oplossen. Waarom zou dit geen moreel vraagstuk zijn? Omdat het iets is waarvan de frekwentie te hoog ligt? Of moeten er eerst doden vallen? Wanneer wordt iets een moreel vraagstuk? Is 1+1=x geen vergelijking omdat ze te simpel is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Jij weet duidelijk niet wat een dictator is . Met een dictator mag je NOOIT doen wat je wil, NOOIT kleren dragen die hem niet bevallen. IK vind dat er voor elke gelegenheid gepaste kleding is. En in een crêche gaan werken met kleren die aan een zopas gearresteerde kindermoordenaar kunnen doen denken, getuigt van een ongelofelijk egoïsme en een grote domheid . Een onbeschofte pummel die absoluut niets met kleine kinderen uit te vreten heeft is die vent. Over jou wil ik niet oordelen . Leer echter eens een beetje nadenken, en probeer je voor één keertje in de huid van ongeruste ouders te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was eigenlijk: wat is eng? Ik vond de Teletubbies altijd iets Orwelliaans over zich hebben. Die totalitaire douchekoppen die vanuit de grond kropen om net zoals telescreens bevelen te geven aan de arme inwoners alleen al... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Maar wel één van de allerlaagste orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Zouden jouw goede advocaten je aanraden om met een voor de politie en justitie beledigend t-shirt voor de rechtbank te verschijnen, zelfs als wat daar op staat perfect vertolkt wat je in je binnenste denkt ?
Waar ik naar toe wil , is dat voor elke gelegenheid gepaste kleding bestaat, dat je die niet MOET dragen, maar dan ook de gevolgen moet dragen als je dit niet doet . In het geval van die werknemer in de crêche met zijn KISS t-shirtje zijn de gevolgen dat hij zijn job kwijt is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling