![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Seculariseert de islam? | |||
Ja, er zijn meer moslims die de scheiding tussen kerk (moskee) en staat accepteren. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,18% |
Nee, de moslims radicaliseren. Er komen steeds meer fundamentalisten. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 36,36% |
Blijft gelijk. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Geen mening / weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,21% |
Een geseculariseerde islam bestaat niet; dat is een contradictio in terminis. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 39,39% |
De islam verdwijnt. Het proces van afvalligheid verloopt nog sneller dan de ontkerkelijking in het christendom. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte gelovige luistert niet, maar praat enkel. Gezond verstand is hun rattegif.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Zo lijkt het wel ja.
![]() |
#103 | |
Burger
|
![]() Citaat:
respect tonen is rattegif van liberalen zeker Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 13 maart 2009 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ik ben moslim, ik geloof in god de schepper, deze god de schepper heeft naar ons via een mens profeet een boodschap gestuurd, in deze boodschap (de koran) staat rente is verboden (haram). ik ga met deze overtuiging mijn kandidaat stellen om president, minister of een andere hogere politieke graad in de regering van België te worden, ik ga een voorstel doen: rente uit de banken moet afgeschafd worden omdat de koran zegt dat het niet toegestaan is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar heeft de profeet toch even niet goed opgelet bij de boodschap van god. God bedoelde natuurlijk te zeggen dat bij noodhulp rente niet is toegestaan. Maar als er twee personen in goede omstandigheden verkeren, dan mag de ene persoon natuurlijk wel wat extra vragen bij een lening aan de andere. Kijk, Mohammed leefde 14 eeuwen geleden. Wat toen allemaal kloppend leek, kan in de loop der tijd toch niet helemaal blijken te kloppen. Dan moet je de koran herinterpreteren. Als je dat niet wilt, dan blijf je achterlijk. Ook goed, maar zever dan niet over achterstelling. Dat is dan je zelf verkozen lot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Burger
|
![]() Citaat:
of hoe de economische wetten in een sharia-staat zouden moeten zijn ik moest gewoon een voorbeeld geven voor Sjaax hoe het secularisme in zijn geval dominant moet zijn. ik kon perfect zeggen homosexualiteit verbieden ipv 'rente'. Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 13 maart 2009 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nu even serieus: Kun je wat uitleg geven bij die holle 'liberale' slogan? Wat betekent hij concreet? Wat is respect volgens jou? Afgunst? Onzekerheid? Voor wie of wat heb jij respect? Ik wed dat je zelf vindt dat jij respect krijgt en het zelf verdiend hebt in deze 'liberale maatschappij' ![]() Of niet? (btw: ik ben heel erg ongelovig, dus dat is het punt niet)
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 13 maart 2009 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Respect is voor mij toekenning van een bepaalde status aan iemand. En die ken je toe naar gelang iemands prestaties. Niet omwille van iemand anders zijn dreiging met geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vooral niet in een liberale samenleving, mijns inziens. Omdat respect voor mij verband houdt met integriteit. Laat dat nu net een factor zijn die in onze 'liberale samenleving' al snel 'gerespecteerde successen' in de weg staat. Trouwens, jouw aandoenlijke irrealis-constructie "als je respect verdiende zou je het al hebben" is een beetje vreemd. Suggereer je te weten dat ik geen respect krijg? Of bedoelde je "men" toen je "je" typte?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 13 maart 2009 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Om het concreet te houden: Verdient Bernard Madoff respect volgens jou? En de week voor zijn aanhouding? Je begrijpt mijn punt?
![]() |
![]() |
#115 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"respect moet je verdienen" goed geleerd ![]() ja, respect moet je verdienen, en respect verdienen met liberalen is kansloos, dus respect tonen is rattegif van liberalen ![]() Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 14 maart 2009 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met betrekking tot de rente gaat de islam in de fout. Dat is geen zaak voor een religie, dat is een wereldse zaak. In het christendom heeft Jezus ergens gezegd: “Geeft aan de keizer wat des keizers is en aan God wat Gods is.” Dat betekent dat er scheiding bestaat tussen wereldse zaken en religieuze zaken, met andere woorden: secularisme. Waar de religie zich mee moet bezighouden zijn innerlijke zaken. Als iemand een groot verlies heeft geleden, bijvoorbeeld een familielid heeft verloren, dient de religie tot troost te strekken. Als met bidden iemand over dat verlies kan heenkomen, is dat bijzonder positief te noemen. Kortom, dit alles betekent niet dat de islam moet worden opgeheven, maar slechts dat bepaalde aspecten in de islam moeten worden geherinterpreteerd. De islam dient de seculariseren. De vraag in dit topic is in hoeverre dat lukt. Vooralsnog vindt de meerderheid dat het niet zal slagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U hebt wel gelijk dat mensen vaak meer respect krijgen dan ze verdienen, vooral als ze oververtegenwoordigd worden in de media. Ik heb het nu echter meer over respect d.m.v. ervaring. Want als we daar op moeten spelen, dan staat het er slecht voor voor Islam. Erg slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de enige echte respect die er bestaat. Respect op basis van prestaties en goede intenties is goede respect. Respect op basis van dreiging van geweld of belediging, dat is nep-respect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Burger
|
![]() Citaat:
respect tonen is rattegif van liberalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Burger
|
![]() Citaat:
als je toch ervoor beslist iets over de islam te leren begin met de basis en wat echt islam is de islam is geloof in god, god de schepper aanbidden, bidden, gebeden verrichten, vasten, andere religieuze praktijken verrichten, over heelal en het bestaan denken vervolgens god schepper aanbidden, zijn de fundamenten van de islam. Het eerste wat men zou moeten weten en goed begrijpen heeft te maken met de betekenis van het woord "Islam". De islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus (v.z.m.h.), of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx. Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes. De religie "Islam" is de ware religie van "Allah" en als zodanig is het centrale principe van Allah's religie ; de totale onderwerping aan Allah's wil. Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden. Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd. Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'. Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceerd, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd. Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden. De naam van Gods religie 'Islam', is niet door mensen verzonnen. Het is door God zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart God; "Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Heilige Koran 5:3) Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 15 maart 2009 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |