Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2009, 20:14   #101
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen.

Oorlogen zijn verschrikkelijk. Slachtoffers van oorlogen zijn verschrikkelijk. In oorlogen maken beide partijen zich vaak schuldig aan misdaden en wandaden.
Dat je de tegenstander haat, dat je 'm 'kapot' wilt maken, pijn doen, valt - hoe verschrikkelijk ook - binnen het menselijk begripsvermogen. Het heeft te maken met emotie, met actie en reactie.

Het emotieloos, bureaucratisch en fabrieksmatig elimineren (letterlijk) van 'rassen', volken en andersgeaarden uit de samenleving is onmenselijk en gaat elk menselijk begrip te boven.

Als het zuivere kwaad bestaat, dan is het dát.
Uw uitspraken zijn wetenschappelijk fout én politiek pervers & verwerpelijk.

De hele geschiedenis van de moderniteit sinds de zestiende eeuw is één geschiedenis van massamoord, slavenhandel & genocide. Dat u zich hierbij blindstaart op één voorbeeld hiervan - Le Pen zou zeggen "één detail" maar dat doe ik niet - toont uw overduidelijke politiek van twee maten & twee gewichten.

Genocide is een menselijk, al-te-menselijk fenomeen & ik geloof dat niets menselijk mij vreemd is, ook al is de mens mij een al te onvolmaakte zaak. Dat u de nazi's uit de mensheid licht, maar tegelijkertijd de "moderne", "Westerse" samenleving die het nazisme en nog veel ergers heeft veroorzaakt, ophemelt, bewijst uw politieke perfidie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 22:30   #102
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Uw uitspraken zijn wetenschappelijk fout én politiek pervers & verwerpelijk.

De hele geschiedenis van de moderniteit sinds de zestiende eeuw is één geschiedenis van massamoord, slavenhandel & genocide. Dat u zich hierbij blindstaart op één voorbeeld hiervan - Le Pen zou zeggen "één detail" maar dat doe ik niet - toont uw overduidelijke politiek van twee maten & twee gewichten.

Genocide is een menselijk, al-te-menselijk fenomeen & ik geloof dat niets menselijk mij vreemd is, ook al is de mens mij een al te onvolmaakte zaak. Dat u de nazi's uit de mensheid licht, maar tegelijkertijd de "moderne", "Westerse" samenleving die het nazisme en nog veel ergers heeft veroorzaakt, ophemelt, bewijst uw politieke perfidie.
Uw antwoord is te makkelijk én ik hemel niéts op.
Massamoord, slavenhandel en genocide zijn slecht en verwerpelijk, ik doe daar niets aan af. Maar agressie, winstbejag, hebzucht en haat begrijp ik,
ik begrijp de acties die voortkomen uit die emoties.

Maar de perversiteit van het kille, koele, berekenende, onverschillige, nonchalante, emotieloze, systematische, machinale wegsnijden van mensen uit een samenleving is ongeevenaard.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 22:46   #103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is te makkelijk én ik hemel niéts op.
Massamoord, slavenhandel en genocide zijn slecht en verwerpelijk, ik doe daar niets aan af. Maar agressie, winstbejag, hebzucht en haat begrijp ik,
ik begrijp de acties die voortkomen uit die emoties.

Maar de perversiteit van het kille, koele, berekenende, onverschillige, nonchalante, emotieloze, systematische, machinale wegsnijden van mensen uit een samenleving is ongeevenaard.
Genocide is altijd een systematisch en machinaal wegsnijden van mensen uit een samenleving, of het nu gebeurt in Rwanda, in Amerika, in Duitsland of in Turkije. Het gebeurt zo dikwijls in de geschiedenis, maar alleen de Holocaust wordt zestig jaar later nog gebruikt om mensen die er niets mee te maken hebben te doden en te beroven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 11 april 2009, 00:15   #104
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Genocide is altijd een systematisch en machinaal wegsnijden van mensen uit een samenleving, of het nu gebeurt in Rwanda, in Amerika, in Duitsland of in Turkije.
We hadden het over de manier waarop.

Citaat:
Het gebeurt zo dikwijls in de geschiedenis, maar alleen de Holocaust wordt zestig jaar later nog gebruikt om mensen die er niets mee te maken hebben te doden en te beroven.
Man, waar heb je het over?

De holocaust wordt door mijzelf gebruikt op mijzelf, om me steeds te kunnen realiseren tot welke afschuwelijke zaken wij (dus ik) in staat zijn als we niet opletten en alert blijven.
Oud 11 april 2009, 13:25   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hadden het over de manier waarop.
Man, hoeveel keer moeten we het je nog uitleggen. Ook de slavenhandel, het uitmoorden van de indianen, de misdaden van de Fransen in Algerije, ... waren systematisch & machinaal.

Citaat:
Man, waar heb je het over?
De Holocaust wordt momenteel misbruikt voor het vermoorden & beroven van Palestijnen, maar ook voor het beroven van Duitsers & Zwitsers ten voordele van haat zaaiende radicale Zionistische organisaties. Lees er The Holocaust Industry van Finkelstein maar eens op na.

Citaat:
De holocaust wordt door mijzelf gebruikt op mijzelf, om me steeds te kunnen realiseren tot welke afschuwelijke zaken wij (dus ik) in staat zijn als we niet opletten en alert blijven.
Inderdaad, jij bent tot zeer afschuwelijke zaken in staat, zoals een apartheidstaat steunen, zijn massamoorden op Palestijnse vrouwen & kinderen vergoelijken en hiervoor leugens, verdraaiingen & morele chantage gebruiken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 april 2009, 13:50   #106
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

[quote=Kallikles;4056611]Man, hoeveel keer moeten we het je nog uitleggen. Ook de slavenhandel, het uitmoorden van de indianen, de misdaden van de Fransen in Algerije, ... waren systematisch & machinaal.UOTE]

'k ben toch niet overtuigd of je het uitmoorden van de indianen op 1 lijn kan zetten met de holocaust, hoor.

Waarom doe je dat?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 14:37   #107
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Man, hoeveel keer moeten we het je nog uitleggen. Ook de slavenhandel, het uitmoorden van de indianen, de misdaden van de Fransen in Algerije, ... waren systematisch & machinaal.
Neen, en machinaal al zeker niet. Deze daden kwamen voort uit haat, hebzucht, machtswellust en agressie. Dat u het verschil niet ziet zegt veel over uw begripsvermogen.

Citaat:
De Holocaust wordt momenteel misbruikt voor het vermoorden & beroven van Palestijnen, maar ook voor het beroven van Duitsers & Zwitsers ten voordele van haat zaaiende radicale Zionistische organisaties. Lees er The Holocaust Industry van Finkelstein maar eens op na.
Ik begrijp, gezien uw gebrekkige argumentatie, dat u ineens de aandacht wilt afleiden naar het conflict in het Midden-Oosten maar daar zijn aparte draden voor.
Verder had ik mijn betoog niet beperkt tot de Joden maar ook o.a. de Zigeuners en homoseksuelen erbij betrokken. Overigens laat ik de stelling dat de Holocaust wordt misbruikt geheel voor uw rekening. Als daar al sprake van is, bedenk dan dat beide partijen in het Midden-Oosten zich daar schuldig aan maken. Niet in het minst door parallellen te trekken tussen nu en toen, die kant noch wal raken.

Citaat:
Inderdaad, jij bent tot zeer afschuwelijke zaken in staat, zoals een apartheidstaat steunen, zijn massamoorden op Palestijnse vrouwen & kinderen vergoelijken en hiervoor leugens, verdraaiingen & morele chantage gebruiken.
Ik kan me niet herinneren ooit Jordanië te hebben gesteund...

Nergens, maar dan ook nergens, heb ik het doden van vrouwen en kinderen vergoeilijkt, van welke afkomst dan ook. Nergens heb ik gelogen, verdraaid of morele chantage gebruikt. Ik heb wél geprobeerd de andere kant van het conflict te verduidelijken omdat het er hier nogal...eenzijdig aan toeging. Nergens heb ik de holocaust als argument gebruikt.

Maar terugkomend op de holocaust, want daar hadden we het over: Ja, ik ben bang dat ik tot afschuwelijke zaken in staat ben als er op de juiste 'knoppen' wordt gedrukt, zoals wij allemaal tot afschuwelijke dingen in staat zijn. De holocaust, maar ook de voor- en nageschiedenis ervan, is voor mij een waarschuwing. De onverschilligheid, het wegkijken, het bureaucratisch 'wegpoetsen', de systematiek, het fabrieksmatige, het onmenselijken, het gebruikmaken en aanwakkeren van angsten en andere onderbuikgevoelens, het zijn allemaal zaken die nog steeds actueel zijn.

Zoals ik me wel meer zaken probeer voor te stellen: Ik heb het me weleens afgevraagd: Wat als ik eind jaren dertig een puber was geweest met voortrazende mannelijke hormonen. Het gaat slecht in het land maar de daders zijn bekend. Overheid en kerk, waarvan ik de autoriteit erken, weten precies wie schuldig zijn aan de ellende. Maar ik kan lid worden van een club, een mannelijke club, met uniformen en dolken en woorden als 'eer' en 'trouw'. Op deze club wordt een appél gedaan om het land te redden...

Dáár zit het gevaar, Kalikles.

Ik gebruik de holocaust voor zelfreflectie, niet om anderen te 'beschuldigen'.
Oud 11 april 2009, 15:02   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Hertog, je hoeft je niet te verdedigen. Je kan best sympathie opbrengen voor Holocaustslachtoffers en Holocaustnabestaanden zonder minder te geven om andere slachtoffers of ander geweld goed te keuren. Dat proberen ze je aan te praten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 15:30   #109
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hertog, je hoeft je niet te verdedigen. Je kan best sympathie opbrengen voor Holocaustslachtoffers en Holocaustnabestaanden zonder minder te geven om andere slachtoffers of ander geweld goed te keuren. Dat proberen ze je aan te praten.
Och, het was niet bedoeld als verdediging maar ter verduidelijking aan Kalikles.

Mensen als Kalikles mogen best beseffen dat erkenning van de uniciteit van de holocaust niet automatisch inhoudt dat ze verraad plegen aan wat zij als de 'goede zaak' beschouwen.
Oud 11 april 2009, 17:27   #110
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, het was niet bedoeld als verdediging maar ter verduidelijking aan Kalikles.

Mensen als Kalikles mogen best beseffen dat erkenning van de uniciteit van de holocaust niet automatisch inhoudt dat ze verraad plegen aan wat zij als de 'goede zaak' beschouwen.
Neen, de "uniciteit van de Holocaust" is gewoon een zuivere dwaasheid, een belediging van elke intelligentie. Niemand heeft ooit enig rationeel argument kunnen aanbrengen voor een zgn. "uniciteit".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 april 2009, 17:33   #111
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, de "uniciteit van de Holocaust" is gewoon een zuivere dwaasheid, een belediging van elke intelligentie. Niemand heeft ooit enig rationeel argument kunnen aanbrengen voor een zgn. "uniciteit".
Wat zijn zoal de bekendere argumenten tegen deze uniciteit en waarom vind jij dat die niet-rationeel zijn?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 11 april 2009, 17:36   #112
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat zijn zoal de bekendere argumenten tegen deze uniciteit en waarom vind jij dat die niet-rationeel zijn?
Je draait de zaken om. De vraag is: welke argumenten zijn er vóór de uniciteit? Ik heb er nog nooit één gehoord. Als je de voorstanders van deze "theorie" naar argumenten vraagt, dan beginnen ze te hyperventileren en schreeuwen ze "racist", "nazi" en "antisemiet".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 april 2009, 17:43   #113
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

'k ben toch niet overtuigd of je het uitmoorden van de indianen op 1 lijn kan zetten met de holocaust, hoor.

Waarom doe je dat?
waarom niet?
Het uitmoorden van de indianen was zelfs nog erger.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 11 april 2009 om 17:43.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 17:44   #114
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is je reinste onzin. Op mijn school heb ik wetenschappelijk leren denken. Dat is eerst denken, dat spreken. Met een open, onbevooroordeelde visie, van een neutrale observeur. Niet kwakkeloos verkapt racisme overal doorheen gooien en dan doen alsof je intelligent bent.
Zelfs uw zogenaamde wetenschappelijke denken steunt altijd op (verzwegen) veronderstellingen. De eerste les van de revolte tegen de moderne wereld.
Citaat:
Integendeel. Mijn radicaal atheïsme komt voort uit een strijd tegen zij die namens God zeggen te spreken.
Uw radicaal atheïsme is alleen een product van maatschappelijk conformisme en gemakkelijk denken in mijn ogen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 17:45   #115
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het is een genocide tegen een uitverkoren volk. Ipso facto kunnen er geen twee volkeren uitverkoren zijn. Toch?

Laatst gewijzigd door TVDD : 11 april 2009 om 17:46.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 17:47   #116
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is van het christendom juist de plek waar je ze vindt. Al vanaf de eerste eeuwen Katholieke terreur werden de Joden beschimpt. Maar het ''solidarisme'', of wat is het eigenlijk waar u zich mee associeert, denkt daar natuurlijk anders over. Net zoals ze overal anders over denken. Want je zou maar eens bewijzen accepteren. Non-conformism for the sake of non-conformism noemt men dat.
Waarom kent ge het Joodse perspectief van de Middeleeuwen zo goed en niet het eigen christelijke? De vraag stellen is ze beantwoorden, zeker?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 17:48   #117
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je draait de zaken om. De vraag is: welke argumenten zijn er vóór de uniciteit? Ik heb er nog nooit één gehoord. Als je de voorstanders van deze "theorie" naar argumenten vraagt, dan beginnen ze te hyperventileren en schreeuwen ze "racist", "nazi" en "antisemiet".
'k weet het niet zo goed - 'k heb hier niet zoveel kennis over - maar Hannah Arendt heeft toch, onder andere, beargumenteert dat de holocaust uniek was? Banaliteit van het kwaad en dergelijke?

Dan zijn er nog andere theorieën, zoals de belofte van de utopie ('oke, de holocaust is spijtig, maar 't is gewoon nodig voor een veel betere uitkomst') en er was er nog een, maar die ontglipt me nu. (Tot zover de educatieve mogelijkheden van presentaties.)

De theorie van de 'banaliteit van het kwaad' lijkt me in ieder geval niet iets dat zomaar toepasbaar is op, bijvoorbeeld, de indianenvervolging.

Maar zoveel weet ik er niet van. 't zijn maar wat random gedachtesprongen.
Oud 11 april 2009, 17:48   #118
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Uw radicaal atheïsme is alleen een product van maatschappelijk conformisme en gemakkelijk denken in mijn ogen.
Dat zou ik niet zeggen, gezien het feit dat hij duidelijk nietzscheaanse trekken kent in zijn denken. Net zoals ik trouwens.
Oud 11 april 2009, 17:49   #119
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
O zeker wel en er zijn omvangrijke studies over verschenen maar dat alles doet niet terzake. In zekere zin is elke volkerenmoord uniek en zonder precedent. Het is zeker niet mijn bedoeling om ook maar iets af te doen aan de verschrikkingen en het lijden ervan.

Wat de holocaust bijzonder maakt is het uitblijven van spontaniteit en emoties, zoals haat. De groepen zijn niet vermoord omdat men ze haatte maar omdat ze niet in een 'ideale wereld' pasten, de volmaakte samenleving. Als 'vuil', als 'onkruid'.

Ook het methodische, het routinematige, het bureaucratische is uniek. Ja, bijna het geweldloze. Andere massamoorden zijn uitgevoerd door criminelen, militairen, rovers, milities. Déze moorden zijn gepleegd door ambtenaren waarbij de complete bevolking bewust of onbewust medeplichtig is gemaakt. Zij hoefden niet te haten, boos te zijn of zelfs keuzes te maken. Zij moesten alleen maar routinematig stempeltjes zetten en hun logistieke rol vervullen binnen de hiërarchie.
Oud 11 april 2009, 17:50   #120
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Wat de holocaust bijzonder maakt is het uitblijven van spontaniteit en emoties, zoals haat. De groepen zijn niet vermoord omdat men ze haatte maar omdat ze niet in een 'ideale wereld' pasten, de volmaakte samenleving. Als 'vuil', als 'onkruid'.
Dus een uitloper van de instrumentele rationaliteit van de burgerlijke liberale samenleving. Dat is nu reeds een tijdje geweten. Heeft weinig te maken met dystopische denkbeelden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be