Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2009, 14:24   #101
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gisteren door een Vlaams dorp in de kempen gereden.
Moeten dat daar fanatiekelingen zijn zeg.
Heel dat dorp hing vol met de gemeentelijke vlag en tijdens de kermiskoers waren ze daar aan het zwaaien met de wijk en gehuchtvlaggen.
Enkel aan het gemeentehuis was een driekeur te zien en slechts er waren slechts 3 Vlaamse leeuwen te vinden in heel die gemeente en dat was dan nog een het gemeentehuis en 2 wijkhuizen.

Ik kijk regelmatig naar de F1, ook daar zie je duizenden vlaggen van één bepaald type en dat zijn dan rode vlaggen.

Het vlaggen tijdens sportactiviteiten en feestelijkheden heeft echter weinig te maken met politiek in de zien van seperatisme, maar is zuiver een opkomen en aanmoedigen van eigen mensen.
En ja, natuurlijk zagen de Limburgers liever Clijsters winnen dan Henin.
En de wielersport is nu eenmaal een Vlaamse sport bij uitstek, het is dus heel normaal dat je daar meer Vlaamse vlaggen dan Waalse Vlaggen ziet.
Zoals je bij voetbal bijna enkel clubsvlaggen en/of Belgische vlaggen ziet en geen Vlaamse of Waalse vlaggen.

Bij autorally's zie je ook enkel merk en landsvlaggen.

Tijdens ijsschaatsen zie je trouwens bijna enkel Nederlandse provincievlaggen van noordelijke Nederlandse provincies.

Tijdens jumpings zie je bijna enkel gemeentelijke vlaggen bij de toeschouwers.

En zo heeft iedere sport zijn eigen type vlaggen dat je er ziet en dat heeft niets te maken met politiek, maar met de atleten en clubs waarvoor men kan supporteren en het type supporters dat er heen gaat en de sfeer die op deze manifestaties heerst.
voila
en de rest is dik gezever
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 14:30   #102
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik vind het schitterend hier te kunnen vaststellen dat de pocomeute (dwz linkiewinkies + collabo's) die zo'n moeite hebben gedaan om het ideeëngoed van andersdenkenden te verbieden, incrimineren, diaboliseren via boekverbod (recent vb Gounod), broodroof van journalisten (vb Van Loon), broodroof van academici (vb prof F Thewissen), monopolie op openbare omroep (80% links tot extreem links)...dat die pocomeute nu zo huilt en blaft omdat ze er niet in slagen om een paar honderd Vlamingen die zonder schroom hun identiteit durven te uiten tijdens een sportwedstrijd op dezelfde manier te muilkorven....genieten...

Het toont eens te meer de afgrijselijke lelijkheid van een oikofobe totalitaire ideologie...
Wat heeft de links-rechtstegenstelling hier nu mee te maken? Of ben jij zo iemand die denkt dat Vlaams per definitie rechts is?
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 14:46   #103
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
voila
en de rest is dik gezever
Het is geen dik gezever. Het is gewoon hypocriet om te doen alsof Vlaanderen Vlagt, VVB en andere Vlaams-Nationalistiche organisaties daar gewoon staan om te "supporteren". Dat zal er wellicht deel van uitmaken maar dat is allesbehalve de belangrijkste motivatie om daar op een georganiseerde manier met een Vlaamse Leeuw te gaan zwaaien op cruciale punten langs het parcours.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 14:54   #104
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Wat heeft de links-rechtstegenstelling hier nu mee te maken? Of ben jij zo iemand die denkt dat Vlaams per definitie rechts is?
fieseler is er idd zo éne peis ik
Oud 14 april 2009, 14:56   #105
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is geen dik gezever. Het is gewoon hypocriet om te doen alsof Vlaanderen Vlagt, VVB en andere Vlaams-Nationalistiche organisaties daar gewoon staan om te "supporteren". Dat zal er wellicht deel van uitmaken maar dat is allesbehalve de belangrijkste motivatie om daar op een georganiseerde manier met een Vlaamse Leeuw te gaan zwaaien op cruciale punten langs het parcours.
dus wat gaat ge daar aan doen? verhinderen dat VV vlaggen uitdeelt aan supporters? vlaggen verbieden? wat met belgische, franse, etc, mogen die nog wel?

sjonge man waar gij een probleem van maakt; steek u tijd toch in andere zaken
Oud 14 april 2009, 15:04   #106
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus wat gaat ge daar aan doen? verhinderen dat VV vlaggen uitdeelt aan supporters? vlaggen verbieden? wat met belgische, franse, etc, mogen die nog wel?

Wie heeft hier over verbieden? Ik protesteer gewoon tegen de hypocrisie van sommige Vlaams-Nationalisten die een kat geen kat willen noemen. Het is in de eerste plaats geen sportief initiatief om de Vlaams renners te steunen maar een politiek initiatief om Vlaanderen (en dan zoals Vlaams-Nationalisten dat zien) in binnen-en buitenland bekender te maken.
Oud 14 april 2009, 15:09   #107
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben niet zo'n groot wielrennersfanaat, maar vandaag keek ik toch op tv naar de Hel van het Noorden.

Ik was nogal verrast door het aantal Vlaamse Leeuwenvlaggen waarmee het publiek zwierde en zwaaide.

Zijn er hier wielerliefhebbers die kunnen zeggen of er een tendens is: zijn er meer dergelijke vlaggen dan vorige jaren?

En zo ja: zouden we daar konklusies over mogen trekken op politiek vlak: zijn de Vlamingen Vlaamsbewuster aan het worden?
Ik was nogal verrast door het aantal Tricolors....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:09   #108
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft hier over verbieden? Ik protesteer gewoon tegen de hypocrisie van sommige Vlaams-Nationalisten die een kat geen kat willen noemen. Het is in de eerste plaats geen sportief initiatief om de Vlaams renners te steunen maar een politiek initiatief om Vlaanderen (en dan zoals Vlaams-Nationalisten dat zien) in binnen-en buitenland bekender te maken.
Dat weet toch iedereen... Ik denk dat Vlaanderen Vlagt het zelfs met zoveel woorden zegt.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:26   #109
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat weet toch iedereen... Ik denk dat Vlaanderen Vlagt het zelfs met zoveel woorden zegt.
Ja, waarom dat dan met alle macht proberen te ontkennen?
Oud 14 april 2009, 15:31   #110
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Solidarnosc, niemand ontkent dat Vlaanderen Vlagt e.d. daar niet louter om te supporteren zijn. Zoals ik al eerder zei:
Citaat:
Duh! "Vlaanderen Vlagt wil bij allerlei binnen- en buitenlandse evenementen ( sportief, cultureel en/of feestelijk) de Vlaamse Leeuw verspreiden en Vlaanderen profileren als een gezellig, open, bruisend, boeiend, waardevol en fascinerend land en volk.", Vlaanderen Vlagt.
Ik denk wel dat de vendelzwaaiers die daar staan ook wielerfans zijn, want ik kan mij moeilijk inbeelden dat iemand enkel en alleen naar een wielerwedstrijd gaat om te vlaggen.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:43   #111
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, waarom dat dan met alle macht proberen te ontkennen?
No sé... ik versta dat soms ook niet.
Oud 14 april 2009, 15:43   #112
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Solidarnosc, niemand ontkent dat Vlaanderen Vlagt e.d. daar niet louter om te supporteren zijn. Zoals ik al eerder zei:

Ik denk wel dat de vendelzwaaiers die daar staan ook wielerfans zijn, want ik kan mij moeilijk inbeelden dat iemand enkel en alleen naar een wielerwedstrijd gaat om te vlaggen.
Wel, ik kan me dat heeeel goed inbeelden...
Oud 14 april 2009, 15:56   #113
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
No sé... ik versta dat soms ook niet.
Omdat ze de indruk willen geven dat het een spontane boel is van supporters uiteraard en geen georganiseerd initiatief van politieke militanten.
Oud 14 april 2009, 15:58   #114
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
vb prof F Thewissen
Frank Thevissen werd wel niet genekt door linkse academici, zij steunden hem juist (bv. Eric Rosseel). Het is een publiek geheim dat de meute rond Karel De Gucht hem zo snel mogelijk wilde buitenschoppen. Get your facts straight vooraleer hier onzin zitten te verkopen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 14 april 2009 om 15:59.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:59   #115
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor verre buitenlandse verplaatsing zal dat wellicht zeker het geval zijn maar voor de Ronde van Vlaanderen en mindere mate Paris-Roubaix minder. Nu wie zijn plaats wil verdienen in het Walhalla van de Vlaamse Beweging moet er iets voor over hebben.
Oud 14 april 2009, 15:59   #116
Geert C

Standaard

Citaat:
Wel, ik kan me dat heeeel goed inbeelden...
Was jij dat met die Baskische vlag?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 16:04   #117
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Was jij dat met die Baskische vlag?
Welke. Ik heb er verschillende gezien. Wellicht van het comité Baskenland Vlagt uit Eeklo.
Oud 14 april 2009, 17:01   #118
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat ik vooral triestig vind is dat die gasten niet aan zelfregulering doen, daar alleen maar staan om zich aan te stellen zonder enig begrip voor de koers. En daar mag je wel aan tillen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 17:35   #119
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor verre buitenlandse verplaatsing zal dat wellicht zeker het geval zijn maar voor de Ronde van Vlaanderen en mindere mate Paris-Roubaix minder. Nu wie zijn plaats wil verdienen in het Walhalla van de Vlaamse Beweging moet er iets voor over hebben.
Jongen toch, gij kunt onzin verkopen. Ge blijft dus beweren dat zowat alle vlaggenzwaaiers VVB'ers waren tijdens Parijs-Roubaix?

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 april 2009 om 17:35.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 17:40   #120
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Jongen toch, gij kunt onzin verkopen. Ge blijft dus beweren dat zowat alle vlaggenzwaaiers VVB'ers waren tijdens Parijs-Roubaix?
Ik heb als VVB-lid in ieder geval geen enkele vraag gehad vanuit de organisatie of ik ginds wilde gaan vlaggen. Noch persoonlijk, noch via een algemeen verstuurde oproep. En daarmee is dat verhaaltje ook weeral de wereld uit geholpen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be