![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat mijn voorbeeld wettelijk niet kan: wees gerust, die basiskennis heb ik wel ![]() Citaat:
Wel jammer dat u simpele morele begrippen als wederkedigheid en rechtvaardigheid meteen verwart met 'emo-gezeik'. Misschien (en dat is precies mijn punt) omdat u platweg in de beste positie bent (als Westerling) en daarom niets kunt winnen bij 'gelijkwaardigheid', mensenrechten e.d.? Jouw praktische oplossing is niks meer dan medische kolonisatie. Stel het alsjeblieft niet mooier voor dan dat. Citaat:
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 23 april 2009 om 14:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ouders mogen geen gevaarlijk werk meer doen of zo ? verkleutering, pampering en betutteling is waar gij voor staat ... vrije mensen maken keuzes, ook arme vrije mensen hebben recht op eigen vrije keuzes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Rijke mensen hebben het recht op de vrije keuze om hun nieren naar de kloten te vreten en vervolgens voor een prikje een nieuwe nier te krijgen. Wat mooi hé, die VRIJHEID en die wederzijdse zakelijke overeenkomst waar alle partijen beter van worden... Liberalisme op zijn best ![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 23 april 2009 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Aldus sprak de rijke Brasschatenaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek zelf metaforen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn argumenten zijn niet op. Ik wil gewoon geen moeite doen om de concepten keuze en wil uit te leggen aan verkopers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat je een maand op straat in Calcutta gaat wonen en dan eens 'in alle vrijheid' gaat nadenken of je een nier zult gaan verkopen om aan eten te geraken. Misschien smaakt die 'vrije keuze' dan toch iets wranger dan ze nu door jou wordt opgediend? "vrije keuze" wordt gewoon door rijken gebruikt als sluier voor platte uitbuiting. MIJN persoonlijke keuze heeft daar echt NIKS mee te maken. En eerlijk, voor mijn part mogen die Indiërs doodvallen, ik laat er geen traan om, ik ken hen niet. Maar kom niet af met de liberale leugen van "vrije keuze" voor iets wat gewoon misbruik is.
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Calcutta is daarin niet anders dan gelijk welke plaats ter wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik het voorstel om orgaandonatie te legaliseren even onzinnig als het voorstel om pedofilie te legaliseren. Want - hoewel Savatage zich wijselijk beperkt tot nieren als voorbeeld - impliceert dat ook de donatie van vitale organen waarvan je er maar 1 hebt of waarvan je wel degelijk nadeel ondervindt als je er één mist. Want, als je het leven van je familie kan redden door je eigen leven op te offeren, dan is die familie toch beter af dan dat ze allemaal de hongerdood sterven niet? En de persoon die zijn orgaan doneert heeft toch de keuze niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Net zoals je ook andere dingen legaal kan maken
![]() Citaat:
Overigens is een nier het enige voorbeeld van orgaandonatie waarbij er - eventuele complicaties van de operatie of de mogelijkheid dat die ene nier later beschadigd raakt niet meegerekend - geen nadeel voor de donor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Maar ik ben er zeker van dat je mensen zal vinden die er voor kiezen om verhandeld te worden hoor als ze daarmee het leven van hun familie kunnen redden. Of ze nu zichzelf volledig verhandelen of een deel van hen, maakt weinig uit. Overigens zullen ze zich met uitzondering van een nierdonatie meestal wel degelijk volledig moeten verhandelen bij orgaandonatie (of ken jij mensen zonder hart of lever?). Misschien dat ze dan nog liever levend verhandeld worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is knokken een voorwaarde om er te geraken, maar dan alleen als alle andere voorwaarden al ingevuld zijn. Ze zijn niet te tellen, de mensen die denken dat ze 'door knokken zijn waar ze zijn' maar gewoon vergeten dat anderen het meeste werk hebben gedaan. Ja, het is mogelijk dat een nier verkopen je verder brengt in Calcutta, maar het is een droevige zaak en geen onvermijdelijke zaak.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 23 april 2009 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Edina : 23 april 2009 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |