Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2009, 16:00   #101
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Gemeenteraadsverkiezingen zijn niet te vergelijken met dit EU-spelletje; de opkomsten zijn hoger en steden van enige betekenis in de randstad hebben meest tussen 30 en 50% allochtonen.
Correct, maar er is correlatie en dat voorspelt een interessante periode.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:04   #102
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Maak je geen zorgen. Religieus rechts (CU is trouwens eerder links te noemen) heeft traditioneel de trouwste aanhang. Deze mensen gaan altijd stemmen. Bij een algemene opkomst van 40% hebben ze dus flink hun stempel kunnen zetten. Zoals altijd bij verkiezingen: De afwezigen hebben ongelijk.
Bedankt voor de toelichting!
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:07   #103
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Alsof andere partijen wel een zuiver geweten hebben...
Zwak verweer. "Referendum" was aanvankelijk voor hen een speerpunt maar zij versjacherden dat tegen wat extra zilverlingen in de bodemloze onderwijsput.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 juni 2009 om 16:07.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:10   #104
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwak verweer. "Referendum" was aanvankelijk voor hen een speerpunt maar zij versjacherden dat tegen wat extra zilverlingen in de bodemloze onderwijsput.
Vertel me wel even wat jij gestemd hebt. Dan kan ik ook even los gaan op de fouten die zij hebben gemaakt in het verleden.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:11   #105
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Correct, maar er is correlatie en dat voorspelt een interessante periode.
PvdA zal op gemeentelijk niveau slechts wat autochtone aanhang verliezen en er daar dus ook (nog) minder van op de kieslijsten hoeven plaatsen.
Oud 5 juni 2009, 16:20   #106
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Vertel me wel even wat jij gestemd hebt. Dan kan ik ook even los gaan op de fouten die zij hebben gemaakt in het verleden.
Toch niet zo moeilijk te raden? Ik ben tegen het régentaille, niet links genoeg om SP te kiezen, anti-religieus, LR is alleen in Rotterdam, Marco's 1NL heeft het niet gehaald, VVD wil heel gevaarlijk alle Nuts-achtige branches/monopolies in de uitverkoop gooien en de sociale voorzieningen ontmantelen .... dit opgeteld maakt mij boos dus stem ik op Geert.

NB: "in het verleden" is voor D66 nog wel héél kort geleden; voor mij wel: totnooitmeerziens.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 juni 2009 om 16:21.
Oud 5 juni 2009, 16:25   #107
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Krijgt de PVV zelfs vijf zetels?

Newsupdate:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...da_nieuwe.html

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 5 juni 2009 om 16:26.
Oud 5 juni 2009, 16:27   #108
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wensdromen.
Wilders deed het slecht voor zijn doen. Zijn 'mag ik alsjeblieft in een links cordon sanitaire' sloeg nergens op. Halsema: 'U mag van mij best in een kabinet maar ik denk niet dat wij inhoudelijk gezien samen tot overeenstemming kunnen komen'.
Wilders: Cordon, cordon.
Halsema: U heeft óns op voorhand uitgesloten.
Wilders: Ja, maar dat was op inhoudelijke gronden.
Inderdaad. Wilders stelt inhoudelijk maar weinig voor. Eigenlijk een beunhaas.

Laatst gewijzigd door system : 5 juni 2009 om 16:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:40   #109
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Is de breuk tussen Jan en Yolanthe zo hard aangekomen?

http://home.hetnet.nl/~c.brendel/Europees.htm
Oud 5 juni 2009, 16:45   #110
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch niet zo moeilijk te raden? Ik ben tegen het régentaille, niet links genoeg om SP te kiezen, anti-religieus, LR is alleen in Rotterdam, Marco's 1NL heeft het niet gehaald, VVD wil heel gevaarlijk alle Nuts-achtige branches/monopolies in de uitverkoop gooien en de sociale voorzieningen ontmantelen .... dit opgeteld maakt mij boos dus stem ik op Geert.

NB: "in het verleden" is voor D66 nog wel héél kort geleden; voor mij wel: totnooitmeerziens.
Nou ben ik de laatste om de tekortkomingen van D66 te ontkennen. Mischien hebben ze inderdaad niet genoeg gedaan om het referendum voor elkaar te krijgen. Maar dat is altijd nog beter dan te stemmen op een boekenverbieder. Vergeleken daarmee zijn de fouten van D66 peanuts.
Oud 5 juni 2009, 17:01   #111
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nou ben ik de laatste om de tekortkomingen van D66 te ontkennen. Mischien hebben ze inderdaad niet genoeg gedaan om het referendum voor elkaar te krijgen. Maar dat is altijd nog beter dan te stemmen op een boekenverbieder. Vergeleken daarmee zijn de fouten van D66 peanuts.
Ik zou bijna zeggen "typisch D66-stijl", demoniseren zoals Thom (inmiddels erfelijk burgemeester) ook probeerde tegen Fortuyn; lekker politiek-correct (zeer) korte-termijn-effect.

"BoekENverbieder" .... omdat-ie gesteld heeft dat, als "mein kampf" (zonder hoofdletters graag) in de vrije verkoop hier verboden is, ook de koran (idem dito) dan minstens daarvoor in aanmerking komt?

Heb je die boeken wel ooit gelezen en inhoudelijk vergeleken?

"Niet genoeg gedaan" .... een eufemisme; het Referendum VERPATST voor wat extra geld naar nog steeds reddeloos maar wel zeer duur, onderwijs.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 juni 2009 om 17:23.
Oud 5 juni 2009, 17:56   #112
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

De PVV van Geert Wilders is heel goed in het inspelen op de zorgen en angsten van de Nederlanders. Hierbij spreek ik dus over begrippen als veiligheid, integratie en de kredietcrisis in samenspel met de huidige ressessie.

Maar kan de PVV ook concrete, haalbare oplossingen aandragen? Wilders kan schreeuwen "ik gooi alle buitenlanders eruit. Ik sloop Europa". Maar kan hij daar ook een concreet voorstel tegenover zetten? De PVV heeft geen antwoord op deze vragen, en Wilders loopt van een debat weg als dit aan het licht komt.

De simpele waarheid is deze: wij hebben Europa nodig om een sterke economie te hebben, om veiligheid te hebben en onze stem in de wereld te laten horen. Als wij alle buitenlanders eruit gooien zoals PVV-pedofielen graag zien, helpen we onze eigen economie naar het kerkhof. En dat niet alleen: hoe zal de Arabische wereld reageren met haar olie? Hoe zal democratisch Europa reageren?

Dan zouden we onszelf niet alleen isoleren van de buitenwereld, maar dan zouden we ook ons eigen graf delven. De PVV is goed in het inspelen op de onzekerheden, maar kan geen vergaande oplossingen produceren, noch een fatsoenlijk evenwichtig beleid uitstipellen. Hiermee verdedig ik overigens niet het huidige kabinet of de regeringspartijen, maar ik wil er wél op wijzen dat de PVV een gevaar vormt voor het welzijn van Nederland, van ons, onze kinderen en ons land. Onze toekomst.
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 17:59   #113
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
De PVV van Geert Wilders is heel goed in het inspelen op de zorgen en angsten van de Nederlanders. Hierbij spreek ik dus over begrippen als veiligheid, integratie en de kredietcrisis in samenspel met de huidige ressessie.

Maar kan de PVV ook concrete, haalbare oplossingen aandragen? Wilders kan schreeuwen "ik gooi alle buitenlanders eruit. Ik sloop Europa". Maar kan hij daar ook een concreet voorstel tegenover zetten? De PVV heeft geen antwoord op deze vragen, en Wilders loopt van een debat weg als dit aan het licht komt.

De simpele waarheid is deze: wij hebben Europa nodig om een sterke economie te hebben, om veiligheid te hebben en onze stem in de wereld te laten horen. Als wij alle buitenlanders eruit gooien zoals PVV-pedofielen graag zien, helpen we onze eigen economie naar het kerkhof. En dat niet alleen: hoe zal de Arabische wereld reageren met haar olie? Hoe zal democratisch Europa reageren?

Dan zouden we onszelf niet alleen isoleren van de buitenwereld, maar dan zouden we ook ons eigen graf delven. De PVV is goed in het inspelen op de onzekerheden, maar kan geen vergaande oplossingen produceren, noch een fatsoenlijk evenwichtig beleid uitstipellen. Hiermee verdedig ik overigens niet het huidige kabinet of de regeringspartijen, maar ik wil er wél op wijzen dat de PVV een gevaar vormt voor het welzijn van Nederland, van ons, onze kinderen en ons land. Onze toekomst.
juist,en wie word hier nu weer beter van,juist ja
Oud 5 juni 2009, 18:03   #114
willem1940NLD

Standaard

PVV wil helemaal niet "europa slopen" en evenmin "alle buitenlanders eruitgooien". Demoniseren heet het om zo leugenachtig iemands teksten te verdraaien.
Oud 5 juni 2009, 18:06   #115
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
juist,en wie word hier nu weer beter van,juist ja
Goede opmerking.

Wie zegt er eigelijk dat, indien we ons distantiëren van het heilig gewaand Europa, we daar nadeel van zullen ondervinden? Juist ja! De media! Die hoeven dan ook geen verklaring te geven WAAROM dat zo zou zijn. Iedereen slikt het en niemand kijkt om.

Zowel het gejank van Wilders als dat van de Europa-toejuichers is niet gebaseerd op feiten, maar op illusies. Illusies dat het beter zal worden, dat men eerlijk loon naar werken zal krijgen. Grapjassen. Stuk voor stuk.
Oud 5 juni 2009, 18:07   #116
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PVV wil helemaal niet "europa slopen" en evenmin "alle buitenlanders eruitgooien". Demoniseren heet het om zo leugenachtig iemands teksten te verdraaien.
Dat klopt. Wilders zet echter wel een toon als hij het bijvoorbeeld over ''Marokkaans tuig'' heeft. Je krijgt dan al snel de indruk dat hij voor ander tuig een mildere behandeling wenst. Wilders zou misschien meer zijn best doen om dat beeld van hemzelf te bestrijden. Daarvoor hoeft hij niet eens zijn toon te matigen. Je kunt ook best sneerhard en toch genuanceerd zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:20   #117
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Goede opmerking.

Wie zegt er eigelijk dat, indien we ons distantiëren van het heilig gewaand Europa, we daar nadeel van zullen ondervinden? Juist ja! De media! Die hoeven dan ook geen verklaring te geven WAAROM dat zo zou zijn. Iedereen slikt het en niemand kijkt om.

Zowel het gejank van Wilders als dat van de Europa-toejuichers is niet gebaseerd op feiten, maar op illusies. Illusies dat het beter zal worden, dat men eerlijk loon naar werken zal krijgen. Grapjassen. Stuk voor stuk.
inderdaad,het blijft werken zolang de kopers blijven geloven in die illusie
Oud 5 juni 2009, 18:35   #118
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou bijna zeggen "typisch D66-stijl", demoniseren zoals Thom (inmiddels erfelijk burgemeester) ook probeerde tegen Fortuyn; lekker politiek-correct (zeer) korte-termijn-effect.
En het is dan weer typisch voor de PVV(-aanhang) dat ze zich een slachtofferrol aanmeten. Extreme standpunten innemen, en dan dikke boehoe doen als andere partijen niet met je willen samenwerken.

Citaat:
"BoekENverbieder" .... omdat-ie gesteld heeft dat, als "mein kampf" (zonder hoofdletters graag) in de vrije verkoop hier verboden is, ook de koran (idem dito) dan minstens daarvoor in aanmerking komt?
Die nuance die jij nu aanbrengt klopt niet. Wilders heeft weldegenlijk gezegd dat hij de Koran wil verbieden.

"De Koran als studieobject wil Wilders nog wel toestaan, maar daar blijft het bij: ‘Een verbod is een verbod. Dus moet niet alleen verkoop, maar ook gebruik in moskeeën en bezit in huiselijke kring worden bestraft. Als dat in de huidige wetgeving niet kan, moet er een nieuwe verbodsbepaling komen."

Veel PVV'ers excuseren deze uitspraken door te doen alsof Wilders het niet zo letterlijk bedoelde. Maar bovenstaand oorspronkelijke citaat laat daar geen twijfel over bestaan. Wilders is een boekenverbieder omdat hij ook Mein Kampf verboden wil houden. Dat hoeft niet te verbazen want hij is nu eenmaal een vriend van Israel.

Citaat:
Heb je die boeken wel ooit gelezen en inhoudelijk vergeleken?
De Koran heb ik gedeeltelijk gelezen, Mein Kampf niet. Maar dat doet er niet toe. Dit is voor mij een principiele kwestie. Geen enkel boek mag van mij verboden worden. Ook al ben ik geen vriend van de islam.
Oud 5 juni 2009, 18:51   #119
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden we nadeel ondervinden als we Europa verlaten?
A: we hebben dan internationaal helemaal niets meer te zeggen
B: we missen de euro en diens sterke koers (waarmee we dus kwetsbaarder worden)
C: we kunnen niet meer ongehinderd door Europa reizen

Denk eens aan de jongere generatie zoals de mijne. Wij denken niet meer zonder de euro, zonder het Schengenverdrag, zonder Europese studiemogelijkheden.

En dan lees ik hier nog zo iets vreemds en simpels: "wie word daar nu beter van?"
Wel, wij Nederlanders. En dan bedoel ik álle Nederlanders, dus niet alleen de blanken die PVV'ers zo graag omschrijven als "Übermenschen".
Wat geeft ons het recht, het morele recht, om een hele bevolkingsgroep of een hele religie over een kant te werpen als zijnde slecht en barbaars? NIETS. Dat recht hebben we namelijk niet.

Ik ben geen verdediger van het huidige slappe kabinet, maar ik pleit voor verandering met een minder extreem en minder simplistische visie: laten we rustig blijven en rustig nadenken op lange termijn. Op korte termijn werkt Wilders' plan, maar op lange termijn zal het voor Nederland een fiasco van ongekende omvang zijn.

Waarom? Omdat we onszelf internationaal isoleren, omdat we de Arabische wereld met haar olie tegen ons in het harnas jagen, omdat we Europa verlaten waarmee we onze stem in de wereld verkleinen.
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:57   #120
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Waarom zouden we nadeel ondervinden als we Europa verlaten?
A: we hebben dan internationaal helemaal niets meer te zeggen
B: we missen de euro en diens sterke koers (waarmee we dus kwetsbaarder worden)
C: we kunnen niet meer ongehinderd door Europa reizen

Denk eens aan de jongere generatie zoals de mijne. Wij denken niet meer zonder de euro, zonder het Schengenverdrag, zonder Europese studiemogelijkheden.

En dan lees ik hier nog zo iets vreemds en simpels: "wie word daar nu beter van?"
Wel, wij Nederlanders. En dan bedoel ik álle Nederlanders, dus niet alleen de blanken die PVV'ers zo graag omschrijven als "Übermenschen".
Wat geeft ons het recht, het morele recht, om een hele bevolkingsgroep of een hele religie over een kant te werpen als zijnde slecht en barbaars? NIETS. Dat recht hebben we namelijk niet.

Ik ben geen verdediger van het huidige slappe kabinet, maar ik pleit voor verandering met een minder extreem en minder simplistische visie: laten we rustig blijven en rustig nadenken op lange termijn. Op korte termijn werkt Wilders' plan, maar op lange termijn zal het voor Nederland een fiasco van ongekende omvang zijn.

Waarom? Omdat we onszelf internationaal isoleren, omdat we de Arabische wereld met haar olie tegen ons in het harnas jagen, omdat we Europa verlaten waarmee we onze stem in de wereld verkleinen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be