Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 18:15   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

1. Wat maakt volkeren verschillend? De taal? De godsdienst? ...... Het hangt ervan af waar je de accenten legt.

...

2. België daarentegen houdt al 180 jaar stand, en het zal nog veel langer stand houden.
1. Zou het de taal zijn? Of speelt er nog wat �*nders mee? Zie bijlagen.

2. Denkt u dat? Zie bijlagen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  werkloosheid2007.jpg‎
Bekeken: 168
Grootte:  63,0 KB
ID: 50659  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vlaamsblaffen-1.jpg‎
Bekeken: 174
Grootte:  40,4 KB
ID: 50660  

Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 18:22   #102
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht

...

Over Balkenende en het Nederlandse volk worden met enige regelmaat niet zulke aardige dingen gezegd door jullie politici...
Sommige van die politici die niet zo aardig voor jullie waren, hebben de verkiezingen niet gewonnen. Meer nog, ze kregen een mooie opgestoken middelvinger te zien.

Dat is toch goed van ons?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 22:18   #103
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord van het eurovignet? Dat is een soort tol voor (zware) vrachtwagens. Nederlandse vrachtwagens moeten dus al betalen voor het gebruik van jullie wegen.

Mischien moeten we zoiets ook voor de Westerschelde invoeren. Mijn tante woont aan de monding in Zoutelande. Niets dan overlast heeft ze d'r van.
Jullie moeten nix invoeren, al dat gelummel over die uitdieping kost ons al genoeg geld.
Oud 15 juni 2009, 22:28   #104
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb ik al vaak genoeg op dit forum uitgelegd dat ik louter een noodzakelijk tegengeluid wil geven. Vlamingenknuffelaars lopen er al genoeg rond hier. Dat niet iedereen mijn kritiek weet te waarderen is begrijpelijk. Maar ik ben nou eenmaal van mening dat de gemiddelde Nederlander te positief denkt over Vlaanderen. Omgekeerd geldt dan weer dat de gemiddelde Vlaming te negatief denkt over Nederlander(ers). Ik streef ernaar dat Vlamingen en Nederlanders een realistisch beeld hebben over elkaar, meer niet.
Ik weet dat er in Vlaanderen veel gelachen wordt met Nederlanders maar je moet niet doen alsof dat omgekeerd niet het geval is. Nederlanders kunnen heel neerbuigend doen tegenover Vlamingen (Die ze dan ook steenvast Belgen noemen)
Oud 15 juni 2009, 22:33   #105
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat maakt volkeren verschillend? De taal? De godsdienst? ...... Het hangt ervan af waar je de accenten legt.

Het grote Nederland was ook onnatuurlijk, zo kunnen we jouw redenering doortrekken. En het is inderdaad niet gelukt, na 15 jaar ontplofte de boel. België daarentegen houdt al 180 jaar stand, en het zal nog veel langer stand houden.
Het belangrijkste om een natie te kunnen vormen is het idee van een gemeenschappelijk verleden.
Er hoeft geen echt gemeenschappelijk verleden zijn. Maar de mensen moeten het gevoel hebben dat er een is.
De Vlamingen hebben dat gevoel. Iedere Vlaming denkt dat hij afstamt van de Vlamingen die in de Guldensporenslag de Fransen versloegen.
Maar over België bestaat dit veel minder. Het enige dat we weten over de geschiedenis van België is dat de Vlamingen altijd door de franstalige zijn onderdrukt.

Als ik dit zeg praat ik niet over historische feiten, maar over het gevoel bij de mensen. Dat is uiteraard iets zeer algemeen en er zijn hierop zeker uitzonderingen.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 15 juni 2009 om 22:34.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 00:39   #106
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Zeg maar vooral Engeland en de Rothschilds.
Gaan we beginnen zeveren? Van de Rothschilds was in die periode nog geen sprake.

Sorry gast, maar op dit niveau verlaag ik me niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 07:03   #107
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan begrijp je mischien ook waarom ik zo strontziek word van de hollanderhaat waarmee vele Vlamingen behept zijn.
Begrijpelijk. Maar je mijdt ze niet: je zoekt ze op en hijst ze steeds maar weer op het voorplan. Dat is mijn kritiek.
Oud 16 juni 2009, 07:41   #108
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik weet dat er in Vlaanderen veel gelachen wordt met Nederlanders maar je moet niet doen alsof dat omgekeerd niet het geval is. Nederlanders kunnen heel neerbuigend doen tegenover Vlamingen (Die ze dan ook steenvast Belgen noemen)
U heeft gelijk.
Nedelanders kunnen Vlamingen niet begrijpen.
Ze begrijpen niet dat Vlamingen zo lang onder de knoet van de Fransen kunnen leven en zo onderdanig zijn.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 07:44   #109
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het enige dat we weten over de geschiedenis van België is dat de Vlamingen altijd door de franstalige zijn onderdrukt.

Als ik dit zeg praat ik niet over historische feiten, maar over het gevoel bij de mensen. Dat is uiteraard iets zeer algemeen en er zijn hierop zeker uitzonderingen.
Dat toch niet alleen maar een gevoel.
Het is toch de realiteit?

De Hollanders ,hebben daarom de Vlamingen altijd uitgelachen en dom gevonden.
Gelukkig begint dat nu te veranderen, omdat het Vlaams nationalisme sterker wordt.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 07:58   #110
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U heeft gelijk.
Nedelanders kunnen Vlamingen niet begrijpen.
Ze begrijpen niet dat Vlamingen zo lang onder de knoet van de Fransen kunnen leven en zo onderdanig zijn.
Citaat:
Het begon onmiddellijk na de revolutie van 1830. Die revolutie was zeer onpopulair bij de bevolking. Ze leidde tot een economische catastrofe en tot de verpaupering van Vlaanderen. De misleide Louis De Potter, een van de weinige Vlaamse voormannen van de revolutie, stelde bitter vast dat men na de revolutie veel minder vrij was dan ervoor en dat België en Nederland "herenigd moeten worden, met of zonder het Huis van Nassau, dat kan me niet schelen." België werd een gigantische militaire barak. De staat was zo gehaat dat zij er een leger op na moest houden van 100.000 man (voor een bevolking van drie miljoen). Dat was proportioneel het grootste leger van Europa. Het verslond jaarlijks 47 miljoen goudfrank en werd geleid door 28 generaals, waarvan 24 Franse inwijkelingen. Omstreeks 1834 werd het ongenoegen met het nieuwe regime echter zo groot dat het regime op 6 april 1834 het leger losliet op de "tegenstanders van België."

In heel het land sloegen soldaten de inboedel klein van Orangisten, plunderden hun huizen en mishandelden al wie ze te pakken kregen. "Het gaat om een muiterij tegen gunste van de regering," schreef koningin Louise. "De vijanden van de staat krijgen waar ze om gevraagd hebben," zei haar echtgenoot Leopold I aan Sir Robert Adair, de Britse ambassadeur die tegen het geweld kwam protesteren. Prof. Els Witte schreef in 1979 dat de "muiterij" van 1834 duidelijk van hogerhand georganiseerd was, maar noch zij noch andere historici slaagden erin te ontdekken door wie. De Belgische minister Lebeau was echter van mening dat "het plunderen van huizen van Orangisten, hoe betreurenswaardig ook, een vreselijke noodzakelijkheid is om de vijanden van de publieke orde te onderwerpen."
+ nog een paar hongersnoden in de veertiger jaren vd 19e E en de voor Vlaanderen desastreuse economische politiek vh nieuwe Belgische regime.
Dat zit er nog steeds in.
http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=904-24
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be