Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 12:28   #101
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Jij kent dan veel staten die een zwakkere bevolkingsgroep gewoon geeft wat ze willen?

Brussel is verloren omdat er amper nederlandstaligen wonen EN omdat brusselaars zelf niet blij vlaanderen willen.

Blijkbaar had jij ergens na de 2e WO de onafhankelijkheid uitgeroepen inclusief brussel? Dat zou een catastrophe geweest zijn.

Stap per stap is de enigste manier simpelweg omdat je vlaanderen zelf ook moet opbouwen, durrt het te lang? ja, zijn er fouten gemaakt? Ja maar je vergeet dat in vlaanderen er voor veel ook geen meerderheid is/was .

Integendeel denk ik zelfs, het is enkel door het immobiele dat veel mensen beseffen hoe slecht het wel is. Om hierboven erop verder te gaan, elk miniem stapje om de 4 jaar had belgie nog eeuwig kunnen rekken. De stilstand is wat belgie vernietigd vandaar dat de franstaligen ironisch 1 van de grootste bijdragen leveren tot het einde van belgie.

2/3 heb je in zowat elk land, belangenconflict houd op zich niks tegen.

En het zijn niet deze die belgie blokeren, het zijn de tegenstellingen tussen noord en zuid.

Onzin, de NVA gaat verder dan jouw pest maatregeltjes. Geen geld naar federaal bijvoorbeeld.

*zucht* Geen geld naar federaal is non-conformisme, als je dat deftig wil doen moet je de fiscaliteit opbreken. En als je goed luistert naar wat de partijen zeggen met wie ge eventueel in een regering zult stappen weet ge nu al dat ge droomt met zo een voorstellen. Mijn pestmaatregeltjes zijn dingen die jullie nog niet eens hebben kunnen realiseren in meer dan 4 jaar beleid. Is kritiek toegestaan?

Alez nu ga ik mij wassen en gaan werken.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 16 juni 2009 om 12:29.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:31   #102
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Je houdt je onledig met boutades die je niet gehoord hebt en waarvan je niet de gehele retoriek durft schetsen. Als je die al kent. Ik heb je al gezegd dat BDW evenveel boter op zijn hoofd wat dit betreft. Niet alleen was hij in het verleden fier als een gieter om Le Pen uit te nodigen, of culpabiliseerde hij de Joden omwille van hun eis tot verontschuldigingen vanwege de Antwerpse burgemeester
1 keer le penn ontmoet als student word "fier als ..." ? en zijn commentaar was tegen het stadsbestuur niet tegen de joden. AUb niet zaken beginnen verzinnen.

En je negeert het gewoon : de pocket van mohamed, alle migranten als "last" of als "primitief" zonder dat er daar enige reactie op komt van de partij (en terwijl dit helemaal NIET realistisch is) dan is het wel duidelijk dat de partij nog steeds last heeft van een racistische aanwezigheid.

DAT is het probleem.

Citaat:
maar hij ziet er geen graten in regeringen te vormen enerzijds met criminelen van de PS anderzijds met racisten van FDF.
Nog meer onzin, NVA heeft nooit een regering gevormd met PS of FDF. Zie je waarom ik zeg dat je gewoon graag kapt op NVA omdat ze stemmen van VB afneemt. Je beweert wel dat je ze het gunt, maar veel liever had je NVA 0% gehad en VB 5% erbij, dat iedereen dan sprak dat "vlaams" stemmen achertuit ging maakte je niks uit.

Citaat:
Zeg me nu zelf, wat is dan racisme: De pocket van mohammed of 'Vlamingen zijn woekerend ongedierte'. Als je consequent bent ga je dus ook niet aan tafel zitten met Mangain & co.
Weeral typisch die quote komt van een facebook pagina, niet van FDF zelf .

Citaat:
Dewever zoekt hier gewoon een stok om de hond mee te kunnen slaan, niet meer of niet minder. Als ze allemaal zo kleinzerig waren hardeom uitspraken dan regeerde er niemand nog met niemand. Nols was indertijd veel harder dan Dewinter, en die man was burgemeester. Ik heb hier vld'ers zelf veel racistischere uitspraken horen doen dan wij ooit zouden durven, en die mannen zitten hier in het beleid. Leg me dat eens uit.
Die doen dat niet in de media en hun partij steunt dit niet. En de wever moet helemaal niks doen, het VB doet dat wel keer op keer voor hem.

Citaat:
Als ik in de jaren 60 leef ben ik blij mijn geschiedenis te kennen, zou je ook beter eens doen.
We leven nu wel in de jaren 00, 60 is al lang geleden hoor, beter dat je de situatie nu kent.

Citaat:
Het gaat niet om de verzoenbaarheid van al onze thema's, het moet gaan om onze core business: Vlaamse onafhankelijkheid. PUNT.
Onzin, zoals ik al zei: het doel heiligt de middelen niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:33   #103
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
pak de VS met de verdeling van kiesmannen (die trouwens stemmen zoals ze willen) kan je met 35% van de stemmen de verkiezing winnen tegen iemand die 65% heeft.

.
Je slaat de bal compleet mis, nergens in VS heb je in pakweg een senaat een twee derde meerderheid nodig gekoppeld aan meerderheid in verschillende taalgroepen (wat daar trouwens onbestaande is) om een grondwetswijziging te bekomen.

Bij mijn weten heb ik nergens een uithaal geplaatst naar kiessystemen wel naar de manier waarop de wetgevende macht hier werkt. Wat ik hier poneer is trouwens een Vlaams bewustwordingsargument van het zuiverste soort, waarom iemand die ook nationalist is, zoals naar ik veronderstel jij dus, dit wil torpederen is mij vreemd.
Oud 16 juni 2009, 12:33   #104
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen geld naar federaal bijvoorbeeld.
Net daarom zegt Peeters al geen geld in het federale niveau te willen pompen. Evenwicht is al sterk genoeg. Den Kris zegt dat net om N-VA niet al op voorhand de koffie te laten weigeren.
En zo heeft de N-VA nu al invloed.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:34   #105
k9

Standaard

Citaat:
Ben blij dat ge mij gelijk geeft, en mijn non-conformisme onderschrijft. Alez, we zullen zien wat het zal worden, en wat jullie ... oh sorry dat mag ik niet zeggen, wat euh... ja... gij en de n-va daar, via het zo 'gehuldigde conformisme', van terecht zullen brengen.

Ik ben de vijand daar niet voor, bekijk daarvoor eerst uw 'vrienden'.
Hier vat je perfect jouw probleem samen: wat de NVA zegt weet je zelfs blijkbaar niet, dit is niet mijn idee maar dat van de NVA. het is dus niet JOUW standpunt dat ik gelijk geef (je zei hierboven trouwens iets heel anders) het is het NVA standpunt van de hele campagne dat jij blijkbaar als goed beschouwt.

Als over vijand: elkeen die die uitspraken van de winter en annemans als realiteit aanneemt komt daar in de buurt van.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Laatst gewijzigd door k9 : 16 juni 2009 om 12:34.
Oud 16 juni 2009, 12:37   #106
k9

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat jullie een mislukking zijn 1 week na de verkiezingen, let mij geen woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken. Ik zeg wel heel degelijk en duidelijk, onomfloerst dat jullie er nog niets van gebakken hebben via de stap voor stap met cd&v en andere zuilpartijen methode.
geen stap? Grote verkiezingsoverwinning, nogmaals meerderheid, een concept dat je maar niet snapt.

Citaat:
Als de n-va een staatshervorming uit de brand weet te slepen dan zal dat zeker niet genoeg zijn, ook voor de n-va niet: Haar grondbeginselen gaan ervan uit dat het met belgie niet kan. Dus moet belgië ook voor haar weg. Tot nader order krijg je iets niet weg door het te versterken.
De NVA in tegenstelling tot VB beseft dat je niet vandaag op morgen alles kan realiseren.

Citaat:
Dus ik wacht af wat er uit de bus zal komen, maar ik vrees het erste: Plat op de buik of oppositie voor de n-va. En dat is mijn mening, daarvoor hoef ik geen verantwoording af te leggen. U zult wel zien hoe dicht we bij ons onafhankelijkheid zijn op het einde van de derde n-va rit.
Dichter als zonder NVA en enkel VB, nu is er tenminste hoop met enkel VB was er 100% zeker niks gebeurd.

Oud 16 juni 2009, 12:39   #107
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
1 keer le penn ontmoet als student word "fier als ..." ? en zijn commentaar was tegen het stadsbestuur niet tegen de joden. AUb niet zaken beginnen verzinnen.

En je negeert het gewoon : de pocket van mohamed, alle migranten als "last" of als "primitief" zonder dat er daar enige reactie op komt van de partij (en terwijl dit helemaal NIET realistisch is) dan is het wel duidelijk dat de partij nog steeds last heeft van een racistische aanwezigheid.

DAT is het probleem.

Nog meer onzin, NVA heeft nooit een regering gevormd met PS of FDF. Zie je waarom ik zeg dat je gewoon graag kapt op NVA omdat ze stemmen van VB afneemt. Je beweert wel dat je ze het gunt, maar veel liever had je NVA 0% gehad en VB 5% erbij, dat iedereen dan sprak dat "vlaams" stemmen achertuit ging maakte je niks uit.

Weeral typisch die quote komt van een facebook pagina, niet van FDF zelf .

Die doen dat niet in de media en hun partij steunt dit niet. En de wever moet helemaal niks doen, het VB doet dat wel keer op keer voor hem.

We leven nu wel in de jaren 00, 60 is al lang geleden hoor, beter dat je de situatie nu kent.

Onzin, zoals ik al zei: het doel heiligt de middelen niet.
De uitsprak van fdw is hard en onverstaanbaar voor vele buitenstaanders. En hij mag dat van mij gerust laten. Niet omdat ze oncorrect is, maar omdat media en consoorten dat zo percipiëren.

Bdw moest indertijd plat op de buik na het joden-conflict, hij probeerde zich net zoals na het le pen incident in alle mogelijke bochten te wringen en jij wringt mee. Hij krijgt hiermee met mijn uitspraken niet meer of niet minder dan een koekje van eigen deeg, als je ons van alles verwijt moet je er tegenkunnen dat we van jullie het zelfde zeggen of zelfs insinueren. Wie de bal kaatst... En zeker wie zelf boter op het hoofd heeft. De n-va compromiteerd haar eigen nationalisme hiermee ook. Je geeft gewoon munitie aan Belgicisten allerhande.

Heb ik ooit gezegd dat n-va in een regering heeft gezeten met? Neen wel dat ze een regering hebben pogen te vormen met. Lezen en nadenken waarde vriend.

Voor al het overige mag je je 'onzin' voor je eigen houden, je speelt enkel en alleen vol in de kaarten van Belgicisten. Je verbale verbetenheid mij aan te vallen steekt torenhoog boven je grondretoriek uit.

En nu ben ik echt weg.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 16 juni 2009 om 12:42.
Oud 16 juni 2009, 12:40   #108
k9

Standaard

Citaat:
*zucht* Geen geld naar federaal is non-conformisme, als je dat deftig wil doen moet je de fiscaliteit opbreken. En als je goed luistert naar wat de partijen zeggen met wie ge eventueel in een regering zult stappen weet ge nu al dat ge droomt met zo een voorstellen.
Daarvoor hoef je helemaal geen fiscaliteit op te breken. Voorbije jaren boekte vlaamse overheid overschotten die dan doorgesluisd werden naar federaal.

Citaat:
Mijn pestmaatregeltjes zijn dingen die jullie nog niet eens hebben kunnen realiseren in meer dan 4 jaar beleid. Is kritiek toegestaan?
Weeral die jullie,

En nogmaals die maatregelen zijn grotendeels zinloos om franstaligen onder druk te zetten. JIj mag gerust alle moeite doen voor nutteloos anderen te pesten, maar ik hoop dat ze hun tijd ergens nuttiger insteken.

Oud 16 juni 2009, 12:43   #109
k9

Standaard

Citaat:
Je slaat de bal compleet mis, nergens in VS heb je in pakweg een senaat een twee derde meerderheid nodig gekoppeld aan meerderheid in verschillende taalgroepen (wat daar trouwens onbestaande is) om een grondwetswijziging te bekomen.
*Zucht* Jij vroeg een ondemocratisch voorbeeld in een ander land, ik gaf het je, lees het nog eens misschien snap je het dan.

Citaat:
Bij mijn weten heb ik nergens een uithaal geplaatst naar kiessystemen wel naar de manier waarop de wetgevende macht hier werkt. Wat ik hier poneer is trouwens een Vlaams bewustwordingsargument van het zuiverste soort, waarom iemand die ook nationalist is, zoals naar ik veronderstel jij dus, dit wil torpederen is mij vreemd.
Vlaanderen is voor mij geen fetisch, ik ben voor vlaanderen omdat belgie niet werkt en zo zijn de meeste vlaams nationalisten volgens mij. Moest belgie werken kon dat zonder problemen voor mij verder blijven bestaan.

Ik ben geen masochist die absoluut een vlaamse onafhankelijkheid wil zelfs al zou 90+% van de vlamingen daar slechter mee af zijn.

Oud 16 juni 2009, 12:49   #110
k9

Standaard

Citaat:
De uitsprak van fdw is hard en onverstaanbaar voor vele buitenstaanders. En hij mag dat van mij gerust laten. Niet omdat ze oncorrect is, maar omdat media en consoorten dat zo percipiëren.
Die uitspraken zijn niet correct, of ga jij akkoord dat alle migranten een last en primitief zijn?

Citaat:
Bdw moest indertijd plat op de buik na het joden-conflict, hij probeerde zich net zoals na het le pen incident in alle mogelijke bochten te wringen en jij wringt mee. Hij krijgt hiermee met mijn uitspraken niet meer of niet minder dan een koekje van eigen deeg, als je ons van alles verwijt moet je er tegenkunnen dat we van jullie het zelfde zeggen of zelfs insinueren. Wie de bal kaatst... En zeker wie zelf boter op het hoofd heeft. De n-va compromiteerd haar eigen nationalisme hiermee ook. Je geeft gewoon munitie aan Belgicisten allerhande.
Onzin

De wever deed die uitspraak omdat hij de indruk had dat men via die excuses het vlaamse nationalisme wilde aanpakken. Zeg me eens wat vlaanderen te maken heeft met de pocket van mohmaed en primitieven/lasten?

En nogmaals: le pen was in zijn studententijd bij elke verklaring wringt hij zich nooit in bochten hij legt gewoon uit waarom.

Citaat:
Heb ik ooit gezegd dat n-va in een regering heeft gezeten met? Neen wel dat ze een regering hebben pogen te vormen met. Lezen en nadenken waarde vriend.
"regeringen te vormen" is duidelijk hoor. Daarnaast zoals ik je al vele keren heb uitgelegd heb je nu eenmaal een meerderheid nodig die partijen in tegenstelling tot VB zijn niet veroordeeld, noch doen ze zo'n uitspraken .

Citaat:
Voor al het overige mag je je 'onzin' voor je eigen houden, je speelt enkel en alleen vol in de kaarten van Belgicisten. Je verbale verbetenheid mij aan te vallen steekt torenhoog boven je grondretoriek uit.

En nu ben ik echt weg.
Ik je aanvallen? Ik spreek over het VB? Of ben jij her filip?

Verder merk ik op dat blijkbaar het NVA standpunt belgecististen help nochtans beweerde je hierboven dat je nog niet ging oordelen

Oud 16 juni 2009, 12:57   #111
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarvoor hoef je helemaal geen fiscaliteit op te breken. Voorbije jaren boekte vlaamse overheid overschotten die dan doorgesluisd werden naar federaal.

Weeral die jullie,

En nogmaals die maatregelen zijn grotendeels zinloos om franstaligen onder druk te zetten. JIj mag gerust alle moeite doen voor nutteloos anderen te pesten, maar ik hoop dat ze hun tijd ergens nuttiger insteken.
Stabiliteitspact etc,Kortom: eigen n-va programma. Waaruit zelfs de 'pestmaatregelen' onrealiseerbaar bleken.

Een Vlaams gewest dat tot nader order niet meer dan een frietkot inzake bevoegdheden is zal mbt diezelfde retoriek ook niet meer dan wat pestmaatregelen kunnen doen.

Fiscaliteit is nog steeds een federale materie. FOD en geen VOD. Belastingen zijn de motor tot, derhalve krijgen wij ook centen van federaal. Of ben je Van Rompuy's uitspraak voor de verkiezingen al vergeten: 'De deelstaten zullen het met 1,65 miljard minder moeten doen is afgesproken in het overlegcomité'. http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...145900-438.art

We moeten dus opletten niet in onze eigen vingers te snijden, want zolang Vlaanderen zich dus niet zelf kan bedruipen met het innen van alle belastingen staan we fiscaal niet zo sterk als jij wil doen uitstaan.

Wat zowel in n-va als Vlaams Belang programma staat aan maatregelen is, in gedachte de maddensdoctrine, bedoelt om belangconflicten in het leven te roepen en finaal de Belgische staat te blokkeren. Niet volledig fiscaal want dan kunnen we maar deels (Denk aan ons frietkot statuut). Wel institutioneel, zodoende we daar een mes op de keel van de Franstaligen kunnen zetten dien verstaande te kunnen ijveren voor een Vlaamse staat als alternatief...

toedeloe sjoe!

Laatst gewijzigd door dominatrix : 16 juni 2009 om 13:00.
Oud 16 juni 2009, 12:58   #112
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die uitspraken zijn niet correct, of ga jij akkoord dat alle migranten een last en primitief zijn?

Onzin

De wever deed die uitspraak omdat hij de indruk had dat men via die excuses het vlaamse nationalisme wilde aanpakken. Zeg me eens wat vlaanderen te maken heeft met de pocket van mohmaed en primitieven/lasten?

En nogmaals: le pen was in zijn studententijd bij elke verklaring wringt hij zich nooit in bochten hij legt gewoon uit waarom.

"regeringen te vormen" is duidelijk hoor. Daarnaast zoals ik je al vele keren heb uitgelegd heb je nu eenmaal een meerderheid nodig die partijen in tegenstelling tot VB zijn niet veroordeeld, noch doen ze zo'n uitspraken .

Ik je aanvallen? Ik spreek over het VB? Of ben jij her filip?

Verder merk ik op dat blijkbaar het NVA standpunt belgecististen help nochtans beweerde je hierboven dat je nog niet ging oordelen
Ik heb het hier over U.
Dat doe jij met het verdelen van de Vlaams nationalisten. punt.
Oud 16 juni 2009, 12:59   #113
k9

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier over U.
Dat doe jij met het verdelen van de Vlaams nationalisten. punt.
Doe ik helemaal niet, ik merk op dat diegene van hen die hun stemmen aan het VB geven die aan het verspillen zijn, dat is ze niet opdelen dat is ze juist integendeel willen bundelen.

Oud 16 juni 2009, 13:03   #114
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe ik helemaal niet, ik merk op dat diegene van hen die hun stemmen aan het VB geven die aan het verspillen zijn, dat is ze niet opdelen dat is ze juist integendeel willen bundelen.

Iedereen zijn waarheid, als we onafhankelijk zijn kunnen we vertellen wie ze nu echt in pacht had. baai.
Oud 16 juni 2009, 13:08   #115
k9

Standaard

Citaat:
Iedereen zijn waarheid, als we onafhankelijk zijn kunnen we vertellen wie ze nu echt in pacht had. baai.
Als er beter bestuurd word bedoel je.

En sorry hoor, maar hierboven sla je de bal toch echt wel meermaals mis, niet enkel verzin je erop los, ook ontwijk je gewoon da vraag van het racisme in het VB.

Oud 16 juni 2009, 13:10   #116
k9

Standaard

Citaat:
Stabiliteitspact etc,Kortom: eigen n-va programma. Waaruit zelfs de 'pestmaatregelen' onrealiseerbaar bleken.

Een Vlaams gewest dat tot nader order niet meer dan een frietkot inzake bevoegdheden is zal mbt diezelfde retoriek ook niet meer dan wat pestmaatregelen kunnen doen.
Je hebt een probleem met wallonie en brussel en uit frustratie werk je dat uit op inwoners van vlaanderen: dat vind jij een goede manier van aanpakken?

Citaat:
Fiscaliteit is nog steeds een federale materie.
Ja maar dat heeft niks te maken met de vlaamse overschotten.

Citaat:
We moeten dus opletten niet in onze eigen vingers te snijden, want zolang Vlaanderen zich dus niet zelf kan bedruipen met het innen van alle belastingen staan we fiscaal niet zo sterk als jij wil doen uitstaan.
Je vergeet dat wallonie en brussel nog veel zwakker staan.

Citaat:
Wat zowel in n-va als Vlaams Belang programma staat aan maatregelen is, in gedachte de maddensdoctrine, bedoelt om belangconflicten in het leven te roepen en finaal de Belgische staat te blokkeren. Niet volledig fiscaal want dan kunnen we maar deels (Denk aan ons frietkot statuut). Wel institutioneel, zodoende we daar een mes op de keel van de Franstaligen kunnen zetten dien verstaande te kunnen ijveren voor een Vlaamse staat als alternatief...
Meer vlaamse bevoegdheden als alternatief, direct de staat eisen is niet aan de orde nu.

Citaat:
toedeloe sjoe!
sjoe?

Oud 16 juni 2009, 14:29   #117
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mooie definitie van nooit
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:12   #118
TEN OORLOG!
Banneling

Standaard

Zeg nooit nooit !
TEN OORLOG! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be