Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 01:15   #101
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik heb daar begrip voor omdat Pelgrim bij de vraag "Een onafhankelijk Vlaanderen" tenminste duidelijk JA zegt. Deze vraag stel ik losgekoppeld van "En daarna...", ik heb het dan puur over het staatkundige. Voor mij is het ook niet gedaan na Vlaamse onafhankelijkheid, dan begint de Dietse hereniging pas ten volste voor mij. Het enige wat ik nu eens van N-SA wil weten is "Een onafhankelijk Vlaanderen? Ja/Nee".
Welke nationalist zal zeggen dat hij tegen onafhankelijkheid is? Geen enkele!
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 02:21   #102
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Welke nationalist zal zeggen dat hij tegen onafhankelijkheid is? Geen enkele!
Dus het antwoord is "Ja, N-SA is voor Vlaamse onafhankelijkheid"?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 07:24   #103
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

http://www.n-sa.be/index.php?option=...d=49&Itemid=59

Citaat:
Onmiddellijke Vlaamse onafhankelijkheid met Brussel als hoofdstad en Nederlands als officiële taal. Hieraan gekoppeld dienen verregaande maatregelen genomen die onze taal en identiteit beschermen.
Voor het overige meen ik mij ook te herinneren dat N-SA aanwezig was/is op Ijzerwake, Mars op Brussel enz.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 11:46   #104
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Om vrij te zijn is ook macht nodig.
Oud 30 juni 2009, 12:38   #105
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Om vrij te zijn is ook macht nodig.
Ik zie Vlaanderen eerder als een aangedreven zijspan dan als een motor.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 10:04   #106
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir Bekijk bericht
http://www.n-sa.be/index.php?option=...d=49&Itemid=59

Voor het overige meen ik mij ook te herinneren dat N-SA aanwezig was/is op Ijzerwake, Mars op Brussel enz.
Lezen kan soms toch zo moeilijk zijn voor sommigen hé...
Odoric is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:12   #107
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odoric Bekijk bericht
Lezen kan soms toch zo moeilijk zijn voor sommigen hé...
Inderdaad, dat is nog niet alles...

Er zijn er zelfs -we gaan geen namen noemen - die bewust afwezig blijven van een activiteit van hun vereniging omdat iemand van het N-SA als gastspreker is uitgenodigd.
Jaloersheid....
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:44   #108
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik zie Vlaanderen eerder als een aangedreven zijspan dan als een motor.
Een gemotoriseerde kruiwagen dus ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:59   #109
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Inderdaad, dat is nog niet alles...

Er zijn er zelfs -we gaan geen namen noemen - die bewust afwezig blijven van een activiteit van hun vereniging omdat iemand van het N-SA als gastspreker is uitgenodigd.
Jaloersheid....
Ik wil dat gerust geloven, ik verschiet na al die jaren in niets meer. Hedendaags rechts is een bende laf rapalje geworden.
Oud 11 juli 2009, 04:16   #110
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,
Niet enkel hebt u hiermee een domme vraag gesteld, we hebben vastgesteld dat u op internet leugens over N-SA zit rond te vertellen. Ik stel voor dat u uw onzin op Facebook als zou N-SA belgicistisch zijn weghaalt. Kwestie van nog enigszins een collegiale omgang te verzekeren op activiteiten waar zowel u als militanten van ons beiden op aanwezig zijn.

P.S. Een ruime N-SA delegatie nam gisterenavond in Brugge deel aan de officiële elf juli viering en legde ondermeer een krans neer tijdens de bloemenhulde aan het standbeeld van Breydel en De Coninck. Rare jongens, die "belgicisten"!
Oud 11 juli 2009, 08:23   #111
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
Beste,
Niet enkel hebt u hiermee een domme vraag gesteld, we hebben vastgesteld dat u op internet leugens over N-SA zit rond te vertellen. Ik stel voor dat u uw onzin op Facebook als zou N-SA belgicistisch zijn weghaalt. Kwestie van nog enigszins een collegiale omgang te verzekeren op activiteiten waar zowel u als militanten van ons beiden op aanwezig zijn.

P.S. Een ruime N-SA delegatie nam gisterenavond in Brugge deel aan de officiële elf juli viering en legde ondermeer een krans neer tijdens de bloemenhulde aan het standbeeld van Breydel en De Coninck. Rare jongens, die "belgicisten"!
N-SA belgicistisch?? haha Dit moet (wederom) een late 1 april grap zijn vrees ik (hoop ik?) Ik vermoed dat er een paar dit niet al te gelukkig zullen opvatten na jaren in de weer te zijn geweest voor Vlaanderen...
Oud 11 juli 2009, 09:10   #112
Metternich

Standaard

Citaat:
Kwestie van nog enigszins een collegiale omgang te verzekeren op activiteiten waar zowel u als militanten van ons beiden op aanwezig zijn.
Mijn stelling over snel op tenen getrapt zijn en agressieve houding wordt nogmaals bewezen. Ik zie niet in waarom ik dat stuk zou verwijderen waar u het over hebt, dat zou immers een ganse discussie half onbegrijpbaar maken. En leugens verspreiden op internet... Als men een reactie op Facebook al moet gaan beschouwen als leugens verspreiden op internet... Beetje proportioneel denken kan geen kwaad.

Daarbij, ik zal niet uitsluiten dat er bij N-SA Vlaams-nationalisten zitten, maar ik weet ook wat ik dan weer van anderen heb gehoord. Als men daar nu de dialoog zou verkiezen naar andere verenigingen toe i.p.v. de agressieve tactiek van de stormram zouden dat soort misverstanden al veel minder snel ontstaan. Wanneer men door één opmerking van die aard al moet overgaan tot halve bedreigingen, is het maar droevig gesteld. Richt liever uw pijlen op mensen die volledig niet bereid zijn op de dialoog i.t.t. ik die, mits er effectief voor de dialoog wordt gekozen, direct open zal staan daarvoor. Maar niet als men tegelijk een agressieve tactiek voert tegen de Beweging. Een olijftak en een stormram kan men immers niet tegelijk vasthouden. Maar momenteel is het duidelijk dat de minste kritiek blijkbaar moet worden beantwoord met een gescheld en gedoe.

En mijn uitnodiging voor een debat ten gronde blijft geldig. Alleen moet er dan wel bereidheid zijn tot constructieve dialoog.

Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juli 2009 om 09:30.
Oud 11 juli 2009, 14:45   #113
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Als elk voor zichzelf maar weet wat hij is, dan is het goed.
Oud 11 juli 2009, 16:20   #114
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als elk voor zichzelf maar weet wat hij is, dan is het goed.
Voor iemand die anders altijd forse uitspraken durft te doen ben je hier behoorlijk vaag.

Metternich heeft dus weldegelijk een punt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 22:07   #115
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn stelling over snel op tenen getrapt zijn en agressieve houding wordt nogmaals bewezen. Ik zie niet in waarom ik dat stuk zou verwijderen waar u het over hebt, dat zou immers een ganse discussie half onbegrijpbaar maken. En leugens verspreiden op internet... Als men een reactie op Facebook al moet gaan beschouwen als leugens verspreiden op internet... Beetje proportioneel denken kan geen kwaad.

Daarbij, ik zal niet uitsluiten dat er bij N-SA Vlaams-nationalisten zitten, maar ik weet ook wat ik dan weer van anderen heb gehoord. Als men daar nu de dialoog zou verkiezen naar andere verenigingen toe i.p.v. de agressieve tactiek van de stormram zouden dat soort misverstanden al veel minder snel ontstaan. Wanneer men door één opmerking van die aard al moet overgaan tot halve bedreigingen, is het maar droevig gesteld. Richt liever uw pijlen op mensen die volledig niet bereid zijn op de dialoog i.t.t. ik die, mits er effectief voor de dialoog wordt gekozen, direct open zal staan daarvoor. Maar niet als men tegelijk een agressieve tactiek voert tegen de Beweging. Een olijftak en een stormram kan men immers niet tegelijk vasthouden. Maar momenteel is het duidelijk dat de minste kritiek blijkbaar moet worden beantwoord met een gescheld en gedoe.

En mijn uitnodiging voor een debat ten gronde blijft geldig. Alleen moet er dan wel bereidheid zijn tot constructieve dialoog.
M'n beste,

Wanneer u op internet schrijft (of dat nu Smoelenboek of iets anders is doet er niet toe) dat N-SA belgicistisch is, dan liegt u. En het is toch begrijpelijk dat sommige mensen anders reageren dan anderen wanneer je leugens over hen vertelt? Mij kan het niet zo veel schelen bijvoorbeeld, het zegt veel over u, maar er zijn Vlaamsgezinde militanten pur et dur (excusez moi voor dit Frans, maar van een "belgicist" zal u dat wel begrijpen) die niet bepaald eenvoudig verteren dat een jongen van nog geen 25 jaar die zelf nog niets bewezen heeft eens gaat zeggen dat ze belgicist zijn.

Waarom vertelt u niet eens rustig wat u "van anderen" hebt gehoord? En waarom niet van wie? Of durft u dat niet? Komaan Metternich, laat ons eens open kaart spelen. Of wil je nog eens bevestigen dat roddelen één van de belangrijkste bezigheden is voor velen in dat deel van de Vlaamse "Beweging" waarin u actief bent? Het staat u vrij kritiek te geven op wat N-SA zegt en doet, maar doet dit dan gefundeerd aub en haal argumenten aan.

Als er iemand is die iets organiseert, opricht,... en niet meedoet met jullie clubfamilie, dan was het destijds ofwel ene van de staatsveiligheid of een communist. Nu is het dus belgicist. Wat zal het volgende zijn?

Wat betreft die mensen die absoluut niet in discussie wensen te gaan, meent u nu dat wij ons daarmee nog zouden moeten gaan bezighouden?

Voor ons geen probleem wat betreft een debat of discussieavond of -namiddag, wij zijn daar steeds vragende partij voor geweest. Overigens heb ik nergens gescholden of bedreigingen geuit. Stuurt u een e-post met voorstel tot discussie/debat naar het nationale e-postadres van N-SA?
Ik beschouw ondertussen deze discussie tussen ons als afgesloten, ondermeer om de goede verstandhouding niet verder te verbrodden.
Oud 11 juli 2009, 22:42   #116
Metternich

Standaard

Soit, heb vandaag een productief gesprek gehad met N-SA-coördinatoren hierover waarbij misverstanden langs beide kanten zijn besproken en uitgeklaard. De zaak is voor mij dan ook gesloten.

Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juli 2009 om 22:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be