![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mocht België/Vlaanderen Islamitisch worden, zou u emigreren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 58,33% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
20 | 41,67% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Probleem met jou is dat je enkel positieve dingen kunt vertellen over de Arabische cultuur (zover die heterogene groep als dusdanig te definiëren valt). Die pure verheerlijking is ook een gevaarlijke instelling en mist evenzeer nuance. Mensen die de geschiedenis geen schade aandoen door persoonlijke ideologie, die zijn een schaarsheid in deze wereld.
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar men moet de Arabieren niet als mohammedanen beschouwen; alle mogelijke gezindten hebben in de Arabische wereld bestaan; christelijke Arabieren bestaan al veel langer dan wat wij de "islam" plegen te noemen. En ja, de "hogere" Arabische cultuur leidt nu al zes eeuwen een kommerlijk bestaan, getuige de United Nations Arab Human Development Reports wbt de recente stand van zaken. De misdaden van de familie Bush & trawanten in Irak zullen ertoe bijdragen dat de moslims aldaar inspiratie blijven zoeken in de ideeën van een karavaanrover in plaats van zich erop toe te leggen, lichtpunten te worden/creëren. Die oorlogen vormen dus ook een culturele ramp, waarin vele Arabieren eigenlijk met Bush meewerken. De Amerikaanse haviken kunnen mohammedaanse dogmatici best gebruiken; b.v. om hun eigen torengebouwen te helpen slopen en zo hun eigen volk te belazeren.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men moet de meeste hedendaagse moslims nageven dat zij geen echte mohammedanen meer zijn (degenen die het wel zijn, zullen de benaming afwijzen, maar dat is een ander verhaal). De meesten zullen, zoals Weiße Rose hier doet, niet prat gaan op oorlogen en plundertochten uit het verleden, maar echte lichtpunten uit hun verleden en heden onder de aandacht willen brengen. Dat was een paar eeuwen geleden wel anders, en het wijst op een geleidelijke humanisering van de mentaliteit, zoals die ook bij ons heeft plaatsgevonden in het kielzog van de secularisering, zelfs en raar genoeg soms nog het meest bij gelovige christenen. De vraag is natuurlijk, hoe snel het allemaal zal gebeuren, en of de islam zich tijdig van de koran zal bevrijden (dat dit mogelijk is, zullen de meesten ook bestrijden, maar goed, ik laat het toch staan). Bovendien doen vele mohammedanen thans hun best om iets onmogelijks te bewijzen (�* la Maurice Bucaille): dat de koran overeenkomt met de wetenschap. Dat was vroeger andersom: vooral de laatste zes eeuwen moesten soennitische denkers veeleer bewijzen dat hun bevindingen overeenkwamen met de koran, waardoor hun denken in zulk een procrustesbed werd gespannen, dat alleen verstarring het gevolg kon zijn. Die recente omkering, die eigenlijk Allah aan de wetenschap onderwerpt (o grootste zonde die er bestaat: sjirk, een ander gezag naast Allah erkennen!) zal onvermijdelijk het geloof verder aanvreten; hopelijk komt die ontwikkeling niet te laat. Als het er nu eens op uit zou draaien dat moslims, christenen en ongelovigen gaan wedijveren in het aardig en beschaafd zijn, dan hoeft niemand meer ergens naartoe te emigreren. Herinnert me aan "Nathan der Weise" van Lessing.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 13 juli 2009 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Vandaag zijn de nieuwe Europese, Slavische landen nog gelukkig met mensen uit West-Europa, die daar hun geld komen investeren, en zich eventueel ginder vestigen. Een stevige voet aan de grond krijgen ginder, zonder het thuisland in de steek te laten zou intelligent zijn, en de mensen in de Slavische landen er vooral goed op wijzen welk een gevaar de intrede van de islam , én de vergrijzing, in hun landen zou betekenen. Dat ze het vooral niet vergeten !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb geen probleem. Dit forum heeft een probleem. In zowat elk I&I-topic wordt de islam door het slijk gehaalt. De islam wordt hier altijd van de negatieve kant belicht, terwijl de islam weldegelijk meer is dan terrorisme en enkele betwistbare koranverzen. Ik probeer naast al dat negativisme ook het positieve uit de islam naar voren te brengen, wat naar mijn mening essentieel is. De islam heeft zijn negatieve kanten (zoals alles en iedereen zijn negatieve kanten heeft), maar zeer zeker ook zijn positieve kanten en die wil ik graag naar voren schuiven om al dat negativisme te doorbreken. Het probleem van bepaalde mensen is dat ze enkel het negatieve WILLEN aanhalen, maar hun ogen sluiten voor het positieve. Dat, mijn beste, is het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn complimenten voor uw posts 'kodo kodo'. Interessante bijdragen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk niet dat het ooit zo ver komt. Als het wel zou gebeuren dan zou ik zeker niet wegtrekken maar blijven vechten voor mijn rechten.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat het woorden, witroos? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry maar islam is geen cultuur maar een totalitaire ideologie gebaseerd op het idee van een monotheistische god.. En islam die wereldwijd verspreidt is heeft zich mogelijk aan culturen aangepast en deze beinvloed, maar zeggen dat islam op zich een cultuur is klopt niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() Als als.
Als de kat een stoof is kunnen we koeien melken op't dak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij gaat dat hier trouwens binnen 10 jaar een extreem-rechtse VB dictatuur worden. Wat gaan we dan doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, ik niet!
Ik wil geen enkele dictatuur, wel een duidelijk beleid wat niet door leken maar professionals gevoerd wordt! Waarom we gaan stemmen is me onduidelijk, een verliezende partij( SPA) realiseert prompt "zijn programma voor 80 procent" en levert ministers af! Ze regeren vrolijk mee, begrjipe wie begrijpen kan in Vlaanderen, wat voor zin heeft stemmen nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juli 2009 om 14:21. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar op zich is islam een ideologie, geen cultuur,evenmin is het Christendom dit, toch heeft het sterk o;a wetgeving en dus deze cultuur gevormd. |
|
![]() |
![]() |