Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2009, 21:06   #101
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ge moogt zo allemaal nie inzitten met de medemens
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 21:07   #102
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja. En dat is een perversie. Dat die mensen intussen op kranen of in kerken moeten gaan liggen hongeren is ondergeschikt aan de wens om nog meer voornamelijk franstalige illegalen binnen te halen.
Hier ben ik het met je eens. Maar dat is die weke dom-linkse logica:

"Ja, dat is OOK erg, maar dat in Afrika is echt kei erg, we moeten ze allemaal zo snel mogelijk helpen. Een migratiestop is onwenselijk want het is daar echt kei erg. En ja, wij moeten die mensen hier ook helpen, tuurlijk is dat erg. Wij moeten maar ons best doen.
Maar ik moet door, de bus naar Werchter vertrekt."
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 21:07   #103
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik heb hier mijn lessen ergens staan hé.
Oud 6 juli 2009, 21:08   #104
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Hier ben ik het met je eens. Maar dat is die weke dom-linkse logica:

"Ja, dat is OOK erg, maar dat in Afrika is echt kei erg, we moeten ze allemaal zo snel mogelijk helpen. Een migratiestop is onwenselijk want het is daar echt kei erg. En ja, wij moeten die mensen hier ook helpen, tuurlijk is dat erg. Wij moeten maar ons best doen.
Maar ik moet door, de bus naar Werchter vertrekt."
Dat klasseren we onder zoals Txiki het noemt, domme vrouwen.
Oud 6 juli 2009, 21:09   #105
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Dat klasseren we onder zoals Txiki het noemt, domme vrouwen.
Niet alleen vrouwen. De sociaal hogescholen in Vlaanderen steken vol met zulke mensen.
Oud 6 juli 2009, 21:10   #106
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Zeker niet met de kasteloze medemens.
Oud 6 juli 2009, 21:12   #107
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen vrouwen. De sociaal hogescholen in Vlaanderen steken vol met zulke mensen.
En het unif vol met 4x4 kleinburgers. Manmanman.
Oud 6 juli 2009, 21:15   #108
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En het unif vol met 4x4 kleinburgers. Manmanman.
Da's het reden dat ik zo prominent aanwezig ben op dit forum. Ik ben niet asociaal ofzo. Ik ken gewoon geen boeiende mensen. Ik verveel mij met de mensen rond mij. En het is niet rendabel om mensen te leren kennen. Duurt lang, en uiteindelijk eens je ze beter kent blijken ze even saai te zijn.
Oud 6 juli 2009, 21:17   #109
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's het reden dat ik zo prominent aanwezig ben op dit forum. Ik ben niet asociaal ofzo. Ik ken gewoon geen boeiende mensen. Ik verveel mij met de mensen rond mij. En het is niet rendabel om mensen te leren kennen. Duurt lang, en uiteindelijk eens je ze beter kent blijken ze even saai te zijn.
Contacten zoeken die ouder zijn dan u.
Oud 6 juli 2009, 21:19   #110
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
We kijken neer... neerkijken dat we doen. Dat is makkelijk. Neerkijken doen we... dat is makkelijk. We zijn net als een strontvlieg hoewel die tenminste nog zweet heeft als reden om iemand lastig te vallen.

Doei!

Citaat:
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 21:27   #111
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Contacten zoeken die ouder zijn dan u.
Dat is wat in de praktijk gebeurt. Maar is moeilijk.
Oud 6 juli 2009, 21:28   #112
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
We kijken neer... neerkijken dat we doen. Dat is makkelijk. Neerkijken doen we... dat is makkelijk. We zijn net als een strontvlieg hoewel die tenminste nog zweet heeft als reden om iemand lastig te vallen.

Doei!
Jij lachte ook met Kimberley, als ik mij niet vergis.
Oud 6 juli 2009, 21:35   #113
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Als een opvangtehuis zoals eentje waar Spliff zich in engageert en door geholpen wordt, ook maar iets kan helpen in landen waar de mercedessen en de BMW's overal staan te blinken dan moeten er dringend meer van die opvangtehuizen worden gebouwd. Een hoop open jobs en tegelijk mensen die iedere dag gaan zoeken waar ze best kunnen gaan slapen... dat is vreselijk.

En als ik dan zeg dat ze opvanghuizen moeten bouwen, dan overdrijf ik nog. Gewoon genoeg vrijwilligers bijeen krijgen om de hand uit te steken naar daklozen. Ik heb genoeg mensen gekend (en ken ze nog) die actief kiezen voor een 80% job en dan die vrije vrijdag spenderen aan vrijwilligerswerk. Ik weet niet of het bestaat, maar in plaats van secretaresse dag of dag van de plant die niet genoeg licht krijgt of dag van het konijn dat niet de juiste soort sla krijgt, kunnen ze maar beter eens 1 dag invoeren die allen overschaduwt... de dag van de vrijwilliger.
De dag van de vrijwilliger bestaat al hoor. Maar wat heeft men aan de dag van... niets dus
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 21:44   #114
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Lees mijn bijdrage. Misschien een beetje kwaad (zonder aanvallen naar jou persoonlijk), maar tetten staan er niet.

Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.

En wie me hiermee een racist noemt ... die krijgt van mij een paar woordjes terug.

Ok... ik had al beloofd dat ik ging stoppen
De vreemdelingen hebben daar op zich helemaal niets mee te maken. Als men niets heeft in dit land heeft men gewoon dikke pech en geen enkel recht meer. Dan kan je doodvallen langs de straat. Ik zit er al twaalf jaar middenin. Zie niets dan ellende elke dag en zit zelf ook in die ellende. Nu ja, we leven minstens 10 jaar korter dan anderen, mss is dat nog een troost?
Oud 6 juli 2009, 21:58   #115
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
De vreemdelingen hebben daar op zich helemaal niets mee te maken. Als men niets heeft in dit land heeft men gewoon dikke pech en geen enkel recht meer. Dan kan je doodvallen langs de straat. Ik zit er al twaalf jaar middenin. Zie niets dan ellende elke dag en zit zelf ook in die ellende. Nu ja, we leven minstens 10 jaar korter dan anderen, mss is dat nog een troost?
Je begrijpt me verkeerd debbie. Maar ik ben van mening dat je de vierde wereld eerst moet opvangen voor je illegalen van overal binnen gaat halen en die in kerken stoppen, papiertjes geven en dergelijke. Als je in eigen land nog niet de armoede van voor je deur kan krijgen en voor opvang zorgen dan vind ik het wraakroepend dat elke sans-papier hier met de vakbonden grote betogingen krijgen terwijl de persoon die hier geboren is en langs de straten mag lopen zonder een dak boven het hoofd niet gewoon eerst kan worden geholpen voor we onze policies openzetten voor elke persoon die hier illegaal komt en door bepaalde verenigingen wordt aangezet om zich te verzetten bij elke uitwijzingen zodat de het vliegtuig steeds moet terugkeren. Ik wil de kost van dat laatste wel eens zien tegenover een vierde-wereld-burger die met die kost waarschijnlijk dagen en weken onderdak en een soepke, warme maaltijd en desnoods en vooral belangrijk... wat begeleiding kan krijgen om terug in de maatschappij te raken. Wie niet wil... ok, maar ik neem aan dat de meesten dat wel willen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 6 juli 2009 om 22:01.
Oud 6 juli 2009, 22:28   #116
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
kom kom, op de unief zit ge normaal met mensen die u beter moeten liggen en daar moet ge vrienden voor het leven opdoen

is dat niet, dan zit ge in de verkeerde studierichting

Laatst gewijzigd door Jedd : 6 juli 2009 om 22:30.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 22:29   #117
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
kom kom, op d eunief zit ge normaal met mensen die u beter moeten liggen en daar moet ge vrienden voor het leven opdoen

is dat niet, dan zit ge in de verkeerde studierichting
Burgies zijn vrij erg.
Oud 6 juli 2009, 22:30   #118
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Burgies zijn vrij erg.
oei, ge begint zelfkennis te krijgen

Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 23:18   #119
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Burgies zijn vrij erg.
Idd... je bent vrij erg.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 juli 2009, 23:36   #120
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Je begrijpt me verkeerd debbie. Maar ik ben van mening dat je de vierde wereld eerst moet opvangen voor je illegalen van overal binnen gaat halen en die in kerken stoppen, papiertjes geven en dergelijke. Als je in eigen land nog niet de armoede van voor je deur kan krijgen en voor opvang zorgen dan vind ik het wraakroepend dat elke sans-papier hier met de vakbonden grote betogingen krijgen terwijl de persoon die hier geboren is en langs de straten mag lopen zonder een dak boven het hoofd niet gewoon eerst kan worden geholpen voor we onze policies openzetten voor elke persoon die hier illegaal komt en door bepaalde verenigingen wordt aangezet om zich te verzetten bij elke uitwijzingen zodat de het vliegtuig steeds moet terugkeren. Ik wil de kost van dat laatste wel eens zien tegenover een vierde-wereld-burger die met die kost waarschijnlijk dagen en weken onderdak en een soepke, warme maaltijd en desnoods en vooral belangrijk... wat begeleiding kan krijgen om terug in de maatschappij te raken. Wie niet wil... ok, maar ik neem aan dat de meesten dat wel willen.
Denk je echt dat de armen bij ons het beter zouden krijgen als we alle illegalen het land uitzetten? Dat is wat partijen zoals het VB ons willen wijs maken en daardoor haalt rechts ook zoveel stemmen bij de armen. Tot puntje bij paaltje zou komen. Want draai en keer het hoe je wilt, al die partijen tot SPa aan toe, beweren al vele jaren dat werklozen werkonwillig zijn. We leven dus in een klimaat waarbij elke werkloze, elke leefloner als profiteur bestempeld wordt, een samenleving die zelfs enorm veel invaliden schorst die niet in staat zijn om te werken en vervolgens elke uitkering verliezen en dus dakloos worden. Minstens 1/3 van de daklozen zijn mensen die (psychisch) ziek zijn.

En hoe zit het met de asielzoekers? Mensen die alles achter laten in de hoop hier een betere toekomst toekomst te vinden. Jaren en jaren aan het lijntje gehouden worden. Kinderen die hier opgroeien, zich hier thuis voelen en naar school gaan. Mensen die vaak uit onleefbare situaties komen en net als wij hopen op een beetje geluk in het korte bestaan. Wist je dat mannelijke redenen meer tellen dan vrouwelijke? Gevaar voor opsluiting in een gevangenis ed zijn belangrijkrijker dan besnijdenis en uithuwelijking van meisjes. Zelden mag iemand hier blijven vanwege vrouwelijke dreigingen.

Je moet het alles eens van nabij zien. De persoonlijke verhalen leren kennen. Het verhaal van de mensen in armoede, van de daklozen, van de illegaal,... ben zeker dat het iets zal doen met je en dat het je nooit meer los laat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be