![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik had het toch duidelijk over het falen van het immigratie- en integratiebeleid met alle desastreuze gevolgen van dien, waar dit slechts statistisch gezien het zoveelste 'incident' is geweest. 'Incidenten' die op zich allemaal heel erg zijn, maar we bekijken het nu in een wat wijder perspectief en kijken dus verder dan alleen deze ene vrouw. Snapt u dat of moet ik het werkelijk allemaal voor uw beperkte bevattingsvermogen letter voor letter gaan uitspellen? Nogmaals: ophouden met mij woorden in de mond leggen die ik niet geuit heb. Ik word daar namelijk heel erg moe van. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#107 |
|
Europees Commissaris
|
Jullie hebben het voortdurend over racistische moord, door rechts beinvloed enzovoort. Het enige wat we weten is dat hij afkomstig is uit Perm, Rusland. Er staat niets over zijn overtuiging, ras of godsdienst
Perm is een zeer multiculturele stad op de grens Europa - Azie. Voor hetzelfde geld kan de man een Islamistische Mongool zijn die het niet pikte dat hij door een vrouw aangeklaagd werd. Een eremoord dus. Een Moskee in Perm: ![]()
|
|
|
#108 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Verder moet u mss eens uw posts duidelijker forumeren? |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ga gewoon uit van de meest logische oorzaak, net zoals u dat tracht te doen. Echter zijn wij het niet eens over die oorzaak. We kunnen hier nog 5 dagen een 'welles/nietes' spelletje gaan spelen, maar daar het ik de zin en tij niet voor. Ik sluit geen enkele oorzaak uit (iets wat u had geweten wnr u mijn posts zou hebben gelezen), maar ik neig naar de meest logische oorzaak, namelijk beïnvloeding door extreem-rechts. "Dat waren interculturele samenlevingen, geen multiculturele. De gewone man en vrouw kwamen vroeger helemaal niet dagelijks in contact met hordes onaangepasten uit andere culturen. Enkel handelslieden deden dat op hun buitenlandse reizen. En zo hoort het ook. Als ik met andere culturen in contact wil komen, dan reis ik wel naar hun landen. Ik hoef daar geen hordes onaangepasten voor te (laten) importeren." Hier gaat u wederom kort door de bocht. Kijk naar het Oude Egypte, daar leefden Egyptenaren, Nubiërs, Lybiërs enz...relatief vreedzaam met elkaar samen. Er zijn zelfs Lybische farao's geweest. Kijk naar het Romeinse wereldrijk. Ook daar leefden bv. Galliërs en Romeinen vreedzaam samen. Na verloop van tijd ontstonden zo de Gallo-Romeinen. U gaat mij niet wijsmaken dat dat tot stand kwam door korte handelscontacten... "Degenen die dat niet willen/kunnen, zijn in het geheel niet wereldvreemd, maar hechten waarde aan het eigene, en omarmen niet op xenofiele wijze alles wat van ver komt. En dat geldt voor zowel autochtonen als allochtonen." Ik omarm ook niet alles wat van einde en ver komt, maar dat betekent niet dat ik xenofoob moet zijn. Angst voor het onbekende is zeer normaal, maar men moet die angst proberen overwinnen. Daar zit nu net het probleem. Bepaalde mensen sluiten zich daar volledig van af, en dan wordt je idd wereldvreemd. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk eerder dat Sus gelijk heeft, de multiculturele samenleving doet spanningen tussen mensen in "aandachtswijken" volkomen uit de hand lopen, wat echter geen excuus kan of mag zijn voor de daden van deze man! Het doet me echter wel denken aan de dood van een jonge islamleraar uit Borgerhout jaren geleden die door zijn gestoorde buurman werd neergeschoten. Wat toen helemaal niet in de media kwam waren de omstandigheden, die mensen woonden in een sociale woning en er zou al verschillende keren voorgesteld zijn te verhuizen gezien het hoge aantal kinderen, de ouders wilden niet omdat ze dicht in de buurt van de moskee wilden wonen,onder sociaal assistenten deed deze informatie tenminste de ronde. Het drama was dus mogelijk te voorkomen geweest door een andere woning te accepteren, want de overlast van die kinderen dreef de buurman tot wanhoop waardoor een burenruzie uitliep tot een drama. Over die omstandigheden repten kranten met geen woord, alle aandacht ging naar Abou Jah Jah en de confrontatie met de politieshef destijds. Ook hier valt op geen enkele manier goed te praten wat die buurman deed, hij doodde een onschuldige jongen, maar de situatie was minder zwart wit dan destijds voorgesteld in de media, en ook toen was rascisme het enige geluid wat te horen was. Sociale spanningen in aandachtswijken werken in ieder geval drama's in de hand, zo veel is zeker! |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Of de moordenaar nu een Rus, een Duitser of een Marokkaan is, doet er helemaal niet toe. Het gaat hier om de daad, en die is meer dan verwerpelijk.
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
U bent nu in feite uzelf aan het uitlachen |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Btw: omdat er in Perm een moskee staat wonen er geen racisten volgens u? Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 8 juli 2009 om 11:12. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 |
|
Europees Commissaris
|
Wrs? Is dat "waarschijnlijk"? Waarom?
|
|
|
#117 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#120 |
|
Europees Commissaris
|
Eerwaarde zuster Dr. Marwa, Inçallah eeuwig in vrede en tevredenheid rusten Oh martelares van de hijab (islamitische hoofddoek).
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|