Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2009, 07:43   #101
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
* ten eerste, die stieren zijn vanuit karakter reeds agressief.
Aha! Ze hebben het dus zèlf gezocht, die verdomde klotestieren...

Citaat:
* ten tweede, ze gebruiken geen oude knollen met afgesneden stembanden. Een oude knol zou de positie Picadores in levensgevaar brengen. De lakens zijn geen lakens maar eerder dikke matrassen om de paarden te beschermen (en worden ook geblinddoekt) Bovendien zijn deze paarden goud waard.
En dat vind jij het summum van "diervriendelijkheid", neem ik aan?

Citaat:
* ten derde, ze verzwakken de stier niet. Een zwakke stier in de ring betekent minder eer in de ring voor de toreo. Ze gaan een stier geen 5 jaar in de beste omstandigheden opvoeden om het dan zwak te maken met zout en andere methodes. Bovendien mag een zwakke stier zelfs nog niet meedoen.

Dus nee, ze gaan de stier ook geen inwendige bloedingen toebrengen.
En jij wéét dat, omdat...? Straks ga je ons nog proberen wijs te maken dat zo'n stier het fijn vindt om met scherpe voorwerpen geprikt te worden...

Laatst gewijzigd door Raf : 11 juli 2009 om 07:44.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 09:43   #102
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor zover ik weet heeft deze inhoudsloze repliek van jou niets te maken met het goed- of afkeuren van het gratuit doodmartelen van dieren, en dit enkel voor de "fun".
In mijn ogen zijn stierengevechten geen martelingen voor de stieren. Ik zie zelfs geen verschil met wat wij in onze slachthuizen doen.
Ik vind zelfs een halal-slachting van een dier gruwelijker dan een stierengevecht.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 10:18   #103
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn ogen zijn stierengevechten geen martelingen voor de stieren. Ik zie zelfs geen verschil met wat wij in onze slachthuizen doen.
Ik vind zelfs een halal-slachting van een dier gruwelijker dan een stierengevecht.
Een halal slachting is dat niet gewoon de keel oversnijden?
Een dier kelen is vrij snel gebeurt. Als u mes scherp is natuurlijk. Dus ik denk wel dat een dier meer afziet in een arena dan wanneer het de keel wordt overgesneden.
Oud 11 juli 2009, 11:49   #104
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van achterlijke groene stedelingen die denken dat melk van een fabriek komt ipv een koe hoef ik echt niets van te leren op gebied van beschaving.
Ik vermoedde al zoiets.

Ik stel voor om gedegenereerde boerenkinkels zoals Vorenus zelf voor de ploeg te spannen.
Dit uiteraard enkel tot ze geleerd hebben dat de mentaliteit van een ongeletterde patattentrekker uit de 18de eeuw ondergeschikt is aan die van de moderne mens.

In het hoogstwaarschijnlijke geval dat zulke onderontwikkelde humanoïden de verstandelijke vermogens ontberen om tot een groter inzicht te bekomen, kunnen we nog altijd teruggrijpen naar de beproefde methode van het, al dan niet chemisch, castreren.

Voor enkele gevoelige zielen zal dit misschien zeer drastisch en onmenselijk klinken.
Echter, ik verzeker u, dit is de enige efficiënte methode om een halt toe te roepen aan de verspreiding van dergelijke "memes" door toedoen van disfunctionele agrariërs.
Oud 11 juli 2009, 11:52   #105
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik vermoedde al zoiets.

Ik stel voor om gedegenereerde boerenkinkels zoals Vorenus zelf voor de ploeg te spannen.
Dit uiteraard enkel tot ze geleerd hebben dat de mentaliteit van een ongeletterde patattentrekker uit de 18de eeuw ondergeschikt is aan die van de moderne mens.

In het hoogstwaarschijnlijke geval dat zulke onderontwikkelde humanoïden de verstandelijke vermogens ontberen om tot een groter inzicht te bekomen, kunnen we nog altijd teruggrijpen naar de beproefde methode van het, al dan niet chemisch, castreren.

Voor enkele gevoelige zielen zal dit misschien zeer drastisch en onmenselijk klinken.
Echter, ik verzeker u, dit is de enige efficiënte methode om een halt toe te roepen aan de verspreiding van dergelijke "memes" door toedoen van disfunctionele agrariërs.

U kan misschien nu wel lachen maar ik weet tenminste waar men eten vandaan komt.

Waren het juist de stedelingen niet die bij de boer kwamen bedelen voor eten tijdens beide wereldoorlogen? Daar is blijkbaar een boer wel goed voor.
Oud 11 juli 2009, 12:03   #106
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Meer! Meer! Meer!

Misschien eens een stier opofferen met een bomgordel om veel doden te maken zodat deze debiele traditie eindelijk eens ophoud?

Dit is echt niet te geloven dat zulke achterhaalde traditie's bewaard blijven worden. Dit is zo middeleeuws.
Ik heb eigenlijk geen beetje medelijden met het slachtoffer.
Oud 11 juli 2009, 12:06   #107
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Helemaal mee eens!

Ik hoop dat hij goed afgezien heeft.
Ik hoop dat hij niet afgezien heeft, ten slotte was het slachtoffer geen sadist of mensenmoordenaar he. Het afzien laat ik liever over aan nazibeulen.
Oud 11 juli 2009, 12:07   #108
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, ik vind het dan weer grof om dieren die je niets misdaan hebben op de meest barbaarse wijze te mishandelen, te folteren tot de dood erop volgt. Met zulke "mensen" heb ik geen medelijden. Opgeruimd staat netjes.
Het was geen arena, maar een straten loop, daar worden de stieren vrij losgelaten. Voor zover ik weet komt hier geen mishandeling aan te pas.
Ik ben het wel met je eens als je het over de stieren hebt in de arena.
Oud 11 juli 2009, 12:12   #109
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het was geen arena, maar een straten loop, daar worden de stieren vrij losgelaten. Voor zover ik weet komt hier geen mishandeling aan te pas.
Ik ben het wel met je eens als je het over de stieren hebt in de arena.
De stieren die moeten meelopen in de stratenloop, worden achteraf in de arena ingezet en afgemaakt - same thing dus!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:15   #110
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan misschien nu wel lachen maar ik weet tenminste waar men eten vandaan komt.
Dat de bewoners van schimmeldorpen zo verstoken zijn van beschaving dat zij werkelijk geloven dat een stedeling niet weet dat de in plastiek verpakte vleeswaren uit de supermarkt afkomstig zijn van door agrariërs geslachte runderen, verwondert mij allerminst.

Citaat:
Waren het juist de stedelingen niet die bij de boer kwamen bedelen voor eten tijdens beide wereldoorlogen? Daar is blijkbaar een boer wel goed voor.
U bewijst eens te meer uw beperkte verstandelijke vermogens.

Het is niet omdat boer Teun beschikt over vee en landbouwgrond dat zijn levensbeschouwelijke opvattingen superieur zijn aan die van de mensen die het niveau van de analfabete horige overstegen hebben.

De geur van stront die in jullie contreien de lucht parfumeert is klaarblijkelijk niet bevorderlijk voor de mentale capaciteiten.
Oud 11 juli 2009, 12:26   #111
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn ogen zijn stierengevechten geen martelingen voor de stieren.
Natuurlijk niet, die stieren worden daar immers doodgekieteld. Hoe lang duurt zo'n doodstrijd tijdens een corrida, denk je ???
Het was mij trouwens ook al wel opgevallen, dat je over bepaalde zaken zomaar praat en typt, zonder enige kennis van zaken.

Citaat:
Ik zie zelfs geen verschil met wat wij in onze slachthuizen doen.
In een slachthuis word een dier gedood binnen een aantal seconden. Als daar onwettelijkheden gebeuren, dient daar tegen opgetreden worden.

Citaat:
Hoe lang duurt de doodstrijd bij een halal-slachting ??
En voor alle duidelijkheid, ik ben radicaal tegen halal-slachtingen.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:30   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een echte boer zal nooit akkoord gaan met het te grabbel gooien en laten dood martelen van vee, enkel en alleen ter glorie van het plezier van een stompzinnige en schuimbekkende massa, die niet verder geraakt dan het brullen van "Olé".
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 12:31   #113
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hoe lang duurt de doodstrijd bij een halal-slachting ??
En voor alle duidelijkheid, ik ben radicaal tegen halal-slachtingen.
2 seconden?
Citaat:
FARID EL MACHAOUD « Tijdens het slachten moet het dier zachtjes op z'n linkerflank worden gelegd. Het moet qibla liggen: met het hoofd gericht naar Mekka. De slachter moet in één beweging de halsslagader én - belangrijk - de luchtpijp doorhakken. Voor hij dat doet, moet hij 'Allah Akbar' roepen, 'Allah is groot'. Dat is een dankwoord: omdat we het dier waar we al die tijd voor hebben gezorgd, mogen doden voor menselijke consumptie.»

HUMO En dat volstaat?

EL MACHAOUD « Er zijn nog een paar dingen. Het dier moet nog leven op het moment dat de kop wordt afgehakt, want de profeet heeft gezegd dat we niet van dood vlees mogen eten. Het mes mag niet worden geslepen binnen het gezichtsveld van het dier. Het dier mag het mes zelfs niet te zien krijgen, en het mag ook geen getuige zijn van de slachting van een ander dier. Dat is allemaal zo bepaald omdat het dier vooral geen stress mag hebben. Daarom is er in de slachthuizen nood aan een aparte ruimte waar het, bij voorkeur een dag tevoren al, eerst even tot rust kan komen.»
Oud 11 juli 2009, 12:32   #114
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Dat de bewoners van schimmeldorpen zo verstoken zijn van beschaving dat zij werkelijk geloven dat een stedeling niet weet dat de in plastiek verpakte vleeswaren uit de supermarkt afkomstig zijn van door agrariërs geslachte runderen, verwondert mij allerminst.
Ik denk dat er meer beschaving te vinden is in deze schimmeldorpen dan in de steden.

Anderzijds is het toch raar dat steeds meer stedelingen hun vertrouwde stad verlaten voor een schimmeldorp.

Citaat:
U bewijst eens te meer uw beperkte verstandelijke vermogens.
Laat me raden, schelden is een teken van beschaving voor een stadsmens?

Citaat:
Het is niet omdat boer Teun beschikt over vee en landbouwgrond dat zijn levensbeschouwelijke opvattingen superieur zijn aan die van de mensen die het niveau van de analfabete horige overstegen hebben.
U bedoelt mensen die het horige bestaan opgegeven hebben voor een ander soor horige bestaan.

Zeer intellectueel.

Citaat:
De geur van stront die in jullie contreien de lucht parfumeert is klaarblijkelijk niet bevorderlijk voor de mentale capaciteiten.
In ieder geval natuurlijker dan de uitstootgassen die in steden kan vinden.

Maar aangezien u neerkijkt op boerkes stel ik voor dat u dan ook geen gebruik maakt van hun producten.

Veel plezier met de kakkerlakken op je bord.
Oud 11 juli 2009, 12:38   #115
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Aan de manier waarop mensen dieren behandelen kan je goede en slechte mensen uiteen houden...
Fout, vervang die 'dieren' door 'mensen', en dan is het heel juist!

"Dieren zijn gebruiksvoorwerpen". Ik lees dit niet graag, en voel me daar eigenlijk niet zo goed bij dat dit inderdaad zo is: de dieren worden werkelijk gekweekt en geslacht voor de consumptie. Dit is nu eenmaal zo.
Maar dan vind ik het wel helemaal noodzakelijk dat bij dat slachten een minimum een leed gepaard gaat.
En dit is niet het geval bij de arena-stierengevechten: de dieren worden daar gemarteld. Voor mij kan het niet dat een dier gekweekt wordt om als martelaar te eindigen.
Oud 11 juli 2009, 12:39   #116
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout, vervang die 'dieren' door 'mensen', en dan is het heel juist!
"Dieren zijn gebruiksvoorwerpen". Ik lees dit niet graag, en voel me daar eigenlijk niet zo goed bij dat dit inderdaad zo is: de dieren worden werkelijk gekweekt en geslacht voor de consumptie. Dit is nu eenmaal zo.
Maar dan vind ik het wel helemaal noodzakelijk dat bij dat slachten een minimum een leed gepaard gaat.
En dit is niet het geval bij de arena-stierengevechten: de dieren worden daar gemarteld. Voor mij kan het niet dat een dier gekweekt wordt om als martelaar te eindigen.
Ik zou Japanners nu niet direct bestempelen als slechte mensen.
Oud 11 juli 2009, 12:40   #117
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De stieren die moeten meelopen in de stratenloop, worden achteraf in de arena ingezet en afgemaakt - same thing dus!
Maar de mensen die voor de stieren lopen martelen die dieren niet, ze tarten hun eigen noodlot. Voor mij zijn dit niet de barbaren zoals de toreadoren zijn.

Het enige wat we die dwaze stratenlopers kunnen verwijten is dat zij de stierengevechten genegen zijn en zelfs steunen, door mee te doen aan de stierenstratenlopen.
Oud 11 juli 2009, 12:43   #118
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Dus jager zijn slechte mensen.
Zolang de jagers de dieren niet kwaadwillig martelen is er geen probleem, hetzelfde met slchaters: als men de dieren een minimun en het liefst géén leed bezorgt, dan is men geen barbaar. De benaming '"slechte mensen" geldt wel voor diegenen die er op kickt dieren te martelen.
Oud 11 juli 2009, 12:46   #119
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De beschaving van een volk wordt afgemeten aan hoe men zijn dieren behandelt en gelukkig zijn er steeds meer jonge Spanjaarden die stierengevechten een barbaarse traditie vinden.
Citaat:
'De grote meerderheid van Spanjaarden houdt niet van stierengevechten, zo wees een opiniepeiling van Gallup uit in augustus 2008. Het verzet tegen de corrida is met 73,2 procent weliswaar het grootst in Catalonië, maar de zuidelijke regio Andalusië, waar stierengevechten veel meer tot de traditie behoren dan in de rest van Spanje, volgt al op nummer twee. In Andalusië houdt 68,5 procent niet van stierengevechten, en in Sevilla daalde het bezoekersaantal vorig seizoen met 44 procent.'

Volgens dezelfde peiling zegt bijna 86 procent van de Spanjaarden tussen 14 en 24 jaar dat ze zich niet met het stierengevecht identificeren.'
Oud 11 juli 2009, 12:48   #120
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de mensen die voor de stieren lopen martelen die dieren niet, ze tarten hun eigen noodlot. Voor mij zijn dit niet de barbaren zoals de toreadoren zijn.

Het enige wat we die dwaze stratenlopers kunnen verwijten is dat zij de stierengevechten genegen zijn en zelfs steunen, door mee te doen aan de stierenstratenlopen.
Inderdaad, ze doen er enkel aan mee voor de 'kick' en om hun 'zogezegde' mannelijkheid te bewijzen, maar het gebruik houdt men in ere ter meerdere eer en glorie van ... de toeristen ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be