Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen?
Ja 11 17,46%
Nee 52 82,54%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2009, 23:50   #101
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En welke justitieminister heeft daar een degelijke oplossing aan gegeven ? CD&V-er Van Parijs is apetrots met een halfslachtig voorstel afgekomen toen hij minister was. Toen hij nadien in de oppositie zat, heeft hij het dan ook weer doodleuk afgeschoten. Van hypochrisie gesproken !
Een eigen voorstel afschieten is inderdaad hypocriet. Maar waarom zegt u dit? Het lijkt me niet echt relevant...
Oud 6 augustus 2009, 00:19   #102
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Een eigen voorstel afschieten is inderdaad hypocriet. Maar waarom zegt u dit? Het lijkt me niet echt relevant...
Lees Uw eigen zin nu eens ,nee niet tweemaal maar zeker vijf maal terug....

Hebt U hem........

Kunnen we zulke zaken dan nog onder de noemer serieus bestuur thuisbrengen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 07:36   #103
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Waarom leest u eigenlijk dit forum ? U houdt er steeds uw eigen wereldvreemde theorie op na die u met niemand wil toesten. Uw inbreng lijkt mij dan ook niet echt relevant.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 07:37   #104
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Stefaan "Belachelijke Opmerking" De Clerck steekt de schuld op de politiediensten

Indien de minister aantoont dat hij, bij de bestelling van het veiligheidsteam voor de overbrenging van de criminelen naar het justitiepaleis, duidelijk gewezen heeft op het feit dat het om gevaarlijke criminelen ging en dat men best gewapend was, dan heeft hij een punt.

Maar aangezien hij daar zelfs niet over rept is dat heel waarschijnlijk niet het geval, legt hij totaal onterecht de schuld bij de andere en ontpopt zich verder als een onbekwaam en hovaardig minister.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 6 augustus 2009 om 07:38.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 09:13   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat hebben we gezien bij de zaak van die juwelier.

Nu die vuurwapens hebben we al heel lang, ze hadden een jaar of 2 geleden nog brieven zitten schrijven dat we deze moesten inleveren. Daar zijn we niet op ingegaan en een paar maand later werd die wet versoepeld zodat we wel de nodige vergunningen kregen. Moraal van het verhaal: Diegene die braafjes hun wapens hebben ingeleverd zijn de dupe.
Klopt, Schoonma heeft haar H&H 2loops jachtgeweer nog steeds.
Maar dat kan ook zijn omdat ze in de provincie Luxemburg woont, en de lange arm der wet daar nog langzamer werkt als een dooie slak met reuma in een potje zout.
Oud 6 augustus 2009, 09:13   #106
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...
Alle, maar dan ook alle, privé vuurwapenbezit is onwenselijk.
Eén voorwaarde: de staat moet beter zijn werk doen.
Citaat:
Koopt gij snoepgoed om als middagmaal te gebruiken?
Nee, ik eet brood. Je stelt zelf een voorwaarde, die voorwaarde zie ik nog niet 123 in vervulling gaan. Dan stelt zich de vraag of je van mening bent dat op d�*t moment privé vuurwapenbezit wel wenselijk is, nu de staat zijn werk niet goed doet en geweldadige criminelen laat lopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Een tijdelijke verruiming van de wapenwet zal er juist voor zorgen dat al helemaal niet meer aan die voorwaarde kan voldaan worden.

Anderzijds ontleent de staat zijn legitimiteit aan het feit dat zij haar onderdanen beschermt. Nu aan deze voorwaarde niet meer voldaan kan worden, moeten we toch over onze veiligheid beginnen nadenken.
Kan de staat zijn werk minder goed doen, als het toegestaan wordt een vuurwapen in huis te halen?

Ik ben bekend met verschillende vuurwapens en ben vaardig om ze te gebruiken. Ik heb er echter geen in huis, omdat het verboden is. Als een ontsnapte bewapende crimineel mijn huis gebruikt om zich te verbergen, kan ik me niet verdedigen. Liever had ik legaal een wapen in huis, het zou me een veiliger gevoel geven.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 09:37   #107
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Ontwapening is zinloos zolang de tegenstander niet ontwapent. Bovendien, hoe minder wapens de burgers hebben, hoe sterker en absoluter de positie van het systeem van de staat.
Oud 6 augustus 2009, 10:07   #108
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, Schoonma heeft haar H&H 2loops jachtgeweer nog steeds.
Maar dat kan ook zijn omdat ze in de provincie Luxemburg woont, en de lange arm der wet daar nog langzamer werkt als een dooie slak met reuma in een potje zout.
Zeer duur. Logisch dat je dat niet zomaar gaat inleveren.

Trouwens wat doet uw schoonma dat ze een geweer van Holland&Holland kan betalen?
Heb nog effe gechecked. De prijzen bij Holland&Holland beginnen vanaf 40 000 pond oftewel 60 000 euro.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 augustus 2009 om 10:18.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 10:07   #109
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Het lijkt er op dat we zelf ons plan zullen moeten trekken.
Ja,maar als jezelf een vinger uit steekt(bv;je te verdedigen)naar die criminelen,ze dan pas wakker schieten om jij als doodeerlijke burger te berechten
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:13   #110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Is er hier één forummer (ééntje, ene maar ...) die ooit oog in oog gestaan heeft met een gevaarlijke inbreker, op een plaats waar die forummer een wapen kon nemen (ik bedoel dus thuis, ge hebt uw wapen normaliter niet bij als ge gaat biljarten of minivoetballen ...) ??

Mijn punt is: de kans dat ge dat wapen zult kunnen gebruiken is zo oneindig klein ...; de kans dat dat wapen per ongeluk gebruikt wordt enz. is ook klein, maar lang niet zo klein ....

Een ander gedacht van mij is: wie zo verliefd is op vuurwapens, daar is toch een hoek van.
Sommigen denken zelfs dat ze een vuurwapen deftig kunnen gebruiken, maar of ze dat wel kunnen in een echte stress-situasie ... (ik herinner me dat ik enkele jaren terug een banaal auto-ongeval zonder gekwetsen zag gebeuren; beide sjoffeurs bibberden zo erg dat ze hun verzekeringspapier nog niet ingevuld kregen ...) (ofte, aangepast Vlaams spreekwoord: groot geweer, klein pietje ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:26   #111
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er hier één forummer (ééntje, ene maar ...) die ooit oog in oog gestaan heeft met een gevaarlijke inbreker, op een plaats waar die forummer een wapen kon nemen (ik bedoel dus thuis, ge hebt uw wapen normaliter niet bij als ge gaat biljarten of minivoetballen ...) ??

Mijn punt is: de kans dat ge dat wapen zult kunnen gebruiken is zo oneindig klein ...; de kans dat dat wapen per ongeluk gebruikt wordt enz. is ook klein, maar lang niet zo klein ....

Een ander gedacht van mij is: wie zo verliefd is op vuurwapens, daar is toch een hoek van.
Sommigen denken zelfs dat ze een vuurwapen deftig kunnen gebruiken, maar of ze dat wel kunnen in een echte stress-situasie ... (ik herinner me dat ik enkele jaren terug een banaal auto-ongeval zonder gekwetsen zag gebeuren; beide sjoffeurs bibberden zo erg dat ze hun verzekeringspapier nog niet ingevuld kregen ...) (ofte, aangepast Vlaams spreekwoord: groot geweer, klein pietje ...)
Waarom laten we ieder dan niet de keuze zich op deze manier te verdedigen?
Ieder van ons heeft ook een brandverzekering voor zijn woonst terwijl de kans dat uw kot zal afbranden NOG kleiner is dan dat er wordt ingebroken.....

'k Blijf er bij, de dag dat de overheid me KAN GARANDEREN dat ik mijn voor en achterdeur los kan laten staan zonder dat er een "ongenode gast" binnenkomt, laat ik onze schietgeweren en pistolen ter bewaring in de club.....maar nu gaan ze mee naar huis en waken ze 's nacht op het nachttafeltje.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:51   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Waarom laten we ieder dan niet de keuze zich op deze manier te verdedigen?
Ieder van ons heeft ook een brandverzekering voor zijn woonst terwijl de kans dat uw kot zal afbranden NOG kleiner is dan dat er wordt ingebroken.....
Ge weet toch waarom er geen spreekwoord bestaat als volgt: "wie met de polis van de brandverzekering omgaat, zal door die polis vergaan".

Citaat:
'k Blijf er bij, de dag dat de overheid me KAN GARANDEREN dat ik mijn voor en achterdeur los kan laten staan zonder dat er een "ongenode gast" binnenkomt, laat ik onze schietgeweren en pistolen ter bewaring in de club.....maar nu gaan ze mee naar huis en waken ze 's nacht op het nachttafeltje.
Die garansie heeft nooit bestaan, nergens nie, en zal nooit ergens ook maar bestaan.
De kans, daarentegen, dat je je voordeur en achterdeur niet op slot doet, en dat er toch niet binnengedrongen wordt, die bestaat wel degelijk.
Net zoals de kans bestaat wat mijn schoolmakker heeft meegemaakt: zijn dochter van 14 pleegde zelfmoord met zijn revolver. Nu kan het perfekt zijn dat zonder die revolver, zij zich onder een trein of van een brug af gesmeten zou hebben. Maar toch. Het zou wel eens kunnen dat hij ieder uur van elke dag sedertdien twijfelt of zijn vrouw, zijn andere kinderen, zijn ouders/schoonouders ... daar toch even over mijmeren ...
Wens uzelf zoiets niet toe.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 augustus 2009, 11:54   #113
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

er lopen veel te veel onopgeleide politiemensen rond. Als er eerst begonnen werd met een degelijke opleiding tot politiemens ipv het gooi-er-met-uw-klak-naar jaartje dat nu gebeurt.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:03   #114
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen denken zelfs dat ze een vuurwapen deftig kunnen gebruiken, maar of ze dat wel kunnen in een echte stress-situasie... (ik herinner me dat ik enkele jaren terug een banaal auto-ongeval zonder gekwetsen zag gebeuren; beide sjoffeurs bibberden zo erg dat ze hun verzekeringspapier nog niet ingevuld kregen ...) (ofte, aangepast Vlaams spreekwoord: groot geweer, klein pietje ...)
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Als je natuurlijk een angsthaas bent die van het minste geringste verschiet of uit zijn lood geslagen is dan zijn zowat alle risicovolle activiteiten uitgesloten. Autorijden, koken, etc inclusief.

En dat spreekwoord van "grote auto, klein pietje" of "groot geweer, klein pietje" is meestal ingegeven door jaloezie.
Het enige dat je uit psychologisch standpunt kan zeggen is dat mensen die 'klein geschapen' zijn (in gestalte of vanonder) door de band een dominanter gedrag vertonen. Zij hebben meer de behoefte om hun "gezag" te laten gelden over anderen. En dit kan je perfect verklaren als je naar onze eigen evolutie en geschiedenis kijkt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 augustus 2009 om 12:09.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:08   #115
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge weet toch waarom er geen spreekwoord bestaat als volgt: "wie met de polis van de brandverzekering omgaat, zal door die polis vergaan".

Die garansie heeft nooit bestaan, nergens nie, en zal nooit ergens ook maar bestaan.
De kans, daarentegen, dat je je voordeur en achterdeur niet op slot doet, en dat er toch niet binnengedrongen wordt, die bestaat wel degelijk.
Net zoals de kans bestaat wat mijn schoolmakker heeft meegemaakt: zijn dochter van 14 pleegde zelfmoord met zijn revolver. Nu kan het perfekt zijn dat zonder die revolver, zij zich onder een trein of van een brug af gesmeten zou hebben. Maar toch. Het zou wel eens kunnen dat hij ieder uur van elke dag sedertdien twijfelt of zijn vrouw, zijn andere kinderen, zijn ouders/schoonouders ... daar toch even over mijmeren ...
Wens uzelf zoiets niet toe.
'k Heb geen kinderen en mijn madam is eveneens "sportschutter" maar dit terzijde.

(Het volgende niet persoonlijk nemen hé )

Ik wens ook niemand, ook geen bestuur, die me komt vertellen op welke manier en met welke middelen ik mezelf en mijn gezin thuis mag en kan beschermen. Indien ons dat wat gemoedsrust schenkt om een wapen klaar te hebben dan is dat onze zaak. Je zal bv maar, omwille van een beslissing die je niet onderschrijft, de mogelijkheid niet hebben gehad uw vrouw te beschermen die nu, vanwege een uit de hand gelopen inbraak, met een ingeslagen schedel of een messteek haar laatste adem ligt uit te blazen. Nee bedankt, dat risico neem ik niet.
Oud 6 augustus 2009, 12:18   #116
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

mensen met legaal wapenbezit zullen hun wapen nooit kunnen gebruiken tegenover een crimineel. of het zou moeten zijn dat de crimineel heeft hetelefoneert dat hij er binnen een kwart uurtje zal zijn.
de legale wapenbezitter hun wapens zitten in een kluis. waar de munitie op een dere plaats wordt bewaard. zeg mij eens als ze 's nachts inbreken hoe men zijn wapen nog zal kunnen bemachtigen en laden?

als men weet waarover men spreekt kan men een oordeel vormen. de legale wapen,bezitter met zijn vuurwapen onder zijn peluw is verkeert bezig. het wapen moet in de brandkast (of inbraakvertragende kast) zitten.
u kan natuurlijk ook zeggen dat u uw wapen aan het kuisen was om 3 uur in de morgen. maar of de zwartrok dat gaat geloven ...?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:23   #117
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
mensen met legaal wapenbezit zullen hun wapen nooit kunnen gebruiken tegenover een crimineel. of het zou moeten zijn dat de crimineel heeft hetelefoneert dat hij er binnen een kwart uurtje zal zijn.
de legale wapenbezitter hun wapens zitten in een kluis. waar de munitie op een dere plaats wordt bewaard. zeg mij eens als ze 's nachts inbreken hoe men zijn wapen nog zal kunnen bemachtigen en laden?

als men weet waarover men spreekt kan men een oordeel vormen. de legale wapen,bezitter met zijn vuurwapen onder zijn peluw is verkeert bezig. het wapen moet in de brandkast (of inbraakvertragende kast) zitten.
u kan natuurlijk ook zeggen dat u uw wapen aan het kuisen was om 3 uur in de morgen. maar of de zwartrok dat gaat geloven ...?
Volgens de wet Fernand, mag je met uw geladen pistool IN uw huis zoveel rondlopen als je wil....en hoeft het bijgevolg, als je thuis bent, NIET in de kluis te liggen.
En laat ons even eerlijk zijn, 'k zou de wapenbezitters met vergunning, die hun wapen op het nachttafeltje hebben, geen eten willen geven hoor....

Laatst gewijzigd door lantjes : 6 augustus 2009 om 12:26.
Oud 6 augustus 2009, 12:40   #118
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de wet Fernand, mag je met uw geladen pistool IN uw huis zoveel rondlopen als je wil....en hoeft het bijgevolg, als je thuis bent, NIET in de kluis te liggen.
En laat ons even eerlijk zijn, 'k zou de wapenbezitters met vergunning, die hun wapen op het nachttafeltje hebben, geen eten willen geven hoor....
rondlopen wel. maar als u er geen controle meer over heeft (slapen), dan moet het opgeborgen zijn.
ik moet zeggen dat het veiliger is in de kluis dan op uw nachtkastje. zie nen keer dat uw vrouwke wat te laat thuis komt, en gij dronken in bed ligt?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:48   #119
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
rondlopen wel. maar als u er geen controle meer over heeft (slapen), dan moet het opgeborgen zijn.
ik moet zeggen dat het veiliger is in de kluis dan op uw nachtkastje. zie nen keer dat uw vrouwke wat te laat thuis komt, en gij dronken in bed ligt?

Dat mijn beste, kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat iets dergelijks nooit ofte nimmer zal voorvallen ten huize Lantjes...
Oud 6 augustus 2009, 13:03   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Evens alles samenvatten:

de staat moet dringend een inhaalbeweging maken bij het beschermen van de brave mensen tegen kriminelen; zelfs al bestaat een absolute garansie nooit;

de tendens in onze maatschappij dat het wapenbezit alsmaar moeilijker maakt en terug dringt, lijkt niet of amper ter diskussie te staan; de wapenliefhebbers slagen er niet in om die tendens te doen keren. De fisieke en psichologische kenmerken van de wapenbezitters hebben daar niks mee te maken en wie daarmee de spot drijft, is eigenlijk een smeerlapje.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be