![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij hebt maw totaal geen idee van Brussel want jij komt er nooit?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Shadowke is nog jong en ziet alles te wit/zwart, dat is waar. maar niet meer dan jij hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus volgens de definitie van Everytime weet jij totaal niets af van Brussel. goed om te weten hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Het hangt er in Brussel ook een beetje vanaf waar je komt. Woluwe, Ukkel en consoorten zijn de echte rijkere gemeentes met mooie parken en villa's. Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node hebben enkele deftige buurten, maar zijn hoofdzakelijk verpauperd. Ik kan echter dit zeggen: als ik een indruk van Brussel in percentage moet weergeven, dan is dat 20% positief (toffe plekjes in het centrum, cultuur, etc.) en 80% negatief (verpaupering, criminaliteit, FDF'ers, ghetto's, verkeersellende, etc.).
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U ergens in vlaanderen/België sympathie voor uw plan en voor uw ideeën zult vinden dan is het wel hier. In de echte wereld worden uw plannen immers de grond ingeboord en woorden uw ideeën eerder gezien als een beetje "vreemd" of "tegendraads". Er zal in een referendum, als dat er al zou komen geen spaander van heel gelaten worden. Bespaar u deshalve deze zware emotionele ontgoocheling en "get a life". Zie belgië en "vlaanderen" ook eens vanuit een ander perspektief dan vanuit een treincoupé of een autobus van De Lijn. Van de TEC heeft U waarschijnlijk nog nooit gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
ik heb totaal geen tunnelvisie, ik heb geen oogkleppen op zoals jij, ... ik zie alles meer open minded. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe uw ogen dan open, reis eens naar Wallonië, maar laat uw Boa Constrictor liefst thuis, die hebt U daar niet nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() als de interviews rechtstreeks zijn zonder dat er gefoefeld wordt met het geluid (wat ze bij de RTBf maar al te graag doen)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Brusselaars in de Rand en Walen vinden Brussel prachtig en aangenaam, na kantooruren blijven ze min of meer regelmatig in Brussel, ... . Ze zijn thuis, wonen op 20 of 30 kms van Brussel ... Toch blijven ze klaar regelmatig in Brussel een feestje te doen, naar het restaurant te gaan, enz ... Veel Vlamingen hebben een heel slecht beeld van Brussel (lelijk, verpauperd, te veel buitenlanders, ...) en wensen nooit niks in Brussel doen behalve werken (omdat het moet wel ...). Zo kunnen wij het BHV probleem beter begrijpen : een NL-Overijsenaar zal meer naar Leuven kijken en een FR-Overijssenaar naar Brussel. Laatst gewijzigd door T'serclaes : 7 augustus 2009 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op hetzelfde uur waarop ik in Brussel-Centraal de trein op stap zitten de treinen richting Wallonië ook vol, hoor. Ik geloof er niet veel van. Zoals ik eerder al in deze discussie schreef: dat is inherent aan pendelaars waar ook ter wereld: eenmaal hun werk erop zit, willen ze allemaal graag naar huis om bij hun gezin te zijn, om te eten en nadien in de zetel naar een filmpje te kijken op de TV. Of dat nu Vlamingen of Walen zijn die in Brussel werken, Vlamingen die in Antwerpen of Gent werken of Walen die in Namen werken, pendelaars die dag in dag uit vroeg moeten opstaan om naar het werk te sporen of in de file te staan en de hele dag weg van huis zijn, willen 's avonds maar één ding: naar huis gaan. De volgende dag is er immers weer een lange werkdag en een lange, vervelende trein- of autorit van en naar het werk.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 augustus 2009 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Brusselaars in de Rand houden van hun stad en zijn niet klaar om hun ban met hun stad te verliezen. Walen vinden dat Brussel een schitterende stad is. Vlamingen, zelfs op een 10tal kms van Brussel, kennen dit stad niet en hebben een slecht beeld van Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar rand brusselaars zouden ook hun rand leren kennen ! Voorbeeld in Overijse met nederlandstalige buren : Verleden jaar, klaagde ik omdat ik geen nederlandstalige activiteit voor mijn kinderen had gevonden ... en mijn nederlandstalige buren omdat ze geen activiteit in het Frans voor hun kinderen hadden gevonden. Maar wij probeerden activiteiten in het nederlands te vinden in Brussel (die zijn vol een uur na het begin van de inschrijvingen) en hun kinderen waren ingeschreven in Leuven. Nu zijn ze samen een week in Brussel, in het Frans ingeschreven en een week in het Nederlands in Leuven ingeschreven ... en iedereen is tevreden met ouders en kinderen die shakelen tussen het frans en het nederlands. Is het zo moeillijk ? Laatst gewijzigd door FR-Rand-Brusselaar : 7 augustus 2009 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
daar al is over nagedacht? |
|
![]() |
![]() |