![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is dertien jaar zitten genoeg voor een huurmoord? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,67% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 62,50% |
anders (hoe anders?) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dat betekent dat er minder onschuldigen worden veroordeeld? In de VS (of dat onderontwikkelde apenland, zoals jij dat noemt), zijn er na 20 jaar mensen vrijgesproken op basis van dna-analyses van bewijsmateriaal dat toen gevonden en bewaard werd. Dat wil ik in België nog wel eens zien gebeuren. Terwijl allerhande NGO's in de VS zich bezighouden met uit te zoeken of bepaalde mensen wel schuldig zijn (ook doordat de doodstraf er bestaat), bestaat daar in België weinig aandacht voor. Probeer het maar, he, als gevangene, om zonder externe hulp, tien jaar na de feiten je onschuld alsnog te bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 17 augustus 2009 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Twee dingen:
-het is onmogelijk om te zeggen dat iets in het verleden werkelijk heeft plaatsgevonden. Enkel een kans kan worden gegeven. -een mens als biologisch systeem is zinvol, maar een mens als informatiesysteem is een zinledig begrip. Wie ik vandaag ben, zal ik morgen niet zijn, en ik heb een hekel aan sommige van mijn vroegere incarnaties. Als ik ga moeten boeten voor iets wat -ik- niet heb gedaan, daar heb ik geen zin in. Maar dit is geen materie voor de lagere kastes. Wie is eigenlijk op het briljante idee gekomen om vanalle soorten troglodieten een stem te geven? In dat geval moeten wij kraaien ook een stem geven. Het is wetenschappelijk vastgesteld dat kraaien kunnen leren uit andermans fouten (als een kraai zelf eten heeft gestolen, zal ze weten dat het bij haar ook kan gebeuren, en ze begint pas vanaf dan eten te verstoppen), terwijl sommige mensen niet eens uit eigen fouten kunnen leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Hired goons zijn dom, ja. Maar als wij hogerop klimmen wordt het snel een faculteit Criminele Wetenschappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Klopt, maar de overgrote meerderheid van de moorden, en daar ging het ten slotte om, worden toch gepleegd door ofwel de dommeriken die ook niet onder de indruk zouden zijn van een doodstraf (waaronder de hired goons) ofwel door doorgedraaide, anderszins middelmatige mensen. De criminele masterminds lijken mij eerder uitzondering dan regel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Soms is het beter om eens logisch na te denken.Iemand die moord voor geld, heeft geld nodig anders doe je dit niet voor GELD. Iedereen die een misdaad begaat, hoopt om niet gepakt te worden, niemand kan op voorhand zeggen dat hij niet tegen de lamp zal vliegen. btw ik kan ook makkelijk iets zeggen in de aard van: Mijn informatie komt uit talloze sociologische en maatschappelijke onderzoeken die werden uitgevoerd om het verband tussen een hoog iq en criminaliteit te onderzoeken. Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is het stellen dat alle moorden gelijk zijn onzinnig. De output is steeds hetzelfde, namelijk een dooie, maar de redenen zijn extreem uiteenlopend. Zo beschouw ik een moord uit wanhoop (het gebeurt, iedereen kan wel zo'n voorbeelden aanhalen) als een veel minder erge misdaad dan pakweg een gewapende overval. Ook moorden dienen dus zeer verschillend te worden behandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Een crimineel die denkt, gevat te zullen worden begint er gewoon niet aan: Indien er een radar staat houdt de automobilist zich onder de maximumsnelheid. Indien er géén staat rekent hij erop dat de pakkans miniem is en rijdt hij zoals hij "goed" oordeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ja maar, ja maar, zijn slachtoffer(s) hebben de doodstraf gekregen, en zonder iets misdaan te hebben ! Al eens aan gedacht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Partijlid
|
![]() Je snapt het maar niet. Hoe makkelijk is het om te zeggen: ik heb ergens gelezen, ik heb ooit eens op tv gezien, ik heb vorige week nog een studie gelezen? Uit talloze psychologische en psychiatrische onderzoeken blablabla ...
Daar bewijs je niets mee en het slaat op niets. Als je wilt, vind je altijd wel een aantal onderzoeken die staven wat jij denkt. Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
"Intellectual ability and aggressive behavior in nonclinical-nonforensic males," Peter R. Giancola and Amos Zeichner, Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, Vol. 16, No. 2, 1994. Address: Amos Zeichner, Department of Psychology, University of Georgia, Athens, GA 30602-3013. "Criminal intellects," Bruce Bower, Science News, Vol. 147, April 15, 1995. On the IQ and Crime Relationship Door : Jean-Pierre Guay , Jean Proulx and Marc Ouimet Bron : Revue Internationale de Criminologie et de Police Technique et Scientifique : 2002 Vol. 55, num. 2 , pp. 131-155 Het wordt een beetje een vaste gewoonte: ik geef juridische bezwaren en je beschuldigt me ervan een wettekst te willen opstellen i.p.v. te discussiëren. Ik maak een claim over de intelligentie van de gemiddelde crimineel en ik krijg het verwijt te veel naar de Soprano's gekeken te hebben. Dan voer ik wetenschappelijke data aan om mijn argument kracht bij te zetten en dan beweer jij dat je alles kan bewijzen met onderzoeken. Tja ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij was degene die afkwam met het simplistische non-argument dat de doodstraf onomkeerbaar is ivg met een gevangenisstraf. Wel, dat is niet zo. Een persoon die 40 jaar lang onschuldig in de bak heeft gezeten kan je evenmin iets teruggeven als een persoon die onschuldig ter dood veroordeeld is. Tenzij jij de klok kan terugdraaien.
|
![]() |
![]() |