Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 23:07   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien kunt U daarmee beginnen.
Zo hebt U iets om handen.
Waar zal ik mee beginnen, Henri1?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:15   #102
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard We gaan vrolijk verder...

Toekomstig schepen van Sport riskeert stadionverbod STVV na vechtpartij

06:39 Bert Breesch (sp.a), vanaf januari schepen van - normaal gezien - sport, riskeert een stadionverbod. Hij is zaterdag na de match STVV-Roeselaere betrokken geraakt in een gevecht.

Steward Dirk Daniels uit Landen kreeg hierbij een klap en diende klacht in bij de politie. “Alles berust op een misverstand”, reageert Breesch. Als Breesch - tijdens de matchen - het stadion écht niet meer in kan, dan moet hij ook uit zijn eigen Stayen-café blijven.

Toen de stewards zich mengden tussen joelige supporters buiten aan het stadioncafé liep Daniels twee barsten op, één aan de oogkas en één aan de neus. Die dankt hij aan een vuistslag van Breesch. Hij is een tijdje werkonbekwaam.

Klacht
Daniels diende een klacht in tegen schepen Breesch en het komt allicht tot een proces.

Breesch verdedigt zich door te stellen dat hij zich aangevallen voelde door de steward en dat hij zich verdedigde. Hij zegt niet meer te weten dat er slagen zijn gevallen. Breesch zegt dat hij de steward al meermaals probeerde te bellen in het ziekenhuis, maar dat die niet oppakt.

De toekomstige schepen van Sport zit nu mogelijk opgezadeld met een stadionverbod. Burgemeester Ludwig Vandenhove noemt de zaak echter een privézaak die niets met politiek te maken heeft.

http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...ward-stvv.aspx

Ja tuurlijk ist een privé zaak. Vooral voor een Schepen\wethouder van sport. Super referentie voor die post. Goe bezig...
Heb zoiets toch in de nederlands politiek niet gelezen. Vóór de hereniging komt hoog tijd om eens grote kuis te houden op het belgisch politiek toneel. Met dergelijk instelling en toekomstige politici kunnen we niks beginnen.

Laatst gewijzigd door stropke : 26 augustus 2009 om 12:44.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:36   #103
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Toekomstig schepen van Sport riskeert stadionverbod STVV na vechtpartij

06:39 Bert Breesch (sp.a), vanaf januari schepen van - normaal gezien - sport, riskeert een stadionverbod. Hij is zaterdag na de match STVV-Roeselaere betrokken geraakt in een gevecht.

Steward Dirk Daniels uit Landen kreeg hierbij een klap en diende klacht in bij de politie. “Alles berust op een misverstand”, reageert Breesch. Als Breesch - tijdens de matchen - het stadion écht niet meer in kan, dan moet hij ook uit zijn eigen Stayen-café blijven.

Toen de stewards zich mengden tussen joelige supporters buiten aan het stadioncafé liep Daniels twee barsten op, één aan de oogkas en één aan de neus. Die dankt hij aan een vuistslag van Breesch. Hij is een tijdje werkonbekwaam.

Klacht
Daniels diende een klacht in tegen schepen Breesch en het komt allicht tot een proces.

Breesch verdedigt zich door te stellen dat hij zich aangevallen voelde door de steward en dat hij zich verdedigde. Hij zegt niet meer te weten dat er slagen zijn gevallen. Breesch zegt dat hij de steward al meermaals probeerde te bellen in het ziekenhuis, maar dat die niet oppakt.

De toekomstige schepen van Sport zit nu mogelijk opgezadeld met een stadionverbod. Burgemeester Ludwig Vandenhove noemt de zaak echter een privézaak die niets met politiek te maken heeft.

http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...ward-stvv.aspx

Ja tuurlijk ist een privé zaak. Vooral voor een Schepen\wethouder van sport. Super referentie voor die post. Goe bezig...
Heb zoiets toch in de nederlands politiek niet gelezen. Vóór de hereniging komt hoog tijd om eens grote kuis te houden op het belgisch politiek toneel. Met dergelijk instelling en toekomstige politici en kunnen we niks beginnen.
De dubbelmandaten, zoals een burgemeester die ook senator is, moeten worden afgeschaft. Dubbelmandaten werken belangenverstrengeling en cliëntelisme in de hand. En wat bestuurders betreft, die zich beschonken door omheiningen rijden of die zich te buiten gaan aan ordinair geweld en dan nog vasthouden aan hun ongetwijfeld lucratieve postjes, die moeten zonder pardon heengestuurd worden.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 14:35   #104
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nog iets: dat dat bepaald regime waar je het over had als een kaartenhuisje is ineengezakt zal je mij nooit horen betreuren. De waardevolle elementen erin (en die waren er, anders zou het kaartenhuisje het onmogelijk zo lang hebben kunnen volhouden, toch niet in Europa) werden al te veel overschaduwd door de ronduit slechte elementen, die helaas veel talrijker waren.

En om af te sluiten: ik hou niet echt van nederige excuses, zelfs niet als ze van jou komen

Ik ben jouw bwana niet, nietwaar?

Ik ben een 'kameraad Volksgenosse' , en ik zie ons beiden liever vrijpostig dan kruiperig! Véél liever!

Vriendelijke groeten,

djimi
Hier wil ik toch iets over kwijt. Het goedbedoelde en humane manifest van Carl Marx omtrent het communisme werd nooit echt toegepast!
Integendeel zelfs. Toen Stalin aan de macht kwam werd het het communisme
een bewind dat gebaseerd was op terreur, verklikking, heropvoedingskampen die in feite uitroeingskampen waren, kortom een vernieting van het mens-zijn en de individuele vrijheid van de mens, zijn hoogste goed. Dit was niet alleen het geval in de S.U., maar ook in de Balkan-staten. Dat het zolang geduurd heeft vooraleer dit afschuwelijke systeem in elkaar gestort is het gevolg van de uiterst goed georganiseerde veiligheidsdiensten die inherent zijn aan dergelijke schurkenstaten. Wie durfde daar tegenstand aan te bieden? De vraag stellen is ze beantwoorden.

Ook het fascisme en het daaruit voortgesproten nazi-regime veroordeel ik met klem. Deze regimes zijn voor de slachtoffers ervan even nefast geweest als het communisme. Ook zij zijn verantwoordelijk voor miljoenen doden, de Joodse Gemeenschap maar ook anderen hebben het aan de lijve ondervonden.
Het Franco-regime heeft zeer lang standgehouden, tot aan zijn dood. Bewijst dit dat er toch iets fatsoenlijk bevatte? Ik denk het niet.

Tenslotte wil ik je meedelen dat "mijn nederige excuses" moeten opgevat worden als een goedbedoelde spielerei en niet als een vorm van kruiperigheid.
Ik ben wel (soms) een beleefde jongen, maar je kent me. Ik buig voor niemand, tenzij voor een tak die te laag hangt.

Met vriendelijke groeten,

Robert

Laatst gewijzigd door robert t : 26 augustus 2009 om 14:40.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 14:55   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

...

Ik buig voor niemand, tenzij voor een tak die te laag hangt.

Met vriendelijke groeten,

Robert
D�*t is exact wat ik wilde horen, Robert!

Ik ga akkoord met je opmerkingen die aan deze woorden voorafgingen, wellicht heb ik me alsnog te veel laten beïnvloeden door de propaganda van/over de verschillende regimes die je ter sprake bracht. Shame on me!

En voor ik het vergeet: het was zeer zeker niet mijn bedoeling jou 'kruiperigheid' toe te dichten. Ik heb je al vaak genoeg in real life meegemaakt om te weten dat deze eigenschap niet bepaald 'jouw ding' is.

Eveneens vriendelijke groeten,

djimi

Oud 26 augustus 2009, 18:26   #106
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar zal ik mee beginnen, Henri1?
Er staan hier architecturale en urbanistische miskleunen genoeg die ik maar wat graag zou afbreken, om van de ex-bouwpercelen terug boomgaarden, graanvelden, weiden en 'woeste grond' te kunnen maken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 18:53   #107
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er staan hier architecturale en urbanistische miskleunen genoeg die ik maar wat graag zou afbreken, om van de ex-bouwpercelen terug boomgaarden, graanvelden, weiden en 'woeste grond' te kunnen maken.
Tja, dan moet ik toch eerst de bewoners/gebruikers/eigenaars weg krijgen (ik zou niet willen dat er doden vallen, echt niet).

En al dat werk kan ik in m'n eentje niet aan. Ik ben God niet, hé.

Ik zoek dus medestanders/medewerkers.

Interesse?

Stuur dan uw CV via PB.

U ontvangt later eventueel een uitnodiging voor een sollicitatie-gesprek.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be