Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2009, 07:59   #101
frontstar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Zelfs als moest ze enige bron van waarheid bevatten, ben ik niet geinteresseerd in uw etiologie. Eerst moet het probleem aangepakt worden, dan pas mogen we eens rustig in de zetel zitten en analyseren hoe het zover gekomen is en wie er allemaal een zwarte piet verdient.

Crapuleuze vreemdelingen hebben een ZEER simpele oplossing: begin ze gewoon terug te sturen, tot ze ophouden met crapuleuze activeiten, of tot ze allemaal weg zijn.
Ik ben ook voor drastische maatregelen, maar je kan mensen die hier geboren zijn toch niet terugsturen naar hun thuisland? Ze zijn er al.
We moeten iets anders vinden. Zware straffen en de dreiging van veel zwaardere straffen als ze hervallen. Ik vind dat de vraag is: hoe moet je dat tuig straffen?
frontstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 08:47   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Er zijn niet genoeg politiemensen opgewassen tegen dit onkruid, gewoon vanwege de lakse mentaliteit. Uitschot heeft nu éénmaal niets te vrezen omdat ze ook niets te verliezen hebben. Voor dit uitschot aan te pakken kan men idd beter para's inschakelen.
Die politiemensen moeten aanwezig zijn bij de voetbalmatchen, om de hooligans een beetje onder controle te houden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 09:16   #103
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Na de rellen in Anderlecht nu rellen in Molenbeek
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF28082009_015
In die Brusselse gemeente met een PS burgervader (Moureaux) kwam het gisteren tot zware rellen, de politie die na 2 uur !!!! ter plaatsen kwam moest zich terugtrekken en wachten op versterking. De brandweer weigerde om te blussen nadat ze eerst werden verjaagd.
Verschillende forum leden hebben hier reeds geschreven over de no go zones in Anderlecht en Molenbeek nu wordt dit bevestigd door een politie woordvoerder voor de camera (VTM nieuws 13 uur) Voor mij is er maar één mogelijkheid om terug een leefbare samenleving te hebben in die gemeente deze is het onttrekken aan de burgemeester van zijn politionele bevoegdheden en het leger inzetten (zoals reeds gebeurt in Nederland). Soldaten hebben geen partijkaart nodig en zullen minder soft optreden tegen relmakers
De reljongeren eerst natspuiten met het waterkanon . Fluorescerende kleurstof in het water. Daarna een regiment para's gewapend met houten knuppels ze achterna zitten.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 09:17   #104
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Ribaucourt (de plaats van de rellen) is toch niet ver weg van een of andere politiebureau dacht ik?
Geluk voor die flikken, konden ze zich daar snel nog gaan barricaderen !
Oud 29 augustus 2009, 09:19   #105
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
ach, we zijn allemaal jong geweest tieners kunnen zich nergens meer uitleven, al die onverdraagzaamheid, kunnen tegen kleuters, kinderdagverblijf, voetballende kinderen... veel mensen vergeten dat ze ooit ook jong zijn geweest
Stak jij ook auto's in brand, en wierp je molotov's naar de flikken en de brandweer , beroofde je onbekende vorbijgangers op straat na hen vakkundig in mekaar getrapt te hebben ?
Oud 29 augustus 2009, 09:23   #106
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
vroeger was het niet veel beter
bv. mei 68

http://images.google.be/images?q=mei...N&hl=nl&tab=wi
Laat het nu net de ouwe zakken van de linkse georganiseerde misdaad zijn die in 68 het kot afbroken, die vandaag de jongeren-gangsterbendes verdedigen.
Maar als ze daarvoor nu op dankbaarheid rekenen, gaan ze toch van een kale reis thuis komen, denk ik.
Oud 29 augustus 2009, 09:34   #107
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, ik ken de situatie niet in Brussel, maar wel in Antwerpen.
Ook daar zijn in het verleden relletjes geweest, waarbij ik op de beelden op tv hele duidelijk jongeren herkenden die lid zijn van bepaalde organisaties die aanzetten tot dit geweld.
Hoe?
Door onder jonge moslims een gevoel van samenhorigheid te kweken over wat met moslims gebeurt in Palestina, door het geloof te gebruiken om daarmee de identiteit te benadrukken van moslims levend onder verdrukking.
Voor veel jongeren is dan snel een link gelegd naar politie die ook als "onderdrukkers" worden gezien, dit verklaart waarom dat geweld zowel in Nederland,Frankrijk als hier vaak specifiek tegen politie wordt gedaan door jongeren!
Internet, cyberimams, moskees en verenigingen spelen hier een belangrijke rol in, daarom moet je daar ook zijn om degenen aan te spreken die dit geweld in zeker zin sturen.
Je zult dus hoe dan ook, willen of niet dialoog moeten opstarten.

Los daarvan heb je de primaire omstandigheden waaronder die jongeren leven.
Hun ouders leven vaak van uitkeringen, veel huwelijksmigratie, taalproblemen, opsluiten in eigen virtuele dorpen, weinig multi en veel monocultuur van eigen groep, waardoor een gevoel ontstaat dat je ook eigen leefregels kunt gaan bepalen;dat moet je de kop indrukken met een duidelijk beleid van nul tolerantie in die wijken, wie last verkoopt, rondhangt, dealt, moet je onmiddellijk oppakken en laten voelen waar grenzen liggen, omdat juist straffeloosheid anderen aanzet om datzelfde gedrag te vertonen.

Schoonvegen die wijk dus, en een repressief beleid van gezag, dat is wat ouders verwachten en wat jongeren respecteren, nu wordt gelachen met politie die vaak amper mogen of durven optreden.
Maar daarbij kun je het niet laten.
Je moet ook nagaan waar nood aan is om wat aan het gedrag van die jongeren te doen,en veel meer netwerken om toegang te krijgen tot die subgroepen, zodat je weet wat broeit, waar je beleidsmatig samen met die mensen aan kunt werken.
Info laten doorstromen is al een zaak die o.a politie ten goede zou komen,en zou kunnen bijdragen tot gerichte wijkwerking, enkel met repressie dit probleem te lijf gaan zonder oog voor noden, doet het probleem slechts tijdelijk verdwijnen om de volgende keer opnieuw toe te slaan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 10:21   #108
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bijten zal hij, maar niet lang hoor want hij kan nooit in twee handen tegelijk bijten he en terwijl hij vanst hangt is hij dicht genoeg bij om hem met de vrije hand zijn ogen uit te steken. Daarna is voor hem er de pret ook af en dan gaat hij stampen ontvangen daar waar dat hij ze voor de rest van zijn leven zal blijven onthouden hoor. Als het een teef is, dan is het natuurlijk wat anders, maar dan gaat ze wanneer ze niets meer ziet aankomen mijn vuist zo hard van voor op hare neus ontvangen dat ik geen tweede keer meer zal moeten meppen.
Dat is ook nog een optie natuurlijk!

Als 'k Ga lopen dan neem ik altijd een knipmes mee voor de veiligheid omdat 'k al vaak last heb gehad van baasjes die hun agressieve honden niet aan de lijn houden. Als er ooit ééntje van plan is mij te bijten dan plant ik gewoon op automatische piloot een paar keer dat mes in die hond. Eerst nam ik altijd een stiletto mee, maar aangezien dit mes verboden is in dit apenland heb ik me maar een knipmes aangekocht dat niet verboden is. 't Is maar om erna discussies te vermijden.
Oud 29 augustus 2009, 10:25   #109
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die politiemensen moeten aanwezig zijn bij de voetbalmatchen, om de hooligans een beetje onder controle te houden.
We hebben 't hier over rellen in steden met allochtoonse jongeren. Wat betreft rellen op voetbalmatchen denk ik niet dat er echt een probleem is, toch?
Oud 29 augustus 2009, 10:25   #110
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frontstar Bekijk bericht
Ik ben ook voor drastische maatregelen, maar je kan mensen die hier geboren zijn toch niet terugsturen naar hun thuisland? Ze zijn er al.
Jij mag daar gerust een ander woord voor gebruiken als "terugsturen" je wat te raar lijkt, bijvoorbeeld "herimplanteren in een milleu dat minder cultuurschokken veroorzaakt".
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 10:29   #111
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
De reljongeren eerst natspuiten met het waterkanon . Fluorescerende kleurstof in het water. Daarna een regiment para's gewapend met houten knuppels ze achterna zitten.
Dat is nog iets uit de préhistorie!
Er is efficiëntere technologie op komst om dit soort problemen op te lossen!
http://www.youtube.com/watch?v=jgG45Lvhow0

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 29 augustus 2009 om 10:29.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 10:38   #112
frontstar
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij mag daar gerust een ander woord voor gebruiken als "terugsturen" je wat te raar lijkt, bijvoorbeeld "herimplanteren in een milleu dat minder cultuurschokken veroorzaakt".
Het gaat mij niet om woordgebruik. Iemand die in België geboren is kun je niet vanuit België terugsturen naar België. Hij IS namelijk al in België. (bij nalezen vind ik dit een goeie kandidaat voor het quote archief)
frontstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 11:02   #113
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat mij niet om woordgebruik. Iemand die in België geboren is kun je niet vanuit België terugsturen naar België. Hij IS namelijk al in België.
Bon, ik zal het nog eens uitleggen voor de mensen die niet snel van begrip zijn.

Men make een wet dat, wanneer mensen met een dubbele nationaliteit inciviek gedrag vertonen, ze de belgische nationaliteit kan ontnomen worden.

Men kan ze dan "terugsturen", want ze zijn dan geen Belgen meer, maar Turken of Marokkanen "pur sang", en ze hebben de papieren die dat bewijzen.

Dat die Turken of Marokkanen hier geboren zijn, dat is dan maar een detail. Hun thuisland blijft Turkije of Marokko.

Eindelijk begrepen?

Laatst gewijzigd door Depth of Field : 29 augustus 2009 om 11:02.
Oud 29 augustus 2009, 11:09   #114
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bon, ik zal het nog eens uitleggen voor de mensen die niet snel van begrip zijn.

Men make een wet dat, wanneer mensen met een dubbele nationaliteit inciviek gedrag vertonen, ze de belgische nationaliteit kan ontnomen worden.

Men kan ze dan "terugsturen", want ze zijn dan geen Belgen meer, maar Turken of Marokkanen "pur sang", en ze hebben de papieren die dat bewijzen.

Dat die Turken of Marokkanen hier geboren zijn, dat is dan maar een detail. Hun thuisland blijft Turkije of Marokko.

Eindelijk begrepen?
Ik vraag me dan altijd af wat de plannen van mensen met dit soort voorstellen zijn voor 'Belgen "pur sang"' die inciviek gedrag vertonen...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 11:15   #115
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Dat is nog iets uit de préhistorie!
Er is efficiëntere technologie op komst om dit soort problemen op te lossen!
http://www.youtube.com/watch?v=jgG45Lvhow0
Dat zijn wel échte oorlogswapens die je daar laat zien. Een beetje te veel eer voor een bende jonge nietsnutten. Die hebben meer lef, dan organisatie, en zullen door een regiment getrainde soldaten makkelijk uitéén te jagen & te kloppen zijn. Zelfs moest er ééntje het ongelukkige idee hebben een vuurwapen boven te halen, en op de soldaten te schieten, dan zouden ze het zich hard beklagen, want zo een ondoordachte actie roept dan een reactie op bij de militairen, en dan verliezen ze vanzelfsprekend.
Als die jongeren zo te keer kunnen gaan, ligt dus volgens mij enkel en alleen aan het feit dat er geen politieke wil is , dit soort zaken te doen stoppen.
Men mag zich dus afvragen waarom ?!
Oud 29 augustus 2009, 11:19   #116
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als allemaal die dappere blanken dertig jaar terug niet waren gaan lopen uit Molenbeek naar hun milieuverneukende cvp-verkavelingen om dan wel nog in de stad te gaan werken en ons met een levensgroot mobiliteitsprobleem op te zadelen maar hadden leren samenleven met de immigranten, als er dialoog en inzet was geweest, dan spraken die mensen nu misschien nederlands en waren die geïntegreerd of misschien zelfs geassimileerd en was al die herrie niet nodig geweest. Maar neen liever vluchten in een verblindende laat-romantische opstoot en daarna de schuld in de schoenen van een ander schuiven.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 11:20   #117
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat mij niet om woordgebruik. Iemand die in België geboren is kun je niet vanuit België terugsturen naar België. Hij IS namelijk al in België. (bij nalezen vind ik dit een goeie kandidaat voor het quote archief)
Alles hangt er vanaf hoe de wetgeving is. Moest het mogelijk zijn iemand gewoon te verbannen, was er geen enkel probleem. Men zou dan ook autochtonen kunnen buitenzetten, wegjagen, zoals vroeger jaren. Maar voor dezen die een dubbele nationaliteit bezitten is er eigenlijk geen enkel probleem : als men hen de Belgische nationaliteit afneemt, blijft hen nog altijd de 2de over, of die nu Marrokkaans, Turks of gelijk wat is. Die zijn dus welkom in hun 2de land...De gelukzakken !
Oud 29 augustus 2009, 11:27   #118
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik vraag me dan altijd af wat de plannen van mensen met dit soort voorstellen zijn voor 'Belgen "pur sang"' die inciviek gedrag vertonen...
Je zou bvb verblijfsverbod kunnen geven op het gebied waar dit inciviek gedrag plaatsvond. Bvb: een inwoner van Mollahbeek, die de gewoonte heeft daar de boel op stelten te zetten met zijn vriendjes, heeft niet meer het recht daar te verblijven, noch te komen, en evenmin met de inwoners van dat gebied om te gaan, op straffe van zware boete's & gevangenisstraf. Die kan bvb verplicht worden in Bachten -de -Kuppe te gaan wonen , waar de staat hem een job & onderdak gevonden heeft in een varkenskwekerij , of bij een patattenboer ofzo. Een soort halve vrijheid dus, als vervanging van gevangenisstraf.
Oud 29 augustus 2009, 11:29   #119
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Die mogen gerust opgesloten worden in het gevang.
Oud 29 augustus 2009, 11:31   #120
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
maar hadden leren samenleven met de immigranten
Ah, gelijk bijvoorbeeld de Armenen en de Koerden geleerd hebben samen te leven met de Turken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be