![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze in hun landen nog deels leven zoals in de middeleeuwen is dat leuk om te ontdekken op reis en tijdens documentaires, maar ze moeten het hier daarom niet in de praktijk komen brengen! Ze zijn al lang gewogen en te achterlijk bevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: misschien was het niet in Marokko, maar wel bij de moslims, daar gaat het over nietwaar? Mooi geprobeerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Alles is meermaals herhaald...
Nazisme en andere verboden ideologieën worden vergeleken met de Islam en als argument gebruikt waarom de Islam zou moeten aan banden worden geslagen. Volstrekt illegaal!. Grappig dat net diegene die beweren "de wet te moeten gehoorzamen" zelf buiten de perken treden. Als verwezen wordt naar welke mensen staan te juichen bij bepaalde uitspraken, dan automatisch heb je gezegd dat de persoon welke je aanspreekt behoort tot die groep. Meer bepaald het vlaams belang in dit geval. De referentie dat het vlaams belang het extreemst van iedereen de Vlaamse belangen probeert te beschermen lijkt geen logische verwijzing, maar sneller gebruikt men dit eenvoudige argument als verwijt dat men erbij hoort. Dan vraag ik me toch bewust af, als u zo zo sterk op dezelfde lijn als het vb staat, waar stemt u dan wel voor als u niet vereenzelvigt wil worden met hen. Telkensmale wordt de intollerantie van sommige landen hierheen gehaald, maar dan enkel om de intollerantie van zichzelf te staven. Moeten wij nu een voorbeeld nemen aan die landen of moeten wij het voorbeeld stellen? Is niet net zoals in die landen, hier de tegenkanting uit extreme hoek de reden tot onverdraagzaamheid? Uiteraard! Illegaliteiten worden in hetzelfde straatje geplaatst als rechten en de rechten worden dan ondemocratisch uitgedeeld. Islam is een erkende belgische godsdienst, punt amen en uit! Als een scholengroep om bepaalde redenen beslist om de hoofddoek te verbieden is dat een absoluut recht! Ik als laatste zal dat betwisten! Vind ik het een goed idee? neen helemaal niet, maar ik zal het recht van de scholengroep beschermen. Daarentegen heeft elke belg het recht op onderwijs binnen een school welke binnen de erkende godsdienst zijn visie past. In dit geval de Islam en meerbepaalde voor moslimas welke de hoofddoek willen dragen. De vaag is nu, en terecht, is het daadwerkelijk een geloofsartikel welke tot de plichten behoort van de moslima? En daar kan je terecht OBJECTIEF! onderzoek naar doen. Verder kan men niet ontkennen dat dit een zuivere klopjacht is op moslims! met alle absurde argumentaties en definities van ideologieën welke pas geboren werden toen dit debat ontstond. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 september 2009 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot jullie bende onverdraagzame moslims zijn binnengewaaid! Als we die gasten moeten geloven moeten we zelfs onze eigen kruisbeelden enz weghalen, alsof wij in hun moslimlanden zouden moeten zeggen hoe en wat ze moeten doen qua kledij enz! Met al de vreemdelingen die hier al decennia onder ons leven hebben we ook nooit meegemaakt wat die ingevoerde varkens vorige nacht weer in Mollahbeek hebben uitgespookt, voor de zoveelste keer reeds! Met mijn excuses voor de vele brave moslims die hier proberen een beter leven op te bouwen en wel met ons samen te leven. Maar ze moeten dringend de idioten en het krapuul in hun eigen rangen aanpakken ipv in stilte zich te verstoppen! En die idioten en dat krapuul moeten stoppen met proberen hier de wet te stellen en onze wetten met de voeten te treden! In de landen waar dat zootje oorspronkelijk vandaan komt zijn ze nog geen beetje gelukkig dat ze er daar vanaf zijn, zeker? Kunnen wij ze verder kweken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() En daarom is uw 'meermaals herhaald' woord de naakte waarheid? Zo ging het in communistische regimes ook.
Citaat:
Citaat:
Een klopjacht die ze zelf in de hand hebben gewerkt. Al zou ik het geen klopjacht durven noemen, maar eerder een poging om de moslims in onze lage landen eindelijk eens op hun plichten te wijzen. Had men dit 30-40 jaar eerder gedaan dan hadden we nu niet met deze discussies gezeten. Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 18 september 2009 om 16:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als meer dan 80% al "een beperkt groepje" is wordt het misschien eens tijd dat u ontwaakt uit uw linkse droomwereld ? Laatst gewijzigd door DenDane : 18 september 2009 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben alleen bang voor wat van onze maatschappij zal worden als extremistische anti-Islamisten en extremistische Islamisten hier hun clash gaan uitvechten. De wetten zijn duidelijk en hier ondemocratisch in zijn is geen optie. Moslims hebben hun rechten, punt uit! Als je een recht wil ontnemen, doe je dat op democratische manier en volgens het Europees recht. Niet op deze polariserende ondemocratische en onverdraagzame manier welke NET zal leiden naar datgene men denkt te bestrijden. Extremisten uit elke hoek zijn vergif! Belgisch stemgedrag is duidelijk tijdens verkiezingen. Volgens sommige enquêtes en votes (vooral op fora) was het vb _de_ winnende partij. Ik hoef trouwens er niet op te wijzen dat er een Europees rapport bestaat over het gedrag van de Belgische forumgangers. Ik laat me daarom niet verleiden door sensatie-media en stemmingmakerij. Heel dit vlaams-belang feestje zal trouwens niet verder komen dan dit. Islamitische scholen zijn al in maak en Belgie zal zich niet branden aan het overschrijden van Europese voorwaarden. Vrezen voor de moslims doe ik ook absoluut niet, zij zullen trouwens binnen hun eigen gemeenschappen zich volstrekt gelukkig blijven voelen en hier goed mee lachen nadat hun scholen zijn opgericht. Maar de polarisatie zal feit zijn en de extremisten zullen gelukkig zijn. En de verantwoordelijken...zullen uit de lucht vallen. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 september 2009 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we maar verder kijken naar de "herverkozen" president/dictator van Iran Ahmadingesjad of zo, hoe hij verder de tegenstanders van zijn eigen moslimbevolking laat oppakken en behandelen! En dan kom jij met zo een van de pot gerukte bewering af! Neen, we zullen ze laten hun gangetje gaan zonder ze een strobreed in de weg te leggen! Tijd voor de grote volksverhuizing richting moslimzandbak, dat hebben we nodig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik zeg dit op een heel rustige kalme manier ok en ik ga nu voor 1 keer mijn eigen (mogelijk onterechte) mening over Iran geven ok? Ik vind hetgeen wat ik over hen te horen krijg, vaak gewoon ziekelijk en onmenselijk. Maar weet je wat het verschil tussen u en mij is? Ik besef dat er velen onder hen dit eveneens verkeerd vinden. Ik besef dat het volstrekt idioot is iemand te beoordelen aan de hand van zijn afkomst of religie in plaats van zijn daden. Mijn stem hier dient dan ook enkel om de moslims te laten inzien dat de uwen, niet voor iedereen spreken en aldus hoop ik dat er vanuit Islamitische richting dezelfde verdraagzaamheid zal ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vertel me eens, wat is volgens u de oplossing? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Staatssecretaris
|
![]() allereerst de pamperpolitiek die, tot nu toe, gevoerd is onmiddelijk stoppen. Voor hen die zich niet kunnen gedragen naar onze wetten : statenloosheid en terug naar het land van herkomst, of in voorkomend geval land van herkomst tot de derde generatie terug. Harde maatregelen maar in dit geval broodnodige en begin nu maar te zaniken over "mensenrechten" ed. Wanneer men zich als beest gedraagt heeft men dan recht op MENSENrechten?
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En meer en meer mensen beginnen door te hebben dat ze best niet meer zo stom mogen zijn in het stemhoekje om weer voor de CVP-mossels en de maatschappijvernielende PS en SPa te stemmen... Wie weet? Het zal toch moeten veranderen, voor er niets meer te veranderen zal vallen! Hebben jullie al het feest-schaap geslacht voor dat feestje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Democratie heb je te danken aan je volk..vergeet dat niet. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 september 2009 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dikwijls verwijs ik toch naar de vele moslims die gerust in onze bevolking zouden kunnen opgaan zoals de vele andere vreemdelingen die zich hier al decennia lang komen vestigen! Ik/we beoordelen niemand aan de hand van zijn kleur of zijn religie! Doen we dat met de Joden? Met de Sicks? Met de Protestanten? Met de Chinezen vanwege hun kleur? Maar de islamgodsdienst is in niets te vergelijken met al die andere. Het is een aanvalsgodsdienst, een godsdienst die overal iedereen wil overheersen en zijn eigen wetten en gebruiken boven die plaatst van het land waar ze terechtkomen! Indien alles over de hoofddoek in hun godsdienst staat, de redenen om ze te moeten dragen, vergeten we niet dat er ook in staat hoe ze zich tegen de ongelovige honden moeten gedragen en hoe ze die moeten aanpakken!!! De Islamieten moeten ongeveer het meest onverdraagzame "volk" ter wereld zijn, als je rondkijkt in de wereld waar ze de boel verpesten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar ik daag u _wel_ uit uw argumenten te staven met de Koran. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 september 2009 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Gelooft u uw eigen zever nog ? En waarom brengt u steeds weer het VB in deze discusie, zeker als men weet dat de beslissing werd genomen door het overkoepelend orgaan van Vlaamse scholen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
vet, italic en onderlijnd..mogelijk ziet u niet goed ![]() Dit is nog steeds een politics forum dacht ik? En _de_ voorstander van dit alles is toch wel het vb, of vergis ik mij? en trouwens de uitslag maakte duidelijk dat het Vlaams belang toch niet echt de spreekbuis is van de "hardwerkende arme bedrogen Vlaming" of wel? En dat doen net die sensatie-media ook...spreken in naam van een beperkte groep mensen en laten lijken het voor iedereen te doen. Aldus mijn argument. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 september 2009 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |