Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 14:39   #101
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
"belastingen verlagen"

wat begrijp je niet?
Waar het VB die maatregel bespreekt.
Oud 12 december 2009, 14:41   #102
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
eigen lof stinkt, net als eigen corruptie.
Typisch een uitspraak voor mensen die niets presteren. Ze doen niets en kunnen niets, dus zijn ze maar trots op iets waar ze zelf niets voor moeten kunnen bijvoorbeeld hun land of een partij.

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 12 december 2009 om 14:41.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 15:55   #103
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Typisch een uitspraak voor mensen die niets presteren. Ze doen niets en kunnen niets, dus zijn ze maar trots op iets waar ze zelf niets voor moeten kunnen bijvoorbeeld hun land of een partij.

Dat klopt, ik presteer totaal niets. Gij daarentegen, gij zijt het waar onze samenleving op zit te wachten!

Laatst gewijzigd door dominatrix : 12 december 2009 om 15:55.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 16:26   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, ik presteer totaal niets. Gij daarentegen, gij zijt het waar onze samenleving op zit te wachten!
Aandoenlijk he? Dat jeugdige onnozele...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 december 2009 om 16:27.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 16:30   #105
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aandoenlijk he? Dat jeugdige onnozele...
Ik pink de traantjes weg...
Oud 12 december 2009, 16:41   #106
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als onderdeel van het 'gepeupel' heb ik mij hier terdege uitgesproken tegen fiscale fraude. Dat doet mijn partij trouwens al lang, niet in het minst recentelijk vanuit de vakbondscel... of geschiedde er daar dan geen fiscale fraude door 'werkingskosten' e.d. af te houden op uitkeringen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Klopt
Kan één van jullie uitleggen wat er bedoeld wordt met " 'werkingskosten' e.d. af te houden op uitkeringen"

Kunnen jullie eindelijk eens uitleggen hoe jullie partijen de fiscale fraude wil bestrijden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 16:54   #107
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan één van jullie uitleggen wat er bedoeld wordt met " 'werkingskosten' e.d. af te houden op uitkeringen"

Kunnen jullie eindelijk eens uitleggen hoe jullie partijen de fiscale fraude wil bestrijden.

-vakbondsdossier http://www.vlaamsbelang.org/53/ (Hier kan je ook al goed stuk vinden van de effectieve strijd tegen fraude en hoe we dat aanpakken)

-Voor parlementaire initiatieven adviseer ik je een kijkje te nemen op webstekken van de parlementen.
Oud 12 december 2009, 16:55   #108
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard Staats MAN-Vrouwen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja dat lijkt er wel op.
Natuurlijk moet men een man zijn,anders was het Staatsvrouw...Tiens,dat woord heb ik in de politiek nog nooit tegengekomen.Maar er zijn wel staatsvrouwen,hoor,alléén hebben die wel hersenen in hun hoofd zitten,en worden ze niet vermeld.We zijn denkelijk iets te vroeg geboren???
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 17:04   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
-vakbondsdossier http://www.vlaamsbelang.org/53/ (Hier kan je ook al goed stuk vinden van de effectieve strijd tegen fraude en hoe we dat aanpakken)

-Voor parlementaire initiatieven adviseer ik je een kijkje te nemen op webstekken van de parlementen.
Ik heb geen goesting om dit allemaal uit te vlooien.
Kan je tenminste zeggen welk stuk(ken) er gaa(t)(n) over " 'werkingskosten' e.d. af te houden op uitkeringen" en welk(e) over het bestrijden van fiscale fraude.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:50   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg het eens uit, uw vernieuwend belastingssysteem. Meer belastingen via BTW en ook een vermogensregister?
Dat is niet noodzakelijk een nieuwe belasting hoor, Neem gewoon het systeem van frankrijk:
vraag eens aan een fransman of hij 100.000euro op zijn rekening wil gestort krijgen ? iedere belg zegt Ja, en een fransman nijpt al zijn billen...

waarom is dat ? omdat de fransman een vermogensregister heeft van bvb 100.000euro anno 2008, en dan het jaar erachter 200.000euro heeft hij volgens de fiscus, logisch toch, zeker meer dan 100.000euro verdiend...

als je nu toevallig maar een loontje hebt van 20.000euro moet je toch wel uitleggen waar je dat geld gehaald hebt ? Het is 5 keer uw jaarloon, en notabene je moet toch nog leven ook... Dus 10.000euro kosten is toch minimaal. En heb je nog toevallig van die grote uitgaveng edaan zoals een nieuwe auto, dan komt helemaal het hek van de dam..

Dus wat doet de fiscus in frankrijk, die mensen de bewijsjes vragen vanwaar dat geld komt.

Gekregen van een erfenis: ok , belastingen betaald ok, alles is inorde
Zaakjes verkocht op Ebay ?
Uw belegging in luxemburg van de hand gedaan ??

Al die dingen worden knap lastig...

Dus voor mij mogen ze morgen een vermogensregister invoeren, en relateer de steunmaatregelen aan het vermogen van een mens... Je zou missschien kunnen verschieten en moeten constateren dat 20% van uw steuntrekkers feitelijk geen steun nodig hebben...

Feitelijk is dat nog niet eens een gestapo-bigbrother toestand, dit is nog maar gewoon eens doen wat de fiscus nu moet doen via omwegen: hoe financier je uw huis, uw auto of reis, de grote uitgaven en die relateren naar uw inkomsten... Al wat abnormaal lijkt doet een lichtje branden...

Nu zitten er daar allemaal zeverwetten tussen en wordt dat altijd geblokkeerd, echt een bananrepubliek toestand, niet te verwonderen dat de OESO ons eens op de lijst van de belastingparadijsen gezet heeft.

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 december 2009 om 18:53.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 11:03   #111
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Wat te denken van Frank Vandenbroucke, toch DE kopman bij de laatste verkiezingen nietwaar? In het augusta proces werden een aantal sp.a kopstukken veroordeelt tot boetes. En wie heeft die boetes nu ook al weer betaald he?
1. Corruptie komt in alle partijen voor.
2. Ik heb nooit voor Vandenbroucke gestemd. Dus komaan, zeg voor welke criminelen ik gestemd heb.

Citaat:
-Heb nooit gedacht met een extreem linkse zeveraar te maken te hebben, toch niet links...
Ik durf te betwijfelen of je eigenlijk wel weet wat links en rechts in politiek betekent.
Citaat:
-Ik heb hier nergens gezegd dat mensen zich niet mogen aansluiten bij vakbonden of wat dan ook. Wel verdedig ik consequent de stelling dat er meer moet zijn dan de 3 kleurenvakbonden die mogen deelnemen aan het sociaal overleg zoals ik ook consequent het recht van partijgenoten tot het behoren van deze of gene vakbond verdedig.
Hou dan op met lullen, de situatie is zoals ze is: drie grote kleurvakbonden en geen ruimte voor een andere, onafhankelijke vakbond. Tienduizenden leden en kiezers van het VB zijn lid van één van die vakbonden. Verwijt mij en hen dat ze daarmee de Belgische staat steunen is dus DWAAS.

Citaat:
Er is nu eenmaal geen alternatief. Maar dat zijn dingen die jij mij in de mond probeert te leggen want wat ik zeg is heel simpel: Gij stemt voor de politieke fundamenten van het systeem, voor één van de zuilpartijen. Ge zijt dus schuldig wat betreft de realisaties van de sp.a en die zijn tot nader order het remmen van de Vlaamse onafhankelijkheid.
Net zoals ik u schuldig acht van het vertragen en verlammen van de Vlaamse onafhankelijkheid door te stemmen voor een partij die in een cordon sanitaire opgesloten zit. Overigens snap je blijkbaar niet goed wat de politieke fundamenten van dit systeem zijn, want van zodra je deelneemt aan verkiezingen, steun je al die fundamenten. Het VB is een steunpilaar van de Belgische staat, ook al willen en zeggen ze zelf van niet. Het VB neemt deel aan verkiezingen georganiseerd door de Belgische staat, haar mandatarissen ontvangen geld van de Belgische staat, haar verkozenen leggen een eed af waarbij ze trouw zweren aan de Belgische staat, enz.......

Waar ik ooit hierboven op doelde was bijvoorbeeld dit: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-fondsen.dhtml

Maar oja, volgens U zwijgen wij over fiscale fraude he... Maar de grootste fiscale fraude, waar zit die hier? Juist ja! En wie horen we daar nu eens geen stampei over maken! Juist ja! Stem als 'vlaams gezinde' dus maar rustig verder op de spa.

Conclusie: Ge zijt misschien niet links maar ene... juist ja! (En daar verdoe ik mijn tijd aan... tsss!)[/quote]
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 11:40   #112
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dus iemand die ziek is en daardoor niet kan werken moet plots veel meer betalen voor zijn al zijn goederen. Zijn uitkering zal echter hetzelfde blijven of verminderen aangezien de opbrengsten voor de sociale zekerheid afnemen. Heel solidair.
Niet Akkoord.
Het inkomstenverlies door ziekte kan je nog altijd compenseren door ziekteverzekering.
Bovendien leveren in het Vivant systeem ook geimporteerde producten een hogere bijdrage dan nu het geval is.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 12:21   #113
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is iets anders: een exdief waarschuwt iedereen om een diefstalalarm te kopen. Jij zegt: als een dief zegt dat er een diefstal alarm gekocht moet worden, dan zal ik het niet doen want als een dief het zegt zal het wel niet waar zijn dat een diefstalalarm helpt tegen diefstal.

Mijn excuses overgins dat ik op dit niveau praat, ik probeer me aan het vrij lage abstractievermogen van mijn gesprekspartners in deze discussie aan te passen.

Wat een pretentie zeg.
Oud 13 december 2009, 12:24   #114
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, daar heb je het. U blijkt dus zelf een fraudeur te zijn.

Kunnen lezen is blijkbaar niet uw sterkste eigenschap. De betweter uithangen daarentegen......

Daarbij, als mijne boekhouder (ik heb er gene voor alle duidelijkheid)
Oud 13 december 2009, 12:27   #115
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien SP.a = vos
fraude bestrijden = passie
conclusie = sp.a fraudeert

dan

Vos = nva
passie = vlaamse onafhankelijkheid
conclusie = nva belgicist

Ik kan er ook niet aan doen dat jij er ronduit domme rederingen op na houdt.
Uw hersenkronkels zijn zelfs met een grote operatie niet recht te trekken.
Will Tura heeft er een liedje over gemaakt, de eerste zin althans. Hopeloos
Oud 13 december 2009, 12:28   #116
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan u even linken waar dat brother paul dan iets in deze topic zegt, over het verminderen van de loonskost.
De sociale lasten van de arbeid halen is het verminderen van de loonkost. Maar dat begrijp jij met al je "geleerdheid en betweterigheid" niet.
Oud 13 december 2009, 12:29   #117
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets teveel fc de kampioenen gezien?
Heeft daar niets mee te maken, dat gebruikte ik al veel langer dan Boma.
Oud 13 december 2009, 12:30   #118
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet al wel heel dom zijn om te denken dat alle boekhouders SP.a-ers zijn. En dan hebben we het nog maar alleen over de boekhouders...
Dat heb ik nergens geschreven, begrijpend lezen is een talent dat jij blijkbaar mist.
Oud 13 december 2009, 12:31   #119
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verdedig een bepaald voorstel dat ik los kan zien van bepaalde partij politieke stromingen. Zo iets noemt men abstracievermogen, bepaalde geniale mensen zoals mijzelf bezitten dit abstractievermogen. Andere mensen dan weer jammer genoeg niet.
Als dat abstractievermogen is, mag je het steken waar het zonlicht nooit komt.
Oud 13 december 2009, 12:38   #120
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus iemand die ziek is en daardoor niet kan werken moet plots veel meer betalen voor zijn al zijn goederen. Zijn uitkering zal echter hetzelfde blijven of verminderen aangezien de opbrengsten voor de sociale zekerheid afnemen. Heel solidair.

Waar schrijf ik dat?
Buitenlandse producten worden duurder, de prijs wordt eerlijker tov de prijs van onze eigen producten. Hierdoor kunnen binnenlandse producten zelfs iet beterkoop worden.

Waar het eigenlijk op neer komt is het volgende:
- In de prijzen, van producten geproduceerd in het binnenland, zit een hoop SZ verrekend.
- In de prijzen, van producten geproduceerd in het buitenland, zit geen sociale zekerheid.

Het VIVANT voorstel zegt, we heffen een sociale BTW op ieder product dan verhandelt wordt, zo krijgen we een veel eerlijkere prijs.

Wil dit zeggen dat er minder SZ binnenkomt?
Nee.
Wil dit zeggen dat onze producten duurder worden?
Nee, ze kunnen zelfs beterkoop worden.
Wil dit zeggen dat buitenlandse producten duurder worden?
Ja, ze kunnen iets duurder worden.
Wil dit zeggen dat je hiermee zwartwerk bestrijdt?
Ja, het verschil tussen loon in het zwart en loon in het wit wordt veel kleiner.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be