![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermits hij dezelfde scholen heeft gelopen als onze kinderen, kan men toch verwachten dat hij zich minstens even goed in het nederlands uitdrukt. Neen, geen excuses. Dit is een staaltje van niet willen. Niet willen integreren. Misprijzen voor de taal en de cultuur van het land dat hem onderdak biedt, zijn instellingen voor hem openstelt en hem alle kansen geeft. Hij neemt ze niet. Hij wil ze niet nemen. En dan maar klagen dat ze kansarm zijn. Lincoln is geen uitzondering. De allochtonen die ik ken, en dat zijn er velen, zijn, op een paar uitzonderingen na, hetzelfde. HET IS ONWIL! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ben je weer aan 't bowlen , pas 't het niet in je zin , als je niet kunt discusieren op een deftige manier dan kun je beter je frustraties gaan uiten in een kamer waar ge vazen kapot kunt maken ! ![]()
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het dat "Belgiekistan" dat je dwarszit? Lees anders nog een vlug de"Lezersbrief over Borgerhout", of "De Moslims in Antwerpen" of... en... er zijn er zoveel! Graag een paar opmerkingen van jou tussen die van de mensen die daar "posten", want bij dat soort teksten ontbreekt het gewoonlijk van commentaren van bepaalde lieden.En als je klaar bent, leg er dan nog eens de uitdrukking "Belgiekistan" en "nog even wachten..." bij. Dan zitten ze weer in de juiste context. Of heb je problemen met die "vreemde culturen, godsdiensten of wat ook die we ongevraagd in eigen land door onze strot geduwd krijgen"? Waar is de tijd waar de mensen zich druk maakten over een goal die terecht of onterecht werd afgekeurd in een plaatselijke match? Dagenlange verhitte discussies in sommige cafe's en zo. Maar nu is het anders nietwaar? Je kunt geen krant meer lezen, geen paar tv-programma's volgen, geen drie gesprekken voeren of horen of er komt op één of andere manier "koran - Allah - integratie - problemen - moslims enz enz " in voort. Is het niet hier, dan in het buitenland. Over onze eigen "godsdienst", de christelijke, katholieke of wat ook kerk wordt hier nog zelden gediscussieerd. De koran, Allah, moslims enz komen 10 of 20 keer per blz aan bod!!! Ook ons Westerse volk, wij en de buurlanden, zijn vele eeuwen gezegend geweest met de invloed van de godsdienst die het denken en handelen der mensen onder controle wilde, en er dikwijls in slaagde ook!!! Dat probleem is ondertussen zo goed als van de baan. Maar.... nu krijgen we via jullie weer ganse dagen dat stompzinnig gedoe aan onze kop! En zoals Jahjah onslangs verkondigde: als het ons niet aanstaat moeten maar ophoepelen (uit ons eigen land). En voor wat die "frustraties" en die kapot te gooien vazen betreft, ik zal proberen de boodschap door te geven aan de vele 100.000den mensen hier in België (niet alleen VBers) die dat hele dagelijkse gedoe hartsgrondig beu zijn. Of zou bommen leggen nog meer anti-stress werken? Gelukkig woon ik zelf in een zone (kust) waar we al die problemen niet ganse dagen rond ons zien. Nog niet. De meest voorkomende "contacten" hebben we via de rubriek "inbraken en overvallen", o.a. via de Franse grens. Maar... ik heb wel kinderen, vrienden en familie over het land verspreid die minder geluk hebben. En nu weer niet boos worden a.u.b.? Ik heb u onlangs in een posting min of meer "verdedigd" voor wat je vele fout geschreven woorden betreft (... ik kreeg zowaar meteen ook wat naar mijn hoofd, of toch een beetje...) Maar ik heb dus weer wat bijgeleerd. Een mens is nooit te oud om bij te leren nietwaar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zuurpruim en onbenul Raf wil mij het lachen verbieden... LAAT ME NIET LACHEN! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo wil ik het horen !!! dank u ! ![]()
![]() |
![]() |
#107 |