Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2004, 22:32   #101
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
We zitten hier met een klein misverstand: ik ken natuurlijk ook tal van Franstaligen die zich perfect in het Nederlands kunnen uitdrukken, dat zou er nog maar aan mankeren... Maar ik bedek het gebrek aan integratie van moslims of anderen niet met de mantel der liefde!!! Integendeel. Alleen had ik de indruk dat Lincoln (what's in a name...) tenminste een voorbeeld was van iemand die een poging deed, en wetende dat hij veel fouten schrijft het toch aandurft teksten op het internet in het Nederlands te zetten. Zo heel veel zijn er hier nog niet. Die mensen komen tenminste nog oorspronkelijk uit een "ander land"! Sommige Franstaligen doen alsof ze beter Chinees zouden leren dan Nederlands! Een franstalige die al 30 of 40 jaar in Vlaanderen woont (ik ken er) en nog steeds de Nederlandse taal niet kent, dat is nog iets erger dan een Marokkaan die het niet kent. Beiden hebben ongelijk.
Naar mijn bescheiden mening toch.
Een Marokkaan die hier is geboren, die geen andere scholen heeft gekend dan nederlandstalige en dan met dergelijk schabouwelijk nederlands uitpakt, kan ik niet waarderen. Wat heeft die op school gepresteerd? Hoe moet die een job vinden?
Vermits hij dezelfde scholen heeft gelopen als onze kinderen, kan men toch verwachten dat hij zich minstens even goed in het nederlands uitdrukt.

Neen, geen excuses. Dit is een staaltje van niet willen.
Niet willen integreren. Misprijzen voor de taal en de cultuur van het land dat hem onderdak biedt, zijn instellingen voor hem openstelt en hem alle kansen geeft.
Hij neemt ze niet. Hij wil ze niet nemen.
En dan maar klagen dat ze kansarm zijn.

Lincoln is geen uitzondering. De allochtonen die ik ken, en dat zijn er velen, zijn, op een paar uitzonderingen na, hetzelfde. HET IS ONWIL!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 10:27   #102
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En waarom niet?

Omdat een volwassen persoon géén sex mag hebben met een min-zestienjarige tiens...

Of dacht je dat het over pollekes vasthouden zou gegaan zijn?
Waar haal je dat nu weer uit?
Raf, ge zijt een ziek dier ! ! !

Citaat:
Op 20 november 1989 werd het Verdrag inzake de Rechten van het Kind unaniem aangenomen door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Het Belgisch Parlement ratificeerde het op 16 december 1991 waarna het hier kracht van wet kreeg.
...
Bovendien heeft men de kans laten liggen om het juridische anachronisme inzake de leeftijd waarop seksuele handelingen strafbaar zijn, te verlagen. Deze blijft dus behouden op 16 jaar. De strafbare seksuele handelingen worden in de wet niet gedefinieerd, waardoor elke handeling die als ‘seksueel’ zou kunnen geïnterpreteerd worden, tot de leeftijd van 16 strafbaar blijft. De wetgever zou toch moeten begrijpen dat er een hemelsbreed verschil is tussen diverse vormen van seksuele daden (gaande van geslachtsgemeenschap tot strelen en kussen) en dat de wet bijgevolg totaal haaks staat op de realiteit van jongeren die experimenteren met een ontluikende seksualiteit.

Begrippen als ‘seksuele handelingen’, ‘seksuele integriteit‘, ‘seksuele daden’ en ‘ontucht’ blijven dus vatbaar voor voor juridisch misbruik, want interpreteerbaar (denk maar aan de Lewinsky-Clinton affaire waar de president zich verdedigde met de stelling dat de handelingen die hij pleegde niet vielen onder de noemer ‘sexual affair’). Dergelijke wettelijke bepaling kan dus aanleiding geven tot schending van artikel 16 van het verdrag dat bepaalt dat ‘geen enkel kind mag onderworpen worden aan willekeurige of onrechtmatige inmeniging in zijn privéleven’.
...
Bron: http://www.vsknet.be:8080/nieuws/Per...jarigheid.html

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 16:15   #103
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

STOP met spuugen op mohamed een aisha, aisha is één van de zuiverste vrouwen van profeet mohamed ze is zo zuiver dan water, mohamed is haar man hij is één van de zuiverste profeten , je mond een je tong is één van de vuilste objecten die ik ken, voor je op aisha spuugt, spuug op je zelf anders zal je persoonlijkheid in gedrang komen !!! voor je naar fouten kijkt die blijken in jou ogen fouten te zijn kijk naar je eigen fouten eerst een oordeel hoe eerlijk met je eigen zelf bent!! een als je op iemand spuugt dan moet je niet denken dat hij niet zal reageren ,na actie komt reactie !!! eerst de zaken op hun juiste plaats bekijken, voor je oordeelt,een kijk naar je eigen ! dan oordelen!! een als je positief bent dan zul je ook positief kijken, ben je dat niet dan moet je daarvoor hard moeten werken !!!

p.s. je moet dringend sociologie gaan volgen een eens over culturen gaan leren over hun gedrag een methode van leven!!!
Denk je dat je nu al in "Belgiekistan" zit? Nog even wachten... Over andere culturen leren is één ding, en best interessant, ze ongevraagd door je strot geduwd krijgen in je eigen land is heel wat anders...

Wat ben je weer aan 't bowlen , pas 't het niet in je zin , als je niet kunt discusieren op een deftige manier dan kun je beter je frustraties gaan uiten in een kamer waar ge vazen kapot kunt maken !
Oud 12 mei 2004, 13:58   #104
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Denk je dat je nu al in "Belgiekistan" zit? Nog even wachten... Over andere culturen leren is één ding, en best interessant, ze ongevraagd door je strot geduwd krijgen in je eigen land is heel wat anders...

Wat ben je weer aan 't bowlen , pas 't het niet in je zin , als je niet kunt discusieren op een deftige manier dan kun je beter je frustraties gaan uiten in een kamer waar ge vazen kapot kunt maken !
Oei! Sorry! Op zere tenen getrapt?
Is het dat "Belgiekistan" dat je dwarszit? Lees anders nog een vlug de"Lezersbrief over Borgerhout", of "De Moslims in Antwerpen" of... en...
er zijn er zoveel! Graag een paar opmerkingen van jou tussen die van de mensen die daar "posten", want bij dat soort teksten ontbreekt het gewoonlijk van commentaren van bepaalde lieden.En als je klaar bent, leg er dan nog eens de uitdrukking "Belgiekistan" en "nog even wachten..." bij. Dan zitten ze weer in de juiste context.
Of heb je problemen met die "vreemde culturen, godsdiensten of wat ook die we ongevraagd in eigen land door onze strot geduwd krijgen"?
Waar is de tijd waar de mensen zich druk maakten over een goal die terecht of onterecht werd afgekeurd in een plaatselijke match? Dagenlange verhitte discussies in sommige cafe's en zo. Maar nu is het anders nietwaar? Je kunt geen krant meer lezen, geen paar tv-programma's volgen, geen drie gesprekken voeren of horen of er komt op één of andere manier "koran - Allah - integratie - problemen - moslims enz enz " in voort. Is het niet hier, dan in het buitenland. Over onze eigen "godsdienst", de christelijke, katholieke of wat ook kerk wordt hier nog zelden gediscussieerd. De koran, Allah, moslims enz komen 10 of 20 keer per blz aan bod!!! Ook ons Westerse volk, wij en de buurlanden, zijn vele eeuwen gezegend geweest met de invloed van de godsdienst die het denken en handelen der mensen onder controle wilde, en er dikwijls in slaagde ook!!! Dat probleem is ondertussen zo goed als van de baan.
Maar.... nu krijgen we via jullie weer ganse dagen dat stompzinnig gedoe aan onze kop! En zoals Jahjah onslangs verkondigde: als het ons niet aanstaat moeten maar ophoepelen (uit ons eigen land).

En voor wat die "frustraties" en die kapot te gooien vazen betreft, ik zal proberen de boodschap door te geven aan de vele 100.000den mensen hier in België (niet alleen VBers) die dat hele dagelijkse gedoe hartsgrondig beu zijn. Of zou bommen leggen nog meer anti-stress werken? Gelukkig woon ik zelf in een zone (kust) waar we al die problemen niet ganse dagen rond ons zien. Nog niet. De meest voorkomende "contacten" hebben we via de rubriek "inbraken en overvallen", o.a. via de Franse grens. Maar... ik heb wel kinderen, vrienden en familie over het land verspreid die minder geluk hebben.
En nu weer niet boos worden a.u.b.? Ik heb u onlangs in een posting min of meer "verdedigd" voor wat je vele fout geschreven woorden betreft (... ik kreeg zowaar meteen ook wat naar mijn hoofd, of toch een beetje...)
Maar ik heb dus weer wat bijgeleerd. Een mens is nooit te oud om bij te leren nietwaar?
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:39   #105
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Lien kooln hier een skoon stuksken neder land geskreef.
Waar gaan naar toe wij?

Niet weten wij!
Maar Lien kooln wel weten. Lien kooln is moesliem en hij zeggen mo7ahmed sas en zijn broer mo8ahmed sbs zijn geen niet trouewe mensen. Allah geef beeldvoor. 70 meiskes maagd, één allah en mo7 + mo8 (sas + sbs) oeps alle meiskes keen maagd.

joe pie!
Ik blijf hier toch lekker mee lachen!
Zuurpruim en onbenul Raf wil mij het lachen verbieden... LAAT ME NIET LACHEN!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 11:34   #106
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Citaat:

Oei! Sorry! Op zere tenen getrapt?
Is het dat "Belgiekistan" dat je dwarszit? Lees anders nog een vlug de"Lezersbrief over Borgerhout", of "De Moslims in Antwerpen" of... en...
er zijn er zoveel! Graag een paar opmerkingen van jou tussen die van de mensen die daar "posten", want bij dat soort teksten ontbreekt het gewoonlijk van commentaren van bepaalde lieden.En als je klaar bent, leg er dan nog eens de uitdrukking "Belgiekistan" en "nog even wachten..." bij. Dan zitten ze weer in de juiste context.
Of heb je problemen met die "vreemde culturen, godsdiensten of wat ook die we ongevraagd in eigen land door onze strot geduwd krijgen"?
Waar is de tijd waar de mensen zich druk maakten over een goal die terecht of onterecht werd afgekeurd in een plaatselijke match? Dagenlange verhitte discussies in sommige cafe's en zo. Maar nu is het anders nietwaar? Je kunt geen krant meer lezen, geen paar tv-programma's volgen, geen drie gesprekken voeren of horen of er komt op één of andere manier "koran - Allah - integratie - problemen - moslims enz enz " in voort. Is het niet hier, dan in het buitenland. Over onze eigen "godsdienst", de christelijke, katholieke of wat ook kerk wordt hier nog zelden gediscussieerd. De koran, Allah, moslims enz komen 10 of 20 keer per blz aan bod!!! Ook ons Westerse volk, wij en de buurlanden, zijn vele eeuwen gezegend geweest met de invloed van de godsdienst die het denken en handelen der mensen onder controle wilde, en er dikwijls in slaagde ook!!! Dat probleem is ondertussen zo goed als van de baan.
Maar.... nu krijgen we via jullie weer ganse dagen dat stompzinnig gedoe aan onze kop! En zoals Jahjah onslangs verkondigde: als het ons niet aanstaat moeten maar ophoepelen (uit ons eigen land).

En voor wat die "frustraties" en die kapot te gooien vazen betreft, ik zal proberen de boodschap door te geven aan de vele 100.000den mensen hier in België (niet alleen VBers) die dat hele dagelijkse gedoe hartsgrondig beu zijn. Of zou bommen leggen nog meer anti-stress werken? Gelukkig woon ik zelf in een zone (kust) waar we al die problemen niet ganse dagen rond ons zien. Nog niet. De meest voorkomende "contacten" hebben we via de rubriek "inbraken en overvallen", o.a. via de Franse grens. Maar... ik heb wel kinderen, vrienden en familie over het land verspreid die minder geluk hebben.
En nu weer niet boos worden a.u.b.? Ik heb u onlangs in een posting min of meer "verdedigd" voor wat je vele fout geschreven woorden betreft (... ik kreeg zowaar meteen ook wat naar mijn hoofd, of toch een beetje...)
Maar ik heb dus weer wat bijgeleerd. Een mens is nooit te oud om bij te leren nietwaar?

Zo wil ik het horen !!! dank u !
Oud 14 mei 2004, 12:55   #107
Attiladehun
Banneling

Standaard

?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be