![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over ziekenhuizen. Schoofie had het over "wrijvingen" en daar had ik het ook over. Komt daar bij dat Van Quickenborne een wet aan het voorbereiden is als ik het goed heb en dwang gaat altijd via de portomoné of zoals Y Desmet in De Morgen suggereert: stop ook desubsidis van andere dingen in het Emaus ziekenhuis.
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() U heeft gelijk.
Daarom ook mijn zin 4.
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
MAW: als de dokters ethische bezwaren hebben dan moet de staat hun niet dwingen(regel 3) Ook een ziekenhuis mag niet worden gedwongen. (regel 5) Echter: ik ben geen voorstander van het opleggen van een ethische code door het ziekenhuis. Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;4515095]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;4515095]
Citaat:
De christelijk gëinspireerde artsen en patiënten weten waar ze aan toe zijn. Niet eens met het beleid? Kies dan een niet-christelijk gëinspireerd ziekenhuis. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 december 2009 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() [quote=Another Jack;4515104]
Citaat:
Voor één keer ben ik het eens met die mottige Desmet. Een ziekenhuis moet evenmin als de staat de dokter beletten om voluit zijn recht op vrijheid van behandeling te benutten.
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;4515120]Een dokter is trouwens niet verplicht zich te binden aan een ziekenhuis (laat staan een caritas ziekenhuis).
Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 december 2009 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Another Jack;4515104]
Citaat:
Stierenstront. Kijk toevallig naar de standaard on line van vandaag. Vlaanderen is "zo rijk" niet meer dat er aparte lijnen van ziekenhuizen kunnen bestaan. De ziekenhuizen die eten uit de ruif van het Riziv, moeten zich maar plooien naar de wensen van de pasiënten. Nooit mag één dokter als individu gedwongen worden een abortus uit te voeren tegen zijn goesting. Maar als ziekenhuis je boeltje organizeren, dat is heel wat anders. (kompleet tegenvoorbeeldje: een ziekenhuis mag perfekt een dokter aanvaarden die wegens religie niet bereid is om vaksinasies en bloedtransfuzie toe te dienen; maar dan moeten er voldoende artsen beschikbaar zijn om dit middeleeuws geval te depanneren) Nogmaals: als het ziekenhuis volledig privé wil draaien, dan kan het, zonder enige steun van de staat (scheiding van kerk en staat) zijn religieus willeke proberen op te leggen aan andere mensen. Bweuk. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...L&subsection=3 titel: Nog maar één ‘echt' OCMW-ziekenhuis in Vlaanderen bericht: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
|
![]() [quote][quote=De schoofzak;4515306]
Citaat:
Een ziekehuis (dat volgens U hierboven geen wil heeft ![]() De wensen van de patiënt zijn daar uiteraard ondergeschikt aan. Binnen de grenzen van de wet zijn ook dokters vrij in de keuze van behandeling. Zij mogen dus abortus weigeren uit te voeren behalve als het in noodsituaties noodzakelijk blijkt. Citaat:
Behalve in levensbedreigende noodsituaties natuurlijk. Tot grote frustratie van onverdraagzame vrijzinnigen. Citaat:
Een spoedarts die systematisch weigert in noodsituaties te vaccineren en bloedtransfusies uit te voeren handelt tegen de wet en verliest zijn beroepstitel wegens malversatie. Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 29 december 2009 om 10:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie uitlegFallen Angel iets lager inreply !! Citaat:
Citaat:
Citaat:
[garpjeuuuuh] PS: Erhier blijkbaarnogal met verschillende soorten strontgesmeten ![]() [/grapjeuuuuh]
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |