Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met uw werk?
Tevreden 38 90,48%
Niet tevreden 4 9,52%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2011, 10:21   #101
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht

ten derde , zou enkel iemand mogen kunen doppen als hij / zij ook aktief achter werk op zoek is !!! binnen enkele jaren is dop en later pensioen onbetaalbaar en zal sterk worde verminderd , door de schuld van ne hoop profiteurs ! werkende mense zulle nog hoger belast worden om alles te proberen blijven betalen !!
Ik ben 37 jaar en heb 2x "aan den dop" gestaan.
De eerste keer was als 24 jarige toen er afvloeiingen moesten gebeuren in het bedrijf waar ik werkte. Toen moest je effectief nog een twee keer per maand een stempeltje gaan halen. Wel, ik geef eerlijk toe dat ik mij daarvoor schaamde. En ik voelde zelfs plaatsvervangende schaamte toen er daar ooit eens een kleine rel uitbrak omdat er "vertragingen" waren aan het stempelloket. Hun pc lag in panne ofzo, en een paar vrouwen begonnen daar van hun oren te maken omdat ze zo lang moesten wachten ,en omdat ze afgesproken hadden met vriendinnen om te gaan shoppen en op zwier te gaan, en blablabla....

De 2de keer is 5 jaar geleden. Het vorige bedrijf waar ik werkte ging op de fles. Geen stempeltjes meer gaan halen. Gewoon 2x per maand uitbetaald op mijn rekening. Het heeft toch bijna 6 maand geduurd vooraleer ik mijn huidige job gevonden had. De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik van die 6 maanden slechts de laatste 3 maand naar werk heb gezocht. Het was halfweg juni toen het bedrijf overkop ging en ik ben pas halfweg september actief gaan solliciteren. Dus ja ik heb genoten van een extra lang verlof. En ik heb er totaal geen spijt van.

En in beide gevallen van werkloosheid was er totaal geen controle,noch van RVA noch van VDAB. Ik ben 1x opgeroepen geweest door de VDAB.....toen ik al bijna 1 jaar terug aan het werk was. Dan vraag ik mij af wat zij daar een godsganse dag zitten te doen en op welke lakse manier zij hun dossiers bijhouden.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 25 juli 2011 om 10:22.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:27   #102
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zijn nu eenmaal mensen die niet kunnen maken van hun leven wat ze willen omdat

1 ze niet over middellen beschikken
2 ze afgemaakt worden door machtsmisbruik
3 ze niet toegelaten worden tot de activiteiten die ze willen uitoefenen
4 ....

Doen wat je graag doet en daarvoor betaald worden op een manier dat je ervan kan leven, dat moet heerlijk zijn...
2

Ik werk om te leven , niet omgekeerd.
Ook ik stuik soms achterover als ik hoor welke lonen die topmanagers,politici,profvoetballers,enz...uitbeta ald krijgen. Zo'n megahoge lonen zijn inderdaad crimineel zot.
Maar ge moet nog een grotere zot zijn om zo'n loon te weigeren als men het jou aanbied. Eerlijk....ik zou ook geen neen zeggen.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 25 juli 2011, 10:31   #103
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die niet kunnen maken van hun leven wat ze willen omdat

1 ze niet over middellen beschikken
2 ze afgemaakt worden door machtsmisbruik
3 ze niet toegelaten worden tot de activiteiten die ze willen uitoefenen
4 ....

Doen wat je graag doet en daarvoor betaald worden op een manier dat je ervan kan leven, dat moet heerlijk zijn...
zal je nr 4 afmaken
4 ze niet WILLEN werken , of er te lui voor zijn !!!!!! en die zouden geen enkele financiële steun mogen krijgen , noch dop noch OCMW
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:33   #104
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
2

Ik werk om te leven , niet omgekeerd.
Ook ik stuik soms achterover als ik hoor welke lonen die topmanagers,politici,profvoetballers,enz...uitbeta ald krijgen. Zo'n megahoge lonen zijn inderdaad crimineel zot.
Maar ge moet nog een grotere zot zijn om zo'n loon te weigeren als men het jou aanbied. Eerlijk....ik zou ook geen neen zeggen.

Als ze 't dan ook nog leuk vinden...

Topsporter is tijdelijk, dus moet het rap binnengerijfd, die andere blijven maar rijven...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:43   #105
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben 37 jaar en heb 2x "aan den dop" gestaan.
De eerste keer was als 24 jarige toen er afvloeiingen moesten gebeuren in het bedrijf waar ik werkte. Toen moest je effectief nog een twee keer per maand een stempeltje gaan halen. Wel, ik geef eerlijk toe dat ik mij daarvoor schaamde. En ik voelde zelfs plaatsvervangende schaamte toen er daar ooit eens een kleine rel uitbrak omdat er "vertragingen" waren aan het stempelloket. Hun pc lag in panne ofzo, en een paar vrouwen begonnen daar van hun oren te maken omdat ze zo lang moesten wachten ,en omdat ze afgesproken hadden met vriendinnen om te gaan shoppen en op zwier te gaan, en blablabla....

De 2de keer is 5 jaar geleden. Het vorige bedrijf waar ik werkte ging op de fles. Geen stempeltjes meer gaan halen. Gewoon 2x per maand uitbetaald op mijn rekening. Het heeft toch bijna 6 maand geduurd vooraleer ik mijn huidige job gevonden had. De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik van die 6 maanden slechts de laatste 3 maand naar werk heb gezocht. Het was halfweg juni toen het bedrijf overkop ging en ik ben pas halfweg september actief gaan solliciteren. Dus ja ik heb genoten van een extra lang verlof. En ik heb er totaal geen spijt van.

En in beide gevallen van werkloosheid was er totaal geen controle,noch van RVA noch van VDAB. Ik ben 1x opgeroepen geweest door de VDAB.....toen ik al bijna 1 jaar terug aan het werk was. Dan vraag ik mij af wat zij daar een godsganse dag zitten te doen en op welke lakse manier zij hun dossiers bijhouden.
de die van 1973 zijn van een goei jaar zenne ....

Awel ik heb 1 maand gedopt na 2 jaar te werken ... en toch wel controle van de VDAB , met zo goed als bewijzen in men hand dat ik al een andere job had . niks aan te doen , ik MOEST ne cursus volgen van regeltechniek .... iets meer als een maand erna had ik werk , waar ik nu al 15 jaar werk , tijdens die maand ertussen deed ik interim jobkes

en trouwens als je al enkele jaren gewerkt hebt en na ontslag efkes foert zegt da's toch normaal .... zolang dit geen jaren blijft duren !
Oud 25 juli 2011, 10:46   #106
freelancer
Banneling

Standaard

Ik werk om te leven en leef om te werken... omdat ik me verantwoordelijk voel voor mijn eigen leven en dat van diegenen die van mij rechtstreeks of onrechtstreeks afhankelijk zijn...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 11:29   #107
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
zal je nr 4 afmaken
4 ze niet WILLEN werken , of er te lui voor zijn !!!!!! en die zouden geen enkele financiële steun mogen krijgen , noch dop noch OCMW
Bedankt voor de medewerking.

Maar je zit toch goed verkeerd

Mensen die niet willen werken of te lui zijn daarvoor genieten door de band niet lang uitkering.

ook hoeven die zich geen gemis te beklagen aangezien ze niets willen op dat vlak.

Maarreh...serieus nu:

hoe dacht je de 1000000 ontbrekende jobs te creëren voor de gretige loonslaafjes die wel degelijk werkzoekend zijn?
Oud 25 juli 2011, 11:35   #108
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de medewerking.

Maar je zit toch goed verkeerd

Mensen die niet willen werken of te lui zijn daarvoor genieten door de band niet lang uitkering.

ook hoeven die zich geen gemis te beklagen aangezien ze niets willen op dat vlak.

Maarreh...serieus nu:

hoe dacht je de 1000000 ontbrekende jobs te creëren voor de gretige loonslaafjes die wel degelijk werkzoekend zijn?
www.stephstone.be

www.vacature.be

plaatsaanbiedingen in gazetten en reklame boekskes

wie werk wilt en zoekt , die vind heus wel iets zenne ...... minder doppers en ocmw gevallen , dus minder belastingen , dus iedereen happy !
Oud 25 juli 2011, 11:52   #109
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
www.stephstone.be

www.vacature.be

plaatsaanbiedingen in gazetten en reklame boekskes

wie werk wilt en zoekt , die vind heus wel iets zenne ...... minder doppers en ocmw gevallen , dus minder belastingen , dus iedereen happy !
niettegenstaande er een 1000000 werkzoekenden zijn , blijven er 1000000 jobs tekort.

Sommigen vinden werk, anderen worden ontslagen....enz en alles blijft wat het was, namelijk 1000000 jobs tekort.
Oud 25 juli 2011, 11:55   #110
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik werk om te leven en leef om te werken... omdat ik me verantwoordelijk voel voor mijn eigen leven en dat van diegenen die van mij rechtstreeks of onrechtstreeks afhankelijk zijn...

Je leeft zelfs om gratis te werken op Forum

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juli 2011 om 12:05.
Oud 25 juli 2011, 11:58   #111
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
de die van 1973 zijn van een goei jaar zenne ....
Pppsstt....ik ben van 1974

Oud 25 juli 2011, 22:45   #112
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niettegenstaande er een 1000000 werkzoekenden zijn , blijven er 1000000 jobs tekort.

Sommigen vinden werk, anderen worden ontslagen....enz en alles blijft wat het was, namelijk 1000000 jobs tekort.

tja , ni zeveren he

als er bij ons een plaatske vrijkomt ..... duurt da vrij lang voor de juiste kandidaat !!!! weekend werk , wa meer verdienen , maar je moet wel in da weekend komen werken he ........... dus ze haken af ! centjes verdienen ja , beeke inzet voort bedrijf is er over !

ziekelijk , degoutant profiteurs !!!!!
Oud 25 juli 2011, 22:45   #113
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pppsstt....ik ben van 1974
jaja , een goei periode he
Oud 26 augustus 2011, 23:15   #114
FDM
Banneling

Standaard

JC (66), Anderlecht

* Beroep: priester en deken
* Privé: ongehuwd, geen kinderen (celibatair)
* Brutoloon: 2.647 euro
* Nettoloon: 1.740 euro
* Extra’s: woonstvergoeding van ongeveer 400 euro bruto per maand
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 03:33   #115
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook tevreden, sta op straat en zwaai naar iedereen die voorbij komt. En sommigen dan zo doen snap ik nie ?

Laatst gewijzigd door stropke : 27 augustus 2011 om 03:34.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 23:40   #116
Belask0
Banneling

Standaard

k'mag ni klagen
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 15:27   #117
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
k'mag ni klagen
Anders vlieg je buiten ?
Oud 9 april 2013, 15:32   #118
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is je maar geraden in deze wereld van vies vuil gevaarlijk onderbetaald werk..
Verplicht en " vrijwillig " werk niet vergeten ! Onbetaald natuurlijk.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 15:33   #119
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Met de manier waarop u spreekt vraagt u zich af waarom u geen werk kan vinden. Een paar moeilijke woorden gebruiken zal de meeste werkgevers niet overtuigen. Probeer het eens bij je volgende sollicitatie gesprek zonder.
Hij is gepensioneerd, slimme.
Oud 9 april 2013, 15:35   #120
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Citaat: "Bent u tevreden met uw werk?" (Eno2)

Vanwaar de vraag van iemand die niet eens beseft wat werken is, nooit heeft gewerkt, zich steeds benadeeld voelt, vindt dat de staat moet opdraaien voor luierikken behalve als ze noordafrikaans zijn ?

Of gaat het om pure aandachtshoererij ?
Ah, het gaat over uzelf ? Of wat ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be