![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: 500000 die geen werk kunnen vinden, is dat beschamend? | |||
ja, voor mij, want ik ben werkloos |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
ja, voor het kapitalisme |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
nee, niet voor mij, want ik werk |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
nee, niet voor het kapitalisme, want dat werkt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vond een pdf-je over allochtone werkloosheid in België maar daar staan geen totaal-cijfers is , alleen per allohctonengoep en per activiteitssector. ook blijkt het over allochtonen Belgen te gaan meestal. Ik vind het niet direct vanzelfsprekend opportuun daar te diep te gaan in spitten wat de afkomst van de Belgen is. Dat is wellicht ook de reden dat er geen cijfermateriaal is of te vinden is. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juli 2011 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als er geen cijfers bekend gemaakt worden over wie er een leefloon trekt. Moest men die cijfers bekend maken zou er een oorlog uitbreken en het VB de absolute meerderheid halen bij verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als we nog al de taliban's op onze stempellijst staan hebben, moet het ons verwonderen dat die schier oneindige financieringsmiddelen hebben...
En dat dit leger immigranten altijd maar blijft groeien ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() wie is allochtoon is dan de vraag. Dat op zich vaststellen is al discriminatie, eigenlijk, tegenover Belgen. Toch bestaan al die gedetailleerde onderzoeken. Alleen: niets van globale cijfers.... Ik blijf dat raar vinden. Misschien moet ik beter zoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iedereen moet de kans krijgen op een waardig leven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Het zijn wel 500000 Belgen die geen werk kunnen vinden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, de cijfers bestaan en er bestaat zelfs een gedetailleerde globale lijst met cijfers. Alleen word die lijst niet publieke gemaakt. Hij word enkel gebruikt om sommige wetten te rechtvaardigen en dan maakt men een deel ervan bekend. Je moet dus niet zoeken, je moet daarvoor de pc's van de ministeries kraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat er juist dat % aan werkplaatsen niet word ingevuld? Brussel, meer dan 20% werklozen. Brussel, meer dan 50% allochtone inwoners. Antwerpen stad, meer dan 15% werklozen. Antwerpen stad, meer dan 65% allochtone inwoners. Mechelen stad, meer dan 15% werklozen. Mechelen stad, meer dan 60% allochtone inwoners. Dit terwijl Vlaanderen slechts 6% werklozen heeft. Charleroi, meer dan 25% werklozen. Charleroi, meer dan 75% allochtone inwoners. Mons, meer dan 15% werklozen. Mons, meer dan 60% allochtone inwoners. Dit terwijl Wallonië slechts 9% werklozen heeft. De bronnen bestaan dus wel. Je moet ze enkel zelf naast elkaar leggen. Laatst gewijzigd door Jantje : 19 juli 2011 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als 5miljard arme mensen en 1miljard rijke mensen zijn in de wereld, dan moet belgie zijn rijkdom delen met 50miljoen mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een inkomen van 500€ per maand ben je rijk in Congo maar zeer arm in Vlaanderen. Met een inkomen van 1000€ per maand, behoor je in Zuid-Afrika en het Oosten tot de midden-klasse, maar ben je nog steeds arm in Vlaanderen. Met het geld dat België dus jaarlijks uitgeeft aan opvang van asielzoekers kan België dus meer dan 100miljoen mensen in Afrika of het Oosten een goed bestaan bezorgen. En hen helpen om zelfbedruipend te worden. Dus moet België 50miljoen mensen helpen om een beter bestaan op te bouwen, moet ik beantwoorden met ja. Moet België die mensen hier opvangen, NEE, België moet zelfs de hulp hier afschaffen. Want voor elke asielzoeker die hier een aanvraag indient, sterven er 100 mensen tussen zijn vertrekpunt en zijn opvangpunt om slechts 1 persoon een beter leven te schenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niemand geeft absolute cijfers. Als ik dus stel dat van die 500000 werklozen er 100000 allochtoon zijn, kan NIEMAND me tegenspreken. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juli 2011 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wreed he? De lijsten bestaan dus echt, maar mogen niet openbaar gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik betwijfel, dat ze de kwalificatie allochtoon officieel durven gebruiken in documenten, voor Belgen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommige statistieken is het zelfs noodzakelijk om het land van herkomst in te geven en de hoeveelste generatie het is die hier geboren word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oproep naar whistle-blowers.. Academia mag echter van alles doen, waarom doen ze dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |