Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2010, 22:44   #101
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vandaar dat je altijd loopt op te scheppen over de ingenieurskwaliteiten van de Belgen?
en gelijk heeft hij !!!!!!! Ik bedoel de ingenieurskwaliteiten.
Ik werk momenteel mee aan een zonneveld project in Italiê van 6.000.000 kg staal. En het is het eerste project niet. Belgische ( of Vlaamse ) kwaliteit is, dat ze een totaal paket bieden via hun ingenieurs. Een echt soort "ikea" principe waar alles wordt opgelost door de leverancier. Projectstudie. Waar 1.5 mm, waar 1.75 mm. Waar verzinkt, waar gelakt. Kant en klaar met preforatie.

Ik noem dat niet opscheppen. Ik noem dat uw steentje bijdragen om werkgelegenheid te scheppen. Zonne energie is big buiseniss nu. Ik bedoel niet alleen de daken van de mensen maar mega velden met Europese subsidie.
En dankzij de hoge kwaliteit van onze ingenieurs kan Belgîë veel naar zich toetrekken
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 22:46   #102
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm, en ik maar denken dat het Nederlandse ingenieursbureau Arcadis verantwoordelijk was voor het technische gedeelte van het ontwerp.
Het is niet uitgesloten dat ARCADIS (ook volop aanwezig in België) in het project zat. Was mij niet bekend.

Het is echter het Waalse bureau GREISCH dat volledige instond voor het engineering-gedeelte en zowel de stabiliteitsplannen als de uitvoeringsplannen uittekende. Het concept met de voortgeduwde brugvelden en de hyperstatische tui-haubannage komt volledige van hen.

Millau is overigens de 1° brug ter wereld waarin de stabiliteit van méér dan 3 brugvelden verzekerd wordt door tuikabels. Een huzarenstukje ivm trillingen, windeffecten en eigenfrekwenties. En dat meer dan 300 m boven de begane grond (hoger dan de Eiffeltoren).

Geen enkel stabiliteitsbureau in Nederland noch Vlaanderen kan zulke referentie voorleggen. Zelfs de Fransen applaudiseren.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 22:48   #103
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat een merkwaardig draadje.
Zoiets in de geest van "Die Walen zijn toch niet helemaal achterlijk"
Dat is ook zo. En dat tracht ik hier al een tijdje aan te tonen.
Oud 11 januari 2010, 22:54   #104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Dat "ijzerwerk" dat u beodoeld hoeft geen onderhoud. Is gemaakt uit Galvanisé 250GD alz vanuit Cockerlill arcelor mittal. Welke een galvinsé soort is met een hoger aluzink gehalte die geen "witte roest" kan hebben. Is ook een zachte staalsoort die bij vele bewegingen geen schuurtjes vertoont.
Boven dat ijzerwerk is het allemaal glas, dat moet onderhouden worden of het gaat kapot.
Kan jij er nog aan?
Awel ja...dat gaat u een lieve duit kosten dus.

En al dat staal gaat binnen de kortste keren volhangen met dat ijzerroest van die treinen, wees maar zeker.

Men kan het nu natuurlijk allemaal ook rustig laten kapot gaan...na x miljoenen of miljarden ingestoken te hebben.
Het zou de eerste keer niet zijn tegenwoordig.

Ge moogt gerust zijn dat ze in 85000 uren denkwerk "dat" vergeten hebben weeral.
En ik zeg expres "weeral"

Maar als u iemand zoekt om die onderhoudstaken te doen...ik ben kandidaat hoor.

Ik zal een beetje "over factureren" en een stukje afgeven...

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 januari 2010 om 22:59.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 23:00   #105
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zelfs de Fransen applaudiseren.
Frankrijk staat vol bruggen, dammen en torens die door Belgische ingenieurs zijn ontworpen. Ik weet echter niet of het meestal Vlamingen dan wel Walen zijn. Walen hebben daar de taal al voor.

Wél herinner ik me nog dat meestal het Franse hulpje met de eer ging lopen, omdat Frankrijk niet kon tolereren dat een groot bouwwerk aan een buitenlander werd toegeschreven. Het boek daarover is al wel 25 of 30 jaar oud: Anselot Noël Ces Belges qui ont fait la France.
Oud 11 januari 2010, 23:02   #106
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat je altijd loopt op te scheppen over de ingenieurskwaliteiten van de Belgen?
Tja, zo moesten wij advies geven bij de bouw van de eerste grote tunnels in Nederland (o.a. Piet Heintunnel)

Uiteraard werd de Belgisch inbreng hierbij wijselijk verzwegen in de Hollandse pers.

En daar kunnen wij mee leven hoor ! Het omgekeerde is echter niet voorstelbaar.
Oud 11 januari 2010, 23:08   #107
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, zo moesten wij advies geven bij de bouw van de eerste grote tunnels in Nederland (o.a. Piet Heintunnel)

Uiteraard werd de Belgisch inbreng hierbij wijselijk verzwegen in de Hollandse pers.

Tja, in de Vlaamse pers lees je ook niet dat de Vlaamse baggeraars alles hebben afgekeken van de Nederlanders.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 23:12   #108
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Frankrijk staat vol bruggen, dammen en torens die door Belgische ingenieurs zijn ontworpen. Ik weet echter niet of het meestal Vlamingen dan wel Walen zijn. Walen hebben daar de taal al voor.
De universiteiten van Luik en Gent leveren de beste bouwkundige ingenieurs ter wereld. Da's mijn ervaring. TUDelft levert de beste geotechnici. En tot voor kort ook de beste brandtechnici. Tot hun eigen gebouw in de fik ging.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 januari 2010 om 23:14.
Oud 11 januari 2010, 23:13   #109
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, in de Vlaamse pers lees je ook niet dat de Vlaamse baggeraars alles hebben afgekeken van de Nederlanders.
Graag een bewijs voor uw gratuite bewering.
Oud 11 januari 2010, 23:16   #110
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De universiteiten van Luik en Gent leveren de beste bouwkundige ingenieurs ter wereld. Da's mijn ervaring. TUDelft levert de beste geotechnici. En tot voor kort ook de beste brandtechnici. Tot hun eigen gebouw in de fik ging.
Is dat zo? Enfin stel je voor. De schande.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 23:23   #111
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs de Fransen applaudiseren.
Nja Belgen die het maken in Frankrijk worden al snel tot Fransen gebombardeerd om hen de schande te besparen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 23:24   #112
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De universiteiten van Luik en Gent leveren de beste bouwkundige ingenieurs ter wereld.
Toch goed dat Nederland bij ons die universiteiten heeft opgericht.
Oud 11 januari 2010, 23:27   #113
Luddo
Minister

Standaard

Vorige week was er een uitzending op de BRT over Walloniê. Daarin werd gezegd dat de Vlaamse inwijkelingen de Borinage groot hadden gemaakt!
Oud 12 januari 2010, 12:33   #114
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Toch goed dat Nederland bij ons die universiteiten heeft opgericht.
En wat noem jij Nederland ? Vlamingen die door zuidelijke indringers naar het Noorden verbannen werden ? En die klompendragers ginder vooruithielpen ?

Leiden was trouwens geen cent waard tot er enkele Vlaamse profs aantraden (waaronder de onlangs overleden Schillebeeckx)
Oud 12 januari 2010, 12:35   #115
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja Belgen die het maken in Frankrijk worden al snel tot Fransen gebombardeerd om hen de schande te besparen.
En hun eigen beste schrijvers kwamen hier inspiratie zoeken (Victor Hugo, Charles Baudelaire, ....)
Oud 12 januari 2010, 12:56   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse baggeraars hebben zeer weinig afgekeken van de Nederlanders.
In de scheepvaart is het zelfs zo, dat zelfs de grootste Nederlandse rederij uit de geschiedenis, eigendom was van uitgeweken Vlamingen.
En Nederland grote bergings- en sleepbedrijf is zelfs in Vlaanderen komen leren hoe ze zo'n bedrijf moeten runnen en hoe ze het beste kunnen werken.
Hoe schepen worden nu trouwens in Antwerpen onderhouden en niet meer in Nederland door de beter scholing en beroepseer van de Belgen tegenover de Nederlanders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 12:59   #117
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke zondagmorgen om 09u25 �* La Une : "Ma Terre : les horizons de la Meuse"

Wat leerden we vandaag ?

De economische ontwikkeling van Zweden werd opgestart door 2000 Walen (onder leiding van Louis de Geer) die in het armoedig land de eerste hoogoven opstarten en er het eerste staal maakten met de plaatselijk aanwezige mineralen. Het staal werd er bewaard en behandeld zoals het goud.

Momenteel wonen in Zweden ongeveer 1.000.000 Waalse afstammelingen.
Nog liever Zweden dan Vlaanderen vooruit helpen. Solidaritééééééééééé!
Oud 12 januari 2010, 13:00   #118
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook de Nederlandse waterkering komt voor het grootste deel van Belgische tekentafel.
Overal in de wereld worden de Belgen als de beste en meest bekwame mensen beschouwd, behalve in hun eigen land.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 13:01   #119
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat noem jij Nederland ? Vlamingen die door zuidelijke indringers naar het Noorden verbannen werden ? En die klompendragers ginder vooruithielpen ?

Leiden was trouwens geen cent waard tot er enkele Vlaamse profs aantraden (waaronder de onlangs overleden Schillebeeckx)
Ik meen hier de introductie van twee nieuwe thema's te ontwaren, aangezien ik het over 1817 had, niet over een paar eeuwen vroeger en later. Maar ik merk dat u een goed patriot bent die op een hoofdzakelijk Vlaamse site als deze, waar Nederlanders, evenals franstalige Belgen, min of meer "te gast" zijn, natuurlijk geen kans voorbij laat gaan om ons dierbaar België in een gunstig daglicht te plaatsten. Die glans straalt natuurlijk ook op mij af. Dank u. Mocht u onze gasten beleefd, beheerst en voorkómend behandeld hebben, zal dat beslist tot het prestige van ons land bijdragen en uw stellingen onderbouwen. En ik hoop dus maar dat de bedoeling van het bovenstaande een beetje in die lijn lag.

Want stelt u zich eens voor dat een argeloze lezer van deze draad zich zou gaan afvragen: zijn misschien alle beschaafde Vlamingen voorgoed naar Leiden verhuisd, en de lomperiken in België achtergebleven?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 januari 2010 om 13:02.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 13:08   #120
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Overal in de wereld worden de Belgen als de beste en meest bekwame mensen beschouwd, behalve in hun eigen land.
Zeg Jan, we hebben misschien goede ingenieurs, maar de beste en bekwaamste mensen? Het begint hier qua intellectueel niveau op de mohammedanerij te lijken: daar beweren ze ook dat hun pedofeet de meest volmaakte mens is, en dat het gebazel van de koran de hoogste literatuur en opperste wijsheid vormt.

Ik denk echt niet dat wij zo bijzonder zijn. Die eer zou ik nog eerder aan de Nederlanders geven, en niet wegens een of andere bijzondere voorliefde, maar gewoon als ik om me heen kijk en objectief probeer te zijn. Ik lees bijvoorbeeld wel eens een boek, en de beste worden niet vaak bij ons geschreven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be