![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ooit al eens de vraag gesteld of de uitbouw van een Islam-zuil (wat dit in feite is) de integratie van de individuele moslims ten goede komt? En- of, de Islam uiteindelijk als godsdienst maar vooral als politiek ideologisch instrument de democratie wel ten goede komt?
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Dat is antwoorden naast het punt dat ik maakte : de kerken stonden er al voor zij toekwamen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat betreft de vrije keuze een gebedsgebouw te plaatsen voor elke religie in Belgie, is dit een zaak van ruimtelijke ordening. Een bouwvergunning weigeren omdat het 1-bepaalde religie betreft is zuivere discriminatie. Dat was volledig het punt. En ik wacht op uw bewijzen in een andere draad. U Laatst gewijzigd door viaSanctus : 26 januari 2010 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van het globaliseren ben ik mij bewust, maar dat wil niet zeggen dat ik in mijn hangmat ga liggen met een attitude van 'het is nu toch eenmaal zo dat de Moslims hier hun ding mogen doen zoals zij dat willen'. Gelijke rechten is een utopie. Als er hier echt zoiets bestond als gelijke rechten dan bestond Belziek niet. Zeg nu zelf in dit land is er geeneens sprake van het bestaan van de democratische meederheidsregel en wij zouden dan eenieder die hier te pas en te onpas binnenkomt zijn 'rechten' op een schoteltje moeten aanbieden? Als je daar toch zo gedreven in bent zou ik eerst eens voor eigen deur vegen en zorgen dat het Vlaamse volk zijn rechten verkrijgt.
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je noemt de uitvinder van het rascisme als uitgangspunt ![]() ![]() Darwin was gewoon een fantast en een rascist door de zwarte medemens als minderwaardig te beschouwen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gezien het oprukken van deze politiek, godsdienstige ideologie in onze samenleving en het gegeven dat ze deze laatste aangrijpende veranderingen doet ondergaan moeten we ons absoluut de vraag stellen in hoeverre deze godsdienst net haaks staat op datgene wat het op dit moment de vrijheid verschaft in volle expansie onze maatschappij over te nemen. Terdege dienen we te beseffen dat uiteindelijk in de toekomst het net wel eens deze Islam kan zijn die hetgeen U nu als gelijke rechten wil bestempelen zal fnuiken. De Islam kent immes vanuit zijn fundamenten geen gelijke rechten zoals wij die leerden door de verlichting. Ruimetelijke ordening is wat mij betreft ook de mogelijkheid om te zeggen dat hier geen minaretten komen. De oorsprong van de 'minaret' ken ik ondertussen, hetgeen eigenlijk weinig afdoet van het actuele gebruik ervan. Integendeel, de onstaansgeschiedenis.
![]() |
![]() |
#109 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Mijn persoonlijke mening over het behoud van cultuur staat hier trouwens ook los van. Ik weet dat het er gewoon niet meer toe doet. Het liefst van al had ik gewoon Europa zien wegblijven uit Azie en Afrika tijdens WO1 en hun cultuur volledig zien behouden blijven. Het liefst van al had ik alle amerikaanse bedrijven zien wegblijven uit overwonnen gebieden in het midden oosten zodat mineralen en olie konden worden verkocht aan hun ware waarde ipv op commissie basis te werken met de huidige corrupte overheden in die landen. Behoud van cultuur is een verloren zaak en waar ik me van bewust ben is dat religie totaal los hoort te staan van cultuur, net zoals het christendom. Persoonlijk ben ik absoluut niet tegen de Islam, maar wel tegen de vreemde culturen welke ermee gepaard gaan. Ik ken autochtone Belgische moslims welke gewoon trots zijn op hun land en het heel moeilijk hebben met allochtone inwijkelingen welke geen respect kennen voor het gastland. Islam staat lost van nationaliteiten en cultuur. Zolang we de duidelijke onderscheidingen niet kunnen maken, gaan we telkens wel op een of andere manier generaliseren en op die manier ongewild polariseren en nieuwe discussies opstarten. Daarom dus mijn repliek betreffende "ons aanpassen naar de globalisatie" ![]() Wat betreft "de rechten van het vlaamse" volk..ze stemmen deze elke keer ze in het stemhokje staan. Het is dus in de eerste plaats onze eigen democratie welke faalt als arrogante inwijkelingen hun eisen kunnen voorang laten verkrijgen En laat ons dat soortje ook veralgemenen naar elke immigrant. Maar dat zal u wel niet doen vermoed ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Ben jij nu ook al een vb'er?
![]() |
#111 | |
|
![]() gaan we persoonlijk worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ik denk van niet: dat verdrag tussen Napoleon en de Paus betrof de RKK, niet alle godsdiensten. Dus niet dezelfde subsidies. Bedienaars van erediensten worden gelijk betaald, maar "tekorten" van de kerkfabrieken worden bijgepast door de gemeentes. Indien de moskee-vzw een tekort heeft komt de gemeente niet tussen, tenzij de meerderheid dat beslist.
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2010 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Gouverneur
|
![]() oeps ik wist niet dat je je met dit zinnetje aangesproken voelde ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() de stijl van deze weinig boeiende documentaire valt onder de huis en tuintjestijl met een bettutelende huisvrouw als presentator die zelf toegeeft dat geloof en religie een hot item is in de media met als doelgroep Hln lezertjes... Met tantie mie verwees ik naar Frieda Van Wijck . De stijl van de vlaamse media is soms zo regionaal is dat je een huiskamer in je huiskamer ontvangt,communicatie op maat dus..
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Probeer hetgeen je poneert over het m-o eens te rijmen: 'olie en mineralen verkocht aan hun waarde' en een zin verder 'corrupte regimes'. En laat mij daar de vraag aan toevoegen: Rij je graag duur of goedkoop? Ik vrees nog altijd dat 'gelijke rechten' overdreven utopisch is in een wereld waar het eigenlijk gewoon het recht van de sterkste is... zoals dat altijd is geweest. De Islam is iets wat nationaliteit overstijgt. Daar ben ik het roerend mee eens. In de documentaire van Struyf zien we dat ook uitgebreid uit de doeken gedaan door Ali. Algerijn is hij eigenlijk na Moslim. Maar de Islam is ook iets politieks... kun je me daarin volgen? En dat maakt het an sich een gevaar omdat het net iets politieks is dat geen rekening kan houden met ons humanisme. Mag ik daar in generaliseren? Misschien niet overdreven en met de nuance in het achterhoofd, spelen op de bal, niet op het individu. Ideologisch zal ik dan uiteindelijk toch een kat een kat moeten noemen. Nietwaar? Is dat polariseren? Is dat de creatie van een lijnrecht tegenovergesteld wij-zij denken? Misschien is dat wij-zij denken net wat er van komt als je 'zij' omwille van hun 'zij' zijn gaat erkennen en steunen. Want is dat niet wat we heden ten dage doen? In plaats van de nadruk te leggen op integratie en liefst assimilatie bevestigen wij pertinent de andere in zijn anders zijn door hem/haar net daarin overdreven te gaan faciliteren. Onze rechten, mja die stemmen we zelf... ziedaar mijn politieke 'strijd'.
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze moskee krijgt van de provincie Limburg een bedrag om in haar onkosten te voorzien. Met 75000 euro spreekt het voor zich dat we deze minaret hier mogen bijrekenen. De belastingbetaler draait dus op voor deze minaret.
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
![]() Citaat:
![]() 1 De pappenheimers 1 850 664 2 De slimste mens 1 554 504 3 Oud België 1 304 562 4 FC De Kampioenen 1 300 000 5 Sportweekend 1 217 721 6 Het journaal 19u 1 181 461 7 Man bijt hond 1 137 979 8 Goesting 1 125 004 9 Zoo Australië 1 111 056 10 Thuis 1 086 291 En in dat medialandschap verwacht jij dat een reeks over wereldgodsdiensten potten gaat breken? Als "In Godsnaam" de top 10 haalt, zal ik me uitgebreid verontschuldigen, anders noem ik dat kul. Trouwens, tot spijt van wie het benijdt, de openbare omroep dient zich te richten tot de hele bevolking (die betaalt daar tenslotte voor). Als je elitair wil doen, dan zijn daar mogelijkheden genoeg voor. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie die nog niet direct een cursus ''hoofddoek lopen'' volgen...man man..hoe ver moet je dan al zijn.
Anno 2010. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 26 januari 2010 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |