Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2010, 07:47   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onderdrukking pak je aan met 25 maatregelen, waarvan de 25° inderdaad wel degelijk het straatverbod is.

Je moet nou niet doen alsof er 20 jaar gevang op staat hé; in wezen is het straatverbod alleen maar een sinjaal van "dit willen wij niet" en om het toch ergens hard te maken, staat er een kleine boete op.
Wat zijn die 24 andere maatregelen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 april 2010 om 07:49.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 08:51   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Gij leest blijkbaar enkel wat ge wilt lezen, ongeacht van de geschreven tekst.

Wat hier voorgesteld wordt is dat zij die het dragen van de boerka verplichten, deze mogelijkheid ontnomen worden, op basis van onderdrukking van vrije keuze.

Daarna kiezen de vrouwen zelf maar wat ze doen.

Lees het nog eens 10 keer tot ge het ziet: het gaat niet over u in het specifiek, het gaat over de wijze waarop viaSanctus vindt dat u over moslims schrijft. viaSanctus vindt dat u hen beschrijft als zij zijnde ratten.

De maatschappij zoals u beschrijft vind ik schrikwekkend. U beschrijft onze werkende klasse als emotieloze wezens, die enkel om hun werk geven en de prestaties die ze daarbij doen.

Wie de volle 8 uur van diens dag non-stop aan het draaien is, mag op minder dan een jaar een burn-out verwachten. Gebed op't werk is voor mij geen probleem. Het duurt nauwelijks 5 minuten. Sommige mensen nemen langere plaspauzes dan dat...
Mensen die aan de lopende band werken doen dit nochtans.
De vroege:
Belsignaal om 6u00 = band begint te lopen, je moet reeds op je plaats zijn.
Belsignaal om 8u00 = pauze persoonlijke hygiene.
Belsignaal om 8u10 = band begint te lopen, je moet reeds op je plaats zijn.
Belsignaal om 10u00 = pauze persoonlijke hygiene en maaltijd
Belsignaal om 10u20 = band begint te lopen, je moet reeds op je plaats zijn.
Belsignaal om 12u00 = pauze persoonlijke hygiene.
Belsignaal om 12u10 = band begint te lopen, je moet reeds op je plaats zijn.

Belsignaal om 14u00 = de middagploeg neemt over, de band stopt niet.
Belsignaal om 16u00 = pauze persoonlijke hygiene.
Belsignaal om 16u10 = band begint te lopen, je moet reeds op je plaats zijn.
Belsignaal om 18u00 = pauze persoonlijke hygiene en maaltijd
Belsignaal om 18u20 = band begint te lopen, je moet reeds op je plaats zijn.
Belsignaal om 20u00 = pauze persoonlijke hygiene.
Belsignaal om 20u10 = band begint te lopen, je moet reeds op je plaats zijn.
Belsignaal om 22u00 = de band stopt.
Oud 18 april 2010, 09:27   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik woon in Brussel en heb hier nog nooit iemand in boerka gezien.
Ik dacht zelfs dat het dragen van een boerka in dit land niet mag (mocht?) aangezien het verboden is je op straat te vermommen, of is die wet gewijzigd?
Probeer maar eens op straat rond te lopen met een bivakmuts over je hoofd met op de plaats van je ogen twee kleine gaatjes. Ik vermoed dat je niet ver zal lopen.
Ik heb niks tegen hoofddoeken maar boerka's gaan me toch te ver.

Ik woon ook in Brussel, en ik heb toch al enkele personen in boerka zien rondlopen. Ik vermoed dat het telkens om vrouwen ging, maar ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.

De mevrouw die door 'Zucht' werd beschreven ben ik ook al tegen het lijf gelopen. Zij loopt inderdaad helemaal ingepakt, op de ogen na, en draagt blijkbaar ook 's zomers haar zwarte handschoenen.

Ik ben er voorstander van om het verplichten van het dragen van zo'n dingen strafbaar te maken.

Voor het dragen van een hoofddoek wil ik graag een minimumleeftijd ingesteld zien.

Ik vind het absoluut geen ramp dat pakweg een 20-jarige studente of een 40-jarige winkelbediende of een 60-jarige grootmoeder kiezen voor het dragen daarvan, maar een meisje van 4, 5, 6, 7, 8, 9, ... heeft het volste recht haar haren in alle vrijheid en onbekommerd te laten wapperen, zonder dat ook maar één iemand haar daarom een schuldgevoel dient aan te praten.

Maar ik vind tegelijk ook dat mannen (ik ben er ook zo ene) zich in de eerste plaats met zichzelf zou moeten bemoeien.

Het is dus toch niet zo gemakkelijk als ik wel eens zou willen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 18 april 2010 om 09:27.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 13:07   #104
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ik vind het absoluut geen ramp dat pakweg een 20-jarige studente of een 40-jarige winkelbediende of een 60-jarige grootmoeder kiezen voor het dragen daarvan, maar een meisje van 4, 5, 6, 7, 8, 9, ... heeft het volste recht haar haren in alle vrijheid en onbekommerd te laten wapperen, zonder dat ook maar één iemand haar daarom een schuldgevoel dient aan te praten.
Ach zo...nu ga jij bepalen hoe een ouder zijn/haar kind zou moeten gaan opvoeden. Ik erger me dagelijks dood aan slechte opvoeders, welke niets met religie te maken hebben, maar besef heel goed dat ik niet het recht heb me met hen te bemoeien. Wat volgens jou zo logisch "niet kunnen" lijkt, kan voor een ander zo logisch "verplicht" lijken. Als jij en ik geloven dat een absolute waarheid niet bestaat...dan moeten we die ideologie ook voor onszelf leren toepassen en minder subjectief de zaken leren evalueren waarbij het geluk van het kind centraal staat en niet de kleding welke het draagt. Laat je nu toch ook niet vangen door die idiocratie van een "bevrijder van de moslima"...
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 16:20   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Ach zo...nu ga jij bepalen hoe een ouder zijn/haar kind zou moeten gaan opvoeden. Ik erger me dagelijks dood aan slechte opvoeders, welke niets met religie te maken hebben, maar besef heel goed dat ik niet het recht heb me met hen te bemoeien. Wat volgens jou zo logisch "niet kunnen" lijkt, kan voor een ander zo logisch "verplicht" lijken. Als jij en ik geloven dat een absolute waarheid niet bestaat...dan moeten we die ideologie ook voor onszelf leren toepassen en minder subjectief de zaken leren evalueren waarbij het geluk van het kind centraal staat en niet de kleding welke het draagt. Laat je nu toch ook niet vangen door die idiocratie van een "bevrijder van de moslima"...
Misschien is het wel daardoor dat ik nu met hoofdpijn zit, maar ik ga er in mijn kleine bestaantje van uit dat ik er goed aan doe niemand te verplichten tot iets waar ik mezelf niet toe dwing, en niemand iets te verbieden dat ik mezelf niet ontzeg.

Andere mensen houden er misschien andere opvattingen op na, maar ik weet niet in hoeverre ik hen daarom moet laten bepalen wat ik al dan niet kan/mag zeggen/doen. Ik weet ook niet of, en zo ja, in hoeverre ik het recht heb andere mensen op een andere manier tegen het leven aan te laten kijken.

Voor zover ik weet wordt een mens volkomen naakt geboren. Ik vind dat niet erg, al maakt het een boreling wel erg kwetsbaar, en dus hulpbehoevend.

Ik vind het wél vreemd dat zo verschrikkelijk véél mensen als ze eenmaal opgroeien met 'naaktheid' zo'n probleem hebben. Schamen ze zich om hun oorspronkelijke kwetsbaarheid en hulpbehoevendheid?

Ik begrijp de velerlei taboes omtrent het menselijk lichaam niet zo goed, en ik vind het bijzonder jammer dat zo veel energie wordt besteed aan het bedenken, verspreiden, in stand houden en verdedigen ervan.

Het is nu toch ook weer niet zo dat er niks beters te doen valt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be