![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Swa zal 't graag lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Kan het zijn dat desbetreffende ingezondenbrievenschrijvers dan toch een reële weergave vormen van de (terechte) bedenkingen die er ook aan Franstalige kant bestaan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is van de Limburgse popgroep Bl¢f, die momenteel piekt in de hitlijsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ga je mond spoelen ![]()
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat wordt alsmaar duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 2 februari 2010 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is toch logisch dat we meer aandacht hebben aan de situatie in Brussel omdat deze stad (voorlopig toch nog) deel uitmaakt van ons land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dus de criminaliteit aanklagen in Brussel en de Brusselse politici wijzen op hun verpletterende verantwoordelijkheid is HATEN? Man man! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
ik heb deze situatie al maanden aangekaart op dit forum en dat werd stelselmatig ontkent door jij en T'serclaes. wel: Ik Had Gelijk! jij bent gewoon een hypocriet die gemoedwillig de propaganda van de Franstalige partijen volgt (geen problemen, en als er problemen zijn ligt de oorzaak bij Vlaanderen). mss zelfs door hen wordt betaald Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 februari 2010 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dan nog maar te zwijgen over de politieke constellatie. Ze willen zichzelf allemaal heel graag beschouwen als "la capitale Bruxelles". Maar toch willen ze allemaal burgemeestertje spelen van een dorp: Anderlecht, Schaarbeek, St Jans Molenbeek enz. Zoals Tobback, al schertsend, het meesterlijk opmerkte: "Mijn hoofdstad is Brussel-stad, niet Schaarbeek, Anderlecht of St-Agatha-Berchem". Als die dorpen allemaal voor "hoofdstad" willen doorgaan, dan moeten die francofone politici ophouden met kinderachtig doen en werkelijk één stad vormen, met één bestuur.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 2 februari 2010 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop met uw gekke hyprocrisie. U hebt problemen met Brussel omdat die stad zeer Franstalig geworden is en u zoekt alle mogelijke schijnexcusen om Brussel in een negatieve licht te stellen. Wat u stoort, is het feit dat Brussel vooral Franstalig geworden is en dat de meeste Franstalige Brusselaars bij verkiezingen massaal voor Franstalige partijen stemmen. U woont in Antwerpen? Ik zou ook kunnen komen met onzin daarover : "Ah, u komt uit Antwerpen? U bent dus een Vlaams Belanger." U zou antwoorden dat het niet het geval is en ik zou terug antwoorden : "Ah nee, Zeno!, Antwerpen = Vlaams Belang, u bent dus voor het Vlaams Belang." Zou u zo'n stereotypen accepteren? Natuurlijk niet! Begrijp dan dat Brusselaars die in Brussel geboren zijn en die er sinds hun geboorte leven, zijn het meer dan beu met de stereotypen over Brussel die u en veel Vlamingen op een dag beslist hebben te hebben, terwijl uw en hun echt "probleem" met Brussel is het feit dat die stad zeer Franstalig geworden is.
Laatst gewijzigd door Everytime : 2 februari 2010 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er geboren en ik leef er nog steeds! Ik ken die stad dus veel beter dan u! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
wel nogmaals: doe je dit moedwillig of word je ervoor betaald! Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 februari 2010 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u nu eens een concreet geval noemen van een school die is moeten verhuizen voor straatterreur ? Ik ken er zo direct geen, dus ben benieuwd welke andere stad u in gedachten heeft. Daarbij krijgen we misschien ook een ietwat klaardere kijk welke steden volgens u met Brussel vergelijkbaar zijn, en misschien ook wel waar Brussel naartoe gaat.
|
![]() |
![]() |