Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2010, 13:51   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik had evengoed een Nederlandse Koran en Nederlandse versie van "Mein kampf" kunnen schrijven, ik bedoelde gewoon dat ze dezelfde taal moesten hebben, dan merk je het zo. Een simpele vergelijking toont al vele gelijkenissen op:
- Houding tav joden: Check (joden schuld van economische crisis, problemen/joodse geesten bezitten lichamen, oorzaak alle oorlogen,...)
- Houding tav holebi's: Check
- Werelddominatie: Check
- Eigen taal is de mooiste: Check (Arabisch/Duits)
- Schuld van alle problemen is de schuld van anderen: Check
- ...
-Eigen volk eerst; check.
-Suprematie: check.
-'Ware' gelovigen: check.
-etc etc...

Laatst gewijzigd door SDX : 31 maart 2010 om 13:51.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:54   #102
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

En ja, het feit dat men de uitspraak van Widlers ivm koran <=> mein kampf zo achter gesloten deuren deot is veelzeggend. Zo ook het feit dat zoveel van de personen die hij wenste te gebruiken als bewijs niet toegestaan waren. Ofwel doen ze het om hen een oneerlijk proces et bezorgen ofwel doen ze het uit vrees voor gewelddadige reacties van moslims, wat Wilders zijn punt juist zou bewijzen. Ik persoonlijk vermoed een mengeling.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:59   #103
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja, het feit dat men de uitspraak van Widlers ivm koran <=> mein kampf zo achter gesloten deuren deot is veelzeggend. Zo ook het feit dat zoveel van de personen die hij wenste te gebruiken als bewijs niet toegestaan waren. Ofwel doen ze het om hen een oneerlijk proces et bezorgen ofwel doen ze het uit vrees voor gewelddadige reacties van moslims, wat Wilders zijn punt juist zou bewijzen. Ik persoonlijk vermoed een mengeling.
Het feit dat Wilders 24/7 met bewaking moet rondlopen bewijst zijn punt al ruimschoots.

Nee, met die 'aanklacht' tegen Wilders heeft politiek Den Haag zich alwéér in eigen voet geschoten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 19:32   #104
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik ook adds schreef en niet sponsers ; Dat kalikles, net zoals porpo etc alles door elkaar haalt stelt me teleur, adners lijken zijn posts van betere kwaliteit te zijn.
Je hebt blijkbaar problemen met je toetsenbord.

Kijk: ik ken de ideologie van moslimfundamentalisten en deze site is daar heel ver van verwijderd. Het gaat hier ofwel om een bende geïsoleerde marginalen (vandaar de banner "Learn Hebrew online"; waarom jij daar een joods complot achter ziet is me een raadsel) ofwel om lieden die heel bewust de islam willen zwartmaken.

In beide gevallen verdient deze site genegeerd te worden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 16:03   #105
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Intussen hebben ze aan de universiteit van Antwerpen hun ware aard getoond, in samenwerking met Farid Zahnoun, de leider van de extreemrechtse moslimorganisatie de MIDDENWEG. Hun gemeenschappelijke doel is om onze staat om te vormen tot een islamitische staat (dit is me persoonlijk meegedeeld door leden van de MIDDENWEG).
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 16:13   #106
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ja, heb erover gehoord en ik ben allesbehalve verbaasd. Altijd "grappig" dat ze zich dan wel beroepen op "vrije meningsuiting" etc, net dat wat ze wensen af te schaffen en in zaken zoals deze het recht van anderen trachten te verhinderen. Allesbehalve de eerste keer, bvb

- http://www.youtube.com/watch?v=OcaryZbL3gE

Ik zou zelfs zeggen dat ze hier http://www.youtube.com/watch?v=TQWjm...ayer_embedded# zichzelf barbaarbers gedragen. Duidelijk een toonbeeld van hun "superieure" moraal?. Wanneer men praktisch evenveel veiligheidspersoneel nodig heeft dan dat er luisteraars zijn...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 17:03   #107
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht

Dit gebeurt in een christelijke samenleving:

Van het leger kan met heel wat zeggen, maar niet dat het een christelijke samenleving is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 17:08   #108
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Het probleem is echter dat ze het achter onze rug aan het invoeren zijn. Nu is het al vaak dat ze naar een moslim rechter gaan, een moslim geleerde en een moslim geneesheer. Dat maakt hun niet uit dat de rechtsspraak die ze doen niet wetmatig is. Voor hun is dat belangrijker dan een echte rechter of dokter.
Dus de shariawet bestaat ook al in belgie.
Dat is zoals bv. Getuigen van Jehova volgens de regels van dat geloof leven, of leden van een biljartclub de regels van die club volgen. Je kan in het burgerlijke leven ook overeenkomen om beslissingen van een zgn. scheidsrechter te aanvaarden en dit om dure en langzame gerechterlijke procedure's te omzeilen. Dat heeft dus in wezen niets met de Sharia te maken - in ons land en in alle landen -zelfs in islamietische- is het recht van de staat de wet die voorrang heeft.

Ik veronderstel dat bv. volgens de Sharia een moslimvrouw minder recht heeft op een erfenis. Indien wat de Sharia hierover zegt in strijd is met onze wetgeving en de moslimvrouw in kwestie haar rechten volgens de gunstigere belgische wet wil laten gelden krijgt ze 100% gelijk. Dit speelt bgv. voornamelijk op het gebied van toewijzing van de kinderen in geval van een echtscheiding.

We kunnen het nu nog in het lang hebben over de invloed van de christelijke moraal op onze burgerlijke wetten, natuurrecht enz.. maar dit valt een beetje buiten het bestek.

Eén voorbeeld nog het spectaculaire geval van de steniging van overpelige vrouwen. Waar zulke straffen uitgesproken worden zijn zulke uitspraken altijd
niet in overeenstemming met de sharia. Vaststellen van overspel moet immers volgens de sharia gebeuren door 4 getuigen tijdens de daad en wel op de volgende wijze :
2 getuigen moeten een touw tussen de copulerende (vermeende overspel plegenden) laten doorgaan om na te gaan of dit touw ergens een hindernis ondervindt - gaat dit touw er vanzelf door is er geen overspel<; maw de bewijslast ligt volkomen bij de aanklagenden, die het bewijs met 4 getuigen mùoeten leveren !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 17:24   #109
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dat is zoals bv. Getuigen van Jehova volgens de regels van dat geloof leven, of leden van een biljartclub de regels van die club volgen. Je kan in het burgerlijke leven ook overeenkomen om beslissingen van een zgn. scheidsrechter te aanvaarden en dit om dure en langzame gerechterlijke procedure's te omzeilen. Dat heeft dus in wezen niets met de Sharia te maken - in ons land en in alle landen -zelfs in islamietische- is het recht van de staat de wet die voorrang heeft.

Ik veronderstel dat bv. volgens de Sharia een moslimvrouw minder recht heeft op een erfenis. Indien wat de Sharia hierover zegt in strijd is met onze wetgeving en de moslimvrouw in kwestie haar rechten volgens de gunstigere belgische wet wil laten gelden krijgt ze 100% gelijk. Dit speelt bgv. voornamelijk op het gebied van toewijzing van de kinderen in geval van een echtscheiding.

We kunnen het nu nog in het lang hebben over de invloed van de christelijke moraal op onze burgerlijke wetten, natuurrecht enz.. maar dit valt een beetje buiten het bestek.

Eén voorbeeld nog het spectaculaire geval van de steniging van overpelige vrouwen. Waar zulke straffen uitgesproken worden zijn zulke uitspraken altijd
niet in overeenstemming met de sharia. Vaststellen van overspel moet immers volgens de sharia gebeuren door 4 getuigen tijdens de daad en wel op de volgende wijze :
2 getuigen moeten een touw tussen de copulerende (vermeende overspel plegenden) laten doorgaan om na te gaan of dit touw ergens een hindernis ondervindt - gaat dit touw er vanzelf door is er geen overspel<; maw de bewijslast ligt volkomen bij de aanklagenden, die het bewijs met 4 getuigen mùoeten leveren !
Ik denk dat u nu toch een beetje de realiteit vergeet, er worden wel degelijk vrouwen besneden, uitgehuwelijkt, gestenigt of opgehangen omdat hun gedrag niet in overenstemming is met de sharia, uw uitleg zal dit niet voorkomen!
Het recht van de staat? Het Marokkaanse familierecht bijvoorbeeld, is gebaseerd op de sharia, daar zijn gelukkig recent wat verbeteringen ten gunste van vrouwen gebeurt maar in principe vormt dit Islamitisch recht het staatsrecht.

Denkt u nu echt dat moslima's zichzelf zouden beroepen op hun wettelijke rechten hier? Dat gebeurt amper en dat zou dan volgens u ineens massaal tot hun mogelijkheden behoren? Vergeet het maar, sharia mag nooit een optie zijn, punt uit!

Laatst gewijzigd door alice : 1 april 2010 om 17:25.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 19:59   #110
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Van het leger kan met heel wat zeggen, maar niet dat het een christelijke samenleving is.

Paulus.
inderdaad Paulus maar ze zijn wel Christelijk!

en inderdaad niet alleen Christelijk

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:01   #111
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
inderdaad Paulus maar ze zijn wel Christelijk!
Neen. Ze zijn van alles een beetje.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be