Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2010, 20:48   #101
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoe meer reynders en maingain op mijn scherm, hoe beter
Reynders aan zet = dezelfde zet om het kartel CD&V-N-VA uiteen te spelen (hier dus MR-FDF)
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 20:48   #102
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht

Volgens Martens en Claes gisterenavond in "Bracke" op Canvas is het
probleem van de huidige en jonge generatie van politici een gebrek aan
communicatie en geen vertrouwen in elkaar.
Hoeveel die crimineel te vertrouwen was hebben we gezien
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 20:49   #103
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Reynders aan zet = dezelfde zet om het kartel CD&V-N-VA uiteen te spelen (hier dus MR-FDF)
en de einstein uit laken heeft 3 jaar nodig om dat uit zijn koker te krijgen?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 april 2010 om 20:50.
Oud 24 april 2010, 21:01   #104
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
erg dat die Fortis gangster weer de leiding mag nemen.... tijd voor mijn Losec-pilletjes in te nemen
Was blijkbaar wel op vraag van de Vlamingen!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:34   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Was blijkbaar wel op vraag van de Vlamingen!
't Kan ook zijn dat elke Vlaamse partij aan de roi zei: wij hebben geen goesting om iemand te offeren.
En dan was het natuurlijk wel een tijdje geleden dat er nog eens een frankofwiet aan te pas kwam. De laatste keer, als mijn geheugen goed is, was het dat komische bejaarde trio: de Eupense boskabouter, de Brusselse generaal en wie was het derde groot licht ook al weer ?
Rezultaat: nul komma nul.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:55   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De stemming van BHV staat nog altijd niet op de agenda van de kamer voor donderdag. Eerst zien en dan geloven. Zeker bij VLD is dat een gouden raad.
Zoals gewoonlijk, veel warm en koud blazen en voor de rest,.....
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:01   #107
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Totoff Bekijk bericht
Deze week een professor van de Vlerick Hogeschool gehoord op de radio, hij stelde voor iemand neutraal uit het buitenland te halen als knoop doorhakker.
Waarom niet ? Ik stel voor Tony Blair of Poetin, die laatste zou de zaak met een zekere autoriteit afhandelen en onbevooroordeeld naar taalgroep.
Maar als hij niet 100% akkoord gaat met de Vlaamse stellingen; dan moet hij naar huis gestuurd worden of zelfs in de gevangenis gestoken worden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:08   #108
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Totoff Bekijk bericht
Deze week een professor van de Vlerick Hogeschool gehoord op de radio, hij stelde voor iemand neutraal uit het buitenland te halen als knoop doorhakker.
Waarom niet ? Ik stel voor Tony Blair of Poetin, die laatste zou de zaak met een zekere autoriteit afhandelen en onbevooroordeeld naar taalgroep.
Ik opteer voor Silvio BerlusconiDie kan ik dan tenmiste verstaan wat hij zegt en moet ik niet voort gaan op wat de nieuwszenders als vertaling opgeven.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2010 om 22:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:16   #109
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Reynders aan zet ?

U loopt allen een beetje hard van stapel, vind ik. Er wordt van Reynders geen enkele “zet” verwacht, laat staan zelfs maar het begin van een oplossing.

Leest u allen nog eens wat de aan Reynders gegeven “opdracht” in werkelijkheid is :

de s'assurer dans un très court délai pour que les conditions soient remplies pour la reprise rapide des négociations sur des problèmes institutionnels et en particulier celui de Bruxelles-Hal-Vilvorde ".

Herinner u : Reynders – zoals alle Franstalige politiekers die aan de eerdere « onderhandelingen » deelnamen – verklaarde reeds vlak na de “zet” van OpenVLD, en dus vòòr hij zijn “opdracht” kreeg, dat hij er van overtuigd was dat alle voorwaarden waren vervuld om niet enkel de bedoelde onderhandelingen te voeren, maar zelfs om tot een akkoord te komen (lees : als de Vlamingen op onze eisen ingaan, kan er een akkoord gemaakt worden).

Kortom, de huidige “opdracht” van Reynders is een fluitje van een cent, vermits hij al bij voorbaat de overtuiging cq. “verzekering” toegedaan was die nu van hem wordt gevraagd. Het enige wat hij moet doen is “dans un très court délai” en na wat onnuttige tralala die verzekering nog eens kenbaar maken aan uw onverkozen staatshoofd.

Laat u evenmin misleiden door die “trés court délai”. Zolang daar geen welbepaalde datum op wordt gezet, betekent dat eigenlijk niets. Overigens is “un très court délai” voor uw onverkozenen uit Laeken misschien wel iets anders dan voor normale mensen : zo herinner ik mij bijvoorbeeld véle jaren geleden in een interview gelezen te hebben dat uw onverkozen koningin “dans un très court délai” een beetje Nederlands zou leren. Tja…

Derhalve, ik zei het hier eerder, en ik herhaal het : Reynders’ opdracht is louter bedoeld om komende donderdag een stemming in de plenaire zitting van uw federaal parlement te verhinderen. Gratis tijd kopen, dus. That’s all there is to it.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:20   #110
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Derhalve, ik zei het hier eerder, en ik herhaal het : Reynders’ opdracht is louter bedoeld om komende donderdag een stemming in de plenaire zitting van uw federaal parlement te verhinderen. Gratis tijd kopen, dus. That’s all there is to it.
Tijd kopen zonder akkoord?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:21   #111
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Tijd kopen zonder akkoord?
Uiteraard.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 07:43   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Maar als hij niet 100% akkoord gaat met de Vlaamse stellingen; dan moet hij naar huis gestuurd worden of zelfs in de gevangenis gestoken worden.
Natuurlijk, waar zouden we hem anders naartoe sturen.

Toch kan het nog beter geformuleerd worden: hij mag gedeporteerd worden naar zijn thuisland: Walenland.

Hij mag alles eens op een rijtje zetten en konluderen:
wij, franstaligen, wensen niet langer in één staat samen te werken met dat zootje Menapiërs; wij gaan voor de onafhankelijkheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 07:45   #113
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
heel juist
Oud 25 april 2010, 09:22   #114
superhayek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zeer redelijk, vaak worden dictators gewoon door het gepeupel op straat gedood.

In een democratie hebben mensen zelfbeschikkingsrecht. Als een of andere kwiet, al dan niet uit het buitenland, meent dat te kunnen negeren en zijn eigen wil op te leggen, riskeert hij wel zijn leven.
superhayek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 09:26   #115
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superhayek Bekijk bericht
Dat is zeer redelijk, vaak worden dictators gewoon door het gepeupel op straat gedood.

In een democratie hebben mensen zelfbeschikkingsrecht. Als een of andere kwiet, al dan niet uit het buitenland, meent dat te kunnen negeren en zijn eigen wil op te leggen, riskeert hij wel zijn leven.
er zijn al een paar keer neutrale waarnemers uit een ander Europees land naar de toestanden in BE komen komen.
Iedereen was hoopvol; maar... toen bleek had hij/zij niet 100% akkoord ging met VL; was die persoon plotseling een nietsnut, dommerik, vooringenomen, enz...
Oud 25 april 2010, 09:28   #116
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
er zijn al een paar keer neutrale waarnemers uit een ander Europees land naar de toestanden in BE komen komen.
Iedereen was hoopvol; maar... toen bleek had hij/zij niet 100% akkoord ging met VL; was die persoon plotseling een nietsnut, dommerik, vooringenomen, enz...
dan waren ze niet neutraal he.
snap je
Oud 25 april 2010, 09:28   #117
Shadowke

Standaard

Citaat:
en maar de schuld geven aan de Vlamingen.
heb je echt niets beters te doen dan te kappen op de Vlamingen?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 09:31   #118
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en maar de schuld geven aan de Vlamingen.
heb je echt niets beters te doen dan te kappen op de Vlamingen?
ik stel gewon vast: waarnemers zijn welkom in VL als ze 100% achter de thesis van de VL staan.

Idem met onderhandelen: dat is voor de VL praten maar op het einde van de rit 100% het VL standpunt onderschrijven.
Oud 25 april 2010, 09:36   #119
Shadowke

Standaard

Citaat:
ik stel gewon vast: waarnemers zijn welkom in VL als ze 100% achter de thesis van de VL staan.

Idem met onderhandelen: dat is voor de VL praten maar op het einde van de rit 100% het VL standpunt onderschrijven.
omdat de Franstaligen altijd bijkomende eisen stellen.
daarover gaat het.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 09:37   #120
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
omdat de Franstaligen altijd bijkomende eisen stellen.
daarover gaat het.
Ben jij de pot of de ketel ?

U doet niets anders dan verwijten over de taalgrens heen smijten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be