Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2010, 11:50   #101
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
...zien we in alle openheid gedemonstreerd....

Amper een week geleden was er een achteruitgang en zenuwachtigheid in "het systeem" omdat men twijfelde aan de daadkracht van de EU-zone om Griekenland,en eventueel andere PIGS-landen te steunen...

Dus werd nog maar eens beloofd om desnoods belastingscentjes in te zetten.

En ja hoor,gezien die belastingscentjes toch ergens vandaan moeten komen(van belastingsbetalers bijvoorbeeld) is het wel heel erg duidelijk dat de regeringen in hun begrotingen snoeihard zullen moeten ingrijpen,geen prestigieuze infrastruktuurwerken meer,en ook op sociaal gebied is het vet er af...

Dus is er nu achteruitgang en zenuwachtigheid in "het systeem" omdat de economische groei voor wel een decennium ver bedreigd is hierdoor...Veder heeft de grote baas van Deutsche Bank dingen in het openbaar gezegd (oa omtrent schuldherschikkingen voor Griekenland) die hij in de huidige tijden beter onder bankiers gehouden had....Hopelijk gooit Deutsche bank die praatvaar op staande voet buiten.(en anders zal Angela Merckel wel een ijzig telefoontje plegen)Dit is GEEN periode om geruchtjes en interpretaties te lanceren en de meeste top-bankiers in Europa,die feitelijk onder staats-curatele staan, moeten hun bek houden

We zijn nu in een tijd gekomen waar er hard zal moeten ingrepen worden. Iedereen zal moeten inleveren.

- Werken tot aan 65 PUNT of 45 jaar gewerkt te hebben vooraleer van de oude dag te kunnen genieten.

- Belastingsverhogingen in de vorm van BTW op allerlei zaken en nog andere maatregelen.

- Alle regeringen in de Eurolanden zullen besparingsregeringen worden om de overheidsschulden te kunnen terugdringen.

- Ook zullen er allerlei sociale maatregelen worden afgebouwd zeker als we een rechtse regering aan de macht zullen hebben.

Al die maatregelen zijn voor mij op zich geen probleem. Maar voor de zwakkeren of groepen die nu al uit de boot vallen zou het me totaal niet verwonderen dat er komende jaren meer criminaliteit en onrust zal zijn in het land dat vroeger.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 15 mei 2010 om 11:51.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 11:51   #102
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Deze uitspraken van Veder en die van anderen tonen aan dat in de noodplannen de regie ontbreekt. De Eu-zone is als een op hol geslagen paard. We wachten op de klap.
De criminele financiële markt is een op hol geslagen paard zeker. De reële waarde van een bedrijf of munt doet er al niet meer toe vermits computers gewoon reageren op 'bewegingen' in de markt om via wiskundige formules winst te maken. Zulk een waanzin. Ongelooflijk. De verantwoordelijken daarvoor verdienen de doodstraf. Hier een lijstje.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 11:55   #103
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Deze uitspraken van Veder en die van anderen tonen aan dat in de noodplannen de regie ontbreekt. De Eu-zone is als een op hol geslagen paard. We wachten op de klap.
Ik kan u alleen maar bijtreden.

Trichet: 'Moeilijkste situatie sinds WOII'.

De financiële markten maken hun moeilijkste periode sinds de Tweede Wereldoorlog door. Dat heeft Jean-Claude Trichet, de voorzitter van de Europese Centrale Bank, verklaard in een gesprek dat maandag in het Duitse weekblad Der Spiegel verschijnt.

De markten bevinden zich volgens Trichet "zonder enige twijfel (...) in de moeilijkste periode sinds de Tweede Wereldoorlog". Volgens de voorzitter van de ECB maken we [COLOR="Red"]"echt dramatische tijden" mee.[/color]

De paniekgolf op de beurzen eind vorige week vergelijkt Trichet met het hoogtepunt van de kredietcrisis. "De markten functioneerden niet meer. Het was bijna zoals met het faillissement van Lehman Brothers in september 2008".

Op 6 en 7 mei boekten de beurzen wereldwijd zware verliezen. Twee dagen later raakten de ministers van Financiën van de Europese Unie het eens over een vangnet van 750 miljard euro. Dat moest vermijden dat de Griekse crisis zou overslaan naar andere financieel zwakkere eurolanden.

De Europese Centrale Bank besloot tegelijkertijd om extra maatregelen te nemen om de stabiliteit van de eurozone te vrijwaren. Zo toonde de instelling zich bereid obligaties op te kopen op de secundaire markt.

De Europese interventies zorgden begin deze week voor een kortstondige opstoot van euforie, maar sindsdien verliezen de beurzen opnieuw terrein.

12:14 - 15/05/2010 Copyright © De Tijd

Bron: DE TIJD

Link: http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...915971-439.art

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 15 mei 2010 om 11:56.
Oud 15 mei 2010, 15:53   #104
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=OVxcD...layer_embedded
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 17:00   #105
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De criminele financiële markt is een op hol geslagen paard zeker. De reële waarde van een bedrijf of munt doet er al niet meer toe vermits computers gewoon reageren op 'bewegingen' in de markt om via wiskundige formules winst te maken. Zulk een waanzin. Ongelooflijk. De verantwoordelijken daarvoor verdienen de doodstraf. Hier een lijstje.
Quatsch. Net alsof de quants trouwens heel Wall Street in handen hebben
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 18:55   #106
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Net als Argentinië kan Griekenland zijn schulden nooit terugbetalen, onze banken hadden beter moeten weten...
Marc Faber(Duits):

1. http://www.youtube.com/watch?v=-2o8EijwzPw

2. http://www.youtube.com/watch?v=_pDTtBqumQk

3. http://www.youtube.com/watch?v=zs-Hc-nDxsE
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 22:51   #107
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stom, ik had de schrijffout ''Veder" van Kelt als naam van de ceo geïnterpreteerd i.p.v. het woord "verder". Het bericht dat hij bedoelde was volgens nu.nl:

FRANKFURT - De topman van Deutsche Bank, Josef Ackermann, heeft twijfels of Griekenland de miljardenleningen ooit volledig zal terugbetalen. Volgens Ackermann zijn daarvoor ''ongelooflijke inspanningen'' nodig. Dat zei hij in een interview met de Duitse televisiezender ZDF. ''Ik twijfel of Griekenland ooit in een positie zal verkeren om de noodleningen af te lossen.''

Diverse topfiguren in de EU hebben hun eigen mening gegeven uit ongenoegen en omdat de regie in de EU ontbreekt. Het drama gaat elke week een stapje verder.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 10:50   #108
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Diverse topfiguren in de EU hebben hun eigen mening gegeven uit ongenoegen en omdat de regie in de EU ontbreekt. Het drama gaat elke week een stapje verder.
Nu nog een flinke slag in het gezicht van de door de eurocraten verachte burger, bij voorbeeld een flinke hyperinflatie die alle spaarcentjes wegblaast en de bankiers nog rijker maakt, en we beginnen stilaan de kiemen van een volksopstand te krijgen.

Het volk is in Frankrijk, Nederland en Ierland met een kluitje in het riet gestuurd. Ik hoop dat het in 27 landen de machthebbers, en vooral het EU-apparaat, in het riet zal sturen, om eindelijk de democratie in te voeren.
Oud 16 mei 2010, 10:58   #109
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Net als Argentinië kan Griekenland zijn schulden nooit terugbetalen, onze banken hadden beter moeten weten...
Marc Faber(Duits):

1. http://www.youtube.com/watch?v=-2o8EijwzPw

2. http://www.youtube.com/watch?v=_pDTtBqumQk

3. http://www.youtube.com/watch?v=zs-Hc-nDxsE
Het is met de banken zoals met de EU-instellingen die Griekenland tot de eurozone toelieten: zij zijn verantwoordelijk. De steun aan Griekenland moet nu deze banken redden. Alweer een beloning voor wanbeleid!

En de steun aan Griekenland moet het antidemocratische EU-apparaat uit de wind zetten. Onze politici die door dit apparaat worden bediend en van vet betaalde sinecuurtjes voorzien, bedienen alweer zichzelf, belonen zichzelf voor hun wanbeleid.

Die bankiers en hun handlangers in de EU-instellingen die Griekenland tot de eurozone hebben toegelaten zouden levenslange dwangarbeid moeten krijgen, en dan komen ze er nog veel te gemakkelijk van af.
Oud 16 mei 2010, 10:58   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nu nog een flinke slag in het gezicht van de door de eurocraten verachte burger, bij voorbeeld een flinke hyperinflatie die alle spaarcentjes wegblaast en de bankiers nog rijker maakt, en we beginnen stilaan de kiemen van een volksopstand te krijgen.

Het volk is in Frankrijk, Nederland en Ierland met een kluitje in het riet gestuurd. Ik hoop dat het in 27 landen de machthebbers, en vooral het EU-apparaat, in het riet zal sturen, om eindelijk de democratie in te voeren.
Voor diegenen met spaarcenten is hyperinflatie slecht maar voor diegenen met schulden een zegen (als ze werk hebben tenminste). Trouwens , in geval van hyperinflatie gaan alle banken failliet, geen redden meer aan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 10:59   #111
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Laat die maar failliet gaan, het zou een zegen voor de mensheid zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 11:06   #112
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Laat die maar failliet gaan, het zou een zegen voor de mensheid zijn.
Mij niet gelaten, mijn geld steekt toch in vastgoed (85 procent) , een muntenverzameling en liquiditeiten , voldoende om ruim van te leven.
Oud 16 mei 2010, 11:14   #113
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Slim van u, toch enigszins vooruitziend.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 11:21   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Slim van u, toch enigszins vooruitziend.
Ge kunt niet geloven hoe vooruitziend ik ben. Ik leg mijn eieren in verschillende korven.
Oud 16 mei 2010, 11:24   #115
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mij niet gelaten, mijn geld steekt toch in vastgoed (85 procent) , een muntenverzameling en liquiditeiten , voldoende om ruim van te leven.
Ik heb ergens zo'n vermoeden dat de bankiers dit nog veel meer zeggen: laat de bank maar failliet gaan, ik heb mijn schaapjes op het droge, in goud, vastgoed, voedselvoorziening belegd.

Dat is dus mijn probleem met een nieuwe goudstandaard: waarschijnlijk hebben diegenen die de huidige inflatie veroorzaken zichzelf al goed ingedekt, en zal de kleine man het gelag betalen.

Maar ik heb het wel ongeveer zoals jij aangepakt, Pericles, daar niet van. Ik ben alleen maar bang dat de groten het vaker en beter gedaan hebben.
Oud 16 mei 2010, 11:28   #116
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb ergens zo'n vermoeden dat de bankiers dit nog veel meer zeggen: laat de bank maar failliet gaan, ik heb mijn schaapjes op het droge, in goud, vastgoed, voedselvoorziening belegd.

Dat is dus mijn probleem met een nieuwe goudstandaard: waarschijnlijk hebben diegenen die de huidige inflatie veroorzaken zichzelf al goed ingedekt, en zal de kleine man het gelag betalen.

Maar ik heb het wel ongeveer zoals jij aangepakt, Pericles, daar niet van. Ik ben alleen maar bang dat de groten het vaker en beter gedaan hebben.
Van voedselvoorziening gesproken, aandelen Sipef, nog steeds aan te raden volgens mij. Palmolie, bakken en braden moet iedereen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 mei 2010 om 11:41.
Oud 17 mei 2010, 13:34   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Nog maar eens een bewijs dat men gewoon de beurzen omhoog en omlaag kan praten. Misschien wel om de speculanten eens een serieuze hak te zetten. Want deze mijnheer kan men veel verwijten maar dom zal hij niet zijn.

Paul
Idd, na verleden vrijdag de CEO van de Duitse bank (en Merkel) hebben we deze week niet lang moeten wachten... eerst gingen de beurzen tot - 2% in het rood, na een nieuwe uitspraak (maar deze keer met wat meer cijfers) herstellen ze weer ~ + 1%

Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/markten/Eu...916211-442.art

Credit Suisse

Ook de Europese beurzen gingen aanvankelijk lager van start. Die verliezen bleven echter beperkt, en zijn intussen omgeslagen in mooie winsten. De volatiliteit in de financiële aandelen is daarbij opvallend. Aanvankelijk wogen zij door op de indexen, maar intussen zijn het de gangmakers van de winsten, samen met de defensieve telecomsector.

Beurshuis Credit Suisse gaf de beurzen een steuntje in de rug. De Europese hoofdstrateeg Andrew Garthwaite raadt beleggers aan in hun wereldwijde aandelenportefeuille continentaal-Europese aandelen 15 procentpunt meer dan het marktgemiddelde te laten doorwegen. 'Europese aandelen noteren nu op basis van de koers/winst-verhouding tegen een korting van 30 procent ten opzichte van Amerikaanse, dicht bij een absoluut record', stipt hij aan.

'Bovendien is de totale schuldgraad in de eurozone van overheden, gezinnen en bedrijven met 220 procent van het bbp lager dan in de VS (270%), het VK (300%) en Japan (363%) stipt het beurshuis aan.

De Bel20 boekt intussen ook herstel, met 0,4 procent winst. Verzekeraar Ageas, vanmorgen nog 6 procent in het rood, voert intussen de Bel20 aan met een winst van 2 procent.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 mei 2010 om 13:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 16:52   #118
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

De verliezen op de beurzen zijn minder erg dan de voorbije weken. Want het mocht wel eens beginnen veranderen.

Ondertussen sleept de mallaise langer en langer aan en begint het gevolgen te krijgen op alle niveaus in de samenleving.

Ik garandeer u na de verkiezingen als alle beloften en overwinningsroes zijn verdwenen het weer de nuchtere realiteit zijn dat zal regeren!

RADICALE BESPARINGEN zoveel is zeker.

Investering in Dexia grotendeels verdampt.

MAANDAG 17 MEI 2010, 10:27

De investering van de Belgische overheden in Dexia is tot nu toe voor twee derde in rook opgegaan. Dat blijkt uit berekeningen van de krant De Tijd. In oktober 2008 investeerden de overheden voor een bedrag van 2,5 miljard euro in de bankverzekeraar. Dat aandelenpakket is op dit ogenblik echter nog slechts 908 miljoen euro waard. Dat betekent een negatief rendement van 64 procent. Ook de investering van de Belgische overheid in de Franse financiële groep BNP Paribas is nog niet rendabel. De federale overheid ruilde in oktober 2008 driekwart van Fortis Bank voor een belang in de Franse groep. Begin dit jaar was er sprake van een meerwaarde, maar door de koersdaling van BNP Paribas wordt daarop op dit ogenblik een negatief rendement van meer dan 10 procent geteld. De staatswaarborgen aan de banken leveren de overheid op vier jaar tijd echter wel 1,83 miljard euro op. (MH)

[Gebaseerd op: Belga Nieuwstelex]

link: http://www.beursduivel.be/nieuws/865...deels_verdampt

Euhm... die 1.83 miljard euro in die vier jaar zal onmiddelijk verdampen aan de vergrijzing dus een druppel op een hete plaat.

De Europese Centrale Bank (ECB) heeft vorige week voor 16,5 miljard euro obligaties gekocht. Ze zal morgen eenzelfde bedrag afromen op de geldmarkt om de invloed van de obligatie-aankoop op de geldhoeveelheid te neutraliseren.

Link: http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_bel...16365-3467.art

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 17 mei 2010 om 16:58.
Oud 17 mei 2010, 17:06   #119
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoor net dat de bankencrisis zich gaat herhalen, maar dan veel en veel groter ... overheidsgeld is gewenst. Of anders, uw spaargeld is van belang !!!!!!

Welke mechanismen werken er nu,dat men de mensen weer schrik wil aanjagen???Wat zit daar achter?
Denk er aan,de soep wordt nooit zo heet geeten als ze wordt opgediend.
Beursspeculanten,die al deze berichten verspreiden???????
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 22:58   #120
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Op basis van wat zou de dollar ondergewaardeerd zijn ? Ze hebben een immense staatsschuld en hun economie draait nog altijd vierkant.
Het is niet de dollar die sterk is ,het is de euro die zwakker wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be